Trener szkoleniowiec jak zostać edukatorem– kurs certyfikowany realizowany w formule edukacji zdalnej.
Trener szkoleniowiec jak zostać edukatorem– kurs certyfikowany realizowany w formule edukacji zdalnej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs ten stanowi zaawansowany program rozwoju zawodowego, skierowany do przyszłych trenerów biznesowych oraz osób działających w obszarze organizacji szkoleń. Jest idealny dla pracowników, którzy już pełnią role trenerskie, osób aspirujących do podjęcia pracy w charakterze trenera, a także dla specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych za szkolenia i rozwój pracowników w przedsiębiorstwach oraz instytucjach edukacyjnych. Program kursu jest także odpowiedni dla osób, które pragną poszerzyć, uporządkować i ugruntować swoje umiejętności oraz wiedzę w zakresie metod nauczania osób dorosłych.
Program dla wszystkich zainteresowanych zdobyciem wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu wiedzy trenerskiej ze szczególnym uwzględnieniem cyfrowych i zielonych kwalifikacji.
Kurs dedykowany dla uczestników projektu:
- Kierunek -Rozwój
- Małopolski pociąg do kariery
-Rozwijaj się z EURESem
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji29-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjny dla szkolenia skupia się na wyposażeniu uczestników w kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do profesjonalnego prowadzenia szkoleń i warsztatów edukacyjnych. Głównym celem jest przygotowanie kursantów do efektywnego projektowania, realizacji i oceny szkoleń, które będą stymulować rozwój zawodowy i osobisty uczestników.Celem jest rozwijanie kompetencji w zakresie metodologii nauczania dorosłych, technik prezentacyjnych i oraz metod pracy trenera na sali szkoleniowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1.Definiowanie potrzeb szkoleniowych• Pozyskuje wiedzę o potrzebach szkoleniowych podmiotu zlecającego szkolenie • Pozyskuje wiedzę o potrzebach rozwojowych w odniesieniu do tematu szkolenia od uczestników szkolenia • Określa cele szkolenia | Kryteria weryfikacji -omawia sposób pozyskania wiedzy o celach i wymaganiach formułowanych przez podmiot zlecający szkolenie,– uzgadnia tematykę szkolenia z podmiotem zlecającym szkolenie - pozyskuje informacje o wejściowym poziomie wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia w odniesieniu do celu i treści szkolenia. – uwzględnia potrzeby podmiotu zlecającego szkolenie przy formułowaniu celów szkolenia, – uwzględnia potrzeby rozwojowe uczestników szkolenia przy formułowaniu jego celów, – uwzględnia wnioski ze wstępnej analizy wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia przy formułowaniu celów szkolenia, – uzasadnia sformułowane cele szkolenia w odniesieniu do zdiagnozowanych potrzeb. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji -diagnozuje potrzeby rozwojowe uczestników szkolenia bezpośrednio, bądź w oparciu o wiedzę przekazaną przez podmiot zlecający szkolenie, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Ustala ramy organizacyjne z podmiotem zlecającym szkolenie• Analizuje rozpoznane potrzeby szkoleniowe i projektuje szkolenie • Opracowuje materiały do szkolenia | Kryteria weryfikacji – przedstawia zakres swoich obowiązków związanych z przeprowadzeniem szkolenia, uzgodniony z podmiotem zlecającym szkolenie, – przedstawia szczegóły organizacyjne szkolenia ,uzgodnione z podmiotem zlecającym szkolenie, – przedstawia opracowany przez siebie konspekt szkolenia zawierający: cele szkolenia, harmonogram uwzględniający czas trwania poszczególnych elementów i zastosowane metody, w tym metody aktywizujące i techniki szkoleniowe, – uzasadnia dobór treści szkolenia do celów, tematu, potrzeb, możliwości grupy i czasu trwania szkolenia, – uzasadnia dobór metod i technik szkoleniowych do zdefiniowanych celów i potrzeb rozwojowych uczestników, – uzasadnia, w jaki sposób uwzględnił/a w procesie szkoleniowym kontekst społeczny oraz różne sposoby uczenia się, | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji – prezentuje materiały niezbędne do realizacji wybranych technik szkoleniowych, w szczególności opracowane przez siebie materiały właściwe dla metod aktywizujących, które wykorzystał/a podczas jednego z prowadzonych szkoleń, | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji – wyjaśnia, jaką rolę w przygotowanym szkoleniu pełnią metody aktywizujące, | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia dobór rodzaju i formy materiałów do treści szkolenia, niezbędnych do realizacji wybranych technik szkoleniowych, | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji – rozróżnia metody szkoleniowe, w szczególności aktywizujące,– omawia zasady dopasowania metod szkoleniowych, w szczególności aktywizujących, do celów rozwojowych uczestników szkolenia. – w przygotowanych materiałach uwzględnia przepisy o prawie autorskim i zasady pisowni języka polskiego. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Prowadzenie szkoleń metodami aktywizującymi• Przeprowadza szkolenie zgodnie z konspektem • Pracuje z grupą szkoleniową | Kryteria weryfikacji - zachowuje elastyczność podczas prowadzenia zajęć, jeśli to konieczne, zmienia formy ćwiczeń i/lub treści;- wykorzystuje przygotowane materiały szkoleniowe; - mieści się w przedziale czasowym określonym w opracowanym przez siebie konspekcie. - zawiera kontrakt z uczestnikami szkolenia, - przedstawia cele zajęć uczestnikom szkolenia, - nawiązuje i utrzymuje kontakt z uczestnikami szkolenia, komunikuje się w sposób angażujący uczestników szkolenia w poszczególne etapy szkolenia, budując atmosferę zaufania, - aktywizuje uczestników szkolenia zgodnie z metodyką pracy z grupą szkoleniową, - stosuje zasadę przemienności form, w tym minimum jedną metodę aktywizującą, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji - stosuje techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej werbalnej (w tym: parafrazowanie, klaryfikowanie, komunikat „ja”, pytania otwarte, udzielanie informacji zwrotnej), - stosuje techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej niewerbalnej (w tym: aktywne słuchanie, kontakt wzrokowy, gestykulacja i postawa ciała, intonacja głosu), - posługuje się poprawnie językiem polskim w mowie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Planuje ewaluację szkolenia• Przeprowadza ewaluację szkolenia | Kryteria weryfikacji - prezentuje opracowane przez siebie narzędzie do ewaluacji dostosowane do celów, treści i specyfikigrupy szkoleniowej; - uzasadnia dobór metody ewaluacji szkolenia do celów, treści i specyfiki grupy szkoleniowej. - uzyskuje ocenę uczestników szkolenia w zakresie satysfakcji ze szkolenia, Prezentacja - uzyskuje informację zwrotną od uczestników szkolenia dotyczącą jego/jej pracy, - dokonuje oceny realizacji celów i programu szkolenia uzgodnionych z podmiotem zlecającym szkolenie, - dokonuje oceny skuteczności zastosowanych form, metod w tym aktywizujących i narzędzi oraz ich adekwatności do realizowanych celów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się .Samorozwój i doskonalenie umiejętności• Definiuje własne potrzeby rozwojowe • Rozwija swój warsztat szkoleniowy | Kryteria weryfikacji przedstawia wnioski oparte na informacjach zwrotnych uzyskanych od uczestników i podmiotuzlecającego szkolenie, dotyczące własnych kompetencji, - wskazuje sposób wykorzystania wniosków z ewaluacji w swojej dalszej praktyce szkoleniowej, - określa dla siebie obszary i wyzwania rozwojowe, przedstawia wnioski oparte na informacjach zwrotnych uzyskanych od uczestników i podmiotu zlecającego szkolenie, dotyczące własnych kompetencji, - wskazuje sposób wykorzystania wniosków z ewaluacji w swojej dalszej praktyce szkoleniowej, | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Uczestnik szkolenia otrzymuje następujące dokumenty:
- Zaświadczenie ukończenia szolenia
- Certyfikację szkolenia z jednostki niezależnej Certika sp. z o.o.
- Dyplom potwierdzony przez MEN o ukończeniu kursu oraz potwierdzającego zdobycie nowych umiejętności
Program
Program
Program szkolenia obejmuje następujące moduły tematyczne, zaprojektowane, aby wyposażyć uczestników w kompleksowe narzędzia i techniki niezbędne do skutecznego prowadzenia procesów szkoleniowych:
- Rola trenera w biznesie i organizacji - omówienie kluczowych funkcji i odpowiedzialności trenera.
- Komunikacja w procesie szkoleniowym - techniki efektywnej komunikacji stosowane przez trenerów.
- Warsztaty psychoedukacji i komunikacji interpersonalnej - rozwijanie umiejętności w zakresie empatii i efektywnej wymiany informacji.
- Zarządzanie dynamiką grupową - techniki zarządzania interakcjami w grupie oraz osobistą efektywnością trenera podczas szkoleń.
- Charakterystyka i dynamika procesów grupowych - analiza faz rozwoju grupy i roli trenera w każdej z nich.
- Techniki rozwiązywania konfliktów - metody efektywnego adresowania i rozwiązywania konfliktów w kontekście trenerskim.
- Za kulisami pracy trenera - praktyczne aspekty organizacji i przygotowania do szkoleń.
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - budowanie umiejętności prezentacyjnych niezbędnych dla trenerów.
- Aktywizujące metody szkoleniowe - zastosowanie interaktywnych i angażujących technik nauczania.
- Nauczanie dorosłych - dostosowanie metod i technik do specyfiki grupy dorosłych uczestników.
- Diagnostyka potrzeb rozwojowych - metodologia i narzędzia do identyfikacji potrzeb szkoleniowych uczestników.
- Projektowanie szkoleń - metody tworzenia skutecznych i celowych programów szkoleniowych.
- Ewaluacja i działania poszkoleniowe - metody oceny efektywności szkoleń i wprowadzanie działań doskonalących.
- Kompetencje cyfrowe w dziedzinie usług szkoleniowych oraz potencjał zielonych kwalifikacji.
- Zarządzanie stresem w pracy trenera - strategie radzenia sobie ze stresem zawodowym.
- Trener w akcji - praktyczny warsztat trenerski - ćwiczenia praktyczne umożliwiające zastosowanie nabytych umiejętności.
- Walidacja i certyfikacja - egzamin teoretyczny i praktyczny, kończący kurs certyfikowany przez Certika sp. z o.o.
Ten rozbudowany program szkoleniowy jest zaprojektowany, aby uczestnicy mogli nie tylko zgłębić teoretyczne podstawy, ale również przetestować i udoskonalić swoje umiejętności w praktycznych warunkach, co zapewnia kompleksowe przygotowanie do profesjonalnego prowadzenia szkoleń i warsztatów. Kurs realizowany w godzinach dydaktycznych.
Kurs prowadzony w godzinach dydaktycznych 1 godzina to 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Dzień 1 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Dzień 2 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Dzień 5 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Dzień 3 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Dzień 4 | Prowadzący kamila sanok | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Test końcowy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto122,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto122,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
kamila sanok
w Poznaniu. Podczas swojej drogi zawodowej pracowała jako dyrektor sprzedaży w Renault Polska sp. z o.., oraz na stanowisku trenera wewnętrznego w sieci Renault, od 7 lat prowadzi
swoją firmę consultingową. Bogate doświadczenie zawodowe oraz umiejętności zdobyte podczas pracy na sali szkoleniowej. Ulubiony zakres tematyczny szkoleń to tematyka z zakresu:
- szkolenia z zakresu sprzedaży,
- warsztaty motywacji,
- budowania zespołu,
- szkolenie z social mediów,
- budowania wizerunku w sieci,
- organizacji i technik pracy,
- warsztaty praktyczne z zakresu doradztwa finansowego i sprzedażowego,
– szkolenia z tematyki zwiążanej z pozyskaniem dofinansowania na rozwój firmy już istniejącej,
– środki pomocowe z funduszy europejskich, pożyczki z UE, projekt JEREMI
- prowadzenienie autorskiego programu Akademia Trenera, projekt który prowadzi kursanta krok po kroku jak stać się skutecznym trenerem,
Przepracowała ponad 2500 godzin na sali szkoleniowej jej praca daje jej ogromną satysfakcję oraz radość.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz pakiet literarury dodatkowej ( książki) umożliwiający dalszy rozwój kursanta w tematyce trenerskim.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.