Komunikacja wewnętrzna. Budowanie poprawnej komunikacji w miejscu pracy
Komunikacja wewnętrzna. Budowanie poprawnej komunikacji w miejscu pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelową są pracownicy zespołów HR, którzy są odpowiedzialni za politykę personalną w firmie, kierownicy i menedżerowie, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne w celu skutecznego zarządzania zespołami. Także osoby, które w swojej codziennej pracy biorą udział w procesie komunikacji interpersonalnej z kontrahentami, dostawcami, współpracownikami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest przygotowanie uczestników do skutecznej i swobodnej komunikacji z klientem, a także budowania długofalowych relacji, opartych na zaufaniu i szacunku. Przygotowanie pracowników do efektywnej komunikacji w zespole, opartej na rozumieniu i świadomości różnic osobowościowych i wykorzystanie ich w skuteczny sposób, w celu sprawnej współpracy, efektywnego wykorzystania czasu przeznaczonego na pracę, z korzyścią dla wszystkich stron biorących udział w procesie komunikacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu prowadzenia procesu komunikacji interpersonalnej. | Kryteria weryfikacji Odpowiednio interpretuje zdobytą wiedzę z zakresu komunikacji aby odpowiednio siękomunikować z różnym typem klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji W odpowiedni sposób i za pomocą odpowiedniego modelu komunikacji nastawia swojego rozmówcę do podjęcia decyzji korzystnej dla obu stron wykorzystując poznane zagadnienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje bariery oraz style komunikacji dzięki czemu budujewięzi w zespole, które wspierają długofalową relację, tak istotną w firmie i poza nią. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dopasowuje styl komunikacji do odbiorcy komunikatu | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady udzielaniapozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej dzięki czemu egzekwuje własne prawa i ustanawia granice zarówno podczas rozmów z klientem wymagającym, jak i z zespołem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa rozwiązania wpływające na odbiór przekazu ibuduje tym swoją wiarygodność podczas procesu komunikacji z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Potrafi sprawnie interpretowaćumiejętności komunikacyjne własne oraz rozmówcy i dopasować treść komunikatu do tendencji zachowań drugiej strony | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Nabył kompetencje społeczne w zakresie wymiany informacji oraz umiejętność dalszego samokształcenia się w tym zakresie | Kryteria weryfikacji Ma świadomość w jaki sposóbmożna wpłynąć na zrozumienie intencji i budowanie jeszcze lepszych relacji z klientem przy wykorzystaniu poznanych profili zachowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Odpowiednio definiuje zjawisko efektywnej komunikacji dzięki czemu rozpoznaje i unika przeszkód komunikacyjnych w celuporozumienia bez zakłóceń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestników do skutecznej i swobodnej komunikacji z klientem, do efektywnej komunikacji w zespole w celu sprawnej współpracy, efektywnego wykorzystania czasu przeznaczonego na pracę.
DZIEŃ 1
• Aktualny wpływ jakości koncentracji na proces komunikacji.
• Techniki wzmocnienia umiejętności skupienia się.
• Czynniki wpływające na efekty procesu komunikowania się.
• Indywidualny styl komunikacji, model roszczeniowy, model aktywnych emocji, model wspierający współpracę, model komunikacji wycofanej.
• Główne wewnętrzne bariery w procesie wymiany informacji – niwelowanie ich - burza mózgów Uczestników.
• Bariery wewnątrz organizacji, które przeszkadzają – elastyczne dopasowanie się.
• Jak dopasować styl komunikacji dla innych profil zachowań - praca indywidualna z podręcznikiem uczestnika.
• Informacja a interpretacja model komunikacyjny von Thuna.
DZIEŃ 2
• Komunikacja aktywna czyli współdziałanie w celu porozumienia bez zakłóceń.
• Trening przekazywania informacji bez szumu komunikacyjnego - symulacja w parach
• Kluczowe pytania – elementy coachingowe.
• Skuteczne rozwiązania wpływające na odbiór przekazu.
• Schemat udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej - symulacja w podziale na grupy dwuosobowe.
• Doprecyzowanie zrozumienie – parafrazowanie - przygotowanie się do ćwiczenia, wymiana zdań między uczestnikami. Praca zakończona informacją zwrotną trenera dla Uczestników
• Dyskusja dyplomatyczna jako profesjonalna forma komunikacji.
• Test teoretyczny efektów uczenia się
• Podsumowanie szkolenia - indywidualny Feedback rozwojowy trenera oraz każdego członka zespołu.
Szkolenie ma charakter intereaktywny co oznacza że każdy Uczestnik aktywnie bierze udział w usłudze. Przeprowadzane są ćwiczenia praktyczne, symulacje w podziałach na grupy.
W cenie szkolenia ujęte są materiały szkoleniowe i dydaktyczne oraz koszt przeprowadzenia szkolenia. W ramach szkolenia zapewniona będzie sala z samodzielnym stanowiskiem dla każdego Uczestnika oraz wszystkimi materiałami i pomocami dydaktycznymi.
Szkolenie będzie trwało 2 dni po 8 godzin zegarowych, czyli w sumie 16 godzin usługi. Przerwy są wliczone w czas trwania szkolenia. Krótkie przerwy w trakcie szkolenia są ustalane indywidualnie według potrzeb Uczestników. Przerwa lunchowa zawarta jest w harmonogramie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Aktualny wpływ jakości koncentracji na proces komunikacji; Techniki wzmocnienia umiejętności skupienia się | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Czynniki wpływające na efekty procesu komunikowania się, Indywidualny styl komunikacji, modele; Główne wewnętrzne bariery w procesie wymiany informacji – niwelowanie ich | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa lunchowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Bariery wewnątrz organizacji, które przeszkadzają; Jak dopasować styl komunikacji dla innych profil zachowań | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Informacja a interpretacja model komunikacyjny von Thuna | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Komunikacja aktywna czyli współdziałanie w celu porozumienia bez zakłóceń; Trening przekazywania informacji bez szumu komunikacyjnego; Kluczowe pytania – elementy coachingowe | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Skuteczne rozwiązania wpływające na odbiór przekazu; Schemat udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa lunchowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Doprecyzowanie zrozumienie – parafrazowanie; Dyskusja dyplomatyczna jako profesjonalna forma komunikacji | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Test teoretyczny - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Podsumowanie - indywidualny Feedback rozwojowy trenera oraz każdego członka zespołu | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto218,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto218,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Dąbrowska
Prowadzenie szkoleń: trening rozwoju osobistego w pracy grupowej oraz indywidulanej, szkolenia z zakresu sprzedaży tradycyjnej oraz bezpośredniej, komunikacji interpersonalnej, motywowania, negocjacji biznesowych, finalizowania sprzedaży dla działów, obsługi klienta, menadżerów zespołów oraz dyrektorów regionalnych.
Doświadczenie zawodowe: aktualnie od 2018 zatrudniona na stanowiska Specjalisty ds. rozwoju osobistego oraz Trenera wewnętrznego w firmie Team Factory i odpowiedzialna za wdrażanie modułu szkoleniowego Dynamika Stresu persolog. Współpraca długoterminowa z firmami klientami korporacyjnymi oraz klientami sektora MŚP. Ponad 10- letnie doświadczenie w świadczeniu usług szkoleniowych jako trener sprzedaży, biznesu i treningu osobowości.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług: Przepracowane około 5 000 godz. w zakresie sprzedaży, wsparcia rozwoju, komunikacji interpersonalnej, treningu osobowości, treningów w obszarze technik redukcji stresu, indywidualnych sesji mentoringu dla kadry menadżerskiej. Posiada ponad 120 godz. doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla dorosłych o podobnej tematyce w okresie ostatnich 24 mies. wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia. mdabrowska.info@gmail.com
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy w trakcie szkolenia otrzymują Podręcznik Uczestnika, komplet materiałów szkoleniowych i dydaktycznych.
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Aby wziąć udział w szkoleniu należy skontaktować się przed datą zakończenia rekrutacji z organizatorem szkolenia drogą mailową na adres projekty@persolog.pl bądź telefonicznie pod numerem +48 660 479 191.
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z tytułu podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.