Kurs - Florysta z uwzględnieniem kwalifikacji zielonych i cyfrowych wraz z egzaminem.
Kurs - Florysta z uwzględnieniem kwalifikacji zielonych i cyfrowych wraz z egzaminem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- pracownicy/właściciele kwiaciarni, firm dekoratorskich, świadczących usługi z zakresu aranżacji ogrodów i wnętrz,
- osoby nieposiadające doświadczenia w pracy, którym zależy na pozyskaniu kwalifikacji florysty.Osoby zgłaszające się do udziału w usłudze wykonują pre test pozwalający na ocenę wiedzy, dzięki czemu poziom kursu jest dostosowywany do poziomu wiedzy Uczestników/czek.
Od Uczestników/czek wymagana jest:
- podstawowa wiedza z zakresu florystyki badana na podstawie pre testu,
- podstawowe umiejętności florystyczne,
- nie wymagane jest wylegitymowanie się doświadczeniem w pracy w zawodzie. - Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie do samodzielnej pracy, projektowania i układania dekoracji roślinnych - od niewielkich kompozycji do rozwiązań przestrzennych, podnoszących estetykę otoczenia. Kurs przygotowuje także do roli sprzedawcy/doradcy, kontaktów z klientem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą roli sprzedawcy/doradcy w procesie sprzedaży i obsługi klienta. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje rolę sprzedawcy/doradcy w procesie sprzedaży i obsługi klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie dotyczące orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów.Stosuje zasady orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą materiałów roślinnych i nieroślinnych wykorzystywanych we florystyce – bukiety okazjonalne, kompozycje ogrodowe, kompozycje balkonowe. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje materiały roślinne i nieroślinne wykorzystywane we florystyce, w bukietach okazjonalnych, kompozycjach ogrodowych, kompozycjach balkonowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad łączenia barw, obiektywnych i subiektywnych cech barw. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zasady łączenia barw, obiektywne i subiektywne cechy barw.Stosuje zasady dotyczące łączenia barw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą łączenia barw - łączenia monochromatyczne, analogiczne, komplementarne. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje, rozróżnia zasady łączenia barw – łączenia monochromatyczne, analogiczne, komplementarne.Stosuje zasady łączenia barw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zastosowania kontrastu – kontrast ilościowy, jakościowy, ciepły-zimny, jasny-ciemny, aktywny -pasywny. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zastosowanie kontrastu – kontrastu ilościowego, jakościowego, ciepło -zimnego, jasno -ciemnego, aktywno -pasywnego.Stosuje zasady zastosowania kontrastu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą relatywizmu barw. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje relatywizm barw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą aktywności barw, mocy jej oddziaływania na człowieka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje aktywność barw, moc jej oddziaływania na człowieka.Stosuje wiedzę dotyczącą aktywności barw, mocy jej oddziaływania na człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej -umiejętności aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zasady skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej.Omawia i charakteryzuje umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. Stosuje zasady skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą formułowania pytań, z wykorzystaniem ich funkcji – informacyjnej, kontrolnej, psychologicznej. Posługuje się wiedzą dotyczącą technik sprzedaży i umiejętności ich zastosowania. | Kryteria weryfikacji Omawia i stosuje zasady dotyczące formułowania pytań z wykorzystaniem ich funkcji.Omawia i stosuje techniki sprzedaży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą języka korzyści w pracy z klientem z zastosowaniem mocnych, pozytywnych zwrotów. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje język korzyści w pracy z klientem, mocne, pozytywne zwroty.Stosuje język korzyści w pracy z klientem, mocne, pozytywne zwroty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą reagowania na zastrzeżenia klienta, umiejętności radzenia sobie z obiekcjami klientów. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zasady reagowania na zastrzeżenia klienta, radzenia sobie z obiekcjami klientów.Stosuje zasady reagowania na zastrzeżenia klienta, radzenia sobie z obiekcjami klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania reklamacji. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zasady reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania i reklamacji.Stosuje zasady reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania i reklamacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą pewności siebie w kontakcie z klientem, empatii, elastyczności w myśleniu i działaniu. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje, stosuje pewność siebie w kontakcie z klientem, empatię, elastyczność w myśleniu i działaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą technik sprzedaży. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje techniki sprzedaży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Kurs obejmuje następujący zakres tematyczny:
- Rola sprzedawcy/doradcy w procesie sprzedaży i obsługi klienta.
- Zasady orientacji na klienta – odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania klientów.
- Materiały roślinne i nieroślinne wykorzystywane we florystyce – bukiety okazjonalne, kompozycje ogrodowe, kompozycje balkonowe.
- Zasady łączenia barw – obiektywne i subiektywne cechy barw.
- Łączenie barw – łączenie monochromatyczne, analogiczne, komplementarne.
- Zastosowania kontrastu – kontrast ilościowy, jakościowy, ciepły-zimny, jasny-ciemny, aktywny -pasywny.
- Relatywizm barw.
- Aktywność barw, moc jej oddziaływania na człowieka.
- Zasady skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej -umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta.
- Formułowanie pytań, z wykorzystaniem ich funkcji – informacyjnej, kontrolnej, psychologicznej.
- Techniki sprzedaży i umiejętność ich zastosowania.
- Pewność siebie w kontakcie z klientem, empatia, elastyczność w myśleniu i działaniu.
- Reagowanie na zastrzeżenia klienta – umiejętność radzenia sobie z obiekcjami klientów.
- Język korzyści w pracy z klientem – mocne, pozytywne zwroty.
- Zasady reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania reklamacji.
Kurs uwględnia kwalifikacje zielone oraz cyfrowe.
Kwalifikacje zielone:
- Botanika: Zrozumienie roślin, ich potrzeb i różnorodności.
- Zrównoważona praktyka florystyczna: Wykorzystanie lokalnych i sezonowych roślin, minimalizacja odpadów.
- Techniki projektowania florystycznego: Tworzenie bukietów, wiązanek, dekoracji.
- Znajomość roślin ozdobnych: Wiedza o różnorodności roślin i ich pielęgnacji.
- Ochrona środowiska: Minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko.
- Komunikacja i obsługa klienta: Umiejętności interpersonalne i zarządzanie projektem.
- Kreatywność i estetyka: Rozwinięcie indywidualnego stylu florystycznego.
Kwalifikacje cyfrowe:
- Oprogramowanie do prezentacji: Umiejętność tworzenia prezentacji w programach typu PowerPoint.
- Media społecznościowe: Znajomość platform takich jak Facebook, Instagram.
- Obsługa urządzeń cyfrowych: Znajomość pracy z aparatami fotograficznymi, smartfonami.
- Zarządzanie treścią online: Umiejętność tworzenia i publikowania treści online.
Kurs prowadzony będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/czek i przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych.
Warunki niezbędne do spełnienia przez Uczestników/czki:
- podstawowa wiedza z zakresu florystyki badana na podstawie pre testu,
- wymagane są podstawowe umiejętności florystyczne,
- nie wymagane jest wylegitymowanie się doświadczeniem w pracy w zawodzie.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi:
a) maksymalna liczba Uczestników/czek kursu: 15
b) liczba stanowisk warsztatowych: każdy z Uczestników/czek posiada własne stanowisko warsztatowe
c) wyposażenie każdego stanowiska warsztatowego: stolik, krzesło
do użytku: sekator, cążki, nożyczki, pistolet do kleju na gorąco, klej na gorąco
Jedna godzina oznacza jedną godzinę lekcyjną (45 min.).
Przerwy nie wliczają się do czasu szkolenia, 32 godziny to czas trwania usługi, przerwy są dodatkowym czasem.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny proces walidacji oraz certyfikacji.
Po zakończeniu usługi dla Uczestniczek/ników realizowane będzie wsparcie poszkoleniowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto137,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto137,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marta Chęciek
Trener posiada umiejętność prostej, przystępnej komunikacji z uczestnikami usługi rozwojowej.
Podczas realizacji usługi rozwojowej stosuje zapisy Standardów dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027.
Posiada doświadczenie w realizacji usługi rozwojowych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy/czki kursu otrzymają materiały szkoleniowe, tj.:
- notes, teczka, długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia kursu Uczestnicy/czki uzyskają certyfikat ukończenia kursu, potwierdzający nabycie kwalifikacji w obszarze florystyki - Certyfikat ICVC/FLC 20219.99 Florysta z uwzględnieniem kwalifikacji zielonych i cyfrowych.
Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia, na zasadzie równości z innymi osobami.
Realizacja usługi rozwojowej jest zgodna ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027 oraz zapisami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Uczestnicy będą mieli zapewnione profesjonalne, w pełni wyposażone stanowisko pracy.