Psychologia motywacji do leczenia biologicznego (MEMS cz. I)
Psychologia motywacji do leczenia biologicznego (MEMS cz. I)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do lekarzy dentystów. Mogą wziąć w nim udział również osoby zarządzające praktyką stomatologiczną, które chcą być bardziej efektywne w codziennej pracy oraz rozumieć interakcje zachodzące pomiędzy lekarzem a pacjentem i wspomagać ten proces z pozycji menadżera. W szkoleniu można wziąć udział niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do świadomego rozwijania i korzystania z zasobów inteligencji emocjonalnej i postrzegania trudnych sytuacji w sposób umożliwiający zachowanie dobrego stanu. Przygotowuje do budowania strategii umysłowych, które pozwalają działać w użyteczny sposób w sytuacjach, które dotychczas prowadziły do dużego obciążenia emocjonalnego. Szkolenie pozwala budować głębsze i bardziej satysfakcjonujące relacje z pacjentem oraz rozpoznawać jego potrzeby.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu świadomego rozwijania i korzystania zasobów inteligencji emocjonalnej | Kryteria weryfikacji • charakteryzuje i rozróżnia typy 10 kompetencji IE• definiuje i rozróżnia rolę i znaczenie kompetencji IE | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje wśród innych współpracowników oraz klientów określne zachowania i potrafi odpowiednio na nie zareagować | Kryteria weryfikacji • monitoruje określone typy osobowości potrafi dobrać do nich określonąkomunikację z zakresu IE,• kontroluje zachowanie i emocje i szybko wraca do swojego dobrostanu, • ocenia poziom komunikacji i dobiera odpowiednie narzędzia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje relacje z pacjentem woparciu o zdiagnozowane potrzeby | Kryteria weryfikacji • omawia poziom werbalnych i niewerbalnych zachowań pacjenta• omawia trendy w przygotowaniu planu leczenia • obsługuje pacjenta w określonym efektywnym standardzie obowiązujący w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje typy poszczególnych pacjentów | Kryteria weryfikacji • omawia standardy pracy rejestracji, lekarzy, higienistek, asystentek• stosuje zasady komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie w dokładny sposób przedstawia kanon zawodowegio profesjonalizmu postepowania z pacjentem z drugiej strony rozwija w lekarzach wewnętrzne zasoby i zminia ograniczające przekonania.
Usługa przygotowuje do samodzielnego i skutecznego prowadzenia komunikacji z pacjentem z pacjentem i jego rodziną w zakresie procesu leczenia biologicznego.
Szkolenie skierowane jest do lekarzy dentystów posiadających doświadczenie w komunikacji z pacjentem w zakresie leczenia biologicznego i przywrócenia zdrowia jamy ustnej.
Zakres tematyczny szkolenia obejmuje:
• Pierwszy kontakt z pacjentem
• Aranżacja miejsca rozmowy z pacjentem
• Tworzenie argumentacji – model poziomów neurologicznych Roberta Diltsa
• Sztuka zadawania pytań
• Partnerska relacja z pacjentem oparta o archetypowe emocje – czułość, humor, waleczność
• Profesjonalny wywiad z pacjentem
• Samoświadomość w zakresie treści i formy – jak pacjent odbiera zachowanie lekarza
• Nawiązanie pierwszego kontaktu lekarza z pacjentem
• Rozmowa wstępna z pacjentem
• Poczucie bezpieczeństwa pacjenta
• Wzorzec prostego języka oraz przedstawienie sposobów zwizualizowania problemu pacjenta – budowanie motywacji „od problemu"
• Umiejętność okazania troski i wzbudzania zaufania
• Komunikacja i motywacja pacjenta na cel
• Praktyczne ćwiczenie w grupach wszystkich poznanych na szkoleniu wzorców postępowania z pacjentem.
