Jak wiązać sznurowadła? Czuję, rozumiem i wspieram dziecko z deficytami przetwarzania sensorycznego oraz zaburzeniami afatycznymi. Szkolenie Integracji sensorycznej i afazji. (18h)
Jak wiązać sznurowadła? Czuję, rozumiem i wspieram dziecko z deficytami przetwarzania sensorycznego oraz zaburzeniami afatycznymi. Szkolenie Integracji sensorycznej i afazji. (18h)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, dyrektorzy i właściciele żłobków, przedszkoli i szkół prywatnych.
Grupa docelowa do której skierowane jest szkolnie to nauczyliele , opiekunowie dzieci w placówkach takich jak żłobek , przedszkole , szkoła opiekujący się dziećmi, pracujący na co dzień z dziećmi i młodzieżą mający na celu poszerzanie swojej wiedzy i umijętności.
Pracownicy i właściciele mający doświadczenie i umiejętności pracy z dziećmi.
Pracownicy i właściciele przekonani o konieczności ciągłego rozwijania i podnoszenia kompetencji.
Właściciel przedsiębiorstw przekonany, że inwestycja w szkolenia i rozwój umiejętności pracowników jest kluczowa dla zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług oraz utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku. - Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do rozpoznania nietypowego rozwoju dziecka w kontekście procesów przetwarzania sensorycznego.Szkolenie przygotowuje do samodzielnego wspierania dziecka z afazją i deficytami
przetwarzania sensorycznego w placówce.
Szkolenie przygotowuje do zdobycia wiedzy na temat zaburzeń afatycznych i deficytami
przetwarzania sensorycznego u dzieci.
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego rozpoznania afazji i deficytów przetwarzania sensorycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozróżnia teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu procesówprzetwarzania sensorycznego | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje indywidualne potrzeby i możliwości dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje praktyczne metody pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje odpowiednie zabawy odpowiadające potrzebom dziecka, wspierające jego regulację | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje objawy i trudności przetwarzania sensorycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje patomechanizmy afazji, a także zapoznany jest ze specyfiką pracy z dziećmi z afazją | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje działania podejmowane celem wspierania rodziny dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozróżnia wiedzę rozpoznawania deficytów dziecka z zakresu procesówprzetwarzania sensorycznego | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujetechniki budowania pozytywnych relacje z dzieckiem z deficytami przetwarzania sensorycznego oraz zaburzeniami afatycznymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujew jaki sposób przygotować się do prowadzenia zajęć z dzieckiem z deficytami przetwarzania sensorycznego oraz zaburzeniami afatycznymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Program
Program
(T1) TEST WIEDZY – POCZĄTKOWY
(W01) Otwarcie szkolenia
(W02) Afazja – podstawy teoretyczne
(W03) Pojęcie afazji dziecięcej, przyczyny, typy afazji.
(W04) Diagnoza afazji dziecięcej
(W05) Rozpoznawane afazji, różnicowanie afazji z innymi zaburzeniami rozwoju, rola rodziny
w procesie diagnostycznym.
(W06) Terapia z małym dzieckiem (okres przedszkolny)
(W07) Omówienie trudności dziecka, zasady i metody terapii zaburzeń o charakterze afatycznym, rola pedagoga w podjętych działaniach terapeutycznych.
(W08) Przedstawienie tematu, przetwarzanie sensoryczne, układy sensoryczne (omówienie)
zaburzenia przetwarzania sensorycznego ( SPD), terapia integracji sensorycznej
(W09) Wskazanie roli placówek wychowawczo-opiekuńczych w procesie diagnozy i wspierania rozwoju, wsparcie nauczyciela – jego samoregulacja – budowanie swoich zasobów.
(W10) Szkolenie z przeprowadzanie rozmów z rodzicami/ opiekunami. Wskazanie możliwych ścieżek działania, informacja o diagnostyce, wsparcie rodzica
(W11) Sposoby na regulowanie dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego – ćwiczenia praktyczne
(W12) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach
(W13) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje.
(W14) Praktyczny test sprawdzający wiedzę i umiejętności uczestników.
(T2) TEST WIEDZY – WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 675,24 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 988,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
JOANNA SELERZYŃSKA
Posiadam doświadczenie zawodowe: TERAPEUTA, DIAGNOSTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ , TERAPEUTA, DIAGNOSTA I TRENER INTEGRACJI BILATERALNEJ, TERAPEUTA RĘKI I I II STOPNIA, TERAPEUTA TRAUMY, PRAKTYK SOMATIC EXPIERIENCING.
Doświadczenie i kwalifikacje, w świadczeniu tego typu usług:
- Posiada doświadczenie i kwalifikacje zdobyte w ostatnich 5 latach.
POSIADAM 9 LETNIE DOŚWIADCZENIE W PRACY JAKO TERAPEUTA SENSORYCZNY Z DZIEĆMI W WIEKU ŻŁOBKOWYM, PRZEDSZKOLNYM I SZKOLNYM. PROWADZENIE ZAJĘĆ SENSORYCZNYCH INNDYWIDUALNIE I GRUPOWO.
ORGANIZACJA WARSZTATÓW I UKŁADÓW JAKO FUNDACJA WSPIERANIA ROZWOJU DZIECKA INTERLUDIUM, WARSZTATY DLA ŻŁOBKÓW, PRZEDSZKOLI I SZKÓŁ.
wykształcenie:
AKADEMIA SZTUK PIĘKNYCH W POZNANIU NA KIERUNKU ARCHITEKTURA WNĘTRZ I WZORNICTWO PRZEMYSŁOWE – MAGISTER SZTUKI WYŻSZA SZKOŁA EDUKACJI W SPORCIE, STUDIA PODYPLOMOWE W KIERUNKU INTEGRACJA SENSORYCZNA.
ROKSANA GOLAS
TERAPIA DZIECI Z ASD W WIEKU ŻŁOBKOWYM, PREDSZKOLNYM ORAZ SZKOLNYM
doświadczenie zawodowe:
PONAD 10 LETNIA PRACA Z DZIEĆMI Z ASD W WIEKU ZŁOBKOWYM, PRZEDSZKOLNYCM ORAZ SZKOLNYM. PROWADZENIE ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH
doświadczenie i kwalifikacje, w świadczeniu tego typu usług:
- Posiada doświadczenie i kwalifikacje zdobyte w ostatnich 5 latach.
- 10 lat doświadczenia w szkoleniach
SZKOLENIA PRACOWNIKÓW ZAJMUJĄCYCH STANOWISKA ZWIĄZANE Z PRACĄ Z DZIEĆMI W SPEKTRUM AUTYZMU ORAZ INNYMI ZABURZENIAMI.
wykształcenie:
UKOŃCZONE STUDIA:
PEDAGOGIKA SPECJALNA: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ (UNIWERSYTET IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU)
PEDAGOGIKA: WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA (UAM POZNAŃ)
LOGOPEDIA (UAM POZNAŃ)
LICZNE KURSY PRZYGOTOWYJĄCE DO PRACY Z DZIEĆMI Z ASD, M.IN.:
III STOPNIOWY KURS DOSKONALĄCY „TERAPIA BEHAWIORALNA DZIECI Z AUTYZMEM”
KURS TERAPIA DZIECKA Z AUTYZMEM- WYBRANE MODELE
KURS TERAPIA BEHAWIORALNO- POZNAWCZA
PICTURE EXCHANGE COMMUNICATION SYSTEM POZIOM 1
WPROWADZENIE DO METODY GROWTH THROUGH PLAY SYSTEM (TERAPIA OPARTA NA RELACJACH I ZABAWIE Z DZIECKIEM W SPEKTRUM AUTYZMU I ZABURZENIAMI POKREWNYMI)
KURS PEDAGOGIKI MARII MONTESORII W ZAKRSIE EDUKACJI WIEKU DZIECIĘCEGO
PROFIL PSYCHOEDUKACYJNY PEP-R. DIAGNOZA FUNKCJONALNA DZIECKA Z ZABURZENIAMI ROZWOJU
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat ukończenia.
Notes.
KSIĄŻKI - materiały dydaktyczne.
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR.
- Klauzulę informacyjną RODO.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Informacje dodatkowe
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR;
- Klauzulę informacyjną RODO.
PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNIK BĘDZIE:
- Posiadał bieżącą wiedzę w temacie procesów i zaburzeń przetwarzania sensorycznego
- Uzyska wiedzę dotyczącą funkcjonowania dzieci z SPD
- Posiadł wiedzę dotyczącą wczesnych objawów SPD
- Posiadł wiedzę dotyczącą wsparcia rodziny dziecka z SPD, wskazanie miejsc, w których rodzice mogą dokonać diagnozy swojego dziecka, otrzymać wsparcie placówki terapeutycznej.
CELEM SZKOLENIA JEST:
Pozyskanie i umiejętne wykorzystanie wiedzy, która da możliwość zauważenia zaburzeń SI oraz afazji w rozwoju małego dziecka w przedszkolu i szkole. Wsparcie z różnych stron dziecka aby lepiej radziło sobie w interakcjach społecznych, procesach poznawczych a także czynnościach samoobsługowych. Wpłynie to w praktyce na lepsze postrzeganie siebie i zwiększy poczucie własnej wartości, chęci współpracy z innymi.