Category Management: Skuteczne strategie i narzędzia analityczne. Szkolenie stacjonarne.
Category Management: Skuteczne strategie i narzędzia analityczne. Szkolenie stacjonarne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osoby pełniących kluczowe role w zarządzaniu asortymentem, planowaniu półki oraz optymalizacji wyników sprzedażowych tj. zarząd, kierownicy sklepów, zastępcy kierowników, kupcy, osoby odpowiedzialne za zarządzanie siecią sklepów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy zgłębią definicje, zakres operacyjny oraz strategiczne znaczenie zarządzania kategorią w kontekście marketingu detalicznego. Opanują techniki analizy potrzeb konsumenckich oraz metody oceny efektywności zarządzania kategorią, z zastosowaniem wskaźników KPI i narzędzi analitycznych stosowanych w marketingu. Zdobędą także kompetencje do projektowania i implementacji zintegrowanych strategii zarządzania kategorią, precyzyjnie dostosowanych do celów strategicznych i operacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe pojęcia i strategie związane z zarządzaniem kategorią oraz rolę zarządzania kategorią w marketingu detalicznym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie definiuje kluczowe pojęcia i strategie w zarządzaniu kategorią. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje rolę i miejsce zarządzania kategorią w strukturze marketingu detalicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dokonuje analizy potrzeb klienta i oceny efektywności zarządzania kategorią przy użyciu wskaźników i metod analitycznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie analizuje potrzeby klientów, stosując narzędzia analityczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Potrafi wybrać i uzasadnić odpowiednie wskaźniki KPI do oceny efektywności kategorii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża strategie zarządzania kategorią, dopasowując je do celów sieci handlowych i producentów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje szczegółowy plan strategii zarządzania kategorią, uwzględniający specyfikę rynku oraz cele strategiczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Potrafi przedstawić i uzasadnić swoją strategię oraz dostosować ją do różnych scenariuszy handlowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Posiada umięjętności pracy zespołowej, argumentuje swoje decyzje i skutecznie przedstawia je decydentom. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie współpracuje w grupie podczas ćwiczeń praktycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Potrafi przedstawić swoje rekomendacje i uzasadnić wybory zarządcze przed grupą docelową. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie w głównej mierze oparte jest na ćwiczeniach indywidualnych, grupowych ( w grupach 5-cio osobowych), dyskusji grupowej, grach symulacyjnych, prezentacji przykładów, mini wykładach.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin dydaktycznych 1h= 45min
Uczestnicy otrzymają na materiały autorskie, opracowane przez wykładowców-praktyków.
Dzień I
MODUŁ 1: Proces zarządzania kategorią w ujęciu marketingowym
- Miejsce zarządzania kategorią w marketingu detalicznym: Skupienie na potrzebach klienta.
- Kompleksowe podejście do zarządzania kategorią: Definicja, struktura, zakres działań.
- Obszar wspólny zarządzania kategorią: Producent, sieć, klient.
- Elementy i proces zarządzania kategorią: Etapy podejmowania decyzji zarządczych – strategia, analiza, wdrożenie i kontrola.
- Instrumenty marketingowe: Dobór produktów, zarządzanie cenami, merchandising, strategie wyróżniania produktów.
- Perspektywa celów sklepu i producenta w procesie zarządzania kategorią.
MODUŁ 2: Strategia firmy dla wybranej kategorii produktowej
- Analizy i oceny stosowanych rozwiązań: Identyfikacja przewag na rynku na podstawie preaudytu.
- Analiza SWOT „6P” dla wybranej kategorii: Ocena z perspektywy firmy, konkurencji i wiodących producentów.
- Struktura kategorii: Cele, zasady budowania asortymentu, kluczowe segmenty produktów.
- Znaczenie motywów zakupowych klienta w decyzjach produktowych.
Dzień II
MODUŁ 3: Budowanie struktury kategorii
- Ustalanie celów kategorii: Cele sprzedażowe, marżowe, udziałowe, rotacyjne, marketingowe.
- Określenie KPI: Wybór kluczowych wskaźników oceny efektów zarządzania kategorią.
MODUŁ 4: Analizy i ocena efektywności kategorii
- Dostępne analizy rynkowe: Badania jakościowe (customer journey, segmentacja klientów) i ilościowe (udziały w kategorii, średnia cena, analiza konkurencji).
- Analizy wewnętrzne: Macierz udziału i marży w kategorii, sprzedaż, analiza ABC, sprzedaż na m², analiza trendów i komplementarności.
MODUŁ 5: Role i strategie w kategorii
- Rodzaje ról kategorii: Budująca ruch, standardowa, marżowa.
- Znaczenie strategii kategorii: Przyciąganie klienta, zwiększenie wartości koszyka, zwiększenie rentowności.
- Role i strategie vs. wielokanałowość sprzedaży.
MODUŁ 6: Prezentacja rozwiązań zastosowanych dla kategorii
- Omówienie struktury kategorii produktowej i wybór SKU.
- Identyfikacja zagrożeń wdrożenia zarządzania kategorią.
- Instrumenty marketingowe i dalsze decyzje rozwijające kategorię.
- Budowanie argumentacji dla decydentów w zarządzaniu kategorią.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Pre-test wiedzy | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Miejsce zarządzania kategorią w marketingu detalicznym: Skupienie na potrzebach klienta. Kompleksowe podejście do zarządzania kategorią: Definicja, struktura, zakres działań. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Obszar wspólny zarządzania kategorią: Producent, sieć, klient. Elementy i proces zarządzania kategorią: Etapy podejmowania decyzji zarządczych – strategia, analiza, wdrożenie i kontrola. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Instrumenty marketingowe: Dobór produktów, zarządzanie cenami, merchandising, strategie wyróżniania produktów. Perspektywa celów sklepu i producenta w procesie zarządzania kategorią. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Analizy i oceny stosowanych rozwiązań: Identyfikacja przewag na rynku na podstawie preaudytu. Analiza SWOT „6P” dla wybranej kategorii: Ocena z perspektywy firmy, konkurencji i wiodących producentów. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Struktura kategorii: Cele, zasady budowania asortymentu, kluczowe segmenty produktów. Znaczenie motywów zakupowych klienta w decyzjach produktowych. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Ustalanie celów kategorii: Cele sprzedażowe, marżowe, udziałowe, rotacyjne, marketingowe. Określenie KPI: Wybór kluczowych wskaźników oceny efektów zarządzania kategorią. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Dostępne analizy rynkowe: Badania jakościowe i ilościowe. Analizy wewnętrzne: Macierz udziału i marży w kategorii, sprzedaż, analiza ABC, sprzedaż na m², analiza trendów i komplementarności. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Role (budująca ruch, standardowa, marżowa) i strategie w kategorii (Przyciąganie klienta, zwiększenie wartości koszyka, zwiększenie rentowności). Role i strategie vs. wielokanałowość sprzedaży. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Omówienie struktury kategorii produktowej i wybór SKU. Identyfikacja zagrożeń wdrożenia zarządzania kategorią. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Instrumenty marketingowe i dalsze decyzje rozwijające kategorię. Budowanie argumentacji dla decydentów w zarządzaniu kategorią. | Prowadzący Roman Szymczak | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja efektów uczenia się. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Roman Szymczak
GK Specjał. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade
marketingu detalicznego. Prowadzi wiele projektów doradczych w obszarze trade marketingu: zmiany polityki cenowej, wprowadzenia produktów na rynek, organizacji powierzchni sprzedaży, tworzenia
planogramów oraz sprzedaży koncepcji trade marketingowej. Rozwija zespoły sprzedaży i działymarketingu tworząc kompleksowe projekty
szkoleniowo- doradcze. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci prezentacji i skryptów zostaną udostępnione dla uczestników podczas usługi oraz po jej realizacji.
Informacje dodatkowe
Szkolenie w głównej mierze oparte jest na ćwiczeniach indywidualnych, grupowych ( w grupach 5-cio osobowych), dyskusji grupowej, grach symulacyjnych, prezentacji przykładów, mini wykładach.
Na potrzeby realizacji ćwiczeń część praktyczna szkolenia odbędzie się w części sprzedażowej budynku (na terenie sklepu) natomiast część wykładowa w sali konferencyjnej.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin dydaktycznych 1h= 45min
Zaświadczenie o ukończeniu usługi wydane zostanie uczestnikowi z min. 80% obecnością.
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca uzyskuje min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do ceny netto doliczyć 23% VAT. *Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi