Język niemiecki A2 / 75h / Nowy Sart w Małopolsce z EURESEM / grupa max.6-osobowa
Język niemiecki A2 / 75h / Nowy Sart w Małopolsce z EURESEM / grupa max.6-osobowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Identyfikator projektuNowy start w Małopolsce z EURESEM
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- osoby, które chcą nauczyć się płynnie posługiwać językiem niemieckim w życiu codziennym
- które posiadają podstawową wiedzę z zakresu języka niemieckiego na poziomie A1
- które planują uzupełnić, podwyższyć bądź zaktualizować kompetencje
- usługa adresowana również do uczestników projektu „Nowy Sart w Małopolsce z EURESEM"
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi75
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych słuchacza w zakresie sprawności słuchania, mówienia, czytania oraz pisania do A2 (CEFR). Kurs przygotowuje do rozwinięcia kompetencji komunikacyjnej, systematyzowania wiedzy, doskonalenia i dalszego rozwoju sprawności językowych z naciskiem na tworzenieprostych tekstów ustnych i pisemnych, motywowania do samodzielnej pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • informacje na temat rodziny, miejsca zamieszkania, zawodu, czasu i miejsca pracy, podróży; • informacje w krótkich zapowiedziach, opowiadaniach, dane dotyczące jakiegoś kraju; • sygnały czasowe, wywiady na temat uczelni i wykształcenia, opisy osób, wypowiedzi o planach i doświadczeniach; • informacje zawarte w usłyszanych opowiadaniach, proste polecenia, temat w tekstach wiadomości; • proste instrukcje obsługi różnych urządzeń i przyrządów; • ton uprzejmy lub nieuprzejmy; • argumenty za i przeciw i umiem je uporządkować. | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE głównego sensu wypowiedzi zawartego w krótkich, wyraźnych, prostychprzekazach, ogłoszeniach, zawierających wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczącego życia codziennego (np. informacji o osobie, rodzinie, geografii regionu, zatrudnieniu). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • proste informacje na tematy osobiste i najbliższego otoczenia, na temat danego kraju, filmu, lub wydarzenia; • treść krótkiego opowiadania; • porządek chronologiczny w opowiadaniach; • określone informacje w tekście i potrafi je porównać; • istotne informacje zawarte w diagramach i odnoszącym się do nich tekście; • proste porady i wskazówki zawarte w tekstach; • informacje w instrukcji obsługi urządzenia lub przyrządu. Potrafi: • wybrać z wielu informacji właściwą dla konkretnej sytuacji; • uporządkować argumenty za i przeciw. | Kryteria weryfikacji CZYTANIE krótkich, prostych tekstów w celu znalezienia ogólnej i szczegółowej,przewidywalnej informacji, w prostych codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • napisać prosty życiorys, wiadomość, prosty list osobisty; • napisać krótki tekst z opisem osoby, miejsca, przedmiotu; • opisać ważne etapy życiowe, napisać o podróży; • uporządkować myśli i notatki i na ich podstawie napisać krótki tekst na temat jakiegoś doświadczenia czy przeżycia; • opisać wydarzenie; • zapisać i przekazać ważne informacje z rozmowy telefonicznej; • opisać powody podróży, doświadczenia i wrażenia z pobytu w innym kraju; • opisać proste funkcje urządzeń i przyrządów; • krótko opisać fotografię przedstawiającą jakieś miejsce; • odpowiedzieć pisemnie na zaproszenie, wyrażając zgodę lub odmowę | Kryteria weryfikacji PISANIE listów nieformalnych i listów formalnych typu wniosek, podanie lub prośba.Sporządzanie opisów miejsc, zdarzeń, osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • mówić o sobie, swojej uczelni, wykształceniu, miejscu zamieszkania, rodzinie; • przedstawiać znajomych i przyjaciół; • opisać swój kraj i typowe zwyczaje; • wyrazić uczucia takie, jak radość, rozczarowanie; • rozmawiać o marzeniach, przyjaźni, planach i doświadczeniach; • formułować uprzejme prośby, wyrażać przypuszczenia, propozycje, porady; • pośredniczyć w prostych rozmowach pomiędzy osobami posługującymi się innymi językami; • wyrazić własne zdanie i uzasadnić je; • przekazać polecenia i informacje z rozmowy telefonicznej; • negocjować terminy; • udzielać informacji na podstawie wiedzy z tekstów; • opisać działanie i funkcję prostych urządzeń i przyrządów. | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się w sytuacjach codziennych i rutynowych, wymagającychprostych bezpośrednich informacji na znane tematy; radzenie sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie zrozumie się wszystkiego i nie umie się jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Uczelnia, nauka urzędy i instytucje, podróże i turystyka;
Praca i wypoczynek, dom – wyposażenie i funkcjonowanie;
Rodzina – relacje i życie rodzinne;
Życie towarzyskie i służbowe (nauka, praca);
Położenie geograficzne, życie codzienne w różnych kulturach;
Zdrowie;
Pogoda, klimat;
Zachowanie i postawy własne i innych osób;
Wydarzenia publiczne i fakty z życia prywatnego;
Reakcje, przeżycia, spotkania i życie towarzyskie;
Kultura, książki, filmy, sztuka.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Zapraszanie/ przyjmowanie zaproszeń;
• Formułowanie propozycji, sugestii, próśb w formie ustnej i pisemnej (również w
listach formalnych);
• Formułowanie prośby o powtórzenie;
• Przeliterowanie, prośba o wyjaśnienie;
• Porównywanie (cechy fizyczne, relacje ilościowe);
• Formułowanie uprzejmych pytań o konkretne informacje, opinię innych osób;
• Wybieranie i analizowanie informacji pod kątem ich przydatności dla własnych
celów;
• Relacjonowanie opinii innych osób;
• Streszczanie dłuższych relacji;
• Opisywanie związków pomiędzy czynnościami, wykonywanymi zwyczajowo, w
chwili obecnej, w określonym momencie w przeszłości, przed chwilą, powtarzających
się, dynamicznych, itp.;
• Wyrażanie swoich opinii i uczuć;
• Porównywanie (wrażenia subiektywne, preferencje, upodobania);
• Zgadzanie się i nie zgadzanie z czyjąś opinią;
• Formułowanie i uzasadnianie swojej opinii, argumentowanie;
• Wyrażanie różnego stopnia pewności;
• Akceptacja, odmowa, perswazja.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Zdania przyczynowe: Ich konnte nicht kommen, weil/ denn ... . Heute kann ich nicht
aufräumen, weil ... ;
Zdania pytające zależne: Könnten Sie mir bitte sagen, wie hoch die Sommertemperatur dort
ist?
Przyimki określające czas i miejsce, ich relacja: seit einem Jahr, am Arbeitsplatz;
Zdania czasowe i przyczynowe: Als ich jung war... ;
Zdania warunkowe z użyciem trybu przypuszczającego: Wenn ich reich wäre, würde ich mir
ein Haus kaufen;
Zdania przydawkowe: Das ist die Frau, deren Tochter... ;
Konstrukcje bezokolicznikowe: Es ist verboten, in der Wohnung Haustiere zu halten;
Zdania podrzędne przyzwalające: Obwohl es schon spät ist, kannst du gerne kommen;
Stopniowanie przymiotników nieregularnych: Das ist der beste Student;
Strona bierna: Hier werden Autos montiert;
Zdania czasowe i przysłówki określające czas: Bevor ich zu studieren begann, ... ;
Rekcja czasownika i przysłówki zaimkowe: Ich zweifle daran, dass er Recht hat;
Tryb przypuszczający: Wenn ich du wäre..., An deiner Stelle ... .
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna
Egzaminator TGLS
Ukończona filologia germańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne .
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach programu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi