Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową. Akademia Menedżera HR. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową. Akademia Menedżera HR. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są pracownicy, menadżerowie, kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za zarządzanie pracownikami lub odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwach MŚP przed którymi stoją wyzwania związane z zarządzaniem pracownikami pracującymi zdalnie lub w trybie hybrydowym.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji27-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Główny cel usługi:Celem projektu jest przygotowanie menedżerów i kandydatów na menedżerów oraz specjalistów HR do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach MŚP do sprawnego zarządzania pracą zdalna i hybrydową i wdrażania zmian w organizacji wynikających z przeobrażeń na rynku pracy w związku z różnorodnością form wykonywania pracy
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Określa potrzeby rynku pracy i pracowników w zakresie form pracy | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe potrzeby dla organizacji oraz dla pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje podstawowe aspekty prawnr jakie mają wpływ na pracę zdalną i hybrydową | Kryteria weryfikacji Opisuje jeden wybrany przykład podstawowego aspektu prawnego, jaki ma wpływ na pracę zdalną i hybrydową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa korzyści ze stosowania pracy zdalnej i hybrydowej | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe korzyści dla organizacji oraz dla pracowników ze stosowania pracy zdalnej i hybrydowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa właściwą komunikację w pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji Definiuje pułapki komunikacyjne oraz metody radzenia sobie z nimi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje pracę zdalną | Kryteria weryfikacji Przygotowuje diagnozę dojrzałości przedsiębiorstwa do tej zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa kluczowe elementy strategii wdrożenia dopasowanej do danej organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Diagnozuje kluczowe czynniki mające wpływ na utrzymanie i wzrost motywacji w pracy hybrydowej i zdalnej | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe czynniki mające wpływ na utrzymanie i wzrost motywacji w pracy hybrydowej i zdalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje jakie wsparcie psychologiczne należy dać pracownikom w pracy zdalnej lub hybrydowej | Kryteria weryfikacji Definiuje obszary programu wsparcia psychologicznego, jakie należy dać pracownikom w pracy zdalnej lub hybrydowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa jakie technologie wykorzystać w pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji Wymienia przykładowe platformy, aplikacje i systemy wykorzystywane w pracy zdalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stwarza wybór systemów, aplikacji i platform do pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji Stosuje wiedzę o przedsiębiorstwie i wiedzę o rozwiązaniach i funkcjonalności danych technologii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje metody motywowania pracowników do efektywnej pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji Podejmuje zastosowanie konkretnych metod w określonych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża wsparcie psychologiczne pracownikom | Kryteria weryfikacji Stosuje działania wg ustalonego w organizacji planu wsparcia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy efektywność wykonanej pracy w systemie zdalnym | Kryteria weryfikacji Przygotowuje raport wg wdrożonych narzędzi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje kulturę wzajemnej współpracy zespołu w pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji Określa obszary zapewniające współpracę zespołu w pracy zdalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady właściwej komunikacji w organizacji | Kryteria weryfikacji Planuje konkretne sposoby w przykładowych sytuacjach komunikacji w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Współpracuje i nawiązuje relacje zodbiorcami. | Kryteria weryfikacji Współpracuje i nawiązuje relacje zodbiorcami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym. Jedna godzina trwa 60 minut i jest godziną zegarową.
Dzień I
- Wprowadzenie do zasad pracy zdalnej i hybrydowej
- Powitanie uczestników i przedstawienie i określenie celów szkolenia.
- Czym jest praca zdalna i hybrydowa oraz jakie są zasady stosowania tych form zatrudnienia.
- Aspekty prawnie pracy zdalnej i hybrydowe oraz korzyści zagrożenia z nich wynikające.
- Technologie wykorzystywane do pracy zdalnej.
- Programy, aplikacje i platformy do prowadzenia pracy zdalnej
- Narzędzia pomocne do zarządzania efektywnością pracy zdalnej oraz monitorowania postępów pracy
- Diagnozowanie potrzeb organizacji i jej dojrzałości do wdrożenia narzędzi do zdalnej pracy. Wybór narzędzi.
- Wspieranie pracowników w sprawnym wykorzystaniu technologii niezbędnych do pracy.
- Zarządzanie wynikami pracy zdalnej, wpływ na efektywność pracy.
- Monitorowanie czasu pracy zdalnej.
- Monitorowanie oraz ocena wyników pracy.
- Metody oceny wyników pracy.
- Znaczenie komunikacji w pracy zdalnej i hybrydowej.
- Zasady skutecznego komunikowania się w zespole pracującym zdalnie oraz korzyści właściwej komunikacji .
- Wdrożenie, dbałość i egzekwowanie zasad właściwej komunikacji w zespole zdalnym.
- Pułapki niewłaściwej komunikacji między pracownikami pracującymi zdalnie i jak ich unikać.
- Rola menedżera w procesie komunikacji w pracy zdalnej
Dzień II
- Współpraca w zespole w systemie zdalnej pracy.
- Spotkania zespołu w formie zdalnej
- Delegowanie oraz wyznaczanie zadań z tworzeniem środowiska współpracy zespołowej i wymiany doświadczeń
- Angażowanie pracowników do częstych kontaktów w zespole, dzielenia się wiedzą i utrzymywania relacji.
- Doskonalenie metod i narzędzi pracy zdalnej i hybrydowej z udziałem zespołu w tych procesach
- Umacnianie współpracy w zakresie różnorodnych form pracy, rozwiązywanie problemów
- Motywacja i rola menedżera w pracy zdalnej i hybrydowej.
- Diagnozowanie potrzeb pracowników pracujących zdalnie
- Obserwacja i przewidywanie zagrożeń wynikających ze zdalnej pracy oraz opracowanie sposób radzenia sobie z zagrożeniami
- Opracowywanie systemów motywacyjnych dla pracowników
- Wspólne cele, dbałość o relacje i poczucie przynależności do organizacji
- Zapobieganie sytuacjom spadku motywacji i efektywności na skutek różnych form pracy
- Wsparcie psychologiczne dla pracowników pracujących zdalnie
- Diagnozowanie problemów emocjonalnych pracowników wynikających z pracy zdalnej lub hybrydowej
- Budowanie poczucia przynależności do zespołu oraz szczerej komunikacji nastawionej na współpracę w zespole
- Planowanie programu wsparcia psychologicznego dla kadry oraz realizacja programu na różnych szczeblach organizacji.
- Tworzenie kultury organizacji opartej na zasadach utrzymania zdrowia psychicznego oraz tzw work life balanace.
4. Budowanie kultury organizacyjnej ukierunkowanej na zmiany, adaptację do obecnych i przyszłych stale zmieniających się trendów i wyzwań na rynku pracy związanych z formami pracy.
5. Egzamin. Test wiedzy.
Szkolenie trwa 16 godziny zegarowe, każda godzina to 60 minut. Przerwy oraz walidacja wliczają się do czasu trwania usługi.
Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 10 osób. Od uczestników wymagany jest dostęp do Internetu oraz komputera lub inego sprzętu
przenośnego z dostepem do internetu z mikrofonem i głośnikiem oraz wideo. Podczas prowadzenia zajęć nie jest wymagane stałe
korzystanie z wideo i mikrofonu przez uczestników, wymagane jest w zakresie niezbędnym i umożliwiającym niezakócające prowadzenie
zajęć w grupie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Powitanie i określenie celów szkolenia. Wprowadzenie do zasad pracy zdalnej i hybrydowej. Aspekty prawnie oraz korzyści zagrożenia. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Technologie wykorzystywane do pracy zdalnej. Narzędzia pomocne do zarządzania efektywnością pracy zdalnej oraz monitorowania postępów pracy | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Diagnozowanie potrzeb organizacji i jej dojrzałości do wdrożenia narzędzi do zdalnej pracy. Wybór narzędzi. Wspieranie pracowników w sprawnym wykorzystaniu technologii niezbędnych do pracy | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Zarządzanie wynikami pracy zdalnej, wpływ na efektywność pracy. Monitorowanie czasu pracy zdalnej. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa lunch | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Znaczenie komunikacji w pracy zdalnej i hybrydowej. Zasady skutecznego komunikowania się w zespole pracującym zdalnie oraz korzyści właściwej komunikacji | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Pułapki niewłaściwej komunikacji między pracownikami pracującymi zdalnie i jak ich unikać. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Współpraca w zespole w systemie zdalnej pracy. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Motywacja i rola menedżera w pracy zdalnej i hybrydowej. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Wsparcie psychologiczne dla pracowników pracujących zdalnie | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa lunch | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Budowanie kultury organizacyjnej ukierunkowanej na zmiany, adaptację do obecnych i przyszłych stale zmieniających się trendów i wyzwań na rynku pracy związanych z formami pracy. | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja. Test wiedzy. Ocena nabytej wiedzy. Zakończenie. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Miastkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymają skrypt przed szkoleniem oraz prezentację po szkoleniu. Podczas zajęć będą przeprowadzane w oparciu o prezentację multimedialną, ćwiczenia praktyczne w formie samodzielnie wykonanych zadań, case studies, quiz, analizy przypadków oraz przkłady i dyskusje. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy jak też ćwiczenia indywidulane.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie po realizacji szkolenia.
Warunkiem zaliczenia szkolenia oraz otrzymania zaświadczenia jest uczestnictwo w usługdze rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu na min 80%.
1 godzina rozliczeniowa = 60 minut
Warunki uczestnictwa
1. Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej w czasie rzeczywistym za pomocą platformy Teams w związku z czym udział w szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub innego cyfrowego narzędzia przenośnego obsługującego obraz i dźwięk z dostępem do internetu w celu komunikacji z uczestnikami szkolenia i ternerem, odtwarzania prezentacji i obsługi cyfrowych narzędzi do wykonywania ćwiczeń.
2. Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
3. Cena usługi rozwojowej nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, koszty dojazdu i zakwaterowania.
4. Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m in. w zakresie powierzania usług
Informacje dodatkowe
Jedna godzina jest godziną zegarową i trwa 60 minut.
Korzyści z realizacji szkolenia:
- Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w dobie przeobrażeń rynku pracy w związku z pracą zdalną i hybrydową
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy realizacja usługi uprawnia przedsiębiorstwo lub osobę do uzyskania dofinansowania co najmniej w 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym. Szkolenie odbywa się poprzez aplikację Teams. Wymagania techniczne do udziału w szkoleniu: Komputer stacjonarny, laptop, telefon, tablet lub inne urządzenie stacjonarne bądź mobilne ze stabilnym internetem z mikrofonem i kamerą. Przed szkoleniem zostanie przeprowadzona próba połączenia. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej w Teams (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari), można zainstalować aplikację na swoim urządzeniu . Wymaga się wpisania imienia i nazwiska uczestnika. Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w czasie szkolenia oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Uczestnicy mogą brać aktywny udział w zajęciach. Uczestnicy mają możliwość komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Uczestnicy rozmawiają, wymieniają doświadczanie mają aktywny kontakt z grupą i trenerem. Dodatkowo wszyscy mają dostęp do chatu online. Link do szkolenia online udostępniony jest jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie). Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie link oraz wpisanie imienia i nazwiska Nie jest wymagana instalacja oprogramowania celem udziału w szkoleniu. ! Przed rozpoczęciem szkolenia: należy sprawdzić łącze internetowe, zadbaj o jego dobrą jakość połączenia internetowego należy sprawdzić czy poprwanie działa kamera i mikrofon Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie stacjonarne lub mobilne do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy. Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych, "Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia."