CZAS NA ROZMOWY OCENIAJĄCE – OKRESOWE I ROCZNE!
CZAS NA ROZMOWY OCENIAJĄCE – OKRESOWE I ROCZNE!
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do
- Szefów Zespołów, Firm,
- Kierowników Działów,
- Osób Zarządzających Personelem, na co dzień uczestniczą w procesie oceniania pracowników.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji17-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do prowadzenia rozmów rozwojowych i oceniający wyniki pracy, udzielania informacji zwrotnej pracownikomEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami | Kryteria weryfikacji - dopasowuje styl rozmowy do typów osobowości pracowników- opiera się na faktach w komunikacji - stosuje efektywny feedback w stosunku do trudnych sytuacji - przekazuje konstruktywną krytykę lub pochwały - komunikuje pozytywne i trudne sytuacje - zachęca pracowników do zmiany zachowania i rozwoju zawodowego - stosuje asertywne techniki chroniące przed manipulacją ze strony pracowników - buduje zaangażowanie pracowników - panuje nad emocjami w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do osób zarządzających personelem, na co dzień uczestniczących w procesie oceniania pracowników
Usługa realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/rozmowa-rozwojowa
Rozmowa rozwojowa. Co zrobić w ciągu roku, aby zapewnić sobie i pracownikowi dobrą jakość rozmowy rozwojowej na koniec roku?
W efekcie rzetelnie przeprowadzonych rozmów rozwojowych menedżer i organizacja zyskują wiedzę o każdym pracowniku indywidualnie: o jego efektywności, o posiadanych kompetencjach, o mocnych stronach i obszarach wiedzy i umiejętności, które powinny być rozwijane.
O czym rozmawiać?
Kompetencje. Zachowania. Standardy. Oczekiwania. Potrzeby.
- co, kiedy i jak oceniamy w rozmowie?
- przygotowanie Pracownika i Menedżera do rozmowy
- jak angażować? – obszar motywacji, inspiracji i rozwoju w rozmowie
- oczekiwania Menedżera i Pracownika
- indywidualne podejście
- jak typy osobowościowe pracowników wpływają na sposób prowadzenia rozmowy?
Kluczowe narzędzia rozmowy rozwojowej
- opieranie się na faktach w komunikacji
- modele konstruktywnej komunikacji – jak je stosować?
- zaangażowanie menedżera i Pracownika – masz na to wpływ
Zawsze patrz na całość. Pracownik i Zespół.
Otwarcie rozmowy rozwojowej.
Jak zbudować atmosferę zaufania i konstruktywny klimat rozmowy
- komunikacja werbalna i niewerbalna w budowaniu atmosfery rozmowy
- miejsce i czas spotkania, czynniki psychogeografii spotkania
Zasady obustronnego szacunku. Plan i cel spotkania. Czas spotkania.
Indywidualne podejście. Zobacz kogo masz przed sobą.
Prowadzenie rozmowy
Umiejętność kierowania rozmową – trzymanie się scenariusza
- zadawanie pytań jako metoda coachingu Pracownika
- pytania otwierające, pytania potwierdzające, pytania wspierające, mocne pytania rozwojowe
Kolejność omawianych tematów w celu budowania motywacji pracownika.
Jak słuchać, aby dobrze słyszeć, to co mówi druga strona? Jak słucham i co słyszę?
Aktywne słuchanie: parafrazowanie, klaryfikacja, precyzowanie, podsumowanie, odzwierciedlanie.
Notatki, dopytywanie.
Przekazywanie informacji pozytywnych – zachęta, dowartościowanie i uznanie dla pracownika – wzmacnianie zachowań oczekiwanych.
Jak komunikować pozytywne i trudne sytuacje?
Sposoby przekazywania konstruktywnej krytyki – wygaszanie niepożądanych zachowań
- od prostych faktów do asertywnego określania konsekwencji zachowań
- budowanie perspektywy obiektywnego i neutralnego postrzegania
- oddzielanie emocji
Technika „Feedback Grid” w prowadzeniu rozmowy rozwojowej
- co pracownik robi dobrze i powinien robić tak, jak do tej pory (kontynuować)
- czego powinien robić więcej
- co powinien przestać robić
- co powinien mniej robić
- co powinien zacząć robić
Elastyczność menedżera
- kontekst sytuacji
- kontekst zmiany
- kontekst osobowości
Rozmowa rozwojowa. Trudne sytuacje. Jak prowadzić trudne rozmowy o wynikach pracy?
Postawy menedżera utrudniające prowadzenie rozmowy
- emocje
- nieobiektywne przekazywanie informacji
- komunikacja niewerbalna
- błędy poznawcze w rozmowie utrudniające proces obiektywnej oceny
- (błąd kaskady oceny, efekt aureoli, efekt kontrastu, efekt podczepienia, błąd wąskiego oka, wyparcie i racjonalizacja, efekt pierwszeństwa i świeżości, błędy stereotypów, błąd faworyzowania)
- utrwalone stereotypy i postawy
Trudne zachowania i postawy Pracownika
- niedojrzałe zachowania
- strach przed oceną
- brak zgody z perspektywą przełożonego
- szantaż emocjonalny, gry i manipulacje
- motywy jawne i ukryte
- negocjowanie ocen, kryteriów, odwoływanie się do uwarunkowań zewnętrznych
- trudne pytania – jak odpowiadać
Jak wyjść z twarzą z trudnych sytuacji i nie dać ponieść się emocjom.
- dojrzała i konstruktywna postawa menedżera
- asertywna krytyka i przyjmowanie krytyki
- asertywne wyrażanie niezadowolenia / złości / gniewu
- kontrola i panowanie nad emocjami w trudnych emocjonalnie sytuacjach
Rozmowa rozwojowa. Wyznaczanie celów.
Wyznaczanie celów i obszarów do doskonalenia
- szczególne kompetencje i umiejętności pracownika, nowe cele, co do doskonalenia – zmiany, gdzie go optymalnie widzi Menedżer, co ma zrobić, aby tam się znaleźć
Wsparcie Menedżera i samodzielność Pracownika
- czy potrzebuje szkoleń, czy potrzebuje zmiany stanowiska / zakresu zadań
Systemy, modele i narzędzia rozwojowe w organizacji
- jakie narzędzia rozwojowe funkcjonują w organizacji i jaki sposób je wykorzystać / burza inspiracji
- indywidualne podejście
Jak wykorzystywać rozmowy rozwojowe do budowania motywacji i zaangażowania pracowników?
Jak monitorować proces rozwoju Pracownika?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Czas na rozmowy oceniające – okresowe i roczne! | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Czas na rozmowy oceniające – WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Jej treningi interpersonalne oparte na motywacyjnym DNA biją rekordy popularności i uzyskują najlepsze oceny.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Link do usługi otrzymują uczestnicy dzień przed szkoleniem (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania sprzętowe:
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
- Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.