• Przedstawienie wzorcowego modelu omówienia stanu zdrowia pacjenta po badaniu
• Zaszczepianie kultury profilaktycznej i prozdrowotnej
• Motywacja do odbywania terminowych wizyt kontrolnych
• Omówienie efektów zabiegu
• Zakończenie wizyty
Prowadzący prezentuje przykłady zamiany specjalistycznego słownictwa na zwroty, które są eleganckie i godne profesji lekarza, i jednocześnie umożliwiają pełne zrozumienie przez pacjenta przedstawianych treści. Omówione zostają psychologiczne mechanizmy i reakcje pacjentów podczas słuchania przekazu zawierającego specjalistyczne słownictwo. Przedstawiony i ćwiczony podczas zajęć praktycznych jest wzorcowy model omówienia stanu zdrowia pacjent. Zaprezentowana zostaje umiejętność zwizualizowania pacjentowi wyniku badania w sposób z jednej strony dający mu pełne zrozumienie stanu obecnego, a z drugiej uświadamiający konsekwencje wynikające z zaniechania leczenia.
Jest to warsztat, praca w parach i odgrywanie scenek.
Podczas szkolenia wykorzystywane są różne formy pracy – wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia praktyczne w parach i 3-4 osobowych grupach, dyskusje na forum i prezentacja scenek.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przerwy są wliczone w czas zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Pierwszy kontakt z pacjentem • Aranżacja miejsca rozmowy z pacjentem • Tworzenie argumentacji – model poziomów neurologicznych Roberta Diltsa • Sztuka zadawania pytań | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Partnerska relacja z pacjentem oparta o archetypowe emocje – czułość, humor, waleczność • Profesjonalny wywiad z pacjentem • Samoświadomość w zakresie treści i formy | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Nawiązanie pierwszego kontaktu lekarza z pacjentem • Rozmowa wstępna z pacjentem • Poczucie bezpieczeństwa pacjenta | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Wzorzec prostego języka, sposoby zwizualizowania problemu - motywacja „od problemu" • Umiejętność okazania troski i wzbudzania zaufania • Komunikacja i motywacja pacjenta na cel | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Zaszczepianie kultury profilaktycznej i prozdrowotnej • Praktyczne ćwiczenie w grupach wszystkich poznanych na szkoleniu wzorców postępowania z pacjentem. | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 prawda | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Motywacja do odbywania terminowych wizyt kontrolnych • Omówienie efektów zabiegu • Zakończenie wizyty | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Ćwiczenia i warsztat - podsumowanie | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Oboda
Jest założycielem OBODA Group i twórcą jej projektów szkoleniowych. Na swojej drodze zawodowej od 1993 r. jest związany ze stomatologią. Stworzył 3 przychodnie stomatologiczne, którymi z sukcesem zarządzał przez kilkanaście lat. Od 21 lat uczy się psychologii, coachingu i trenerstwa od wybitnych psychologów i coachów. Jest certyfikowanym trenerem NLP, posiada certyfikat Master Practicioner in Art of NLP, nadany przez amerykańskie stowarzyszenie The Society of NLP i Instytut Psychoterapii. Jako jeden z kilkudziesięciu coachów w Polsce posiada akredytację największej międzynarodowej organizacji coachingowej ICF
(International Coach Federation) na poziomie Professional Certified Coach (PCC). W 2003 r. postanowił w unikalny sposób
połączyć całą zdobytą wiedzę psychologiczną oraz stomatologiczną i skupić się wyłącznie na badaniu i opracowywaniu
profesjonalnych standardów pracy z pacjentem stomatologicznym. Jest prekursorem badań wpływu postępowania lekarza na decyzje medyczne pacjenta. Opracowywany przez ok. 10 lat standard pracy z pacjentem MEMS stanowi dzisiaj kanon zawodowego profesjonalizmu pracy z pacjentem. Autor kilkudziesięciu artykułów z zakresu psychologicznych aspektów pracy z pacjentem (magazyny takie jak: Implantologia, e-Dentico, Medical Tribune, TPS).
ICF na poziomie PCC
Od 15 lat pracuje jako trener i coach, początkowo rozwijając kompetencje Inteligencji Emocjonalnej wśród menedżerów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest pierwszą częścią Curriculum MEMS. MEMS (Wielopoziomowe Zaangazowanie i Strategia Motywacyjna) to spójny projekt 7 praktycznych szkoleń. Ich program jest wynikiem ponad 20 lat doświadczenia oraz unikalnych w skali Europy badań.
Adres
Adres
Piętro 2
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi