Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii 3
Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii 3
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Fizjoterapeuci, osteopaci, studenci kierunków fizjoterapia i rehabilitacja ze znajomością anatomii opisowej i topograficznej oraz tytułem licencjata lub magistra fizjoterapii. W przypadku studentów wymagany ukończony minimum pierwszy rok studiów z fizjoterapii (ukończone zajęcia z anatomii opisowej).
Szkolenie przeznaczone także dla uczestników projektów: "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Ukończenie szkolenia przygotowuje do samodzielnego diagnozowania i leczenia pacjentów pediatrycznych- starszych dzieci. Kurs prowadzi do rozwoju kompetencji w zakresie analizy pacjenta, diagnozowania problemu i planowania oraz prowadzenia leczenia ze szczególnym uwzględnieniem niezintegrowanych i przetrwałych odruchów oraz z wykorzystaniem technik tkanek miękkich.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat anatomii i fizjologii oraz rozwoju dzieci odpowiednio do ich wieku. | Kryteria weryfikacji Wymienia cechy charakterystyczne z zakresu anatomii i fizjologii dzieci odpowiednio do ich wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia fizjologię i patologię rozwojową odpowiednio do wieku dziecka. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy fizjologiczne i patologiczne w zakresie rozwoju odpowiednio do wieku dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje proponowany schemat diagnostyki pacjenta pediatrycznego pod kątem przetrwałych odruchów. | Kryteria weryfikacji Wykonuje diagnostykę pacjenta pediatrycznego pod kątem przetrwałych odruchów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje techniki leczenia odpowiednie do pracy z przetrwałymi odruchami. | Kryteria weryfikacji Wykonuje lecznicze techniki manualne odpowiednie do opracowania przetrwałych odruchów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Prowadzi komunikację z pacjentem w zrozumiały dla pacjenta sposób. | Kryteria weryfikacji W trakcie prowadzenia wywiadu z rodzicami dziecka stosuje zrozumiałe zwroty . | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przestrzega praw pacjenta i etyki zawodowej bez względu na wiek, pochodzenie etniczne czy wyznawane zasady. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza sesję terapeutyczną bez względu na wiek, pochodzenie etniczne czy wyznawane przez pacjenta zasady. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program zajęć obejmuje następujace zagadnienia:
Przetrwałe odruchy u dzieci – przyczyny zaburzeń i badanie
Strategie leczenia manualnego przetrwałych odruchów u dzieci
Ćwiczenia wyciszające przetrwałe odruchy
Leczenie stanów zapalnych górnych dróg oddechowych i przewlekłych zapaleń ucha
Stymulacja układu odpornościowego
Hipotonia mięśniowa i ADD I ADHD
Atopowe zapalenie skóry – patofizjologia i leczenie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Odruchy u dzieci, rozwój prawidłowy,przyczyny zaburzeń i badanie. | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Strategie leczenia manualnego przetrwałych odruchów u dzieci | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Leczenie pokazowe dziecka, badanie pediatryczne. | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Ćwiczenia wyciszające przetrwałe odruchy | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Leczenie stanów zapalnych górnych dróg oddechowych i przewlekłych zapaleń ucha | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Stymulacja układu odpornościowego | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Leczenie pokazowe dziecka, badanie pediatryczne. | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Hipotonia mięśniowa- badanie i leczenie. | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 ADD i ADHD a przetrwałe odruchy. | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Atopowe zapalenie skóry – patofizjologia i leczenie | Prowadzący Jarosław Ciechomski | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto113,64 PLN
- Koszt osobogodziny netto113,64 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jarosław Ciechomski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci drukowanych skryptów z zawartością teoretyczną, opisem zagadnień praktycznych i zdjęciami poglądowymi.
Warunki uczestnictwa
Licencjat z fizjoterapii
Informacje dodatkowe
Pomoce szkoleniowe
Pomoce dostępne w sali:
Fantomy anatomiczne (szkielet człowieka, kończyna górna, kończyna dolna, miednica i kręgosłup lędźwiowy, czaszka) Stetoskop
Młoteczek neurologiczny
Ciśnieniomierz
Kamerton laryngologiczny
Skrypt szkoleniowy, ilustrowany fotografiami, z dokładnym opisem technik i zawartością teoretyczną szkolenia
Po ukończeniu szkolenia Kursant otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia wraz z suplementem oraz zaświadczenie dotyczące obecności na szkoleniu z informacją o liczbie godzin szkolenia, w której uczestniczył.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi