Kurs MS Excel dla początkujących
Kurs MS Excel dla początkujących
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Na kurs zapraszamy w szczególności:
- osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową, które jeszcze nie pracowały na programie
MS Excel, - osoby, które mają dopiero pierwsze doświadczenia w pracy z programem MS Excel,
- osoby, które pracują w tym programie sporadycznie, wykonując bardzo proste czynności,
- wszystkie osoby zainteresowane doszkoleniem w obszarze MS Excel właśnie na tym poziomie.
- osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową, które jeszcze nie pracowały na programie
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do pracy w MS Excel na poziomie początkującym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Sprawnie poruszać się w programie pomiędzy komórkami, arkuszami i zakładkami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy i formatuje wykresy, tabele dane i podsumowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sortuje i wyszukuje dane z dużych zakresów. Stosuje podstawowe funkcje i operacje matematyczne, statystyczne, warunkowe, tekstowe, funkcje daty i czasu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje jak automatycznie formatować komórki spełniające określone kryteria oraz przystosowywać arkusze kalkulacyjne do wydruku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Temat 1 - Organizacja pracy w programie Excel. Tworzenie formuł automatyzujących podstawowe czynności i obliczenia.
1. Wprowadzenie do pracy z arkuszem kalkulacyjnym:
- podstawowe informacje o możliwościach programu,
- pojęcia: skoroszytu, arkusza, komórek, wierszy, kolumn,
- podstawowe ustawienia programu, obsługa menu,
- tworzenie i zapis nowego skoroszytu (standardowo oraz w oparciu o szablon),
- przekonwertowanie skoroszytu pochodzącego z innej wersji programu.
2. Poruszanie się i praca w arkuszu:
- tworzenie, kopiowanie, zmiana nazw arkusza, usuwanie arkuszy,
- przenoszenie wskazanego arkusza do innego skoroszytu,
- zaznaczanie zakresów, skróty automatyzujące zaznaczanie w Excelu,
- ustawianie szerokości kolumn i wierszy,
- wstawianie kolumn i wierszy,
- ukrywanie i odkrywanie kolumn i wierszy,
- usuwanie kolumn i wierszy,
- blokowanie wierszy i kolumn,
- podział okna w arkuszu kalkulacyjnym.
3. Komórki:
- wprowadzanie i edycja danych w komórkach,
- tworzenie komentarzy w komórkach,
- zawartość komórek – typy danych,
- seria danych (liczbowe, daty, listy niestandardowe),
- kopiowanie, przenoszenie i usuwanie danych,
- szybkie formatowanie komórek.
4. Używanie formuł w celu wykonania prostych obliczeń:
- omówienie zasad adresowania,
- rodzaje operatorów w formułach,
- tworzenie podstawowych formuł,
- kopiowanie formuł,
- modyfikowanie formuł.
5. Praca z dużą ilością danych:
- sortowanie danych,
- filtrowanie danych,
- szukanie i zamiana danych,
- metody szybkiego zaznaczania dużych zbiorów danych,
- autosumowanie danych.
6. Podstawowe funkcje podsumowujące:
- SUMA, ŚREDNIA
- SUMA.ILOCZYNÓW
- MAX, MIN
- ZLICZANIE
Temat 2 - Stosowanie funkcji i wbudowanych funkcjonalności. Tworzenie tabel, zestawień oraz przygotowanie ich do wydruku.
1. Tworzenie formuł w oparciu o wbudowane funkcje:
- statystyczne i matematyczne,
- tekstowe,
- daty, czasu i godziny,
- typowe błędy w formułach – rozwiązania problemów.
2. Łączenie i rozdzielanie danych tekstowych:
- łączenie danych znajdujących się w odrębnych kolumnach,
- rozdzielanie danych lub pobieranie ich fragmentu,
- używanie funkcjonalności „Tekst jako kolumny”,
- typowe błędy i sposoby ich rozwiązania w procesie podziału i łączenia danych.
3. Tworzenie tabel:
- różnica pomiędzy obiektem „Tabela”, a zakresem danych,
- tworzenie prostych formuł w oparciu o tabele,
- formatowanie tabel,
- narzędzia tabel,
- stosowanie różnych stylów tabel,
- zamienianie tabel na zakresy.
4. Postawy funkcji warunkowych:
- funkcje JEŻELI – wprowadzenie,
- funkcja LICZ.JEŻELI,
- funkcja SUMA.JEŻELI,
- funkcja ŚREDNIA.JEŻELI,
- metody doboru odpowiedniej funkcji w oparciu o zadania praktyczne.
5. Wykresy:
- przygotowanie danych do wykresów,
- typy wykresów,
- określanie źródeł danych,
- tworzenie prostych wykresów oraz ich modyfikacja,
- zmiany atrybutów wykresów.
6. Formatowanie warunkowe danych:
- wprowadzenie do formatowania warunkowego,
- przegląd wbudowanych metod formatowania warunkowego,
- wizualne wyróżnianie danych, które spełniają określone kryteria.
7. Drukowanie:
- przygotowanie do wydruku,
- przystosowanie „trudnych” do wydruku tabel,
- ustawienie powtarzania się nagłówków tabel na każdej stronie wydruku,
- podgląd wydruku,
- opcje drukowania,
- drukowanie, zapisywanie do formatu PDF.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Przerwy wliczone są w czas trwania usługi.
Kurs przeprowadzany będzie w formie online, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Taką chęć mogą zgłaszać na bieżąco poprzez kliknięcie ikonki „dłoń”. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Organizacja pracy w programie Excel. Tworzenie formuł automatyzujących podstawowe czynności i obliczenia. | Prowadzący Damian Leśniak | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Stosowanie funkcji i wbudowanych funkcjonalności. Tworzenie tabel, zestawień oraz przygotowanie ich do wydruku. | Prowadzący Damian Leśniak | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 test walidacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 586,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto122,05 PLN
- Koszt osobogodziny netto99,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Damian Leśniak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie PDF, przygotowany przez prowadzących:
- ćwiczenia
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma dostęp do nagrania szkolenia na okres 21 dni.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie bedzie prowadzone za pośrednictwem Platformy ClickMeeting.
Szkolenia na ClickMeeting nie wymagają instalowania żadnego programu, są transmitowane przez przeglądarkę. Bardzo ważne jest, żeby była ona zaktualizowana do najnowszej wersji (jeśli nie będzie aktualna, podczas testu nie pojawi się zielony “✓”). W razie potrzeby istnieje też możliwość pobrania aplikacji mobilnej i uczestniczenia w szkoleniu poprzez smartfon lub tablet.
Wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps.
Najbezpieczniejszą opcją jest połączenie internetowe za pomocą kabla sieciowego. Gdy nie ma takiej możliwości i pozostaje korzystanie z WiFi, warto na czas szkolenia umieścić komputer jak najbliżej routera i zadbać, aby inni użytkownicy tej samej sieci WiFi ograniczyli w tym czasie aktywności mocno obciążające sieć (np. oglądanie filmów, rozmowy wideo lub pobieranie dużych plików). Jeśli jest taka możliwość zachęcamy do przetestowania połączenia w domu oraz miejscu pracy i uczestniczenia w szkoleniu z tego miejsca, w którym będzie lepszy Internet.
Jak dołączyć do spotkania: https://youtu.be/ZFWhNh2KHro, https://knowledge.clickmeeting.com/pl/infographic/jak-dolaczyc-do-wydarzenia-instrukcja-dla-uczestnika/
Link umożliwiający uczestnictwo w kursie ważny jest od dnia poprzedzającego rozpoczęcie kursu do zakończenia zajęć.