Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics 4 - poziom podstawowy - szkolenie
Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics 4 - poziom podstawowy - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
● agencje zajmujące się na co dzień działaniami innymi niż SEM i analityka internetowa (np. social media, content marketing, PR, branding, projektowanie stron)
● marketerzy zaczynający pracę w dziedzinie SEM i analityki internetowej
● przedsiębiorcy prowadzący na własną rękę różne działania sprzedażowo - marketingowe, którzy chcą lepiej zrozumieć w jaki sposób ich działania przekładają się na sprzedaż
● osoby rozpoczynające swoją przygodę z digital marketingiem i nie mający wcześniej doświadczenia z analityką internetową
● specjaliści z innych dziedzin IT, dla których analityka jest uzupełnieniem ich kompetencji (UX, grafika, programowanie, analityka biznesowa, digital manager)
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do pracy z danymi pochodzącymi ze świata online, w zakresie podstawowych pojęć związanych z analityką internetową oraz wykorzystaniem Google Analytics 4 do analizy zachowań użytkowników na stronie lub w sklepie internetowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą i umiejętnościami dotyczycącymi stosowania narzędzia do prowadzenia analityki internetowej | Kryteria weryfikacji charakteryzuje pojęcia związane z analizą danych dotyczących stron internetowych oraz zakres możliwych do pozyskania informacji z Google Analytics | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji konfiguruje usługę Google Analytics zgodnie z potrzebami firmy dla usług internetowych i aplikacji mobilnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zarządza użytkownikami, uprawnieniami i integracją usługi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy i generuje raporty adekwatnie do potrzeb klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji interpretuje pozyskane dane oraz sugeruje działania w celu poprawy efektywności strony i prowadzonych działań promocyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija zdolności analityczne i strategicznego myślenia oraz umiejętności komunikacyjne w kontekście współpracy z zespołem oraz na linii klient - agencja | Kryteria weryfikacji prezentuje analizę najważniejszych wskaźników marketingowych i uzasadniania swoje wnioski | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efekty dotyczące umiejętności: Prowadzi działania marketingowe z wykorzystaniem Google Analytics 4 | Kryteria weryfikacji Prowadzi działania marketingowe dostosowane do celu marketingowego z wykorzystaniem Google Analytics 4 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
Wprowadzenie do analityki internetowej - 2 h (teoria - 30 min, praktyka 1 h 30 min)
- analityka internetowa i praca z danymi - jak zacząć swoją przygodę z danymi i zaufać im częściej niż własnej intuicji
- konfiguracja, analiza, raportowanie - omówienie najważniejszych etapów pracy z danymi i zakresu codziennych działań w pracy analityka
- Measurement Plan - dokument, który zorganizuje Twoją pracę - w jaki sposób zaplanować, przygotować i uporządkować zagadnienia analityczne w projekcie i nie stracić przy tym nerwów
- migracja z Universal Analytics do Google Analytics 4 - najważniejsze różnice w budowie i działaniu pomiędzy dwoma aktualnie działającymi wersjami Google Analytics
- wymiary, metryki, model danych, zdarzenia i parametry - najważniejsze pojęcia analityki internetowej, które musisz znać zanim rozpoczniesz pracę z Google Analytics 4
Moduł II
Konfiguracja konta i usługi Google Analytics 4- 2 h (teoria 20 min, praktyka 1 h 40 min)
- techniczne aspekty działania Google Analytics 4 - co musisz wiedzieć, aby poprawnie skonfigurować usługę i zbierać właściwe dane oraz na jakie przeszkody możesz natrafić w czasie codziennej pracy
- w jaki sposób osadzić kod śledzenia na stronie internetowej - przykładowe wdrożenie kodu śledzenia krok po kroku na stronie Wordpress z wykorzystaniem Google Tag Managera
- zdarzenia (eventy) i parametry - skąd biorą się dane w Google Analytics 4 i w jaki sposób przesyłać do narzędzia wartościowe informacje o tym, co dzieje się na stronie internetowej, które są powiązane z celami biznesowymi - przykładowe zdarzenia e-commerce i B2B, które powinny się znaleźć w każdej usłudze
- konfiguracja usługi, strumienia danych i możliwości integracji z innymi narzędziami Google
Moduł III
Praca z interfejsem Google Analytics 4 - 2 h (teoria - 20 min, praktyka 1 h 40 min)
- definicje najważniejszych metryk w Google Analytics 4 - najważniejsze różnice pomiędzy metrykami znanymi z Universal Analytics i Google Analytics 4
- budowa interfejsu i raporty standardowe w Google Analytics 4 - w jaki sposób odtworzyć dane i raporty, które znamy z Universal Analytics w nowej wersji narzędzia
- źródła ruchu na stronie internetowej - ocena efektywności poszczególnych źródeł ruchu i kampanii (Google Ads, social media) oraz ich wpływu na mikro i makro konwersje
- analiza zdarzeń, zaangażowania użytkownika na stronie i treści, które są konsumowane przez odwiedzających witrynę
- przegląd informacji związanych z użytkownikami oraz tworzenie i obserwacja grup odbiorców
- analiza danych e-commerce dotyczących transakcji i produktów dostępnych w raportach standardowych
- przegląd danych dotyczących atrybucji działań marketingowych do poszczególnych kanałów i kampanii reklamowych
Moduł IV
Eksploracja danych w Google Analytics 4 - 1 h 50 min (teoria 20 min, praktyka 1 h 30 min)
- wprowadzenie do modułu “Eksploracja” - nowego narzędzia dostępnego w interfejsie Google Analytics 4
- najważniejsze techniki eksploracji danych: eksploracja swobodna, eksploracja ścieżki, pokrywanie się segmentów, analiza kohortowa
- tworzenie niestandardowych raportów w Google Analytics 4 i osadzanie ich w interfejsie
Walidacja - test teoretyczny - 10 min
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie Google Analytics wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności.
