Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Logopedzi, Terapeuci SI, Pedagodzy, Psycholodzy, Fizjoterapeuci, Dietetycy
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które zawodowo zajmują się lub pragną się zajmować problematyką wybiórczości pokarmowej. Program szkolenia uwzględnia charakterystykę problematyki wybiórczości pokarmowej w ujęciu sensoryczno-motorycznym, jak również propozycje terapii (w tym propozycje autorskie wykładowcy).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy posiadają wiedzę na temat definicji wybiórczości pokarmowej, jej przyczyn, konsekwencji oraz wpływu na rozwój dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy znają definicję wybiórczości pokarmowej, jej przyczyn, konsekwencji oraz wpływu na rozwój dziecka. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnicy znają symptomy wskazujące na zaburzenia samoregulacji w aspekcie sensorycznym i motorycznym u dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozpoznają symptomy wskazujące na zaburzenia samoregulacji w aspekcie sensorycznym i motorycznym u dzieci. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnicy potrafią diagnozować przyczyny problemów pokarmowych, z naciskiem na sensoryczne i motoryczne aspekty rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy diagnozują przyczyny problemów pokarmowych, z naciskiem na sensoryczne i motoryczne aspekty rozwoju dziecka. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1 Posiłek- doświadczenia płynące z przyjmowania pokarmów, fundamenty
2 Kim jest niejadek? Niejadek niejedno ma imię.
3 Wybiórczość pokarmowa- definicja, konsekwencje
4 Oznaki świadczące o tym, że dziecko może mieć problem z jedzeniem i nie jest zwykłym niejadkiem
5 Związek między doświadczeniami zdobywanymi w trakcie posiłków a integracją sensoryczną
6 Trudności pokarmowe- pierwsze sygnały
7 Komponenty wybiórczości pokarmowej ze szczególnym uwzględnieniem czynników sensoryczno-motorycznych
8 Sensoryczna awersja pokarmowa- sygnały alarmowe
9 Sensoryczna awersja pokarmowa 0 charakterystyka
10 Sekwencje sensoryczno-motorycznego rozwoju w aspekcie funkcji pokarmowych
11 Wybiórczość pokarmowa w ujęciu motorycznym- sygnały alarmowe
Wybiórczość pokarmowa w ujęciu motorycznym- charakterystyka
Diagnoza- podejście interdyscyplinarne
Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensorycznym- interwencja, terapia
Wybiórczość pokarmowa o podłożu motorycznym- interwencja, terapia
Charakterystyka programu STEP +, Food Chaining
Zasady rozszerzania diety
Interdyscyplinarne podejście do terapii
Dyskusja/Pytania
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Posiłek- doświadczenia płynące z przyjmowania pokarmów, fundamenty,Kim jest niejadek? Niejadek niejedno ma imię. Wybiórczość pokarmowa- definicja, konsekwencje | Prowadzący Marta Baj-Lieder | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Oznaki świadczące o tym, że dziecko może mieć problem z jedzeniem i nie jest zwykłym niejadkiem,Związek między doświadczeniami zdobywanymi w trakcie posiłków a integracją sensoryczną | Prowadzący Marta Baj-Lieder | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Trudności pokarmowe- pierwsze sygnały,Komponenty wybiórczości pokarmowej ze szczególnym uwzględnieniem czynników sensoryczno-motorycznych | Prowadzący Marta Baj-Lieder | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Sensoryczna awersja pokarmowa- sygnały alarmowe.Sensoryczna awersja pokarmowa -charakterystyka | Prowadzący Marta Baj-Lieder | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Sekwencje sensoryczno-motorycznego rozwoju w aspekcie funkcji pokarmowych,Wybiórczość pokarmowa - sygnały alarmowe Wybiórczość pokarmowa w ujęciu motorycznym- charakterystyka Diagnoza | Prowadzący Marta Baj-Lieder | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Charakterystyka programu STEP +, Food Chaining Zasady rozszerzania diety Interdyscyplinarne podejście do terapii | Prowadzący Marta Baj-Lieder | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 walidaja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto590,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto98,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marta Baj-Lieder
terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta Empathy Dolls®, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantala, autor książek „Barwy Świata”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, „Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”; autor artykułów ukazujących się na ogólnopolskich portalach.
logopeda
od kilku lat prowadzi szklenia dla logopedów fizjoterapeutów itp
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy dostają skrypt ze szkolenia
Warunki uczestnictwa
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które zawodowo zajmują się lub pragną się zajmować problematyką wybiórczości pokarmowej.
Logopedów
Terapeutów integracji sensorycznej
Pedagogów
Fizjoterapeutów
Lekarzy
Informacje dodatkowe
Osoby korzystające ze wsparcia BUR prosimy o wypełninie formularza zgłoszeniowego na stronie
https://www.fundacjaincorpore.pl/edukacja/szkolenia/szkolenia-2024/zapisy-na-wybiorczosc-pokarmowa-o-podlozu-sensoryczno-motorycznym/view/form
i w uwagach dopisanie, że składjaPaństwo wniosek do BUR
Uczestnicy otrzymają skrypt
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi