Diagnostyka funkcjonalna z wnioskowaniem klinicznym w dysfunkcjach kompleksu lędźwiowo- miednicznego
Diagnostyka funkcjonalna z wnioskowaniem klinicznym w dysfunkcjach kompleksu lędźwiowo- miednicznego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- studentów fizjoterapii
Uczestnik kursu posiada podstawową fizjoterapeutyczną wiedzę w zakresie anatomii topograficznej, fizjologii i biomechaniki ciała człowieka.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji21-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs zapewnia wiedzę z zakresu diagnostyki funkcjonalnej i wnioskowania klinicznego dla dysfunkcji kompleksu lędźwiowo-miednicznego. Uczestnicy nauczą się oceniać funkcję tej części ciała, identyfikować dysfunkcje oraz interpretować wyniki diagnostyczne, co wesprze podejmowanie świadomych decyzji terapeutycznych. Kurs promuje holistyczne podejście i praktykę opartą na dowodach, co podnosi kwalifikacje uczestników i poprawia ich konkurencyjność na rynku pracy jako fizjoterapeutów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie Wiedzy | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie znał etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg dysfunkcji kompleksu lędźwiowo-miednicznego w zakresie: ortopedii i traumatologii, medycyny sportowej, reumatologii, neurologii i neurochirurgii. Uczestnik będzie znał metody oceny czynności kompleksu lędźwiowo-miednicznego ich wykorzystania do oceny stanu funkcjonalnego pacjenta w różnych obszarach klinicznych oraz pozna zasady diagnozowania najczęstszych dysfunkcji kompleksu lędźwiowo-miednicznego w zakresie: ortopedii i traumatologii, medycyny sportowej, reumatologii, neurologii i neurochirurgii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie potrafił przeprowadzić wywiad i analizować zebrane informacje w zakresie potrzebnym dla prowadzenia fizjoterapii pacjentów z dysfunkcjami kompleksu lędźwiowo-miednicznego, przeprowadzić szczegółowe badanie dla potrzeb fizjoterapii i testy funkcjonalne kompleksu lędźwiowo-miednicznego oraz zapisać i zinterpretować jego wyniki. Będzie potrafił oceniać stan układu ruchu człowieka w rejonie lędźwiowo-miednicznym w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe) w celu wykrycia zaburzeń jego struktury i funkcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik efektywnie wykorzystuje urządzenia diagnostyczne, optymalizując wyniki oceny funkcjonalnej. Uczestnik rozróżnia i kontroluje wpływ parametrów urządzenia oraz warunków badania na uzyskiwane wyniki, co pozwala na precyzyjne dostosowanie diagnostyki do potrzeb pacjenta. Uczestnik umiejętnie komunikuje się z innymi członkami zespołu terapeutycznego, dzieląc się spostrzeżeniami i wiedzą, co wpływa na jakość podejmowanych decyzji terapeutycznych. Te kompetencje są kluczowe dla zapewnienia wysokiej jakości usług diagnostycznych oraz efektywnej współpracy w zespole terapeutycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Zaświadczenie zawiera opis efektów uczenia się.
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Czas: 2 dni, 21 godzin dydaktycznych
1 godzina szkolenia = 45 minut. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Kurs trwa 21 godz. dydaktycznych tj. 15 godz. zegarowych. W harmonogramie kursu zostały ujęte przerwy, łącznie 2 h. Krótkie przerwy są dostosowane do tempa pracy uczestników podczas kursu.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnik kursu posiada podstawową fizjoterapeutyczną wiedzę w zakresie anatomii topograficznej, fizjologii i biomechanikiciała człowieka.Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
PROGRAM KURSU:
DZIEŃ I:
I Anatomia ogólna i kręgosłupa lędźwiowego i miednicy
-Struktury bierne i czynne narządu
ruchu,
struktury naczyniowe oraz nerwowe
II Kinezjologia kręgosłupa lędźwiowego i miednicy
-Fizjologia brzusznego oraz przykręgosłupowego mechanizmu stabilizacji kompleksu lędźwiowo-miednicznego
III Patologie kręgosłupa lędźwiowego i miednicy
-Epidemiologia zespołów bólowych kompleksu lędźwiowo- miednicznego
DZIEŃ II:
I Fizjologia bólu
-Ból nocyceptywny,
Proces ten przebiega w kilku etapach:
Transdukcja
Transmisja
Percepcja
Neurogenny obwodowy
Ból neurogenny obwodowy charakteryzuje się nietypowymi objawami, takimi jak:
Pieczenie
Mrowienie
Nadwrażliwość
neurogenny centralny
Charakterystyczne cechy tego rodzaju bólu to:
Niekonwencjonalne odczucia bólowe
Zjawisko „bólu fantomowego”
Złożoność w leczeniu
II Semiologia kręgosłupa lędźwiowego i miednicy
-Choroba zwyrodnieniowa stawów kręgosłupa,
spondyloartropatie,
konflikt korzeniowo-dyskowy,
stenoza,
kręgozmyk,
niespecyficzny ból lędźwiowo- krzyżowy
III Badanie przedmiotowe oraz podmiotowe kręgosłupa lędźwiowego i miednicy
-Powtarzalność, czułość i specyficzność testów diagnostycznych, kliniczna wartość testów diagnostycznych Testy funkcjonalne, badanie neurologiczne, badanie neurodynamiczne, badanie manualne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część I, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część I, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część I, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część I, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część II, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część II, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Przerwa | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część II, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część II, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – część II, punkty 1-3- w bloku szkol | Prowadzący dr Sławomir Chomiak | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto71,43 PLN
- Koszt osobogodziny netto71,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Sławomir Chomiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu uczestnicy otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w kursie jest :
1. Posiadanie ważnego numeru ID wsparcia
2. Zapisanie się na wybraną usługę przez stronę www.well.edu.pl (z zaznaczeniem opcji: Dofinansowanie BUR)
Uprzejmie przypominamy, iż zgłoszenie na kurs przez BUR nie stanowi potwierdzenia udziału w kursie. Obligatoryjny jest kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia wolnych miejsc oraz wykonanie czynności opisanych w pkt.2.
3. W szkoleniu mogą wziąć udział osoby wskazane w sekcji "Grupa docelowa usługi"- w przypadku wątpliwości związanych z uprawnieniami dotyczącymi udziału w szkoleniach, prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny.
Informacje dodatkowe
Cena kursu nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
W liczbę godzin dydaktycznych kursu nie są wliczone przerwy.
Szkolenie jest zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 26 podpunkt a ustawa o VAT lub w przypadku kursów dofinansowanych ze środków publicznych w min. 70% zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 29 c.
W zależności od wymogów Operatorów i kwot dofinansowań, mogą pojawić się dodatkowe dopłaty do kursu.
Krótkie przerwy realizowane w czasie trwania kursu dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi