Język angielski - grupowy kurs języka angielskiego dla dorosłych na poziomie B1 (pre-PET), w formie stacjonarnej, zajęcia w tygodniu.
Język angielski - grupowy kurs języka angielskiego dla dorosłych na poziomie B1 (pre-PET), w formie stacjonarnej, zajęcia w tygodniu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Grupa docelowa usługi
Kurs języka angielskiego na poziomie B1 pre-PET dla dorosłych skierowany jest do osób, które posiadają już znajomość języka i chcą ją pogłębić i opanować do poziomu B1 pre-PET, by swobodniej posługiwać się angielskim w codziennych oraz zawodowych sytuacjach. Program kursu obejmuje rozwijanie kompetencji w zakresie mówienia, pisania, czytania oraz słuchania, z naciskiem na użycie języka w praktycznych sytuacjach. Uczestnicy poznają złożone struktury gramatyczne, nowe słownictwo, a także doskonalą rozumienie oryginalnych materiałów np. prasowych, nagrań. Uczestnicy pracują pod okiem doświadczonych lektorów w przyjaznej atmosferze, co sprzyja efektywnej nauce.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi110
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs j. angielskiego na poziomie B1 pre-PET przygotowuje uczestników do formułowania poprawnych wypowiedzi, płynnego rozumienia rozmów, pisania i czytania w języku angielskim, przy wykorzystaniu odpowiednich struktur gramatycznych. Kluczowym celem kursu jest wyeliminowanie komunikacji w języku polskim i przygotowanie uczestnika do samodzielnego myślenia po angielsku. Usługa przygotowuje do skutecznego porozumiewania się po angielsku na poziomie B1 pre-PET.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada wiedzę z zakresu gramatyki na poziomie B1 pre-PET, rozpoznaje, definiuje oraz kontroluje i świadomie używa poznanych struktur gramatycznych w teorii, praktyce, mowie i piśmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia i stosuje struktury gramatyczne adekwatne do poziomu B1 pre-PET, takie jak: przysłówki, szeroki zakres intensyfikatorów, stopniowanie przymiotników (stopień wyższy i najwyższy), złożone pytania rozłączne (complex question tags), okresy warunkowe, spójniki do wyrażania przyczyny i skutku, czas przyszły ciągły, czasowniki modalne, czasy przeszłe, czasowniki frazowe, a także „will” i „going to” do wyrażania przewidywań. * Organizuje i planuje swoją wypowiedź ustną i pisemną z wykorzystaniem poznanych struktur gramatycznych; * Charakteryzuje rozwój swoich umiejętności językowych poprzez zastępowanie prostych konstrukcji bardziej złożonymi. * Ocenia własne wypowiedzi oraz uzasadnia pojawiające się błędy lub obszary wymagające poprawy, co definiuje jego świadome podejście do nauki języka. * Monitoruje postępy w nauce oraz kontroluje poprawność używanego języka w odniesieniu do omawianych struktur gramatycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Czyta na poziomie B1 pre-PET. Charakteryzuje czytany tekst jako spójne źródło informacji, a nie jedynie zbiór pojedynczych słów. Organizuje proces czytania w sposób umożliwiający przyswajanie nowych treści leksykalnych i gramatycznych. Monitoruje własne rozumienie tekstu, ocenia trudność materiału i uzasadnia napotkane trudności interpretacyjne. Planuje pracę z tekstem o bardziej zaawansowanej strukturze i bogatszym słownictwie, kontroluje poprawność wyciąganych wniosków i definiuje tekst jako narzędzie wspierające rozwój językowy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik w tekście czytanym na poziomie B1 pre-PET:* Rozróżnia główne punkty prostych tekstów faktograficznych dotyczących tematów osobistych lub zawodowych. * Ocenia zawartość krótkich tekstów w celu odnalezienia potrzebnych informacji. * Charakteryzuje główne treści krótkich artykułów prasowych i magazynowych na znane, aktualne tematy. * Obsługuje instrukcje, np. dotyczące gier lub użytkowania sprzętu, monitorując kolejne kroki. * Planuje pracę z uproszczonymi wersjami powieści i opowiadań, organizując proces czytania z wykorzystaniem słownika. * Kontroluje treść prywatnych listów i uzasadnia wybór odpowiedzi w komunikacji pisemnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pisze na poziomie B1 pre-PET, planuje i organizuje wypowiedź pisemną różnej długości i rodzaju. Monitoruje strukturę tekstu na każdym etapie tworzenia, kontroluje dobór słownictwa i struktur gramatycznych. Ocenia jakość tekstu, definiuje potrzebne poprawki i uzasadnia wprowadzone zmiany, charakteryzuje styl wypowiedzi adekwatnie do celu komunikacyjnego. | Kryteria weryfikacji * Uczestnik planuje i organizuje krótkie, spójne wypowiedzi pisemne na tematy znane, w tym opisy doświadczeń i wydarzeń. * Charakteryzuje w nich swoje uczucia i reakcje. * Ocenia zgodność treści z przyjętym formatem oraz monitoruje strukturę wypowiedzi. * Obsługuje formy użytkowe, takie jak e-maile, faksy czy wiadomości tekstowe kierowane do znajomych i współpracowników, przekazując informacje lub formułując proste prośby. * Definiuje elementy formalnego listu i organizuje jego treść zgodnie z celem komunikacyjnym. * Kontroluje poprawność językową tworzonych tekstów oraz uzasadnia potrzebę ich doskonalenia, rozróżnia wyrażenia wymagające zastąpienia bardziej zaawansowanymi konstrukcjami językowymi, np. związkami frazeologicznymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Mówi na poziomie B1 pre-PET. Uczestnik charakteryzuje swoje wypowiedzi ustne płynnością i adekwatnością do poziomu B1 pre-PET. Planuje i organizuje przekaz językowy w sposób umożliwiający sprawną komunikację. Monitoruje tempo wypowiedzi i kontroluje poprawność językową. Ocenia skuteczność stosowanych środków językowych i uzasadnia dobór struktur oraz słownictwa. Rozróżnia sytuacje komunikacyjne wymagające szybkiej reakcji językowej, co definiuje jako przełamanie bariery językowej i rozwój umiejętności myślenia w języku angielskim. | Kryteria weryfikacji * Uczestnik organizuje i kontroluje przebieg prostych rozmów twarzą w twarz na tematy osobiste lub znane z codziennych sytuacji. * Charakteryzuje i uzasadnia postawy oraz emocje, takie jak zaskoczenie, radość, smutek, zainteresowanie czy jego brak. * Planuje i monitoruje nieformalne dyskusje, w których definiuje własne opinie oraz uzasadnia zgodę lub brak zgody. * Obsługuje sytuacje problemowe, definiując je w zrozumiały sposób i organizując przekaz informacji potrzebnych do ich rozwiązania. * Rozróżnia oraz przekazuje proste dane faktograficzne. * Ocenia i stosuje wskazówki oraz definiuje i charakteryzuje znane tematy związane z jego zainteresowaniami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs języka angielskiego na poziomie B1 pre-PET dla dorosłych skierowany jest do osób, które posiadają już znajomość języka i chcą ją pogłębić i opanować do poziomu B1 pre-PET, by swobodniej posługiwać się angielskim w codziennych oraz zawodowych sytuacjach. Program kursu obejmuje rozwijanie kompetencji w zakresie mówienia, pisania, czytania oraz słuchania, z naciskiem na użycie języka w praktycznych sytuacjach. Posiadana przez uczestnika wiedza jest definiowana przed rozpoczęciem kursu na podstawie testu kwalifikacyjnego.
Kurs prowadzony jest w oparciu o praktyczną metodę komunikacyjną, w ramach której ćwiczone są umiejętności swobodnego porozumiewania się we współczesnym świecie, przy jednoczesnym rozwijaniu umiejętności pisania, czytania, a także praktycznego stosowania zasad gramatycznych.
W trakcie zajęć wykorzystujemy autorskie programy nauczania prezentujące najwyższy poziom merytoryczny. Stawiamy sobie za cel metodyczne, konsekwentne i skuteczne pogłębianie wiedzy językowej naszych Słuchaczy, a w rezultacie osiągnięcie przez nich założonego poziomu biegłości językowej.
Kurs prowadzony jest jako grupowy z przewidzianą liczebnością 6-10 osób. Zajęcia obywają się stacjonarnie, w salach lekcyjnych w budynku dostawcy usługi.
Zajęcia odbywają się od października 2025 do czerwca 2026 z zachowaniem przerw świątecznych, ferii zimowych i innych wynikających z kalendarza MEN. Całe szkolenie obejmuje 110 godzin lekcyjnych/dydaktycznych zajęć stacjonarnych (1 godzina lekcyjna/dydaktyczna = 45 minut). Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 90 minut w godzinach popołudniowych lub wieczornych w trybie ciągłym, czyli bez przerw w trakcie zajęć. Ze względu na charakter szkolenia nie dokonuje się podziału na zajęcia praktyczne i teoretyczne.
Przerwy świąteczne, ferie zimowe, dni ustawowo wolne oraz inne wynikające ze specyfiki pracy szkoły nie wliczają się w czas trwania usługi. Założone w harmonogramie 110 godzin lekcyjnych/dydaktycznych zajęć to faktycznie odbywające się zajęcia w ramach szkolenia, a okres od października do czerwca to przedział czasu, w jakim usługa zostanie zrealizowana (harmonogram definiuje konkretne daty i godziny zajęć).
Podczas kursu prowadzona jest obowiązkowa walidacja szkolenia. Polega ona na bieżącej weryfikacji postępów w postaci testów semestralnych (2 testy w ciągu szkolenia). Uczestnicy otrzymują dodatkowo pisemne raporty o poczynionych postępach (dwa w trakcie całej usługi). Na koniec szkolenia po przejściu pozytywnej weryfikacji poczynionych postępów w postaci testu rocznego (walidacja szkolenia) uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Kurs prowadzony jest w oparciu o podręcznik Speak Out B1 i obejmuje następujące zagadnienia tematyczne:
- książki, literatura, filmy
- czas wolny i hobby
- edukacja
- media, wiadomości i aktualne wydarzenia
- style życia
- rzeczy w mieście, sklepy, zakupy
- podróże i usługi
- język potoczny
- kolokacje
Powyższe zagadnienia wskazują obszary z jakich pochodzić będą teksty czytane, ćwiczenia słuchowe, słownictwo oraz tematy do dyskusji podczas zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 995,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 995,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 45,41 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 45,41 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kurs będzie prowadzony w oparciu o podręcznik i ćwiczenia Speak Out B1. Koszt usługi szkoleniowej nie obejmuje kosztu podręcznika i ćwiczeń - słuchacz musi zakupić je we własnym zakresie. Pozostałe materiały w postaci multimedialnej lub innej (pliki przygotowane przez lektora w dowolnym formacie np. pdf, word, jpg wydrukowane i przekazane uczestnikowi podczas zajęć z dodatkowymi ćwiczeniami, zadaniami), dostarczane będą uczestnikom bezpłatnie na bieżąco w trakcie trwania kursu.
Warunki uczestnictwa
Osoby, które chcą skorzystać z kursu języka angielskiego na poziomie B1 pre-PET powinny dokonać zapisu osobiście w Centrum Języków Obcych International House Bielsko-Biała ul. Zielona 32 w godzinach otwarcia sekretariatu.
Zapis na usługę musi być poprzedzony testem kwalifikacyjnym, na podstawie którego oceniony zostanie poziom znajomości języka kandydata.
Warunkiem koniecznym uczęszczania na kurs jest podpisanie umowy na świadczenie usług edukacyjnych z Centrum Języków Obcych International House Bielsko-Biała
Informacje dodatkowe
1 godzina dydaktyczna/szkoleniowa = 45 minut
Zwolnienie vat na podstawie art.43.ust.1.pkt 28 ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług z późniejszymi zmianami.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi