Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności. Szkolenie w ramach Akademii HR.
Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności. Szkolenie w ramach Akademii HR.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi kształtuje środowisko pracy oraz programów HR ukierunkowanych na zapewnienie wszystkim pracownikom - bez względu na płeć, wiek niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub światopogląd - sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. Uczestnik zapewnia przejrzysty, jawny dostęp do informacji ważnych dla pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i omawia znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje rozwiązania pozwalające na kształtowanie / wzmacnianie partnerskiego podejścia do relacji między firmą a pracownikami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyznacza i omawia rozwiązania pozwalające na kształtowanie / wzmacnianie partnerskiego podejścia do relacji między firmą a pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje metody przeciwdziałania wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacja i selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i wykorzystuje projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacja i selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kolejno wskazuje, a następnie szczegółowo omawia metody działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz tworzy środowisko umożliwiające im uczestnictwo we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa właściwe dla firmy (i odpowiednie do potrzeb pracowników) oraz wdraża okresowe działania wyrównawcze, zmierzające do zrównania szans wszystkich lub znacznej liczby zatrudnionych osób, mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnych nierówności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia właściwe dla firmy (i odpowiednie do potrzeb pracowników) oraz wymienia przykłady okresowych działań wyrównawczych, zmierzających do zrównania szans wszystkich lub znacznej liczby zatrudnionych osób, mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnych nierówności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupy pracowników zasady wynagradzania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje i objaśnia transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupy pracowników zasady wynagradzania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje w firmie wartości i postawy równego, partnerskiego traktowania wszystkich pracowników oraz wrażliwości na wszelkie przejawy nierówności (w tym równych szans dla kobiet i mężczyzn) oraz nieulegania stereotypom dotyczącym pracowników o wyróżniających cechach (w tym pochodzenie etniczne, światopogląd itp.). Upowszechnia wiedzę z tego zakresu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i objaśnia wartości w firmie i postawy równego, partnerskiego traktowania wszystkich pracowników oraz wrażliwości na wszelkie przejawy nierówności (w tym równych szans dla kobiet i mężczyzn) oraz nieulegania stereotypom dotyczącym pracowników o wyróżniających cechach (w tym pochodzenie etniczne, światopogląd itp.). Uczestnik podaje przykłady rozpowszechniania wiedzy z tego zakresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i omawia metody kreowania warunków dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją polityki i programów równościowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje sposoby monitorowania poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związanych z realizacją polityki i programów równościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Uczestnik po ukończeniu usługi kształtuje środowisko pracy oraz programów HR ukierunkowanych na zapewnienie wszystkim pracownikom - bez względu na płeć, wiek niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub światopogląd - sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. Uczestnik zapewnia przejrzysty, jawny dostęp do informacji ważnych dla pracowników.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
Ramowy program szkolenia:
- Wprowadzenie - test.
- Wprowadzenie do Zasad Równości Szans i Niedyskryminacji
- Omówienie znaczenia zasad równości szans i niedyskryminacji.
- Dyskusja na temat wpływu tych zasad na politykę personalną współczesnych organizacji.
- Przykłady pozytywnych praktyk z różnych organizacji.
- Rozpoznawanie i Eliminowanie Dyskryminacji w Miejscu Pracy
- Identyfikacja przejawów dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej).
- Narzędzia i techniki przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji.
- Case studies i ćwiczenia praktyczne na temat rozwiązywania problemów dyskryminacyjnych.
- Tworzenie Przejrzystych Procedur i Polityk Personalnych
- Kluczowe elementy przejrzystych procedur HR.
- Strategie wdrażania i monitorowania polityk personalnych w oparciu o zasady równości szans.
- Dyskusja i ćwiczenia nad tworzeniem transparentnych polityk w firmie.
- Analiza Prawnych Aspektów Równości Szans
- Przegląd głównych przepisów i regulacji prawnych (w tym Kodeksu Pracy) związanych z równym traktowaniem.
- Analiza przypadków prawnych dotyczących dyskryminacji i mobbingu.
- Dyskusja na temat roli prawa w zapewnianiu równości szans.
- Jak Promować Różnorodność i Inkluzywność w Organizacji
- Strategie promowania różnorodności i inkluzywności w miejscu pracy.
- Przykłady działań i programów HR wspierających różnorodność.
- Praktyczne ćwiczenia nad opracowaniem planu wdrożeniowego dla własnej organizacji.
- Podsumowanie szkolenia, sesja Q&A
- Walidacja - test sprawdzający wiedzę.
Kurs przeprowadzany będzie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym poprzez platformę ZOOM.US, bez podziału na grupy. Uczestnicymają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
W procesie szkoleniowym zostały zaplanowane przerwy, które są wliczane do procesu kształcenia oraz walidacja, która jest wliczona do czasu trwania usługi rozwojowej i procesu kształcenia.
Podczas usługi zdalnej w czasie rzeczywistym wykorzystywane będą interaktywne swobodne formy udziału we wszystkichprzewidzianych elementach zajęć, np. ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, udostępnianie ekranu, , dyskusja, analiza case-study, wykład.
Uczestnik przed rozpoczęciem usługi otrzyma skrypt szkolenia w formie .pdf w celu uzupełnienia i uporządkowania dotychczasowej wiedzy, celem lepszego przyswojenia programu szkoleń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 33 Wprowadzenie - test | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 33 Wprowadzenie do Zasad Równości Szans i Niedyskryminacji | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 33 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 33 Omówienie znaczenia zasad równości szans i niedyskryminacji. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 33 Dyskusja na temat wpływu tych zasad na politykę personalną współczesnych organizacji. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 33 Przerwa obiadowa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 33 Przykłady pozytywnych praktyk z różnych organizacji. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 33 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 33 Rozpoznawanie i Eliminowanie Dyskryminacji w Miejscu Pracy | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 33 Identyfikacja przejawów dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej). | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 33 Narzędzia i techniki przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 33 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 33 Case studies i ćwiczenia praktyczne na temat rozwiązywania problemów dyskryminacyjnych. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 33 Tworzenie Przejrzystych Procedur i Polityk Personalnych | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 33 Kluczowe elementy przejrzystych procedur HR | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 33 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 33 Strategie wdrażania i monitorowania polityk personalnych w oparciu o zasady równości szans. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 33 Dyskusja i ćwiczenia nad tworzeniem transparentnych polityk w firmie. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 33 przerwa obiadowa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 33 Analiza Prawnych Aspektów Równości Szans | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 33 Przegląd głównych przepisów i regulacji prawnych (w tym Kodeksu Pracy) związanych z równym traktowaniem. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 33 Analiza przypadków prawnych dotyczących dyskryminacji i mobbingu. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 33 Dyskusja na temat roli prawa w zapewnianiu równości szans | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 33 Jak Promować Różnorodność i Inkluzywność w Organizacji | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 33 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 33 Strategie promowania różnorodności i inkluzywności w miejscu pracy. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 33 Przykłady działań i programów HR wspierających różnorodność. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 33 Przykłady działań i programów HR wspierających różnorodność. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 33 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 33 Praktyczne ćwiczenia nad opracowaniem planu wdrożeniowego dla własnej organizacji. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 33 Przerwa obiadowa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 33 Podsumowanie szkolenia, sesja Q&A | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 33 Walidacja - test sprawdzający wiedzę. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona Mieczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma w wiadomości e-mail skrypt szkoleniowy w wersji elektronicznej w formie .pdf oraz materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej w formie prezentacji power point.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) usługa będzie prowadzona za pośrednictwem platformy zoom.us
b) minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki Processor
and RAM requirements Minimum Processor Single Core 1Ghz or Higher RAM 2GB Recommended Dual Core 2Ghz or Higher (i3/i5/i7 or
AMD equivalent) RAM 4GB Przewodowy lub bezprzewodowy (3G or 4G/LTE). Minimum bandwidth is 600kbps (up/down) and
recommended is 1.5 Mbps
c) minimalne wymagania dotyczące łącza sieciowego: minimum 70 kb/s downloadu
d) niezbędne oprogramowanie: minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia)
e) okres ważności linku do zakończenia szkolenia ( wg harmonogramu)
Kody dostępowe do platformy ZOOM.US, za której pomocą realizowana będzie usługa zdalna w czasie rzeczywistym, tj. link do logowania, ID spotkania oraz kody dostępu zostaną przesłane drogą mailową do Uczestników szkolenia oraz Administratorów Regionalnych po zakończonym procesie rekrutacji.