Finanse publiczne i administracja
Finanse publiczne i administracja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są zarówno do osób zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych, jak również do osób zainteresowanych podjęciem pracy w sektorze publicznym. Są to osoby chcące podnieść poziom wiedzy z zakresu finansów publicznych i funkcjonowania administracji publicznej oraz uzyskać umiejętności analizowania i rozumienia procesów zachodzących w gospodarce finansowej jednostek administracaji publicznej z poziomu centralnego, regionalnego i lokalnego. Adresatami studiów są więc osoby, które po zakończeniu studiów wiążą swoją karierę zawodową z objęciem stanowisk w administracji publicznej.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie ze specyfiką administracji publicznej, prawa i postępowania administracyjnego,pogłębienie wiedzy z zakresu teorii finansów publicznych, praktyki tych finansów w Polsce i Unii Europejskiej, zapoznanie ze specyfiką samorz. finansów publ. w tym zasad konstruowania budżetu (tradycyjnego i zadaniowego)...
Więcej: https://aceu.akademiabialska.pl/studia-podyplomowe/oferta/finanse-publiczne-i-administracja-7.html
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę o procesach zachodzących w organizacjach gospodarczych, publicznych i społecznych oraz zmianach wynikających z prowadzonej przez nie działalności. Zna konsekwencje wynikające z podejmowanych w tych organizacjach decyzji (ze szczególnym uwzględnieniem decyzji finansowych). | Kryteria weryfikacji Absolwent przeprowadza analizę i ocenę sytuacji ekonomiczno-finansowej jednostki gospodarczej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Elementy prawa i postępowania administracyjnego
- Organy administracji publicznej w Polsce i UE
- Finanse publiczne w Polsce i UE
- Finanse samorządu terytorialnego
- Przywództwo i zarządzanie w organizacji publicznej
- Kontrola zarządcza i audyt w jednostkach publicznych
- Budżet zadaniowy - nowe publiczne zarządzanie
- System finansowy ubezpieczeń - ubezpieczenia społeczne
- Dyscyplina finansów publicznych
- Rachunkowość budżetowa
- Public Relations w administracji publicznej
- Transparentność i jakość w funkcjonowaniu administracji publicznej
- Sprawozdawczość finansowa samorządu terytorialnego
- Zamówienia publiczne
- Fundusze strukturalne i projekty UE w instytucjach administracji publicznej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto25,88 PLN
- Koszt osobogodziny netto25,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Agnieszka Cyburt
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały udostępniane są na bieżąco podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Wymagane dokumenty:
1.podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z indywidualnego konta kandydata (IRK)
2.kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu); w przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą, kandydat składa oryginał dyplomu oraz tłumaczenie na język polski potwierdzone przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikację dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego;
3.dowód osobisty (do wglądu);
4.odpis aktu małżeństwa, w przypadku gdy nazwisko na dyplomie i obecnie używane są różne (do wglądu).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia realizowane w formule stacjonarnej oraz zdalnie na platformie MS Teams.
Spotkania dwa razy w miesiącu w soboty i niedziele.
Studia kończą się egzaminem bez konieczności pisania pracy.
Adres
Adres
Możliwość rezerwacji miejsc noclegowych na miejscu.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe