Praktyczna grafika z programem Inkscape - kurs podstawowy.
Praktyczna grafika z programem Inkscape - kurs podstawowy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności z obsługi darmowego programu Inkscape w celu samodzielnego przygotowywania materiałów reklamowych. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem Inkscape, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w tym zakresie.
Usługa adresowana jest między innymi do osób, które mają przyznane dofinansowania do szkoleń, w tym dla uczestników projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1 i „Nowy start w Małopolsce z EURESem" oraz Projekt Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji13-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego tworzenia projektów graficznych (ulotek, katalogów, banerów, wizytówek) w programie Inkscape, z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej bądź w formie druku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Posługuje się wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych aspektów grafiki komputerowej. | Kryteria weryfikacji 1. Omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 3. Charakteryzuje podstawowe możliwości programów graficznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 4. Dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 5. Omawia podstawy pracy zdalnej w zawodzie grafika. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 6. W kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 2. Posługuje się programem. | Kryteria weryfikacji 1. Instaluje wybrane oprogramowanie i ustawia swoje preferencje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia elementy interfejsu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 3. Posługuje się narzędziami dostępnymi w programie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 3. Tworzy projekt graficzny. | Kryteria weryfikacji 1. Wykonuje projekty wizytówek, ulotek, banerów reklamowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Tworzy, modyfikuje i grupuje różne obiekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Planuje proces tworzenia projektu z wykorzystaniem warstw. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 4. Tworzy i modyfikuje krzywe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 5. Stosuje kolory zgodnie z zamierzonym projektem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 6. Stosuje różne rodzaje tekstu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 7. Dobiera optymalnie efekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 8. Modyfikuje mapy bitowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 4. Przygotowuje projekt do publikacji. | Kryteria weryfikacji 1. Sprawdza projekt i eliminuje błędy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Weryfikuje gotowy projekt pod kątem zgodności z wytycznymi Zleceniodawcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Przygotowuje plik/pliki do druku lub publikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą nauczyć się od podstaw programu graficznego Inkscape.
Program zajęć:
- omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy,
- omówienia urządzeń i materiałów w pracy grafika - m.in. drukarki laserowe, sublimacyjne, solventowe, plotery tnące, tnąco - rysujące, rysujące po obrysie,
- omówienie przygotowania grafiki pod kątem materiału, na którym będzie wykonywany wydruk,
- właściwy dobór programu graficznego do wykonania konkretnego projektu,
- poznanie podstawowych narzędzi i opcji programów graficznych oraz ich specyfiki,
- instalacja wybranego oprogramowania i ustawianie własnych preferencji w pracy z programem graficznym,
- zapoznanie z interfejsem,
- tworzenie obiektów i wykonywanie operacji na nich: zaznaczanie, przesuwanie i skalowanie, obracanie, grupowanie, kopiowanie, klonowanie i duplikowanie, rozmieszczanie obiektów, wstawianie symboli,
- stosowanie warstw,
- stosowanie narzędzi do modyfikacji obiektów,
- wykonywanie operacji na ścieżkach, krzywe Beziera,
- tworzenie logotypów,
- stosowanie kolorów: wypełnienie, kontur, próbnik koloru,
- umieszczanie tekstu na ścieżce, formatowanie znaków, kaligrafia,
- tworzenie wizytówki: standardy, przygotowanie środowiska pracy, zaprojektowanie własnej wizytówki,
- praca z mapami bitowymi: podstawy związane z mapami bitowymi, przycinanie fotografii do wybranych kształtów,
- stosowanie filtrów i efektów do uatrakcyjnienia projektu,
- przygotowanie projektu pod druk i eksport do odpowiedniego formatu, drukowanie dokumentu, eksport do innych formatów,
- dokładne odtworzenie danego projektu wizytówki, ustawianie rozmiaru,
- projektowanie ulotki, katalogu, plakatu: zmiana rozmiarów, dobre praktyki, zaprojektowanie ulotki/katalogu/plakatu, przygotowanie ulotki/katalogu/plakatu do wysyłki do drukarni,
- tworzenie własnego projektu baneru reklamowego opartego na gotowym projekcie z zachowaniem rozmieszczenia elementów, podstawowych kształtów i wykorzystanych efektów,
- tworzenie projektów okolicznościowych.
Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.
Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na każde 4 godz. zajęć przewidziano 15 min. przerwy (nie wliczane w czas usługi rozwojowej) oraz 45 min. walidacji po ostatnich zajęciach (wliczane w czas usługi rozwojowej).
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Ze względu na spore odległości czasowe harmonogram jest szczegółowo uzgadniany z Uczestnikami oraz Trenerem i publikowany najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zawiera także informacje dotyczące podziału na dni i godziny, tematy zajęć, nazwisko Trenera oraz czas przeznaczony na walidację.
Zajęcia będą odbywać się w godzinach dopołudniowych.
Jest możliwość ustalenia godzin popołudniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Gilska
Prowadzi własną Agencję Reklamową, w której zajmuje się zarówno opracowaniem graficznym reklam, jak i ich drukiem (w pełnym zakresie wielkoformatowym). Projektuje i tworzy strony www (w tym sklepy internetowe, portale społecznościowe), wizytówki i gadżety reklamowe. Przygotowanie teoretyczne połączone z doświadczeniem zawodowym gwarantuje, że prowadzone szkolenie będzie miało bardzo praktyczny wymiar. Specjalizuje się w szkoleniach z takiej tematyki jak: grafika komputerowa (Corel Draw, Illustrator, Photoshop), tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi (Wordpress, Joomla, HTML, CSS, PHP, Java, JavaScript, sklepy internetowe).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały do ćwiczeń wraz z krótką instrukcją (pliki dokumentów zapisane w różnych formatach).
Warunki uczestnictwa
Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera oraz systemu Windows. Uczestnik wypełnia pre i post-test, a w ramach zaliczenia wykonuje projekt graficzny zadany przez prowadzącego zajęcia.
Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zgodnie z Regulaminem Organizacji Usług Szkoleniowych SAI sp. z o.o. oraz regulaminów instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowy z WUP w Krakowie w ramach Projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1 i „Nowy start w Małopolsce z EURESem", oraz z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w innym terminie, z innego zakresu, według indywidualnych potrzeb uczestnika/uczestników, również w trybie stacjonarnym, w dniach i godzinach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- szkolenie prowadzone będzie przy użyciu komunikatora internetowego ZOOM,
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: procesor dwurdzeniowy, minimum 4 GB RAM,
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik – 2 Mb/s,
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7/8/10, przeglądarka internetowa.
- zainstalowany program Inkscape.
W przypadku konieczności rejestrowania szkolenia za pomocą środków audiowizualnych (zwłaszcza z wizerunkiem), Uczestnik musi dysponować sprzętem i łączem internetowym zapewniającym płynną rejestrację nagrania, z równoczesną pracą w programie graficznym.
Istnieje możliwość sprawdzenia online płynności połączenia przed szkoleniem.
Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest dostępny przez cały okres szkolenia.