Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw
Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Oferta jest skierowana do osób z wyższym wykształceniem, zainteresowanych własnym rozwojem zawodowym, zajmujących lub aspirujących do zajmowania stanowisk w działach finansowych/księgowych na średnim i wyższym szczeblu oraz instytucjach i na stanowiskach wymagających wiedzy z zakresu finansów i rachunkowości.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest kształcenie pracowników do służb finansowo – księgowych oraz kadry kierowniczej w zakresie rachunkowości i finansów przedsiębiorstwa oraz przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z teorii i nowoczesnej praktyki rachunkowości, praktycznych umiejętności prowadzenia ksiąg rachunkowych w różnych podmiotach gospodarczych, a także wykorzystania sprawozdań finansowych do podejmowania decyzji gospodarczych i oceny kondycji finansowej podmiotu gospodarczego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W toku studiów słuchacze:• uzyskują uporządkowaną wiedzę z zakresu rachunkowości, finansów i zasad podatkowych niezbędnych w obsłudze finansowej podmiotu gospodarczego, niezbędną do podejmowania decyzji finansowych wpływających na ocenę kondycji finansowej i wizerunek zewnętrzny jednostki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wsparcia będzie poddawany cyklicznym egzaminom i zaliczeniom. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów oraz zdanie ustnego egzaminu końcowego. Przed egzaminem końcowym uczestnik wypełnia test kompetencji celem weryfikacji poziomu wiedzy słuchacza studium. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się W toku studiów słuchacze:• kształtują umiejętności doboru i praktycznego zastosowania wiedzy w procesie ewidencji gospodarczej, wypełniania obowiązków wynikających z regulacji rachunkowych i podatkowych przez służby finansowo-księgowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wsparcia będzie poddawany cyklicznym egzaminom i zaliczeniom. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów oraz zdanie ustnego egzaminu końcowego. Przed egzaminem końcowym uczestnik wypełnia test kompetencji celem weryfikacji poziomu wiedzy słuchacza studium. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się W toku studiów słuchacze:• rozwijają świadomość wymogów i regulacji publiczno-prawnych, odpowiedzialności za ich wykonanie, a także potrzebę ciągłego pogłębiania wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania zawodu i wpływających na wysokie kompetencje służb finansowo-księgowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wsparcia będzie poddawany cyklicznym egzaminom i zaliczeniom. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów oraz zdanie ustnego egzaminu końcowego. Przed egzaminem końcowym uczestnik wypełnia test kompetencji celem weryfikacji poziomu wiedzy słuchacza studium. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów jest oparty na modułowym systemie nauczania, ukierunkowanym na przekazanie praktycznych umiejętności związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, sporządzaniem sprawozdań finansowych, umiejętności ich analiz czy ustalania zobowiązań publicznoprawnych. Zajęcia są prowadzone głównie w formie ćwiczeń, warsztatów, prac projektowych, gier symulacyjnych, studiów przypadków oraz wykładów. Ramowy program studiów:
- System podatkowy
- Prawo gospodarcze
- Zarządzanie finansami przedsiębiorstw
- Rachunkowość finansowa
- Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstw
- Rachunkowość zarządcza
- Ewidencja podatkowa w małych podmiotach gospodarczych
- Analiza finansowa przedsiębiorstw
- Planowanie finansowe
- Komputerowe techniki w rachunkowości i finansach
Program obejmuje 180 godzina dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna trwa 45 minut).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto23,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto23,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Alina Warelis
11.06.1995 - 30.09.2017 - WSFiZ - Białystok - Asystent, Adiunkt
01.12.1996 - 21.09.2000 - Pack Plus sp z o.o. z kapitałem zagranicznym - Główna księgowa
02.05.2002 - 19.04.2004 r. - Grupa Konsultingowo – Inwestycyjna EXTOR Sp. z o. o. (usługi indykacyjne, konsultingowe, factoringowe) - Główna księgowa
10.2004 r. - do chwili obecnej - Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku - Kierownik podyplomowych studiów: Rachunkowości i Finansów oraz Analityki Finansowej.
Studia Podyplomowe Kadry i płace-wykładowca
Organizacja studiów, prowadzenie wykładów i konwersatoriów oraz inne obowiązki.
25.02.2005- 30.09.2013 - WSGN w Warszawie - Wykładowca
01.10.2005 - Do chwili obecnej - PWSZ w Suwałkach - Starszy Wykładowca
18.06.2008 - 07.03.2011 - PKS Łomża (spółka Skarbu Państwa) - Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej
01.08.2009 - 31.08.2012 - Wojewódzki Urząd Statystyczny - Konsultant ds. rachunków ekonomicznych
12.01.2012 - 31.05.2015 - Regionalne Centrum Wspierania Przedsiębiorczości „PIAST” Białystok - Prezes Zarządu
Wyższe, doktor nauk ekonomicznych, specjalność finanse i rachunkowość.
- doktor nauk ekonomicznych, długoletni pracownik naukowo - dydaktyczny wyższych uczelni; kierownik i wykładowca na studiach podyplomowych, w tym MBA; zajmuje się rachunkowością finansową, rachunkowością zarządczą, obszarami zagadnień kadr i płac, gospodarką finansową podmiotów leczniczych. Jest autorką ponad 70 – ciu publikacji z zakresu wykorzystania inform
Beata Kropiewnicka
2002 r. – nadal Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Białymstoku – Zastępca dyrektora ds. finansowych, główny księgowy:
- wykonywanie dyspozycji środkami publicznymi o rocznej wartości budżetu powyżej 300 mln zł,
- opracowywanie wewnętrznych regulacji prawnych w zakresie finansów i rachunkowości,
- nienaganne prowadzenie rachunkowości i spraw podatkowych,
- opracowywanie planów finansowych i inwestycyjnych, współudział w sporządzaniu strategii zarządzania i programów naprawczych,
- opracowywanie wewnętrznych procedur związanych z realizacją zadań finansowanych ze środków unijnych, nadzór nad ewidencją księgową i przepływami finansowymi w powyższym zakresie,
- współpraca w zakresie kontroli zaciągania zobowiązań zgodnie
z prawem zamówień publicznych, w tym wydatków inwestycyjnych,
- nadzór nad rozliczeniem i ewidencją księgową zadań inwestycyjnych,
- udział w projekcie realizowanym przez MZ i SGH w zakresie opracowania nowego modelu rachunku kosztów w publicznych podmiotach leczniczych.
2013 r. – nadal „Stadion Miejski” sp. z o.o. Członek Rady Nadzorczej:
- realizacja zadań zgodnie z kompetencjami Rady Nadzorczej uregulowanymi przepisami prawa
(m.in. Kodeks Spółek Handlowych), statutem spółki, aktami wewnętrznymi zatwierdzonymi przez organ założycielski,
- ocena projektów i zadań inwestycyjnych obiektów użyteczności publicznej,
- ocena biznes planów i planów strategicznych.
2015 – nadal - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce O/O Białystok – Wic
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały udostępniane Słuchaczom w formie elektronicznej lub papierowej.
Warunki uczestnictwa
Wykształcenie wyższe, złożenie wymaganych dokumentów rekrutacyjnych (kwestionariusz osobowy, dyplom potwierdzający ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia).
Informacje dodatkowe
Studia trwają 2 semestry, a zajęcia dydaktyczne odbywają się w formie 2-dniowych zjazdów (sobota-niedziela) co 2 tygodnie. Program obejmuje 180 godzina dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna trwa 45 minut). Każdy przedmiot kończy się wystawieniem oceny, w dużym stopniu w oparciu o samodzielną pracę słuchaczy poza zajęciami, czy złożone projekty. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów, oraz wniesienie niezbędnych opłat. Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Opłaty:
- wpisowe: 250 zł
- opłata archiwizacyjna: 150 zł
- opłata za wydanie świadectwa: 60 zł
Harmonogram usługi będzie uzupełniany na bieżąco.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Wi-fi
- usługi ksero, czytelnia, bezpłatny parking, winda, możliwość zakwaterowania i bar-bufet w budynku Uczelni
Możliwości techniczne związane z udziałem w zajęciach audio/video online:
- Firma Microsoft dostarczająca usługę MS Teams zapewnia, że jest ona zoptymalizowana do działania nawet na słabszym sprzęcie i stosunkowo wolnym łączu internetowym. Oczywiście będzie to miało wpływ głównie na jakość obrazu, ale nie uniemożliwi udziału w zajęciach.
- Do wzięcia udziału w zajęciach konieczny jest komputer z dostępem do internetu z zainstalowaną aplikacją Microsoft Teams: https://go.microsoft.com/fwlink/p/?linkid=869427&lm=deeplink&lmsrc=groupchatmarketingpageweb&cmpid=directdownloadwin32
- Istnieje również możliwość korzystania z w/w aplikacji na smartfonach/tabletach: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.teams