Akademia Lidera: Jak przewodzić, by chętnie za Tobą szli?
Akademia Lidera: Jak przewodzić, by chętnie za Tobą szli?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy dyrektorów, menedżerów, kierowników oraz wszystkie osoby aspirujące do roli lidera.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do skutecznego przewodzenia zespołom, poprzez rozwijanie kompetencji przywódczych niezbędnych w codziennej pracy lidera.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Uczestnik po udziale w szkoleniu: • rozróżnia techniki wywierania wpływu na innych oraz rozpoznaje style przewodzenia, potrafiąc określić ich zalety i wady, • charakteryzuje role grupowe oraz ich wpływ na efektywność zespołu, • charakteryzuje zasady efektywnego delegowania zadań, • charakteryzuje zasady skutecznej komunikacji, asertywnych zachowań oraz planowania pracy z uwzględnieniem zasobów własnych i zespołu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- rozróżnia podstawowe style przywództwa (np. autokratyczny, demokratyczny, coachingowy, delegujący) oraz wskazuje ich mocne i słabe strony, - charakteryzuje role grupowe wg wybranego modelu (np. Belbina) i określa ich znaczenie dla działania zespołu, - charakteryzuje, jak brak określonych ról może wpływać na efektywność pracy zespołu, - charakteryzuje kluczowe zasady skutecznego delegowania (np. jasne określenie celu, wybór odpowiedniej osoby, monitorowanie postępów), - charakteryzuje typowe błędy w delegowaniu i ich konsekwencje, - charakteryzuje cechy skutecznej komunikacji (np. aktywne słuchanie, jasne przekazywanie informacji, feedback), - rozróżnia zachowania pasywne, agresywne i asertywne – oraz opisuje ich skutki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Uczestnik po udziale w szkoleniu: • charakteryzuje zasoby lidera w kontekście wywierania wpływu na innych, • identyfikuje mocne strony i obszary do rozwoju - lidera oraz zespołu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- charakteryzuje kluczowe kompetencje lidera (np. komunikacja, inteligencja emocjonalna, motywowanie, autorytet), - rozróżnia odpowiednie zasoby (np. styl, narzędzia wpływu) do konkretnej sytuacji zespołowej lub case study, - na podstawie opisu sytuacji lub ćwiczenia analizuje cechy lidera i członków zespołu, - projektuje konkretne propozycje rozwoju dla lidera i/lub zespołu (np. szkolenia, coaching, reorganizacja pracy). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Uczestnik po udziale w szkoleniu:• współpracuje i komunikuje się z innymi oraz wywiera wpływ na innych, aby osiągnąć wspólne cele. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- projektuje rozwiązanie konfliktów i sytuacji trudnych w zespole, dążąc do utrzymania dobrej współpracy, - dostosowuje styl zarządzania do różnych sytuacji i potrzeb członków zespołu w opisanej sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Do udziału w szkoleniu zapraszamy dyrektorów, menedżerów, kierowników oraz wszystkie osoby aspirujące do roli lidera.
Program:
1. Lider i jego misja, wizja, tożsamość
- „Jasna wizja oznacza jasne metody”- formułowanie inspirującej wizji
- Tożsamość oraz misja lidera i jej wpływ na zaangażowanie pracowników
2. Siła Twojego wpływu na innych
- Czynniki wywierania wpływu na ludzi
- Znajomość siebie: określenie naturalnych predyspozycji, cech osobowościowych i Twoich zasobów w kontekście wywierania wpływu na innych
3. Ty a przywództwo
- Kim jest przywódca i jaka jest jego rola?
- Style przewodzenia i ich wpływ na Twój zespół
- Twój preferowany styl przewodzenia - diagnoza
4. Umiejętności skutecznego Lidera
- Planowanie i organizacja pracy własnej i zespołu
- Delegowanie i kontrola powierzonych zadań
- Komunikacja lidera- stawianie granic; pytania i parafraza; odmawianie; informacja zwrotna; przekazywanie trudnych decyzji; „zdarta płyta”; nagradzanie; korygowanie zachowań.
Harmonogram szkolenia uwzględnia godziny dydaktyczne 45 minut oraz przerwy (częstotliwość przerw 15 minut po 2 godzinach zegarowych zajęć).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Szczepanek
Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie biznesowym z zakresu sprzedaży i obsługi klienta,
zarządzania pracownikami oraz wyzwalania potencjału pracowniczego. Skutecznie prowokuje do odkrywania i rezygnacji z utartych schematów myślenia hamujących rozwój i zastąpienia ich twórczym podejściem.
• Na jej koncie jest ponad 7000 godzin pracy szkoleniowej, doradczej i superwizyjnej oraz ponad 3000
godzin coachingu indywidualnego
• Prowadzi szkolenia:
-sprzedażowe
-menedżerskie
-umiejętności osobistych (m.in. „Współpraca w zespole”; „Efektywność osobista”,; „Komunikacja
interpersonalna”)
• Doradza m.in. w zakresie sprzedaży, zarządzania pracownikami i wyzwalania potencjału
pracowniczego (optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów)
• Prowadzi Assessment i Development Center pod kątem selekcji i doboru oraz awansu pracowników
• Projektuje autorskie programy szkoleniowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują w zależności od potrzeby materiały elektroniczne (pliki dokumentów przygotowanych w różnych formatach przez prowadzącego szkolenie).
Informacje dodatkowe
Terminy szkolenia mogą zostać zmienione i dopasowane do potrzeb uczestników.
W szkoleniu mogą wziąć udział osoby spoza projektu. Prosimy o kontakt w sprawie szczegółów.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe