Studia podyplomowe - Integracja sensoryczna, listopad 2024-2
Studia podyplomowe - Integracja sensoryczna, listopad 2024-2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe przeznaczone są dla nauczycieli, pedagogów, absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra lub licencjata.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi420
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po studiach można podjąć pracę w przedszkolu, ośrodkach prowadzących zajęcia z SI, własnym gabinecie. Po ukończeniu studiów słuchacz jest przygotowany do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dzieci, młodzieży i dorosłych oraz stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza - absolwent zna i rozumie:- Teoretyczne podstawy integracji sensorycznej - Pojęcia z zakresu neurologii dziecięcej i neuroanatomi układu nerwowego - Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej - Psychologiczne problemy dzieci z zaburzeniami SI - Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzenia SI - Rozwój procesów integracji sensorycznej - Diagnozę różnicową , zaburzenia SI - Pojęcia z zakresu psychologii rozwojowej dziecka - Diagnozę i terapię zaburzeń SI małego dziecka - Diagnozę i terapię zaburzeń SI dzieci przedwcześnie urodzonych - Diagnozę i terapię SI dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi - Znaczenie słuchu w integracji sensorycznej - Znaczenie wzroku w integracji sensorycznej - Diagnozę i terapię logopedyczną - Znaczenie wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami sensorycznymi - Terapie wspomagające sensoryczny rozwój dziecka | Kryteria weryfikacji Weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się wymaga zastosowania zróżnicowanych form sprawdzania, adekwatnych do kategorii wiedzy, umiejętności albo kompetencji społecznych, których dotyczą te efekty. Osiągnięte efekty uczenia się w kategorii wiedzy można weryfikować za pomocą egzaminów / zaliczeń z oceną pisemnych lub ustnych, a także w oparciu o analizę opracowanych konspektów i obserwację ich realizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności - absolwent potrafi:- Wskazać teoretyczne podstawy integracji sensorycznej - Omówić pojęcia z zakresu neurologii dziecięcej i neuroanatomi układu nerwowego - Zdiagnozować psychologiczne problemy dzieci z zaburzeniami SI - Zdiagnozować psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzenia SI - Opracować diagnozę różnicową - Opracować diagnozę zaburzeń SI małego dziecka - Opracować diagnozę zaburzeń SI dzieci przedwcześnie urodzonych - Opracować diagnozę zaburzeń SI dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi - Opracować diagnozę logopedyczną w pracy z osobami z zaburzeniami SI - Omówić znaczenie słuchu, wzroku w integracji sensorycznej - Omówić terapie wspomagające sensoryczny rozwój dziecka | Kryteria weryfikacji Weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się wymaga zastosowania zróżnicowanych form sprawdzania, adekwatnych do kategorii wiedzy, umiejętności albo kompetencji społecznych, których dotyczą te efekty. Osiągnięte efekty uczenia się w kategorii wiedzy można weryfikować za pomocą egzaminów / zaliczeń z oceną pisemnych lub ustnych, a także w oparciu o analizę opracowanych konspektów i obserwację ich realizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne - absolwent jest gotów:- Pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - Krytycznej oceny posiadanych kompetencji oraz samodzielnego poszerzania wiedzy i własnych umiejętności. - Przyjmowania odpowiedzialności za podejmowane decyzje - Podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju oraz uczenia się przez całe życie; wykazuje aktywność i kreatywność; | Kryteria weryfikacji Weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się wymaga zastosowania zróżnicowanych form sprawdzania, adekwatnych do kategorii wiedzy, umiejętności albo kompetencji społecznych, których dotyczą te efekty. Osiągnięte efekty uczenia się w kategorii wiedzy można weryfikować za pomocą egzaminów / zaliczeń z oceną pisemnych lub ustnych, a także w oparciu o analizę opracowanych konspektów i obserwację ich realizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
- wykaz przedmiotów
- liczbę godzin
- punkty ECTS
Na prośbę absolwenta wydawane jest zaświadczenie zawierające uzyskane kompetencje.
Program
Program
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych (45 minut)
Semestr I
L.p. | Nazwa przedmiotu | Forma zaliczenia | Ogółem | Liczba godzin wykładów | Liczba godzin ćwiczeń | Liczba punktów ECTS |
1 | Teoretyczne podstawy integracji sensorycznej | E | 15 | 15 | - | 2 |
2 | Wprowadzenie do neurologii dziecięcej | Zo | 20 | 10 | 10 | 3 |
3 | Neuroanatomia układu nerwowego | Zo | 20 | 10 | 10 | 3 |
4 | Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Zo | 20 | 10 | 10 | 3 |
5 | Psychologiczne problemy dzieci z zaburzeniami SI | Zo | 20 | 10 | 10 | 3 |
6 | Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzenia SI | Zo | 20 | 10 | 10 | 3 |
7 | Rozwój procesów integracji sensorycznej | Zo | 25 | 10 | 15 | 4 |
8 | Diagnoza różnicowa – zaburzenia SI, a inne zaburzenia rozwojowe | E | 25 | 10 | 15 | 4 |
9 | Psychologia rozwojowa dziecka | E | 15 | 10 | 5 | 2 |
10 | Praktyki | Zo | 30 | - | 30 | 3 |
Ogólna liczba godzin w semestrze | 210 | godz.95 | godz.115 | 30 |
Semestr II
L.p. | Nazwa przedmiotu | Forma zaliczenia | Ogółem | Liczba godzin wykładów | Liczba godzin ćwiczeń | Liczba punktów ECTS |
1. | Diagnoza i terapia zaburzeń SI małego dziecka | E | 20 | 5 | 15 | 3 |
2. | Diagnoza i terapia zaburzeń SI dzieci przedwcześnie urodzonych | E | 20 | 5 | 15 | 3 |
3. | Diagnoza i terapia SI dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi | E | 20 | 5 | 15 | 3 |
4. | Słuch w integracji sensorycznej | Zo | 15 | 10 | 5 | 2 |
5. | Wzrok w integracji sensorycznej | Zo | 15 | 10 | 5 | 2 |
6. | Diagnoza i terapia logopedyczne – wprowadzenie | Zo | 20 | 10 | 10 | 3 |
7. | Wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami sensorycznymi | Zo | 25 | 10 | 15 | 4 |
8. | Terapie wspomagające sensoryczny rozwój dziecka | Zo | 25 | 10 | 15 | 4 |
9. | Niepełnosprawności, a zaburzenia integracji sensorycznej | Zo | 20 | 10 | 10 | 3 |
10 | Praktyki | Zo | 30 | - | 30 | 3 |
Ogólna liczba godzin/punktów ECTS w semestrze | 210 | godz.75 | godz.135 | 30 | ||
Ogólna liczba godzin/punktów ECTS w 2 semestrach | 420 | godz.170 | godz.250 | 60 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 36 Psychologia rozwojowa dziecka | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 36 Psychologia rozwojowa dziecka | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 36 Psychologia rozwojowa dziecka | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 36 Diagnoza różnicowa – zaburzenia SI, a inne zaburzenia rozwojowe | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:05 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 36 Diagnoza różnicowa – zaburzenia SI, a inne zaburzenia rozwojowe | Data realizacji zajęć 15-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 36 Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami SI | Data realizacji zajęć 15-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 36 Teoretyczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 36 Psychologiczne problemy dzieci z zaburzeniami | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 36 Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami SI | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 36 Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami SI | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 36 Rozwój procesów integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 36 Rozwój procesów integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 36 Diagnoza różnicowa – zaburzenia SI, a inne zaburzenia rozwojowe | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 36 Diagnoza różnicowa – zaburzenia SI, a inne zaburzenia rozwojowe | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 36 Teoretyczne podstawy Integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 36 Rozwój procesów integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 36 Diagnoza różnicowa – zaburzenia SI, a inne zaburzenia rozwojowe | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 36 Diagnoza różnicowa – zaburzenia SI, a inne zaburzenia rozwojowe | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 36 Teoretyczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:20 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 36 Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami SI | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:05 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 36 Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami SI | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 36 Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami SI | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 10:25 | Liczba godzin 01:35 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 36 Rozwój procesów integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 36 Wprowadzenie do neurologii dziecięcej | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 36 Wprowadzenie do neurologii dziecięcej | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 36 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 36 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 36 Wprowadzenie do neurologii dziecięcej | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:20 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 36 Wprowadzenie do neurologii dziecięcej | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 36 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 36 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 36 Neuroanatomia układu nerwowego | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 36 Neuroanatomia układu nerwowego | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 36 Neuroanatomia układu nerwowego | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 15:55 | Liczba godzin 07:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 36 Neuroanatomia układu nerwowego | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 36 Walidacja | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto10,71 PLN
- Koszt osobogodziny netto10,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Osińska
Akademickie Centrum Kształcenia Podyplomowego w Kujawskiej Szkole Wyższej we Włocławku
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi udostępniane są na platformie Microsoft Teams
Warunki uczestnictwa
- Złożenie kompletu dokumentów w Akademickim Centrum Kształcenia Podyplomowego we Włocławku w terminie do dnia 30 października 2024 r.
- Opłata rekrutacyjna wynosi 100 zł.
- Ukończone studia wyższe, tj. posiadanie jednego z dyplomów: licencjata, inżyniera, magistra lub magistra inżyniera.
- W przypadku cudzoziemców, wymagany jest dyplom ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplom ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany lub nostryfikowany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 r. w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą (Dz. U. 2011 Nr 196, poz. 1168).
- Na studiach podyplomowych pedagogicznych należy legitymować się ukończonym przygotowaniem pedagogicznym.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek – Rozwój”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia zdalne odbywają się na platrofmie Microsoft Teams
- Telefony i tablety z systemem Android:
Aplikacja Microsoft Teams (bezpłatna) współpracuje z urządzeniami z systemem Android, używając ostatnich czterech głównych wersji systemu operacyjnego.
- Telefony iPhone, tablety iPad i odtwarzacze iPod:
Aplikacja Microsoft Teams (bezpłatna) współdziała z urządzeniami przy użyciu dwóch ostatnich głównych wersji systemu iOS.
- Komputery klasy PC:
Zalecane wymagania systemowe i dotyczące przepustowości
Podczas organizowania spotkania za pomocą klienta stacjonarnego Teams wymagany jest dwurdzeniowy procesor 1,1 GHz lub szybszy (zalecany jest procesor 4-rdzeniowy lub szybszy) i co najmniej 4 GB pamięci RAM (Teams wymaga dedykowanych 4 GB pamięci RAM oprócz wszystkich innych wymagań systemowych).
Twoje połączenie internetowe powinno mieć co najmniej 2,0 Mb/s, aby móc korzystać ze wszystkich funkcji Teams. Przepustowość używana przez Teams będzie optymalizowana na podstawie warunków sieciowych i automatycznie będzie priorytetowo traktować dźwięk nad jakością obrazu, gdy będzie to konieczne.
Co do przeglądarek to zalecane są Microsoft EDGE oraz Google Chrome.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe