Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) w pracy i w biznesie
Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) w pracy i w biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bazy danych
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą dogłębnie poznać metody pracy z narzędziami AI i włączyć je do procesów biznesowych.
Przygotowanie uczestników
- dobra znajomość internetu i obsługi komputera,
- umiejętność posługiwania się dokumentacją techniczną,
- dobra znajomość języka angielskiego (część narzędzi i dokumentacji dostępna będzie tylko w języku angielskim).
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolskie Bony rozwojowe Plus" i "Małopolski Pociąg do Kariery”
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zidentyfikujesz obszary, w których sztuczna inteligencja może usprawniać i automatyzować codzienną pracę. Nauczysz się, jak AI może pomóc w podniesieniu Twojej efektywności i produktowości, oraz jakie są jej ograniczenia.Poznasz najważniejsze zagadnienia związane z odpowiednim przygotowaniem danych.
Odkryjesz narzędzia do generowania grafiki i dźwięku oraz sposoby ich integracji w proces realizacji projektów.
Dowiesz się, jak AI może wspierać pracę zespołów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje potencjał AI uzyskując wsparcie w realizacji codziennych zadań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie identyfikuje zadania, które można usprawnić za pomocą narzędzi AI, oraz prezentuje listę co najmniej trzech obszarów pracy, gdzie AI mogłoby być użyte do zwiększenia efektywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy zaawansowane prompty (zapytania) w narzędziach typu ChatGPT i otrzymywać możliwie najlepsze rezultaty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy zestaw min. trzech promptów, które prowadzą do uzyskania precyzyjnych i użytecznych odpowiedzi na złożone zapytania, które później będzie wykorzystywać w swojej pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje różne narzędzia AI do realizacji złożonych zadań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie wykorzystuje narzędzia AI do stworzenia raportu w oparciu o dane oraz do opracowania artykułu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje obszary, gdzie AI może pomóc zautomatyzować codzienne obowiązki (także z wykorzystaniem koncepcji agentów AI). | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje przynajmniej trzy obszary, gdzie może być zastosowana automatyzacja z wykorzystaniem AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy zautomatyzowane procesy, których elementem będzie AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje i implementuje proces automatyzacji, który integruje co najmniej jedno narzędzie AI, w celu optymalizacji zadania lub procesu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje potencjał AI przy współpracy w ramach zespołu i w kontekście różnych specjalizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje przynajmniej jedno rozwiązanie oparte na AI, które zwiększa efektywność pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pozyskuje wiedzę na temat wdrażania narzędzi AI i zwiększania bezpieczeństwa podczas pracy ze sztuczną inteligencją. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje co najmniej trzy zagrożenia związane z AI w pracy oraz proponuje środki zaradcze, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo przy użyciu narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznaje trendy oraz optymalizuje pracę swoją i zespołów, by być stale na fali. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyszukuje i prezentuje co najmniej jedno nowe narzędzie lub technikę optymalizacyjną związaną z AI, które mogą wesprzeć w codziennej pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szczegółowy program szkolenia
Duże modele językowe i inżynieria promptowania
- Wprowadzenie do AI i uczenia maszynowego
- Przykłady wykorzystania AI w codziennej pracy zespołów, w tym:
-
- AI w komunikacji
- AI w tłumaczeniach i korekcie tekstów
- AI w analizie informacji
- AI w syntezie wiedzy
- Inżynieria promptowania, czyli najważniejsze sposoby na prompt idealny
- Ciekawe i praktyczne prompty dla ChatGPT
- Podstawowe operacje na plikach realizowane z wykorzystaniem ChatGPT
- Praca z modelami GPT
- Tworzenie grafiki w ChatGPT z wykorzystaniem DALL-E
- Alternatywy dla ChatGPT: porównanie dużych modeli językowych – jak wybrać najlepszy
- Przykłady automatyzacji codziennych zadań z wykorzystaniem AI
Zaawansowana praca z dużymi modelami językowymi
- Inżyniera promptowania – podsumowanie najważniejszych technik
- Łączenie różnych technik promptowania
- Struktura promptów i znaki specjalne w promptach
- Zaawansowane prompty dla ChatGPT
- Praca z plikami w ChatGPT – zaawansowane techniki, możliwości i ograniczenia
- Instrukcje spersonalizowane (custom instructions) i przykłady ich użycia
- Tworzenie własnych modeli GPT w ChatGPT, porównanie z funkcją Projects w Claude
- Prezentacja alternatyw dla ChatGPT: Copilot, Gemini, Claude
- Przydatne narzędzia do pracy z tekstem i plikami oparte o AI
- Mini-projekt: Tworzenie raportu w oparciu o dane z wykorzystaniem AI
Praca z multimediami i kompletne workflow związane z tworzeniem treści
- Generowanie i obróbka grafiki w Leonardo.ai i prezentacja alternatywnych rozwiązań
- Generowanie wideo w Runway i prezentacja alternatywnych rozwiązań
- Generowanie muzyki w Udio
- Generowanie mowy w Elevenlabs
- Przydatne narzędzia do pracy z multimediami oparte o AI
- Jak rozpoznać deepfake i chronić się przed nimi
- Sztuczna inteligencja jako wsparcie w marketingu i sprzedaży
- Mini-projekt: Opracowanie i publikacja artykułu od A do Z z wykorzystaniem narzędzi AI
Automatyzaja pracy z wykorzystaniem AI
- Wprowadzenie do RPA – sposoby automatyzowania pracy i najczęściej stosowane narzędzia
- Agenci AI oraz topologie ich współpracy
- Przykłady złożonych automatyzacji z wykorzystaniem AI
- Omówienie najważniejszych metod w API OpenAI
- Prezentacja frameworka CrewAI (lub podobnego)
- Automatyzacja z wykorzystaniem AI oraz komercyjnych rozwiązań na przykładzie Make
- Automatyzacja w obliczu procedur korporacyjnych i z użyciem narzędzi firmowych
- Przygotowanie danych pod kątem ich wykorzystania przez AI
- AI jako cyfrowy bliźniak
Mini-projekt: Automatyzacja wybranego procesu z wykorzystaniem Make i sztucznej inteligencji
Wdrażanie AI w firmie i zastosowanie w biznesie
- Case studies dotyczące wykorzystania AI w firmach na przykładzie przedsiębiorstw z różnych branż:
-
- Generatywna sztuczna inteligencja
- Inne rodzaje AI
- Sztuczna inteligencja w pracy różnych działów:
-
- Marketing i sprzedaż - podsumowanie
- HR i kadry
- Księgowość
- Obsługa klienta
- Testowanie oprogramowania
- Wdrażanie AI w pracy swojej i zespołów oraz w firmach, w tym:
-
- Jak zmniejszać obawy i dbać o rozwój pracowników
- Jak analizować narzędzia AI przed decyzją o ich wdrożeniu
- Koszt pracy ze sztuczną inteligencją vs oszczędności i przychody
- Instalacja modelu open-source na własnym komputerze
- Fine-tuning sztucznej inteligencji
- Mini-projekt: zestaw promptów i modeli GPT, dopasowany indywidualnie do każdego uczestnika
- Zagrożenia związane z AI – z perspektywy pracownika i pracodawcy; najważniejsze działania zwiększające bezpieczeństwo użytkowników i danych podczas pracy z AI
- Potencjalne kierunki rozwoju AI i ich wpływ na biznes i rynek pracy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 I dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 II dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 III dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 IV dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 V dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 VI dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 VII dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 VIII dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestnikó | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 IX dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 X dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Sztuczna inteligencja (AI) Forma zdalna (8h lekcyjnych + 2*15 min + 1*60 min przerw) - szkolenie warsztatowe z elementami teorii + 30 min pytania od uczestników | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący Marek Jeleśniański | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto7 626,00 PLN
- Koszt usługi netto6 200,00 PLN
- Koszt godziny brutto95,33 PLN
- Koszt godziny netto77,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marek Jeleśniański
Autor programów szkoleniowych i publikacji. Bardzo dobrze oceniany przez uczestników swoich szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają:
- prezentacje w PDF dotyczące zagadnień poruszanych na bootcampie
- opracowanie dot. różnych technik promptowania
- zestaw użytecznych promptów
- przykładowe workflow automatyzujące pracę
Warunki uczestnictwa
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą dogłębnie poznać metody pracy z narzędziami AI i włączyć je do procesów biznesowych.
Przygotowanie uczestników
- dobra znajomość internetu i obsługi komputera,
- umiejętność posługiwania się dokumentacją techniczną,
- dobra znajomość języka angielskiego (część narzędzi i dokumentacji dostępna będzie tylko w języku angielskim).
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski Pociąg do Kariery” i "Małopolskie Bony Rozwojowe Plus"
Szkolenie może być nagrywane /rejestrowane w celu kontroli/audytu zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Szkoleniowych Organizatora.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Komputer / laptop ze stałym dostępem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna 2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s
- przeglądarka internetowa – zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge
- słuchawki lub dobrej jakości głośniki
- mikrofon
Zalecane
- dodatkowy monitor
- kamera ( w przypadku komputerów stacjonarnych)
- spokojne miejsce, odizolowane od zewnętrznych czynników rozpraszających
- podstawowa znajomość języka angielskiego (do sprawnego poruszania się po platformie zdalnej)
Szkolenie Zdalne prowadzone jest w czasie rzeczywistymi i transmitowane za pomocą kanału internetowego z wykorzystaniem systemu ZOOM lub Webex, który umożliwia komunikację głosową oraz wideo z Uczestnikami przebywających w dowolnym miejscu ze sprawnie działającym stałym łączem internetowym. Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje przed szkoleniem link dostarczony w wiadomości mailowej z informacjami dotyczącymi szkolenia zdalnego.
Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu jest aktywny w godzinach wskazanych na karcie uslugi.