Godzina szkoleniowa = 45 min.
Przerwy nie są zawarte w harminogramie szkolenia. Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 100%.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
● marketerzy zaczynający pracę w dziedzinie SEM i analityki internetowej
● przedsiębiorcy prowadzący na własną rękę różne działania sprzedażowo - marketingowe, którzy chcą lepiej zrozumieć w jaki sposób ich działania przekładają się na sprzedaż
● osoby rozpoczynające swoją przygodę z digital marketingiem i nie mający wcześniej doświadczenia z analityką internetową
● specjaliści z innych dziedzin IT, dla których analityka jest uzupełnieniem ich kompetencji (UX, grafika, programowanie, analityka biznesowa, digital manager)
Ćwiczenia praktyczne z interfejsem narzędzia będą obejmować m.in.:
● samodzielne stworzenie usługi Google Analytics i widoku danych - m. in. filtrowanie, wykluczenie stron odsyłających i parametrów w URL, śledzenie wyszukiwania w witrynie, grupowanie kanałów i treści - Google Tag Manager
● praca z raportami standardowymi - wymiary podstawowe i wymiary dodatkowe, filtrowanie danych, praca z zakresem dat i porównywanie danych w czasie
● tworzenie i zapisywanie segmentów sesji i użytkowników na stronie
● tworzenie adnotacji do danych w Google Analytics
● zapisywanie raportów i eksport danych do narzędzi zewnętrznych
● śledzenie zdarzeń w Google Analytics - analiza interakcji użytkowników z witryną
Walidacja wlicza się w liczbę godzin usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł I: Wprowadzenie do analityki internetowej - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł I: ćwiczenia praktyczne - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł II: Konfiguracja konta i usługi Google Analytics 4 - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł II: ćwiczenia praktyczne - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł III: Praca z interfejsem Google Analytics 4 - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł III: zajęcia praktyczne - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:20 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł IV: Eksploracja danych w Google Analytics 4 - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł IV: zajęcia praktyczne - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 214,00 PLN
- Koszt usługi netto1 800,00 PLN
- Koszt godziny brutto221,40 PLN
- Koszt godziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Muryjas
Specjalizuje się w wizualizacji danych, analityce internetowej i inżynierii danych. Pomaga firmom rozwiązywać problemy z analityką internetową i optymalizacją konwersji na każdym etapie - od konfiguracji, przez analizę, wnioskowanie po wizualizację i usprawnienie raportowania.
Obszary specjalizacji:
♦ wizualizacja danych - Google Data Studio
♦ ilościowa i jakościowa analiza danych - Google Analytics, Hotjar
♦ konfiguracja analityki i zarządzanie kodami śledzenia - Google Tag Manager, JavaScript, API
♦ rozwiązania server-side (Measurement Protocol, Facebook Server-Side API)
♦ analiza i przetwarzanie zbirów danych (najczęściej Python: pandas, numpy i inne)
Doświadczenie zawodowe:
luty 2015 - do teraz
Digital Analyst & Data Scientist w http://analityczny.it/
gru 2017 – obecnie
CVO, Fundacja Inicjatyw Gospodarczych, Analitycznych i Technologiczych
sie 2018 – wrz 2020
Ministerstwo Cyfryzacji, członek grupy roboczej ds. cyfryzacji profesjonalistów
Ostatnie 5 lat aktywnie działa w branży marketingowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej:
- Prezentacja szkoleniowa
- Linki do źródeł do dalszego samokształcenia
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 100% frekwencji.
Zalecana lektura
- Martyna Zastrożna - Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8374-6 lub 978-83-246-9500-3)
- Martyna Zastrożna - Google Analytics dla marketingowców. Wydanie III lub II (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8375-3 lub 978-83-246-8100-6)
- Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło - AdWords i Analytics. Zostań certyfikowanym specjalistą (Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-18960-0)
- Daniel Waisberg - Google Analytics. Integracja i analiza danych (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-1896-0)
- Avinash Kaushik - Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity (wersja angielska)
- Michael Loban, Alex Yastrebenetsky - Crawl, Walk, Run. Advancing Analytics Maturity with Google Marketing Platform (wersja angielska)
Warunki uczestnictwa
Udział w szkoleniu nie wymaga wiedzy i wcześniejszego doświadczenia z Google Analytics. Rekomendowanym jest wcześniejsze uzyskanie dostępu do konta firmy (organizacji), w której pracuje uczestnik szkolenia, aby mieć możliwość śledzenia przykładów omawianych w trakcie szkolenia na własnych danych.
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest min. 100% frekwencja.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://www.iab.org.pl/szkolenia. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wskazane kamera i mikrofon.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.