Tester Oprogramowania zgodnie z ISTQB (manualny + automatyzacja) - Graj po zielone! - testowanie dla zielonej gospodarki! - kurs
Tester Oprogramowania zgodnie z ISTQB (manualny + automatyzacja) - Graj po zielone! - testowanie dla zielonej gospodarki! - kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób interesujących się testowaniem oprogr. - z naciskiem na budowanie świadomości ekologicznej i wykorzystanie tych umiejętności w celu wspierania zrównoważonego rozwoju.
Uczestnicy nie muszą mieć wcześniejszego dośw. w zakresie testowania oprogr. W kursie mogą wziąć udział osoby, myślące o przyszłej pracy w roli testera, specjaliści sektora zielonej gospodarki, czy też kadra kierownicza z zielonej gospodarki.
Kurs dedykowany jest osobom zainteresowanym testowaniem oprogr., w tym pod kątem sektorów zielonej gospodarki - w sposób pozytywnie wpływający na środowisko i wspierający zrównoważony rozwój - w tym w zgodzie z zasadami środowiskowymi 6R. Przyczynia się również do budowania zielonych miejsc pracy w sektorach tradycyjnych.
Usługa adresowana również do uczest. projektu Graj po Zielone oraz innych programów dof. w ramach FESL 10.17 - sub. centralny, południowy i zachodni woj. śląskiego. , Małopolskiego Pociąg do Kariery oraz Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi88
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje Uczestnika do samodzielnego projektowania oraz prowadzenia testów manualnych i ich automatyzacji oraz wykorzystywania poznanych narzędzi i technik do rozwoju ekologicznych rozwiązań technologicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje umiejętności ogólne niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki | Kryteria weryfikacji charakteryzuje główne poglądy na temat zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje zasady środowiskowe 6R w kontekście TIK (rethink, refuse, reduce, reuse, recycle, recover) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji ocenia i optymalizuje wpływ na przyrodę rozwiązań z zakresu cyfrowej gospodarki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada świadomość, iż każde działanie człowieka ma wpływ na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Samodzielnie planuje i przeprowadza testy manualne oprogramowania z uwzględnieniem efektywności oraz optymalizacji zasobów przez testowane oprogramowanie | Kryteria weryfikacji omawia cykl życia oprogramowania, w tym w sektorach zielonej gospodarki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia techniki testowania oraz charakteryzuje typy i poziomy testów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia wpływ efektywnego programowania na zmniejszenie zużycia energii i innych zasobów w aplikacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji projektuje własne strategie i scenariusze testowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy dokumentację testów, w tym pod kątem branż zielonej gospodarki i raportuje błędy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji ocenia testowane projekty w zakresie wpływu na środowisko i zrównoważony rozwój (w tym zgodnie z zasadami 6R) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje najpopularniejsze narzędzia testerskie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Programuje w języku Python na poziomie średniozaawansowanym | Kryteria weryfikacji omawia zastosowania języka Python w sektorach zielonej gospodarki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje typy danych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy własne skrypty z wykorzystaniem zmiennych, funkcji, pętli, wyrażeń warunkowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przeprowadza operacje na liczbach, tekstach oraz plikach zewnętrznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuje zasady środowiskowe 6R podczas tworzenia oprogramowania i optymalizuje kod pod kątem zużycia zasobów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia wpływ efektywnego programowania na zmniejszenie zużycia energii i innych zasobów w aplikacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Automatyzuje prowadzone testy | Kryteria weryfikacji uruchamia testy z poziomu linii komend | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji obsługuje narzędzia do automatyzacji testów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Współpracuje w grupie z innymi członkami zespołu testerskiego i deweloperskiego | Kryteria weryfikacji komunikuje się z innymi członkami zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji korzysta z narzędzi kontroli wersji (git) w celu współpracy w grupie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji korzysta z narzędzia jira w celu współpracy z innymi członkami zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przekazuje uwagi odnośnie testowanego oprogramowania innym członkom zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs dedykowany jest osobom zainteresowanym testowaniem oprogramowania, w tym pod kątem sektorów zielonej gospodarki - w sposób pozytywnie wpływający na środowisko i wspierający zrównoważony rozwój - w tym w zgodzie z zasadami środowiskowymi 6R. Kurs uczy testowania oprogramowania również pod kątem optymalizacji zasobów aplikacji oraz implementacji proekologicznych rozwiązań.
Pozwala na zrozumienie roli technologii cyfrowych we wspieraniu zielonej gospodarki oraz w jaki sposób testowanie oprogramowania i wprowadzane w nim zmiany mają wpływ na realizację celów Zielonego Ładu oraz wspieranie zrównoważonego rozwoju.
Zielona gospodarka opiera się w coraz większym stopniu na nowoczesnych systemach oprogramowania, szczególnie w sektorach takich jak odnawialne źródła energii, budownictwo energooszczędne, transport publiczny, gospodarka odpadami i recykling oraz zrównoważone wykorzystanie zasobów naturalnych. Branże te wymagają precyzyjnych i niezawodnych narzędzi cyfrowych, aby efektywnie zarządzać procesami i minimalizować negatywny wpływ na środowisko. We wszystkich modelach wytwarzania oprogramowania wykorzystywanych w sektorach zielonej gospodarki, tj. zarówno w modelach sekwencyjnych (np. waterfall, model V), jak i iteracyjnym i przyrostowym, w celu stworzenia oprogramowania w branżach opisanych powyżej, niezbędne są umiejętności testowania oprogramowania.
Dzięki przekazywaniu umiejętności ogólnych niezbędnych do pracy w sektorze zielonej gospodarki (zgodnie z GreenComp), kurs przyczynia się również do tworzenia tzw. “zielonych miejsc pracy” zarówno w sektorach zielonej gospodarki, jak również w sektorach tradycyjnych.
--
STRUKTURA KURSU:
Kurs obejmuje 88h lekcyjnych (45 min) = w przeliczeniu 66h zegarowe (60 min)) prowadzonych na żywo (on-line), na platformie webinarowej, w formie wirtualnej klasy, w formule live-coding - przez cały czas z trenerem.
Dodatkowa planowana jest samodzielna praca własna kursantów w domu (ćwiczenia, projekty), z możliwością konsultacji na platformie Slack - praca ta pozwala utrwalić zdobyta podczas zajęć wiedzę i nie jest wliczana do czasu trwania usługi.
Zajęcia odbywają się na żywo (online, w formie wirtualnej klasy) w formule wieczorowo-weekendowej - 2x w tygodniu (wieczorem) oraz w wybrane soboty.Grupa liczy maksymalnie 16 osób i są jedną z najmniejszych grup na rynku.
Całość zgodnie z aktualną metodologią ISTQB.
--
| Wprowadzenie do testowania i zielonej gospodarki
- charakterystyka głównych poglądów dotyczących zrównoważonego rozwoju;
- omówienie Europejskich ram kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju (GreenComp)
- omówienie zasad środowiskowych 6R w zakresie tworzenia i testowania oprogramowania;
- wprowadzenie do testowania, rozwój projektu, dlaczego testowanie jest niezbędne
- cykl życia oprogramowania i techniki jego wytwarzania w sektorach zielonej gospodarki, model Wodospadu (Waterfall), model V, wprowadzenie w Scrum i Agile
- podstawy testowania, testowanie statyczne, przeglądy, regresja
| Techniki testowania - zielone testowanie
- typy i poziomy testów, priorytety, weryfikacja i walidacja, testowanie czarnoskrzynkowe i białoskrzynkowe
- organizacja i metodologia testowania, analiza ryzyka, funkcjonalność i dane testowe
- ocena testowanych projektów w zakresie wpływu na środowisko i zrównoważony rozwój
- usprawnianie procesu testowego
- statyczne techniki testowania, equivalence partitioning, analiza
- wartości brzegowych, statement coverage, testowanie par, wyb.r techniki testowania
- zastosowanie zasad środowiskowych 6R
| Projektowanie testów oraz dokumentacja w kontekście zrównoważonego rozwoju
- planowanie badań testowych, analiza i projektowanie testów, techniki projektowania testów, analiza teoretycznych niuansów badań
- tworzenie dokumentacji testowej pod kątem zielonej gospodarki, raportowanie błędów (jira, redmine, testrail, testlink)
- ocena możliwości implementacji proekologicznych rozwiązań w testowanym oprogramowaniu - identyfikowanie możliwości wprowadzania do oprogramowania zmian wpływających pozytywnie na środowisko
- optymalizacja testów w celu zmniejszenia zużycia energii i redukcji ich negatywnego wpływu na środowisko
| Narzędzia testerskie oraz ich wykorzystanie w praktyce w zielonej gospodarce
- omówienie i prezentacja najbardziej popularnych narzędzi testerskich
- testy webserwisów, testy wydajnościowe, testowanie backend
- testowanie UI, BDD, Test Management Tools, Bug
- testowanie pod kątem optymalizacji zasobów cyfrowych (np. kompresja obrazów, lazy loading itd) w celu zmniejszenia zużycia zasobów
- Tracking Tools
- zarządzanie testami, proces zarządzania incydentami, zarządzanie zmianą oraz zarządzanie konfiguracją
| Programowanie w Pythonie - zielone programowanie
- zastosowanie języka Python w zielonej gospodarce, m.in. automatyzacja procesów, optymalizacja zasobooszczędności, analiza danych środowiskowych
- nauka programowania w języku Python
- instalacja modułów (pytest etc)
- pliki, typy danych, zmienne, funkcje, wyrażenia warunkowe, wyjątki, operacje na liczbach i tekstach, listy
- wybieranie elementów, przeglądanie danych (pętle)
- zastosowanie zasad środowiskowych 6R
- efektywność zarządzania typami danych
| Automatyzacja testów w języku Python (Pytest) oraz testowanie API
- asercje, pisanie testów i ich uruchamianie w IDE, uruchamianie testów z poziomu linii komend
- testowanie pod kątem optymalizacji zasobów cyfrowych oraz wdrażanie rozwiązań usprawniających i zwiekszających energooszczędność/zasobooszczędność (np. kompresja zasobów, zmniejszenie ilości wykonywanych operacji, zmniejszenie obciążenia serwera itd.)
- debugging, requests module do automatyzacji API(REST), podstawy HTTP, kody odpowiedzi http, Postman, SOAP, REST, GraphQL
- podstawy tworzenia requestów, korzystanie z autoryzacji (postman monitor)
- efektywność pisania skryptów automatyzujących testy
| Testy za pomocą Selenium
- wyszukiwanie WebElementów z wykorzystaniem selektorów, znajomość selektorów, interakcja z elementami na stronie - na podstawie projektów związanych z zieloną gospodarką
- pobieranie danych z elementów, przetwarzanie danych, POM (page objectmodel) - tworzenie, modyfikacja i użycie FindBy
- omówienie możliwości wykorzystania w zielonej gospodarce narzędzi dodatkowych (np. Selenide, Selenium Grid, Cucumber, Serenity, Allure
Uczestnicy pracują nad realnymi projektami związanymi z zieloną gospodarką (np. aplikacje / webserwisy promujące zrównoważony rozwój, aplikacja / system do monitorowania zużycia energii lub zarządzania odpadami, rozwiązania z zakresu IoT, rozwiązania wpływające pozytywnie na środowisko itd.).
Aby osiągnąć zakładany cel realizacji usługi, uczestnik powinien być obecny w trakcie zajęć zdalnych w czasie rzeczywistym.
Usługi szkoleniowe realizowane są w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 min.) Łącznie 88h dydaktycznych, w tym. ok. 40h teoretycznych oraz 48h praktycznych.
W ramach usługi przewidziane są przerwy podczas zajęć 6 godzinnych w soboty, które zostały uwzględnione w harmonogramie usługi, jednak nie wliczają się do ilości godzin samej usługi.
--
Kurs prowadzi zarówno do nabycia umiejętności o charakterze zawodowym niezbędnych do pracy w wielu sektorach zielonej gospodarki, jak również przekazuje wiedzę przyczyniającą się do tworzenia zielonych miejsc pracy w sektorach tradycyjnych, w tym umiejętności ogólne zgodne z Europejskimi ramami kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju (GreenComp)
Wiedza zdobyta podczas kursu wykorzystywana może być m.in. w celu realizacji inwestycji opisanych m.in. w Rozp. nr 2021/1056 PEiR(UE) ustanawiającym Fundusz Sprawiedliwej Transformacji, tj.w przypadku wdrażania technologii oraz systemówi infrastruktury zapewniającej czystą energię, redukcjei emisji gazów cieplarnianych, inwestycji w energię odnawialną i w efektywność energetyczną, inteligentną i zrównoważoną mobilność lokalną, poprawę efektywności energetycznej systemów ciepłowniczych, inwestycje w produkcję energii cieplnej z odnawialnych źródeł energii, cyfryzację i łączność cyfrową, a także we wzmacnianie gospodarki o obiegu zamkniętym, efektywne gospodarowanie zasobami oraz ponowne ich wykorzystanie i recykling.
W chwili obecnej praktycznie każda z ww. dziedzin oparta jest na nowoczesnych systemach informatycznych, do rozwoju i utrzymania których konieczne jest posiadanie umiejętności związanych z testowaniem wdrażanego oraz wykorzystywanego oprogramowania. Cykl życia oprogramowania (SDLC) zakłada czynności niezbędne do wykonania na każdym etapie wytwarzania oprogramowania oraz sposób ich wzajemnych relacji logicznych i chronologicznych. Są to planowanie, analiza, design, implementacja, testowanie, integracja oraz utrzymanie. We wszystkich modelach wytwarzania oprogramowania wykorzystywanych w sektorach zielonej gospodarki, tj. zarówno w modelach sekwencyjnych (np. waterfall, model V), jak i iteracyjnym i przyrostowym, w celu stworzenia oprogramowania w branżach opisanych powyżej, niezbędne są umiejętności testowania oprogramowania. Bez odpowiedniej wiedzy z zakresu testowania oprogramowania nie mogłyby zresztą funkcjonować nie tylko branże opisane powyżej, co również nie powstałyby np. aplikacje mobilne i webowe dotyczące rozwiązań OZE, IoT, smart home, czy choćby wspomagające segregację śmieci.
Poza wiedzą z testowania, kurs nakierowany jest również na budowanie świadomości ekologicznej. Na kursie tym, techniki testowania przekazywane są pod kątem ich zatosowania w celu osiągnięcia celów UE na lata 2030 i 2050 (w dziedzinie energii i klimatu oraz w kierunku neutralnej dla klimatu gospodarki), tj. pod kątem m.in. ograniczenia energochłonności, możliwości optymalizacji procesów, możliwości ograniczenia zasobów cyfrowych itd.
Dzięki przekazywaniu umiejętności ogólnych niezbędnych do pracy w sektorze zielonej gospodarki (zgodnie z GreenComp), kurs przyczynia się również do tworzenia tzw. “zielonych miejsc pracy” zarówno w sektorach zielonej gospodarki, jak również w sektorach tradycyjnych.Osoba po zako
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Wprowadzenie do testowania i zielonej gospodarki, GreenComp, zasady 6R, metodyki wytw. Oprogr., SDLC, rola testera w zielonej gosp (on-line, na żywo, wykład + ćw.) | Prowadzący Patryk Walaszkowski | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Tester manualny, ISTQB, poziomy i typy testowania (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Daniel Delimata | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Przerwa | Prowadzący Daniel Delimata | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Tester manualny, ISTQB, poziomy i typy testowania (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Daniel Delimata | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Tester Manualny - testowanie statyczne, przeglądy, regresja, proces testowy (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Patryk Walaszkowski | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Tester Manualny - proces testowy, ocena test. projektów w zakresie wpływu na środ. i zrównoważony rozwój (w tym zgodnie z zasadami 6R) (on-line, na żywo, wykład + ćw.) | Prowadzący Daniel Delimata | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Tester Manualny - test design, testowanie pod kątem optymalizacji zasobów cyfrowych (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Daniel Delimata | Data realizacji zajęć 10-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Tester Manualny - test design, testowanie pod kątem optymalizacji zasobów cyfrowych (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Daniel Delimata | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Techniki Tester manualny - techniki testowania - zielone testowanie (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Adam Lochno | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Przerwa | Prowadzący Adam Lochno | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Techniki Tester manualny - techniki testowania - zielone testowanie (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Adam Lochno | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Tester Manualny - defekty narzędzia (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Daniel Delimata | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Tester Manualny - defekty narzędzia (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Daniel Delimata | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Tester Manualny - zarządzanie testami, identyfikowanie możliwości wprowadzania do oprogramowania zmian wpływających pozytywnie na środowisko (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Adam Lochno | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Walidacja efektów uczenia się (test w formie cyfrowej) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:25 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:35 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Automatyzacja testów, programowanie w Pythonie, zastosowanie języka Py w zielonej gosp. (automatyzacja proc., optymal. zasobooszczędności, analiza danych środ.)(on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Automatyzacja testów, programowanie w Pythonie, typy danych, elementy jezyka, funkcje (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Automatyzacja testów, programowanie w Pythonie, wyjątki, pliki i moduły, efektywność zarządzania typami danych (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Automatyzacja testów, programowanie w Pythonie, prog. funkcyjne, optymalizacja kodu dla minimalizacji zasobów (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Przerwa | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Automatyzacja testów, programowanie w Pythonie, prog. funkcyjne, optymalizacja kodu dla minimalizacji zasobów, wstęp do OOP (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Automatyzacja testów, Pytest, testowanie API, Selenium, efektywność pisania skryptów (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Automatyzacja testów, Pytest, testowanie API, Selenium, efektywność pisania skryptów (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Automatyzacja testów, Pytest, testowanie API, Selenium, efektywność pisania skryptów (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Przerwa | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Automatyzacja testów, Pytest, testowanie API, Selenium, efektywność pisania skryptów (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Możliwości wykorzystania w zielonej gospodarce narzędzi dodatkowych (np. Selenide, Selenium Grid, Cucumber, Serenity, Allure (on-line, na żywo, wykład + livecoding) | Prowadzący Kamil Bartocha | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja efektów uczenia się (test w formie cyfrowej) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:25 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:35 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 280,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 280,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Daniel Delimata
Doświadczenie: 2021 - obecnie, Senior QA Engineer, Sabre, 2021 - 2022, Manual Tester, Strix, 2021, Test Automation Engineer, Scrum Master, HSBC, 2019 - 2020, Quality Assurance Lead, Dassault Systemes, 2018 - 2019, QA Automation Engineer, BBH, 2015 - 2017, Senior Software Tester, IBM, 2011 - 2015, Software Tester, ABB. Wykszt.: Absolwent matematyki na Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Dodatkowe certyfikaty, m.in.: Professional Scrum Master™ (PSM I), tester ISTQB (CTAL-Full) (Test Manager, Test Analyst i Technical Test Analyst), ISTQB Certified Tester Advanced Level Technical Test Analyst, ISTQB Certified Tester Full Advanced Level, ISTQB Certified Tester Foundation Level, Certified Scrum master (CSM).
Posiada dośw. w zakresie ziel. kompetencji, tj. w testowaniu oprogramowania również pod kątem optymalizacji zasobów (m.in. testy wydajnościowe, mimalizacja obciążenia infrastruktury, kompresja zasobów, obciążenie sieci).
Kamil Bartocha
Doświadczenie: 2023 - obecnie, Test Automation Engineer, Jit Team. 2022 - 2023, Test Automation Engineer, Consult Red, 2020 - 2022, Software Integration Engineer, Nokia, 2018 - 2021, Vice President, SKM AGH. Wykszt.: Absolwent matematyki oraz matematyki stosowanej na Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Dodatkowe certyfikaty, m.in.: ISTQB Certified Tester, Unit testing with Python-Advanced, GitLab Certified Assosciate, Clean Code (Nokia), Google Cloud.
Posiada dośw. w zakresie ziel. kompetencji w tym w testowaniu oprogramowania również pod kątem optymalizacji zasobów (m.in. testy wydajnościowe, mimalizacja obciążenia infrastruktury, kompresja zasobów, obciążenie sieci) oraz programowaniu (efektywność pisanego kodu, zasobooszczędność, zmniejszenie ilości operacji, tzw. “czysty kod” itd.).
Adam Lochno
Doświadczenie: 2023 - obecnie, Test Automation Engineer, RITS Professional Services, 2021 - 2023, Test Automation Engineer II, Software Mind, 2021, Tester Oprogramowania, Ework Group, 2019 - 2021, Quality Analyst, Oracle, 2017 - 2020, Wykładowca, Uniwersytet Warszawski, 2018 - 2019, Software QA Tester, Polkomtel. Wykszt.: lic. ukrainistyka z językiem angielskim i rosyjskim, Uniwersytet Warszawski (2017), mgr, logopedia ogólna i kliniczna, Uniwersytet Warszawski (2016).Szkolenia / certyfikaty:
ISTQB, BCS Certificate in Agile v 2.0, Oracle Database SQL and PL/SQL.
Posiada dośw. w zakresie ziel. kompetencji, tj. w testowaniu oprogramowania również pod kątem optymalizacji zasobów (m.in. testy wydajnościowe, mimalizacja obciążenia infrastruktury, kompresja zasobów, obciążenie sieci).
Patryk Walaszkowski
Doświadczenie: 2023 - obecnie - Software Development Engineer Test Lead, Boeing, 2018 - 2023 - Senior Test Automation Engineer, Boeing, 2016 - 2018, Quality Engineer, Finastra, 2012 - 2016, Validation Engineer, Sii Polska. Wykszt.: Absolwent inżynierii telekomunikacyjnej na Uniwersytecie Morskim w Gdyni. Dodatkowe certyfikaty, m.in.: AI-900 Azura, ISTQB Agile Testr, JMeter Fundamentals, JMeter Advanced, ISTQB - Advanced Level - Test Manager, ISTQB - Foundation Level.
Posiada dośw. w zakresie ziel. kompetencji, tj. w testowaniu oprogramowania również pod kątem optymalizacji zasobów (m.in. testy wydajnościowe, mimalizacja obciążenia infrastruktury, kompresja zasobów, obciążenie sieci).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach kursu uczestnik otrzymuje:
- dostęp do prezentacji z zajęć, materiałów oraz ćwiczeń podsumowujących zdobytą wiedzę (materiały on-line w formie pdf)
- bezpłatną licencję edukacyjną na wybrane IDE Jetbrains;
- dostęp do dedykowanych kanałów na Slack ;
- dostęp do nagrań z odbytych zajęć.
Każdy z uczestników otrzymuje certyfikat ukończenia kursu wraz z suplementem opisującym jego zakres.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy kursu nie muszą mieć żadnego wcześniejszego doświadczenia w zakresie testowania oprogramowania.
Kurs skierowany jest do osób chcących nabyć kompetencje przydatne w pracy na stanowiskach testera manualnego oraz automatyzującego.
W przypadku korzystania z dofinansowania, warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się przez BUR wraz z podaniem aktualnego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Zakres tematyczny jest zgodny z RSI Woj. Śl. 2030: Technologie informacyjne i komunikacyjne, (i) technologie wytwarzania oprogramowania, (ii) technologie przemysłowych systemów informatycznych, (iii) technologie wspierające sektor tworzenia gier komputerowych.
Usługi szkoleniowe w ramach projektu realizowane są w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 min.)
Zapisanie się poprzez BUR nie jest jednoznaczne z zarezerwowaniem miejsca. Prosimy o dodatkowy kontakt tel. / mail / msg / www w celu potw. miejsca.
W ramach usługi przewidziane są przerwy podczas zajęć 6 godzinnych w soboty, które zostały uwzględnione w harmonogramie usługi, jednak nie wliczają się do ilości godzin samej usługi.
Podstawa zwolnienia z VAT: Dz.U.2013.1722, art. 3, ust. 1, pkt. 14 - usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych. Podstawa zwolnienia jest weryfikowana każdorazowo w stosunku do danego uczestnika.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia prowadzone są w czasie rzeczywistym na platformie Zoom, wraz z dostępem do kanałów grupowych na platformie Slack.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- komputer / laptop / lub inne urządzenie ze stałym dostępem do internetu, wyposażone w kamerę internetową;
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego:
- szybkość pobierania / przesyłania: minimalna 2 Mb/s / 128 kb/s, zalecana: 4 Mb/s / 512 kb/s;
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do zajęć oraz materiałów:
- przeglądarka internetowa;
- Zoom w wersji bezpłatnej dla użytkownika;
Uczestnicy otrzymują linki do spotkań przed każdymi zajęciami. Link umożliwiający uczestnictwo w kursie jest aktywny w godzinach wskazanych na karcie usługi.