Serwis napojów mieszanych i alkoholi
Serwis napojów mieszanych i alkoholi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią m.in.:
- osoby posiadające kompetencje w zakresie serwisu napojów mieszanych i alkoholi, ale nieposiadające potwierdzonej kwalifikacji,
- pracownicy branży gastronomicznej, hotelarskiej (lokale gastronomiczne, cocktail barach, puby, restauracje, hotele, kawiarnie itp),
- absolwenci szkół profilu gastronomicznym, hotelarskim, turystycznym,
- nauczyciele przedmiotów zawodowych w szkołach gastronomicznych.
Wymagania dotyczące uczestnictwa: Uczestnik musi być osobą pełnoletnią
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa “Serwis napojów mieszanych i alkoholi” przygotowuje do samodzielnego przyrządzania mieszanych napojów alkoholowych oraz bezalkoholowych (soft drinks) według gotowych receptur, do tworzenia autorskich receptur oraz przygotowywania i serwowania drobnych przekąsek. Usługa “Serwis napojów mieszanych i alkoholi” potwierdza przygotowanie do profesjonalnej obsługi gości, w tym w szczególności do dbania o dobrą atmosferę w relacji z nimi, rozpoznawania potrzeb i reagowania na nie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą alkoholi, napojów alkoholowych i dodatków. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje i rozróżnia typy mocnych alkoholi (wódki czyste, wódki gatunkowe aromatyzowane, wódki gatunkowe naturalne)- charakteryzuje i rozróżnia typy win (gronowe, wermuty, wina południowe, musujące) - charakteryzuje i rozróżnia inne rodzaje alkoholi fermentowanych (piwo, cydry, kumys, miód pitny) - charakteryzuje typy dodatków używanych w przygotowaniu napojów mieszanych (owoce, syropy, napoje, przyprawy, sosy) - omawia i charakteryzuje składniki napojów mieszanych (składniki główne, modyfikatory, bonifikatory, składniki dodatkowe, składniki przyprawowe, składniki szprycerujące, dodatki dekoracyjne, dodatki komplementarne) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Przygotowuje i podaje mieszane napoje alkoholowe i alkohole. | Kryteria weryfikacji - wymienia i charakteryzuje techniki przygotowywania mieszanych i niemieszanych napojów alkoholowych (np. shakerowania)- omawia i dobiera szkło do typu napoju - omawia i dobiera sprzęt i narzędzia do przygotowania danego typu napoju - podaje receptury wskazanych mieszanych napojów alkoholowych według klasyfikacji IBA - official cocktails (klasyfikacja Międzynarodowego Stowarzyszenia Barmanów); przygotowuje do podania i podaje alkohole - przygotowuje mieszany napój alkoholowy - przygotowuje autorski mieszany napój alkoholowy według podanych preferencji gościa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Przygotowuje i podaje mieszane napoje bezalkoholowe (soft drinks). | Kryteria weryfikacji - omawia techniki przygotowania mieszanych napojów bezalkoholowych (np. blenderowanie)- omawia trendy w przygotowaniu mieszanych napojów bezalkoholowych (bezalkoholowe wersje klasycznych drinków, smoothie, fit drinks) - podaje receptury wskazanych mieszanych napojów bezalkoholowych (Mojito Virgin, Pina Colada Virgin, Tequila Sunrise Virgin) - przygotowuje napój bezalkoholowy według podanych preferencji gościa (np. smoothie) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Omawia rodzaje drobnych przekąsek. | Kryteria weryfikacji - wymienia i charakteryzuje rodzaje drobnych przekąsek stosowanych w barze- podaje propozycje przekąsek, które można przygotować w barze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Przygotowuje drobne przekąski. | Kryteria weryfikacji - przygotowuje przykładową zimną przekąskę z dbałością o estetykę serwowania, np. tartinki, koreczki, roladki- serwuje wybrane przekąski w barze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Stosuje się do zasad obsługi gości. | Kryteria weryfikacji - zadaje pytania służące identyfikacji potrzeb gościa- zadaje pytania służące zebraniu opinii na temat przygotowanego napoju mieszanego - prezentuje przygotowany napój, omawiając użyte składniki, ich pochodzenie oraz sposób wykorzystania - omawia sposoby dbania o dobre relacje z gośćmi (np. zwroty grzecznościowe, sposoby rozładowania stresu, anegdoty) - omawia przykładowe trudne i nietypowe sytuacje w pracy barmana i podaje propozycje rozwiązań - omawia prawne uwarunkowania serwowania alkoholu gościom | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeSerwis napojów mieszanych i alkoholi
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Szkolenia Barmanów
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoCentrum Szkolenia Barmanów
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
1. Przygotowanie i podawanie alkoholi, mieszanych napojów alkoholowych oraz bezalkoholowych (soft drinks).
Posługuje się wiedzą dotyczącą alkoholi, napojów alkoholowych i dodatków:
a) charakteryzuje i rozróżnia typy mocnych alkoholi (wódki czyste, wódki gatunkowe aromatyzowane, wódki gatunkowe naturalne),
b) charakteryzuje i rozróżnia typy win (gronowe, wermuty, wina południowe, musujące),
c) charakteryzuje i rozróżnia inne rodzaje alkoholi fermentowanych (piwo, cydry, kumys, miód pitny),
d) charakteryzuje typy dodatków używanych w przygotowaniu napojów mieszanych (owoce, syropy, napoje, przyprawy, sosy),
e) omawia i charakteryzuje składniki napojów mieszanych (składniki główne, modyfikatory, bonifikatory, składniki dodatkowe, składniki przyprawowe, składniki szprycerujące, dodatki dekoracyjne, dodatki komplementarne).
Przygotowuje i podaje mieszane napoje alkoholowe i alkohole:
a) wymienia i charakteryzuje techniki przygotowywania mieszanych i niemieszanych napojów alkoholowych (np. shakerowania),
b) omawia i dobiera szkło do typu napoju,
c) omawia i dobiera sprzęt i narzędzia do przygotowania danego typu napoju,
d) podaje receptury wskazanych mieszanych napojów alkoholowych według klasyfikacji IBA - official cocktails (klasyfikacja Międzynarodowego Stowarzyszenia Barmanów) (Mojito, Margarita, Daiquiri, Sex on the Beach, Pina Colada, Kamikaze Original, Cosmopolitan, Tequila Sunrise, Martini Cocktail, Long Island Ice Tea, Black Russian, Manhattan, B-52, Kir Royale, Krwawa Mary); przygotowuje do podania i podaje alkohole (jeden z listy: wódka czysta, whisky/whiskey, brandy, piwo),
e) przygotowuje mieszany napój alkoholowy (jeden z listy: Mojito, Margarita, Daiquiri, Sex on the Beach, Pina Colada, Kamikaze Original, Cosmopolitan, Tequila Sunrise, Martini Cocktail, Long Island Ice Tea, Black Russian, Manhattan, B-52, Kir Royale, Krwawa Mary),
f) przygotowuje autorski mieszany napój alkoholowy według podanych preferencji gościa (moc, typ alkoholu, słodycz, kwasowość, gorycz),
Przygotowuje i podaje mieszane napoje bezalkoholowe (soft drinks):
a) omawia techniki przygotowania mieszanych napojów bezalkoholowych (np. blenderowanie),
b) omawia trendy w przygotowaniu mieszanych napojów bezalkoholowych (bezalkoholowe wersje klasycznych drinków, smoothie, fit drinks),
c) podaje receptury wskazanych mieszanych napojów bezalkoholowych (Mojito Virgin, Pina Colada Virgin, Tequila Sunrise Virgin)
d) przygotowuje napój bezalkoholowy według podanych preferencji gościa (np. smoothie).
2. Przygotowanie przekąsek:
Omawia rodzaje drobnych przekąsek:
a) wymienia i charakteryzuje rodzaje drobnych przekąsek stosowanych w barze,
b) podaje propozycje przekąsek, które można przygotować w barze.
Przygotowuje drobne przekąski:
a) przygotowuje przykładową zimną przekąskę z dbałością o estetykę serwowania, np. tartinki, koreczki, roladki,
b) serwuje wybrane przekąski w barze
3. Obsługiwanie gości:
Charakteryzuje zasady obsługi gości:
a) omawia zasadę gościnności w pracy barmana,
b) omawia zasady etyki w pracy barmana (np. dyskrecja, cierpliwość, uczciwość, uprzejmość).
Stosuje się do zasad obsługi gości:
a) zadaje pytania służące identyfikacji potrzeb gościa,
b) zadaje pytania służące zebraniu opinii na temat przygotowanego napoju mieszanego,
c) prezentuje przygotowany napój, omawiając użyte składniki, ich pochodzenie oraz sposób wykorzystania,
d) omawia sposoby dbania o dobre relacje z gośćmi (np. zwroty grzecznościowe, sposoby rozładowania stresu, anegdoty),
e) omawia przykładowe trudne i nietypowe sytuacje w pracy barmana i podaje propozycje rozwiązań,
f) omawia prawne uwarunkowania serwowania alkoholu gościom.
Szkolenie jest adresowane m.in. do:
- do pracowników branży gastronomicznej, hotelarskiej (lokale gastronomiczne, cocktail barach, puby, restauracje, hotele, kawiarnie itp),
- do osób posiadających kompetencje w zakresie serwisu napojów mieszanych i alkoholi, ale nieposiadających potwierdzonej kwalifikacji.
- absolwenci szkół o profilu gastronomicznym, hotelarskim, turystycznym, oraz nauczyciele przedmiotów zawodowych w szkołach gastronomicznych.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi szkoleniowej:
a) minimalna liczba Uczestników: 5, maksymalna liczba Uczestników: 16
b) liczba stanowisk warsztatowych: każdy z Uczestników posiada dostęp do stanowiska warsztatowego
c) w ramach kursu / szkolenia każdy uczestnik ma zapewnione materiały / produkty do części praktycznej
Kurs realizowany będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/Uczestniczek wraz z realizacją ćwiczeń praktycznych.
Szkolenie realizowane będzie w godzinach dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 1 godzina dydaktyczna (45 min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. Po każdych 4 godzinach usługi szkoleniowej przypada 30 minut przerwy – w przypadku krótszych zajęć niż 4 godziny dydaktyczne przerwa wynosi minimum 15 min.
Obowiązkowe dla każdego uczestnika jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest 20% nieobecności). Po zakończeniu usługi szkoleniowej zostanie przeprowadzona zewnętrzna walidacja oraz certyfikacja potwierdzająca nabycie kwalifikacji zawodowych o Kodzie 12636 w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. Zachowana będzie rozdzielność procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe: notes, długopis, teczka.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 800,00 PLN
- Koszt usługi netto5 800,00 PLN
- Koszt godziny brutto145,00 PLN
- Koszt godziny netto145,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto450,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto450,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają notes, długopis, teczkę.
Warunki uczestnictwa
Wymagania dotyczące uczestnictwa: Uczestnik musi być osobą pełnoletnią.
Po ukończeniu kursu / szkolenia (z absencją wynoszącą maksymalnie 20%) każdy z uczestników musi przystąpić do Certyfikowanego egzaminu / walidacji.
Dana kwalifikacja nie ma założonych kryteriów uczestnictwa (poza pełnoletnością) oraz wymaganych kwalifikacji poprzedzających udział w usłudze.
Nie jest wymagane wylegitymowanie się doświadczeniem.
Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia, na zasadzie równości z innymi osobami.
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 1 godzina dydaktyczna (45 min).
W efekcie ukończenia kursu Uczestnicy uzyskają certyfikat (po uzyskaniu pozytywnego wyniku z walidacji) potwierdzający nabycie kwalifikacji zgodnej z Kodem kwalifikacji 12636 w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Realizacja usługi rozwojowej jest zgodna ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027 oraz zapisami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.