Certyfikacyjny Kurs Terapeuty VR
Certyfikacyjny Kurs Terapeuty VR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem"
Kurs dedykowany do specjalistów pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
- terapeutów pedagogicznych, pedagogów, nauczycieli, logopedów i pedagogów specjalnych, nauczycieli wspomagających
- psychologów, psychoterapeutów
- socjoterapeutów i terapeutów
Skorzystać z niego mogą z niego specjaliści pracujący z dziećmi, z młodzieżą, dorosłymi oraz z seniorami, bądź także z osobami chorymi, z niepełnosprawnościami, przebywającymi w ośrodkach, szpitalach, hospicjach itp.
Kim jest Terapeuta VR?
Terapeuta VR to specjalista posiadający wiedzę i umiejętności w danym obszarze, który dodatkowo na kursie nabywa umiejętność realizacji swojej pracy z wykorzystaniem technologii VR.
Stawiamy na umiejętności praktyczne - uczestnicy naszych kursów w praktyce poznają technologię VR i zdobywają umiejętności jej wykorzystania w swojej pracy zawodowej
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi117
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• Przygotowuje do samodzielnej obsługi innowacyjnego narzędzia, jakim są gogle Wirtualnej Rzeczywistości.• Przygotowuje do tworzenia spersonalizowanych scenariuszy pracy z VR w terapii i edukacji.
• Przygotowuje do pracy z VR odpowiednio do potrzeb swoich podopiecznych.
• Przygotowuje do samodzielnego prowadzenia zajęć z elementami VR w sposób kreatywny i bezpieczny
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uruchamia i obsługuje gogle VR i wykorzystuje je w swoje pracy w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Kryteria weryfikacji - sprawdza podstawowe parametry działania gogli VR- omawia zasady korzystania z gogli VR w swojej pracy zawodowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Dobiera i dostosowuje wybrane aplikacje VR do konkretnych celów edukacyjnych i terapeutycznych. | Kryteria weryfikacji - uruchamia różnorodne aplikacje VR przydatne w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej- omawia ich zalety i wady w kontekście edukacyjnym i terapeutycznym. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Tworzy i implementuje własne scenariusze wykorzystujące VR, dostosowane do specyficznych potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych | Kryteria weryfikacji - omawia i prezentuje scenariusze sesji z wykorzystaniem VR pod kątem zgodności z potrzebami edukacyjnymi i terapeutycznymi | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Personalizuje interwencję wsparcia z VR do potrzeb i możliwości swoich podopiecznych | Kryteria weryfikacji - opisuje sesję VR, w której demonstruje umiejętność dostosowania metod pracy do indywidualnych potrzeb uczestników | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Planuje i prowadzi zajęcia z wykorzystaniem VR, wykorzystując swoją kreatywność i zapewniając bezpieczeństwo oraz realne korzyści dla podopiecznych | Kryteria weryfikacji - tworzy plan zajęć i przeprowadza je, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz kreatywności | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Współpracuje z zespołem specjalistów w celu opracowywania i realizacji scenariuszy pracy z VR | Kryteria weryfikacji - uczestniczy w grupowym projekcie, którego celem jest opracowanie wspólnego scenariusza pracy z VR poprzezobserwację i feedback od uczestnikóworaz superwizorów | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUnicorn VR World
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUnicorn VR World
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Kurs dedykowany jest do szerokiego grona specjalistów pomocy psychologiczno-pedagogicznej: terapeutów pedagogicznych, pedagogów, nauczycieli, logopedów i pedagogów specjalnych pracujących w obszarze wsparcia dzieci z SPE, nauczycieli wspomagających, psychologów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i terapeutów pracujących w obszarze interwencji kryzysowych i podobnych.
Kurs realizowany jest zdalnie w czasie rzeczywistym w grupach liczących od 4 do 16 osób
Każdy uczestnik posiada gogle VR (własne lub wypożyczone na czas kursu)
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min) dla zajęć teoretycznych przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi oraz dla zajęć praktycznych wynosi 60 min ( godzina zegarowa)
Obszary programowe / etapy kursu:
I. Obsługa, konfiguracja i BHP korzystania z gogli VR:
II. VR w praktyce – aplikacje do pracy, współpracy i terapii w VR:
III. VR w praktyce – planowanie i realizacje zajęć z VR
IV. VR w praktyce – superwizja wykorzystania VR
V. Superwizja pracy z VR ze swoimi klientami – cz. 1
VI. Superwizja pracy z VR ze swoimi klientami – cz. 2
VII. Superwizja pracy z VR – aplikacja Theraply VR
VIII. Przeprowadzenie walidacji efektów uczenia się
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto81,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto81,20 PLN
- W tym koszt walidacji brutto150,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Benedyk
Innowatorka, Terapeutka w ZSS nr 1 w Zielonej Górze
Justyna Bogusław
Pedagog, oligofrenopedagog, terapeutka osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i terapeutka behawioralna.
Wojciech Kreft
Wykładowca akademicki m.in. na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie kierunek psychologia – m.in. przedmiot „E-terapia - wykorzystanie narzędzi informatycznych w terapii psychologicznej”
Współautor pierwszej Metodologii tworzenia Indywidualnych Planów Działania. Autor koncepcji i koordynator wdrożenia innowacyjnej sieci Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej OHP oraz Szkolnych Ośrodków Kariery (SzOK-ów).
Ekspert Komisji Unii Europejskiej (Lifelong Guidance Expert Group, 2002-2004). Autor raportów i analiz dotyczących poradnictwa zawodowego i rynku pracy (m.in. dla OECD, Word Bank, Komisja UE),
Innowator łączący nowe technologie cyfrowe z tworzeniem narzędzi rozwoju osobistego i zawodowego
Współtwórca start-upu Unicorn VR World wykorzystującego grywalizację i technologię wirtualnej rzeczywistości (VR)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały odnoszące się bezpośrednio do realizowanego kursu: dostęp do dedykowanych materiałów szkoleniowych, w tym filmów, bazy opisów aplikacji VR oraz scenariuszy zajęć edukacyjno-terapeutycznych z wykorzystaniem VR.
Informacje dodatkowe
Uczestnik zobowiązany jest do obecności w wymiarze 80 % zajęć.
Uczestnicy otrzymują dostęp dedykowanej grupy na Facebooku do bieżącej komunikacji, pytań i wymiany wiedzy
Godzina szkolenia teoretycznego jest godziną lekcyjną (45 min) i przysługuje od 5 do 15 minutowa przerwa pomiędzy nimi.
Godzina szkolenia praktycznego wynosi 60 min ( godzina zegarowa)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostawca Usługi zapewnia dostęp do platformy edukacyjnej Teams
Warunki techniczne niezbędne do udziału w kursie online online -
do pracy w trakcie szkolenia niezbędne będą:
- komputer (PC lub iOS) – do video-połączeń (spotkania na Teams)
- smartfon lub tablet (system Android) – do instalacji aplikacji Oculus
- dobre łącze internetowe (podczas dyskusji, superwizji, rozmów - włączamy kamerki)
- każdy uczestnik posiada gogle VR (własne lub wypożyczone na czas kursu)
Łącze internetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (zaleca się korzystanie z łącza stałego)