Język hiszpański A2 / 75h / Nowy Sart w Małopolsce z EURESEM / grupa max.6-osobowa
Język hiszpański A2 / 75h / Nowy Sart w Małopolsce z EURESEM / grupa max.6-osobowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Hiszpański
- Identyfikator projektuNowy start w Małopolsce z EURESEM
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- osoby, które chcą nauczyć się płynnie posługiwać językiem hiszpańskim w życiu codziennym
- które posiadają podstawową wiedzę z zakresu języka hiszpańskiego na poziomie A1
- które planują uzupełnić, podwyższyć bądź zaktualizować kompetencje
- usługa adresowana również do uczestników projektu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi75
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych słuchacza w zakresie sprawności słuchania, mówienia, czytania oraz pisania do A2 (CEFR). Kurs przygotowuje do rozwinięcia kompetencji komunikacyjnej, systematyzowania wiedzy, doskonalenia i dalszego rozwoju sprawności językowych z naciskiem na tworzenieprostych tekstów ustnych i pisemnych, motywowania do samodzielnej pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • informacje na temat rodziny, miejsca zamieszkania, zawodu, czasu i miejsca pracy, podróży; • informacje w krótkich zapowiedziach, opowiadaniach, dane dotyczące jakiegoś kraju; • sygnały czasowe, wywiady na temat uczelni i wykształcenia, opisy osób, wypowiedzi o planach i doświadczeniach; • informacje zawarte w usłyszanych opowiadaniach, proste polecenia, temat w tekstach wiadomości; • proste instrukcje obsługi różnych urządzeń i przyrządów; • ton uprzejmy lub nieuprzejmy; • argumenty za i przeciw i umiem je uporządkować. | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE głównego sensu wypowiedzi zawartego w krótkich, wyraźnych, prostychprzekazach, ogłoszeniach, zawierających wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczącego życia codziennego (np. informacji o osobie, rodzinie, geografii regionu, zatrudnieniu). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • proste informacje na tematy osobiste i najbliższego otoczenia, na temat danego kraju, filmu, lub wydarzenia; • treść krótkiego opowiadania; • porządek chronologiczny w opowiadaniach; • określone informacje w tekście i potrafi je porównać; • istotne informacje zawarte w diagramach i odnoszącym się do nich tekście; • proste porady i wskazówki zawarte w tekstach; • informacje w instrukcji obsługi urządzenia lub przyrządu. Potrafi: • wybrać z wielu informacji właściwą dla konkretnej sytuacji; • uporządkować argumenty za i przeciw. | Kryteria weryfikacji CZYTANIE krótkich, prostych tekstów w celu znalezienia ogólnej i szczegółowej,przewidywalnej informacji, w prostych codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • napisać prosty życiorys, wiadomość, prosty list osobisty; • napisać krótki tekst z opisem osoby, miejsca, przedmiotu; • opisać ważne etapy życiowe, napisać o podróży; • uporządkować myśli i notatki i na ich podstawie napisać krótki tekst na temat jakiegoś doświadczenia czy przeżycia; • opisać wydarzenie; • zapisać i przekazać ważne informacje z rozmowy telefonicznej; • opisać powody podróży, doświadczenia i wrażenia z pobytu w innym kraju; • opisać proste funkcje urządzeń i przyrządów; • krótko opisać fotografię przedstawiającą jakieś miejsce; • odpowiedzieć pisemnie na zaproszenie, wyrażając zgodę lub odmowę | Kryteria weryfikacji PISANIE listów nieformalnych i listów formalnych typu wniosek, podanie lub prośba.Sporządzanie opisów miejsc, zdarzeń, osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • mówić o sobie, swojej uczelni, wykształceniu, miejscu zamieszkania, rodzinie; • przedstawiać znajomych i przyjaciół; • opisać swój kraj i typowe zwyczaje; • wyrazić uczucia takie, jak radość, rozczarowanie; • rozmawiać o marzeniach, przyjaźni, planach i doświadczeniach; • formułować uprzejme prośby, wyrażać przypuszczenia, propozycje, porady; • pośredniczyć w prostych rozmowach pomiędzy osobami posługującymi się innymi językami; • wyrazić własne zdanie i uzasadnić je; • przekazać polecenia i informacje z rozmowy telefonicznej; • negocjować terminy; • udzielać informacji na podstawie wiedzy z tekstów; • opisać działanie i funkcję prostych urządzeń i przyrządów. | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się w sytuacjach codziennych i rutynowych, wymagającychprostych bezpośrednich informacji na znane tematy; radzenie sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie zrozumie się wszystkiego i nie umie się jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Studia, uczelnia, wydział, biblioteka, czytelnia, wyposażenie gabinetów;
Najbliższe otoczenie;
Wygląd zewnętrzny i cechy charakteru;
Miasta: charakterystyka i położenie;
Geografia. Klimat;
Zawody. Praca. Czas wolny, wypoczynek. Hotel, restauracje, bar;
Podróże. Wakacje;
Wydarzenia w życiu osobistym i społecznym;
Relacje z otoczeniem;
Zdrowy tryb życia, upodobania, zwyczaje;
Prace domowe — sprzęt techniczny w domu;
Wprowadzane funkcje językowe:
• Gratulowanie; wyrażanie pochwał; życzenie powodzenia;
• Tłumaczenie się i usprawiedliwianie;
• Prośba o wyjaśnienie;
• Identyfikowanie i opisywanie osób i przedmiotów;
• Wyrażanie własności i przynależności;
• Opisywanie miast, położenia geograficznego, klimatu;
• Przedstawianie zwyczajowych czynności; częstotliwości ich wykonania, czasu trwania;
• Wyrażanie ciągłości lub braku ciągłości wykonywanej czynności; zmian lub ich braku w
wyglądzie, osobowości, zwyczajach;
• Przedstawianie przyszłości i zamiarów;
• Wyrażanie warunków;
• Przedstawianie w czasie przeszłym miejsc, ludzi i rzeczy;
• Opowiadanie życia osoby;
• Umiejscowienie i uporządkowanie wydarzeń w czasie;
• Wyrażanie zgody lub nie zgadzania się, motywów;
• Wyrażanie pewności i wątpliwości;
• Wyrażanie opinii i prośba o nią;
• Wyrażanie i uzasadnianie upodobań i preferencji;
• Wyrażanie odczuć, intencji;
• Wyrażanie pragnień;
• Wyrażanie obowiązku, potrzeby;
• Udzielanie rad;
• Zapraszanie i umawianie się;
• Uporządkowanie opowiadania;
• Przedstawianie argumentów w debacie;
• Rozpoczynanie i kończenie opowiadania.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
!Felicidades!, etc. !Qué + nombre + tan + adjetivo! !Suerte! !Buen viaje! !Feliz Navidad!
(Fórmulas sociales sin subjuntivo);
Lo siento, pero es que...;
Qué significa ...? .Cómo has dicho...? .Puede(s) escribirlo?;
Indefinidos: un, algún, alguno,ningún, itp.;
El/la de + rodzajnik +rzeczownik;
El/la de + przysłówek miejsca;
El/la que + czasownik El más/menos + przymiotnik + de;
Ser/servir. estar + gerundio;
Hace frío/ calor, llueve, itp.;
Czas teraźniejszy: regulares e irregulares;
Impersonalidad con se;
Marcadores temporales: hace (tiempo) que, ya no desde/ hasta, itp.;
Dejar de, volver a + infinitivo. Llevar, seguir/ continuar + gerundio;
Tener intención de, ir a, pensar + infinitivo;
Si + presente + presente;
Pretérito perfecto: usos, marcadores temporales: hoy, itp.;
Pretérito indefinido: usos, marcadores temporales: ayer, anoche, itp.;
Pretérito perfecto/ pretérito indefinido;
Zdania podrzędne: cuando + indefinido, al + infinitivo, ahora + presente;
Sí. Vale, de acuerdo. (No) estar de acuerdo con... porque... ;
A lo mejor + indicativo;
Creer, opinar, pensar que...;
Stopień najwyższy: -ísimo. Muy/ tan/ demasiado + adjetivo;
Caer bien/ mal, gustar, preferir,parecer + adjetivo;
Notar que, darse cuenta de que, parecer + adjetivo + infinitivo;
Esperar, desear, querer que + Infinitivo. Mejor/ prefiero ... ;
Deber/ tener que + infinitivo. Intenta/ procura ...;
Pronombres átonos: OD y OI + Infinitivo, .Por qué no ...?
Te apetece...? .Quedamos...? Vale/ Me va bien, itp.;
Pretérito imperfecto: usos, marcadores temporales: entonces, a menudo, itp.;
Pretérito indefinido/ pretérito imperfecto. Soler, imperfecto de cortesía;
Organizadores del discurso: primero, luego, en primer/ segundo lugar, además, pero, itp.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne .
Informacje dodatkowe
Podpisano umowę z WUP w ramach programu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi