Szkolenie promujące zeroemisyjność w ramach zielonych kompetencji do wykorzystania dronowej technologii lotniczej do celów transformacji cyfrowej, obrazowania ziemi i geoinformacji (termowizja, inspekcje, fotografia lotnicza) wraz z uprawnieniami do NSTS-01 oraz STS-01 i organizacją egzaminu ULC.
Szkolenie promujące zeroemisyjność w ramach zielonych kompetencji do wykorzystania dronowej technologii lotniczej do celów transformacji cyfrowej, obrazowania ziemi i geoinformacji (termowizja, inspekcje, fotografia lotnicza) wraz z uprawnieniami do NSTS-01 oraz STS-01 i organizacją egzaminu ULC.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób, które chcą zdobyć teoretyczne i praktyczne umiejętności w zakresie operacji lotniczych z użyciem dronów typu wielowirnikowiec oraz podnieść swoje kwalifikacje w życiu prywatnym i zawodowym, rozwijając zielone kompetencje. Szkolenie jest dedykowane tym, którzy pragną wspierać transformację cyfrową i zeroemisyjność, wykorzystując drony do zbierania i analizy danych oraz inspekcji infrastruktury, w tym paneli fotowoltaicznych oraz innych obiektów technicznych, z zastosowaniem m.in kamer termowizyjnych.
Kurs skierowany jest do osób, które ukończyły 18 rż. zarówno do tych stawiających pierwsze kroki wśród bezzałogowych statków powietrznych, jak i do osób posiadających wiedzę w zakresie pilotażu dronów, a chcących podnieść swoje kwalifikacje.Uczestnicy kursu powinni ukończyć szkolenie w podkategorii A1/A3, które należy zrealizować na stronie Urzędu lotnictwa Cywilnego, co jest działaniem bezpłatnym i wynika z wytycznych Prezesa ULC https://register.uav.pansa.pl
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji13-12-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi44
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do profesjonalnego wykorzystania dronów w obszarze geoinformacji,obrazowania ziemi i inżynierii,wspierając transformację cyfrową,zieloną transformację i zeroemisyjność.Uczestnicy nauczą się samodzielnego wykonywania misji lotniczych do inspekcji infrastruktury,zwłaszcza w branży OZE,z użyciem kamer termowizyjnych,oraz przetwarzania pozyskanych danych. Kurs skierowany jest do osób zainteresowanych nowymi technologiami i zdobywaniem nowych kompetencjiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po zakończonym szkoleniu kursant samodzielnie planuje oraz wykonuje loty BSP zgodne ze scenariuszem NSTS-01 oraz STS-01 | Kryteria weryfikacji Test zawierający 80 losowych pytań sprawdzający wiedzę teoretyczną z zakresu przepisów lotniczych, ogólnej wiedzy o BSP, osiągów UAV w locie, procedur operacyjnych, ograniczeń i możliwości człowieka, meteorologii oraz praktyczne wskazówki pozwalające na ocenę bezpiecznych warunków do wykonania misji BSP nabyte podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant obsługuje kamerę termowizyjną i poprawnie interpretuje jej parametry w trakcie pracy | Kryteria weryfikacji - Ustawia parametry kamery w zależności od wykonywanej misji - Pod odpowiednim kątem nachylenia kamery przeprowadza inspekcję termiczną oraz fotografuje proces | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant tworzy, projektuje analizy oraz raporty danych przetworzonych przy pomocy oprogramowania | Kryteria weryfikacji Analizuje wcześniej zebrane dane, przygotowuje ich interpretację za pomocą specjalistycznego oprogramowania oraz tworzy raport zawierający wnioski inspekcji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kursant rozróżnia sposoby wykorzystania różnych danych do celów analiz i tworzenia usług | Kryteria weryfikacji W oparciu o charakterystykę wykonywanej misji planuje przeprowadzenie jej w odpowiednich warunkach atmosferycznych, z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu oraz oprogramowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjępodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Ukończenie szkolenia pozwoli na zdobycie kompetencji dronowych oraz umiejętności i wiedzy pozwalającej zdać egzamin niezależnie od posiadanego doświadczenia w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych.
Szkolenie teoretyczne (szkolenie grupowe, online w czasie rzeczywistym) - ~37 łącznie godzin dydaktycznych:
co w przeliczeniu na godziny zegarowe daje 16 godzin teoretycznych zajęć dronowych, 10 godzin komputerowych zajęć specjalistycznych, 2 godziny egzaminu z wiedzy teoretycznej
Szkolenie teoretyczne, część dronowa NSTS-01 oraz STS-01 (szkolenie grupowe)
Szkolenie jest realizowane w formie wykładów on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym przy wykorzytaniu platformy ZOOM. Podczas tej części szkolenia, zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Przepisy lotnicze
- Meteorologia
- Procedury operacyjne
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut.
Szkolenie teoretyczne, część specjalistyczna (moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - termowizja i inspekcje, termomodernizacja i straty ciepła, inspekcje obiektów technicznych, paneli fotowoltaicznych oraz fotogrametria z niskiego pułapu w tym zobrazowanie ziemi z lotu BSP i wykorzystanie zebranych danych do usług z tym związanych)
Szkolenie realizowane zdalnie przy wykorzystaniu platformy ZOOM, w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym - realizowane w sposób teoretyczno-warsztatowy z wykorzytaniem programów informatycznych do przetwarzania danych zebranych przy pomocy drona i z współdzieleniem ekranu. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Analiza obrazu termowizyjnego
- Prawa promieniowania podczerwonego
- Analiza fotografii termicznych różnych rozdzielczości
- Dostosowywanie zakresu mierzonych temperatur do charakterystyki misji
- Interpretacja pozyskanych danych w specjalistycznym oprogramowaniu
- Pisanie raportu wskazującego wnioski i zalecenia spostrzeżone podczas analizy inspekcji termicznej obiektu
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych - łącznie ~7 godzin dydaktycznych, co w przeliczeniu na godziny zegarowe daje 5 godzin indywidualnych zajęć praktycznych dronowych realizowanych stacjonarnie.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od rozpoczęcia usługi rozwojowej do zakończenia. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Szkolenie praktyczne jest realizowane w formie indywidualnych zajęć z instruktorem i swoim zakresem obejmuje:
- Czynności przed lotem (w tym m.in. sprawdzenie drona i sensorów, stref lotniczych)
- Procedury w trakcie lotu (nauka praktyczego i bezpiecznego pilotażu BSP, planowanie lotów automatycznych m.in. do inwentaryzacji i/lub inspekcji energetycznych, przygotowujących do głównych celów jakimi są zdanie egzaminu ULC oraz realizacja zadań firmy)
- Czynności po zakończeniu lotu
- Realizacje lotów specjalistycznych z programowaniem misji i analizą danych
Kursant/ka po szkoleniu, nabędzie umiejętności pilotowania bezzałogowego statku powietrznego, płynnego operowania drążkami sterującymi, umiejętności związane z podstawowymi zagadnieniami filmowania z drona, zdobędzie wiedzę dot. praktycznego sprawdzania warunków meteorologicznych i dostosowania lotu do panującej pogody oraz wykonania czynności przedstartowych związanych z aktualnymi przepisami prawa.
Sposób walidacji:
- Ocena umiejętności praktycznych - ocena umiejętności praktycznych na potrzeby operacji wykonywanych w ramach danego scenariusza standardowego obejmuje tematy uwzględnione w ramach szkolenia praktycznego.
Ocena umiejętności praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego i jest jego integralną częścią. Za przeprowadzenie oceny umiejętności praktycznych odpowiada instruktor prowadzący szkolenie praktyczne.
Podana w harmonogramie data oceny umiejętności praktycznych jest datą orientacyjną i jest uzależniona od terminów realizacji szkolenia praktycznego oraz warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej.
- Egzamin z wiedzy teoretycznej - 2 godziny zegarowe - obejmuje co najmniej 80 pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy pilota bezzałogowego statku powietrznego na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Uzyskanie przez Kursanta co najmniej 75% całkowitej liczby punktów jest równoznaczne ze zdaniem przez niego egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty.
Podana w harmonogramie data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą orientacyjną i jest uzależniona od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy.
Termin egzaminu z wiedzy teoretycznej uwzględniony w harmonogramie ma charakter wyłącznie poglądowy. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Uczestnika szkolenia.
Wybrane terminy mają wpływ na datę zakończenia usługi.
Ośrodek Szkolenia, organizuje termin egzamin w podmiocie egzaminującym, wyznaczonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Egzamin przeprowadzony zostanie w instytucji zewnętrznej (link do listy podmiotów wyznaczonych do egzaminowania przez ULC: https://www.ulc.gov.pl/pl/drony/prowadzenie-szkolen/5826-lista-podmiotow-egzaminujacych), w celu zachowania niezależności, zgodnie z wytycznymi ULC (cyt. "nie można egzaminować osób, które się szkoliło.")
Wskazana osoba z ośrodka szkolenia, za zgodą egaminatora, może być obecna podczas trwania egzaminu.
Termin zakończenia usługi:
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność Trenerów,
- dyspozycyjność Uczestnika usługi,
- dostępność przestrzeni powietrznej,
- dostępność oraz stan techniczny infrastruktury,
- zdawalność Uczestnika.
W przypadku sprzyjających czynników zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
______________________________________________________________________________________________________________
Forma świadczenia usługi:
Usługę mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym).
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Czas trwania szkolenia to 44 godziny dydaktyczne, co w przeliczeniu daje 33 godzin zegarowe:
- usługa stacjonarna: ~7 godzin dydaktycznych = 5 godzin zegarowych (szkolenie praktyczne, stacjonarne)
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym: ~37 łącznie godzin dydaktycznych = 28 godzin zegarowych (szkolenie teoretyczne, zdalne w czasie rzeczywistym, w tym egzamin)
______________________________________________________________________________________________________________
UWAGI:
Część teoretyczna szkolenia, prowadzona w formie online w czasie rzeczywistym realizowana może być na różnych kartach usługi przez tego samego wykładowcę w tym samym czasie. Związane jest to z faktem, że teoria dronowa jest bazową częścią szkolenia, które to szkolenie, na późniejszych etapach jest poszerzane o działy specjalistyczne.
Po części teoretycznej szkolenia dronowego (które może być wspólne/grupowe), kursanci realizują część praktyczną, która każdorazowo jest indywidualna i dostosowana do scenariusza, na którym szkoli się kursant. Poszczególne scenariusze posiadają inne wymagane ilości godzin minimalnych stąd różnice cenowe pomiędzy kartami usług.
Dodatkowo część dronowa szkolenia może być rozszerzana o części specjalistyczne np. foto-wideo, fotogrametria itd. Części te są już realizowane zgodnie z kartą/specjalizacją do której przypisany jest kursant.
Podsumowując, może wystąpić sytuacja, że ten sam instruktor prowadzi w tym samym czasie wykład na różnych kartach usługi, ale w tym samym zakresie tematycznym (np. część wspólna teorii dronowej), za to część praktyczna szkolenia jest ustalana indywidualnie z kursantem i realizowana stacjonarnie.
______________________________________________________________________________________________________________
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Szkolenie teoretyczne, moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - termowizja i inspekcje (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Szkolenie teoretyczne, moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - termomodernizacja i straty ciepła (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Szkolenie teoretyczne, moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - inspekcje obiektów technicznych, paneli fotowoltaicznych (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Szkolenie teoretyczne, moduł fotogrametryczny - zobrazowanie ziemi z lotu BSP i wykorzystanie zebranych danych do usług z tym związanych (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Michał Matela | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Zajęcia praktyczne, stacjonarne, Część dronowa - (od 20.12.2024 - 26.01.2025) termin i godzina realizacja zajęć ustalane indywidualne z uczestnikami | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Szkolenie teoretyczne - Ograniczenia możliwości człowieka (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Szkolenie teoretyczne - Meteorologia (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Szkolenie teoretyczne - Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Szkolenie teoretyczne - Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie i Budowa BSP (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Szkolenie teoretyczne - Przepisy lotnicze (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Szkolenie teoretyczne - Procedury operacyjne (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Egzamin teoretyczny (lokalizacja: online na platformie ZOOM) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 990,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 990,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto113,41 PLN
- Koszt osobogodziny netto113,41 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Oleksandr Banias
Fotogrametrii. Specjalista-praktyk z ponad 5 letnim doświadczeniem w dziedzinie fotogrametrii oraz instruktor szkoleń praktycznych do uprawnień dronowych. Od 2020 roku wziął udział przy realizacji 4 geodezyjnych projektów z wykorzystaniem nowych technologii i specjalistycznego oprogramowania m.in. do celów tworzenia ortofotomap oraz przeszkolił w tym czasie ponad 50 pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Michał Barankiewicz
Mateusz Ćwiek
Michał Matela
m.in. z zakresu dronów, fotogrametrii, GIS, termowizji, LIDAR. Prowadzi zajęcia praktyczne dronowe i specjalistyczne. Absolwent Politechniki Śląskiej na kierunku "Systemy Informacji Geograficznej INSPIRE i SDI" Przeprowadził ponad 1000 szkoleń do uzyskania uprawnień dronowych. Posiada 5 letnie doświadczenie w projektach związanych z danymi satelitarnymi. Od 2023 główny specjalista w zakresie szkoleń specjalistycznych przy wykorzystaniu BSP (W tym czasie zrealizował szkolenia dla ok. 180 kursantów). mail: kontakt@edurise.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia uczestnicy usługi rozwojowej biorą udział w wykładach on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym, wraz ze współdzieleniem ekrany. Linki dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej aktywne są na czas trwania wykładów w częsci teoretycznej, zgodnie z harmonogramem. Podczas wykładów, uczestnikom udostępniamy jest ekran z materiałami szkoleniowymi, a wszystkie jego slajdy są w czasie rzeczywistym omawiane. Uczestnicy szkolenia mogą na bieżąco zadawać pytania i prowadzić z instruktorem prowadzącym dyskusję. Ośrodek szkolenie nie przewiduje udostępniania wyżej wymienionych materiałów w formie papierowej. Dodatkowo kursanci otrzymują dostęp do platformy e-learningowej Ośrodka Szkolenia, gdzie znajdują się testy wiedzy, wspomagające proces przyswajania zdobytej wiedzy oraz przygotowującego do egzaminu końcowego.
Koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia, uczestnik ponosi we własnym zakresie.
Uzyskanie potwierdzenia zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej z wynikiem pozytywnym (min 75?% prawidłowych odpowiedzi) oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia Szkolenia Praktycznego i pozytywna ocena umiejętności praktycznych stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota BSP, Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie ok. 30 dni. Urząd Lotnictwa Cywilnego nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej, a jedynie w wersji elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rż.
- Ukończenie darmowego szkolenia w kategorii "otwartej" A1/A3 na stronie https://register.uav.pansa.pl i najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia przesłanie do Nas certyfikatu A1/A3, potwierdzającego zdanie egzaminu oraz nadany numer operatora, potwierdzający rejestrację w systemie ULC.
- Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu posiadające mikrofon oraz głośniki.
Informacje szkoleniowe:
- Szkolenie praktyczne realizowane jest na dronach należących do ośrodka szkolenia
Cena uzależniona jest od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, doboru odpowiedniej lokalizacji szkolenia praktycznego, dostępności instruktorów realizujących szkolenia w danej lokalizacji oraz ich doświadczenia i posiadanych kompetencji, czasu realizacji usługi rozwojowej.
Aby zaliczyć szkolenie niezbędna jest obecność na zajęciach realizowanych zgodnie z programem szkolenia, pozytywny wynik egzaminu sprawdzającego poziom uzyskanej wiedzy teoretycznej
Informacje dodatkowe
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Instruktorzy będą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każda osoba wyznaczona posiada odpowiednią wiedzę, doświadczenie i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
Usługi edukacyjne które są realizowane przez firmę EDURISE Nina Matela są zwolnione z podatku VAT od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust.1 pkt 29 lit. a. lub zwolnienie z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy o VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnik szkolenia uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej należącej do ośrodka szkoleniowego EDURISE Nina Matela.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon i głośniki, z dostępem do Internetu lub telefon/tablet z dostępem do Internetu.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 800 kb/s / 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia spotkania.
Adres
Adres
Link do lokalizacji zajęć praktycznych, w Google Maps - https://maps.app.goo.gl/ChBxpzWKjHTvxPXK8
Szkolenie teoretyczne oraz egzamin teoretyczny odbędą się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
Szkolenie praktyczne oraz ocena umiejętności praktycznych odbędą się na terenie województwa podkarpackiego, na otwartym terenie w miejscowości Jarosław.
Część praktyczna realizowana jest indywidualnie z instruktorem prowadzącym w modelu "1 kursant na 1 instruktora". Dokładne dni i godziny zajęć praktycznych, ustalane są indywidualnie pomiędzy kursantem, a instruktorem. Ze względu na zmieniającą się dostępność przestrzeni powietrznej, infrastrukturę oraz zmienne warunki atmosferyczne, zastrzega się możliwość zmiany miejsca i terminu realizacji szkolenia praktycznego w przypadku niesprzyjających okoliczności. Wszelkie zmiany zostaną uwzględnione w Karcie Usługi oraz przekazane Uczestnikom usługi rozwojowej i Operatorowi.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi