Fundamenty rozwoju dziecka: Obserwacja Odruchów Pierwotnych i Terapia Ręki
Fundamenty rozwoju dziecka: Obserwacja Odruchów Pierwotnych i Terapia Ręki
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są pracownicy przedszkoli i oddziałów wczesnoszkolnych w placówkach edukacyjnych, którzy codziennie pracują z dziećmi i ich rodzicami na różnych stanowiskach. Osoby, które z jednej strony obserwują podstępy w rozwoju psychofizycznym uczniów i wychowanków, a z drugiej strony zajmują się budowaniem relacji z rodzicami i sygnalizowaniem im trudności, z którymi borykają się ich dzieci.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji19-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wyposażenie uczestników w wiedzę na temat odruchów pierwotnych, w tym odruchu Moro, ich znaczenia w rozwoju dziecka oraz konsekwencji ich nieprawidłowego rozwoju. Przekazanie umiejętności praktycznych z zakresu terapii ręki, umożliwiających wspieranie motorycznego i sensorycznego rozwoju dzieci. Wzmacnianie umiejętności komunikacji i współpracy między pracownikami przedszkola oraz rodzicami, co sprzyja lepszej opiece i wsparciu rozwoju dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje czym są odruchy pierwotne u dzieci | Kryteria weryfikacji Opisuje jaka jest rola odruchów pierwotnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Obserwuje i wyciąga wnioski z obserwacji odruchów pierwotnych u dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje odruch Moro | Kryteria weryfikacji Opisuje czym jest odruch Moro | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje cechy charakterystyczne odruchu Moro u dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Ocenia terapię ręki pod kątem korzyści i celów | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czym jest terapia ręki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia techniki terapii ręki | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1h zajęć to 45 min. Przerwy są dostosowane do potrzeb grupy szkoleniowej.
Dzień 1: Obserwacja odruchów pierwotnych i odruchu Moro
Przedstawienie programu szkolenia.
Wprowadzenie do odruchów pierwotnych
- Czym są odruchy pierwotne?
- Ich rola w rozwoju dziecka.
- Co to jest odruch Moro?
- Jak rozpoznać odruch Moro u dzieci?
Obserwacja odruchów pierwotnych u dzieci
- Praktyczne zajęcia: Jak obserwować i identyfikować odruchy pierwotne w grupie przedszkolnej
- Ćwiczenia w grupach, omówienie konkretnych przypadków z placówki.
Dzień 2: Terapia ręki
Wprowadzenie do terapii ręki
- Co to jest terapia ręki?
- Jakie są jej cele i korzyści?
- Techniki terapii ręki
- Praktyczne techniki i ćwiczenia wspomagające rozwój motoryczny u dzieci.
Warsztaty praktyczne:
- Ćwiczenia i zabawy wspomagające rozwój umiejętności manualnych.
- Praca w grupach: Tworzenie planów terapeutycznych
- Sztuka rozmawiania z rodzicami o trudnościach dzieci
Walidacja usługi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Dzień 1: Obserwacja odruchów pierwotnych i odruchu Moro | Prowadzący Ewelina Posadowska | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Dzień 2: Terapia ręki | Prowadzący Ewelina Posadowska | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 116,80 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 160,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto319,80 PLN
- Koszt osobogodziny netto260,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewelina Posadowska
przedszkola "Pępek Świata" w Złotoryi. To wykształcony pedagog, nauczyciel wychowania
wczesnoszkolnego i przedszkolnego, nauczyciel specjalny i terapeuta integracji sensorycznej i
psychomotoryki, absolwent studiów na kierunku "zarządzanie oświatą", instruktor Związku
Harcerstwa Polskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów i animacji,
pracuje z rodzicami przy organizacji imprez, eventów, uroczystości, wydarzeń okolicznościowych
oraz w ramach organizacji pracy przedszkola. Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów dla kadr
placówek edukacyjnych i wprowadzania ciekawych, innowacyjnych form pracy z dziećmi w ramach
codziennej pracy z grupami w różnym wieku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
pliki dokumentów przygotowanych w formacie .doc, .pdf, prezentacja multimedialna, autorskie materiały szkoleniowe - karty pracy, case study itp