Kurs Kierownik Działu Kadr i Płac
Kurs Kierownik Działu Kadr i Płac
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami niniejszej usługi szkoleniowej mogą być uczestnicy projektu: Kierunek - Rozwój;
Kurs skierowany jest do zatrudnionych na stanowiskach kadrowo-płacowych oraz osób mających wiedzę i doświadczenie z zakresu kadr i płac oraz prawa pracy. Idealnie sprawdzi się też dla księgowych, właścicieli małych firm, przedsiębiorców lub managerów, którzy chcą poznać i pogłębić tajniki kadrowo-płacowe i czuć się dobrze w obszarze prawa pracy, zarządzania zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji07-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi104
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończeniu kursu uczestnik zostanie wyposażony/przygotowany do samodzielnego objęcia lub kontynuacji pracy na stanowisku Kierownika działu kadr i płac.Uczestnik po ukończeniu kursu będzie charakteryzował, rozróżniał, definiował i uzasadniał wiedzę z zakresu kadr i płac, prawa pracy oraz z zarządzania zasobami ludzkimi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje i uzasadnia wiedzę z zakresu kadr ipłac, prawa pracy oraz zarządzania zasobami ludzkimi | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zakres pojęć kadrowo-płacowych, zarządza zespołem, planuje i organizuje zatrudnienie pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza zespołem kadrowo-płacowym | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcia związane z działem HR, zarządza zasobami ludzkimi, rozwiązuje problemy kadrowo-płacowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje i uzasadnia wiedzę z zakresu badania trzeźwości i pracy zdalnej pracowników | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i charakteryzuje pojęcia i procedury związane z badaniem trzeźwości pracowników, przygotowuje odpowiednią dokumentację kadrową i proceduralną, rozwiązuje problemy związane z kwestiami dotyczącymi pracy zdalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin szkoleniowych w przeliczeniu 1h=45 minut.
104 h dydaktycznych
Moduł I: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W DZIALE KADR I PŁAC
- Rekrutacja i selekcja pracowników
- Motywowanie pracowników
- Ocena i rozwój
- Odejście pracownika z firmy
- Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
MODUŁ II: TRUDNE PRZYPADKI NA LIŚCIE PŁAC
- Skutki zakwestionowania przez ZUS umowy o dzieło i uznanie jej za umowę o pracę
- Skutki zakwestionowania przez ZUS umowy o dzieło i uznanie jej za umowę o zlecenia
- Korekty na liście na płac z tytułu wpłat do PPK
- Rozliczanie nadpłaty wynagrodzenia zwracanej przez pracownika w wyniku sprawy sądowej o zwrot nienależnego świadczenia/bezpodstawnego wzbogacenia
- Odprowadzanie i korygowanie przez pracodawcę składek i podatku dochodowego od świadczenia, od którego błędnie składki nie zostały pobrane
- Status składkowo-podatkowy świadczeń przekazywanych pracownikom na urlopach wychowawczych i macierzyńskich
- Dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia za pracę i z zasiłków
- Wyrównanie zasiłku chorobowego z racji wypadku uznanego dopiero po pewnym czasie w postępowaniu powypadkowym
- Status składkowo-podatkowy świadczeń po śmierci pracownika wypłacanych członkom jego rodziny
MODUŁ III: ZFŚS
- Zasady tworzenia ZFŚS
- Cel tworzenia i przeznaczenie funduszu
- Osoby uprawnione do korzystania ze świadczeń socjalnych
- Obliczanie odpisów na fundusz socjalny
- Przyznawanie pomocy socjalnej osobom uprawnionym
- Rodzaje świadczeń przyznawanych z zfśs i ich różnicowanie według kryterium socjalnego
- Tworzenie regulaminu socjalnego krok po kroku
- Utworzenie i działalność komisji socjalnej
- Zasady opodatkowania i oskładkowania świadczeń wypłacanych z zfśs
- Egzekucja ze świadczeń socjalnych
MODUŁ IV: ZWIĄZKI ZAWODOWE W ZAKŁADZIE PRACY
- Podstawy prawne funkcjonowania związków zawodowych
- Katalog osób uprawnionych do zrzeszania się w organizacji związkowej
- Obowiązki pracodawcy względem związków zawodowych. Jakie informacje pracodawca powinien przekazać organizacji związkowej?
- Współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi
- RODO a współpraca pracodawcy ze związkami zawodowymi
- Rola związków zawodowych
- Przywileje związkowe, w tym szczególna ochrona reprezentantów związkowych
- Wybrane orzecznictwo dotyczące związków zawodowych
MODUŁ V: RESTRUKTURYZACJA ZATRUDNIENIA – ZWOLNIENIA GRUPOWE
- Na czym polega restrukturyzacja zatrudnienia?
- Katalog przyczyn uzasadniających redukcję zatrudnienia.
- Kryteria doboru pracowników w zakresie podjęcia działań polegających na rozwiązaniu umowy o pracę .
- Ochrona przed zwolnieniami grupowymi
- Procedura przeprowadzania zwolnień grupowych
- Porozumienie w sprawie zwolnień grupowych
- Zastosowanie przepisów o zwolnieniach grupowych przy zwolnieniach indywidualnych
- Odprawy z tytułu zwolnień grupowych i indywidualnych
- Jakie obowiązki ma pracodawca przy zwolnieniach grupowych?
- Sytuacja pracowników po restrukturyzacji zatrudnienia
- Wybrane orzecznictwo
MODUŁ VI: RODO PRZY PRACY ZDALNEJ
- Rodo a praca zdalna
- Rodzaje przetwarzanych danych osobowych
- Zagrożenia dla poufności danych osobowych w toku pracy zdalnej
- Zasady prawidłowego przetwarzania danych osobowych podczas wykonywania zdalnie obowiązków służbowych
- Dokumentacja pracy zdalnej
- Procedura ochrony danych osobowych
- Kontrola pracownika zdalnego
MODUŁ VII: WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
- Cechy dobrego mówcy a trójkąt retoryczny Artystotelesa czyli jak zbudować autorytet mówcy
- Elementy składowe dobrego przygotowania do przemówienia
- Narzędzia podnoszące atrakcyjność wystąpienia a dobre praktyki w stosowaniu środków wizualnych
- Istota komunikacji werbalnej i niewerbalnej w wystąpieniach publicznych – gestykulacja, ruch sceniczny, kontakt wzrokowy
- 3Z czyli jak zjednać sobie zróżnicowaną osobowościowo publikę
- Praca z głosem i poprawna wymowa
- Techniki radzenia sobie ze stresem podczas przemówień publicznych
MODUŁ XVIII: TWORZENIE REGULAMINÓW W ZAKŁADZIE PRACY
- Limity zatrudnienia przy tworzeniu regulaminu pracy
- Limity zatrudnienia przy tworzeniu regulaminu wynagradzania
- Treść regulaminu pracy i wynagradzania
- Tryb wprowadzenia regulaminów i konsultacje
- Na co zwrócić uwagę w regulaminach po zmianach z dnia 26 kwietnia 2023 r.
- Analiza i omówienie przykładowych regulaminów
MODUŁ IX: ODPOWIEDZIALNOŚĆ PORZĄDKOWA I MATERIALNA PRACOWNIKÓW
- Zasady pociągnięcia do odpowiedzialności porządkowej pracowników
- Procedura karania
- Katalog kar porządkowych
- Podwójne karanie pracowników
- Częste błędy przy karaniu pracowników, które kończą się w sądzie
- Dokumentowanie karania
- Powierzenie i rozliczenie pracownika z powierzonego mienia
- Dokumentowanie powierzenia mienia
- Odpowiedzialność za powierzone mienie
- Odpowiedzialność za szkodę w mieniu pracodawcy
- Odpowiedzialność za szkodę w mieniu osoby trzeciej
- Zasady i granice odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez pracownika
MODUŁ X: ZAKAZ KONKURENCJI
- Zawieranie umów o zakazie konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy oraz po jego zakończeniu
- Elementy umowy o zakazie konkurencji i jej forma
- Odszkodowanie i inne obowiązki pracodawcy
MODUŁ XVI: BADANIE TRZEŹWOŚCI
- Wdrożenie badania trzeźwości
- Sprzęt do badania trzeźwości
- Dokumentacja niezbędna do wdrożenia badania trzeźwości
- Badanie trzeźwości a czas pracy
- Planowane zmiany w zakresie dokumentacji pracowniczej i wprowadzenie części E akt osobowych
MODUŁ XVII: PRACA ZDALNA
- Uchylenie telepracy, skutki i przepisy przejściowe
- Nowa definicja pracy zdalnej
- Trzy formy pracy zdalnej: stała, na wniosek, okazjonalna, możliwość pracy hybrydowej
- Zlecanie i cofnięcie pracy zdalnej
- Grupa pracowników uprzywilejowana w zakresie wnioskowania o wykonywanie pracy w formie zdalnej
- Praca zdalna okazjonalna
- Wprowadzenie pracy zdalnej: dokumenty niezbędne do wdrożenia, regulamin, konsultacje, warunki zatrudnienia
- Uprawnienia i obowiązki pracownika oraz pracodawcy przy pracy zdalnej: BHP, ocena ryzyka, zwrot kosztów, elektroniczne dokumenty, zakaz dyskryminacji, możliwość kontroli, wypadki przy pracy
- Finansowanie pracy zdalnej: ekwiwalent, ryczałt, opodatkowanie, oskładkowanie świadczeń
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale Kadr i Płac | Prowadzący Karolina Krzyżaniak | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale Kadr i Płac | Prowadzący Karolina Krzyżaniak | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale Kadr i Płac | Prowadzący Karolina Krzyżaniak | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale Kadr i Płac | Prowadzący Karolina Krzyżaniak | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Wystąpienia publiczne | Prowadzący Agnieszka Żarecka | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 RODO w pracy zdalnej | Prowadzący Agnieszka Żarecka | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Praca zdalna + kontrola trzeźwości | Prowadzący Karolina Niedzielska | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Odpowiedzialność materialna i porządkowa pracowników; Zakaz konkurencji; Regulaminy i kontrole w zakładzie pracy | Prowadzący Karolina Niedzielska | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 ZFŚS | Prowadzący Karolina Niedzielska | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Trudne przypadki na liście płac | Prowadzący JOANNA LIPSKA-WICZLING | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Związki zawodowe w zakładzie pracy | Prowadzący Beata Kozakowska-Burdzińska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Restrukturyzacja zatrudnienia-zwolnienia grupowe | Prowadzący Beata Kozakowska-Burdzińska | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 000,00 PLN
- Koszt usługi netto5 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto48,08 PLN
- Koszt godziny netto48,08 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Niedzielska
Pełni także funkcję mediatora sądowego w sprawach pracowniczych. Prowadzi popularnego fanpage'a Kwadrans z HR Karolina Niedzielska. Jest ekspertem portalu INFOR oraz Dyrektorem Zarządzającym Niepublicznej Placówki Perfecta Instytut Kadr i Płac. Była prelegentką na licznych konferencjach naukowych i jest autorem ponad 500 publikacji z zakresu prawa pracy i prawa oświatowego.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w Wydziale Obsługi Prawnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz w Prokuraturze Okręgowej. Ukończyła studia prawnicze, w trakcie których była stypendystką Rektora dla najlepszych studentów, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz studia pedagogiczne. Obecnie jest doktorantką w Katedrze Prawa Pracy- Zakład Prawa Ubezpieczeń Społecznych WPiA Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie otrzymała stypendium specjalne Banku Santander. Odbyła staże w Instytucie w Moskwie i na Uniwersytecie w Sankt Petersburgu. Na codzień interesuje się prawem pracy Federacji Rosyjskiej. Zna język rosyjski na poziomie B2 wraz z językiem biznesowym i prawnym.
Została wyróżniona w plebiscycie Orły Prawa 2020 - zajmując II miejsce w Toruniu. Została wyróżniona w plebiscycie 50 kobiet biznesu.
Przeszkoliła ponad 4 tysiące osób.
Agnieszka Żarecka
Beata Kozakowska-Burdzińska
Magister ekonomii kierunek Finanse i Bankowości – ścieżka Rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej.
Posiada licencję Ministerstwa Finansów oraz certyfikat Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, kontynuuje zdobywanie uprawnień z zakresu ACCA.
Wiedza i doświadczenie to ponad 25 letnia praktyka zawodowa na stanowiskach zarządczych wyższego szczebla Manager, Dyrektor HR, Główna Księgowa, Dyrektor ds. Finansów w firmach, produkcyjnych, budowlanych, handlowych i usługowych. Autorka wielu publikacji w formie artykułów branżowych i książek z zakresu finansów, księgowości i kapitału ludzkiego.
Wykładowca w WSB MERITUM w Warszawie na studiach podyplomowych Kadry i Płace, opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Rachunkowość w praktyce i Rachunkowość dla zaawansowanych.
Karolina Krzyżaniak
JOANNA LIPSKA-WICZLING
Absolwentka wielu uczelni: Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni - zarządzanie i marketing, Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Akademi Trenera Politechniki Gdańskiej - BHPi Uniwersytetu Gdańskiego - Gedanistyka oraz Mechanizmy Rynkowe Unii Walutowej (pod auspicjami NBP)
Jest trenerem aktywnie prowadzącym szkolenia od 2009 roku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje zestaw książek: ZFŚS, Odpowiedzialność porządkowa i materialna, Zakaz konkurencji oraz komplet gadzetów kadrowych: notes, długopis, kubek, segregator, pendrive ze wzorami dokumentów, kodeks pracy.
Warunki uczestnictwa
Aby móc uczestniczyć w kursie należy posiadać:
-dostęp do Internetu,
-sprzęt komputerowy, na którym można odbywać spotkania w ramach modułów: komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon (organizator nie zapewnia sprzętu).
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik, który ukończy z wynikiem pozytywnym kurs uzyska zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych oraz certyfikat potwierdzający uzyskanie kompetencji w zawodzie Kierownik działu kadr i płac kod zawodu: 121201
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kurs odbywa się online w czasie rzeczywistym na platformie Clickmeeting. Podczas spotkań każdy kursant ma możliwość swobodnej wypowiedzi na czacie oraz możliwosć zadawania pytań trenerom.
Zajecia prowadzone są w sposób interaktywny i warsztatowy. Trenerzy przedstawiają w trakcie zajęć wzory dokumentów, symulacje obliczeń, przepisy prawne.
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule zdalnej w czasie rzeczywistym:
- Komputer stacjonarny lub notebook z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5.
- Monitor o rozdzielczości FullHD.
- Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s.
- Platforma komunikacji – Clikmeeting - Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na minimum 2 dni przed rozpoczęciem usługi
Clickmeeting: Wymagania systemowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Pamiętaj, aby korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.