Dobrostan, równowaga między pracą i życiem prywatnym, budowanie odporności psychicznej przy użyciu narzędzi Test MTQ48 oraz autorska gra psychologiczna PO MOC - szkolenie dla osób dorosłych z woj. lubelskiego obejmującego m. Lublin oraz powiaty lubelski, świdnicki, lubartowski i łęczyński.
Dobrostan, równowaga między pracą i życiem prywatnym, budowanie odporności psychicznej przy użyciu narzędzi Test MTQ48 oraz autorska gra psychologiczna PO MOC - szkolenie dla osób dorosłych z woj. lubelskiego obejmującego m. Lublin oraz powiaty lubelski, świdnicki, lubartowski i łęczyński.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe, mieszkańcy województwa lubelskiego, podregion obejmujący m. Lublin oraz powiaty lubelski, świdnicki, lubartowski i łęczyński., zainteresowane zmianą kwalifikacji, kompetencji, w tym przekwalifikowaniem się, które:
1.Z własnej inicjatywy chcą się szkolić, nabywać nowe kompetencje lub kwalifikacje,
2.Mieszkają lub pracują lub uczą się na terenie województwalubelskiego
3.Wsparcie obejmuje osoby dorosłe, chcące nabyć nowych umiejętności lub podnieść swoje kompetencje/kwalifikacje poprzez dofinansowanie kosztów usług rozwojowych, również osoby w niekorzystnej sytuacji w szczególności: osoby w kryzysie bezdomności, lub dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań, osoby należące do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych, osoby z niepełnosprawnością, osoby z wyksztalceniem co najwyżej ponadgimnazjalnym, osoby bezrobotne, osoby w wieku powyżej 55 lat.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik zostanie przygotowany do rozdzielenia życia zawodowego i prywatnego, do osobistego zarządzania zmianą, rozróżni jak być gotowym na zmiany, jak minimalizować opór wobec zmiany. Definiuje, jak uzyskać dobrostan. Planuje jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem w różnych wymiarach: osobistym izawodowym. Definiuje techniki radzenia ze stresem i kontrolowania emocji oraz zachowywania się w sytuacji
konfliktowej związanej z realizacją celów osobistych i zawodowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik w ramach wiedzycharakteryzuje pojęcia i przyczyny powstania stresu, oraz wypalenia zawodowego wdraża techniki Work – life Balance, umiejętność rozdzielenia życia zawodowego i prywatnego. | Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny na baziemetodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik w ramach umiejętności wiejak przygotować się do zmiany, lepiej poznać swoje mocne i słabe strony i pracować nad rozwijaniem umiejętności emocjonalnych, w oparciu o autorską grę psychologiczna Po Moc, wyprawa w głąb siebie. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku oparte oproblemy związane z szeroko pojętym wypaleniem psychicznym i zawodowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik w ramach kompetencjispołecznych prezentuje postawę otwartości na zmianę i postawę wspierania pozostałych członków zespołu. Spójnie, na poziomie werbalnym i niewerbalnym przekazuje swoje odczucia i oczekiwania w sytuacjach konfliktowych. Charakteryzuje i ocenia znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz identyfikuje zachowania innych ludzi podczas wykonywania przez siebie obowiązków zawodowych. Podejmuje trafne decyzje związane z relacjami z innymi ludźmi, także w wykonywaniu swojej pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenia oraz test wiedzy na tematcharakterystyki postaw i oczekiwań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik w ramach umiejętnościtworzy Indywidualny Plan Działania nad zarządzaniem sobą w stresujących sytuacjach w aktywności osobistej i zawodowej, stosuje metody wynikające z koncepcji naukowej dotyczącej przeciwdziałania presji w życiu zawodowym, wynikającej z niepewności jutra, braku stabilizacji i pełnienia równocześnie wielu ról społecznych i zawodowych | Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny na baziemetodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik w ramach umiejętnościdokonuje indywidualnej oceny sytuacji stresowych, stosuje sposoby kontroli własnych reakcji w sytuacjach nagłego stresu, stosuje doraźne techniki redukcji napięcia stresowego, stosuje metody i techniki rozwijania własnej odporności psychicznej stosuje techniki chroniące przed wypaleniem zawodowym, pracuje nad własną motywacją i zmianą nawyków | Kryteria weryfikacji Praktyczne zadania i aktywnościwdrożeniowe wymagające użycia efektów uczenia się obserwacje trenera wg autorskiego arkusza obserwacji wraz z informacjami zwrotnymi do uczestników szkolenia W zakresie kompetencji społecznych (postaw): obserwacje trenera wg autorskiego arkusza obserwacji wraz z informacjami zwrotnymi do uczestników szkoleni | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
kryteria ich weryfikacji.
walidacji.
Program
Program
1. Wprowadzenie do tematyki stresu: Zjawisko stresu i jego dynamika; Mechanizm powstawania stresu; Rodzaje stresu – eustres i dystres; Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania; Czynniki zewnętrzne generowania stresu; Uwarunkowania wewnętrzne i osobowościowe podatności na stres; Stres w liczbach – dokąd zmierzamy?; Skala wydarzeń życiowych dr T. Holmesa i dr R. Rahe’a (ile stresu możemy udźwignąć) ; Mity – mylne rozpowszechnione przekonania na temat stresu, min w oparciu o badania Kelly McGonigal; Jak się stresować mądrze i z pożytkiem dla siebie.
2. Autodiagnoza funkcjonowania w stresie: Sporządzanie mapy sytuacji stresogennych przez każdego uczestnika (ćwiczenia Twoja Mapa stresu; Czas jako stresor – znaczenie właściwego zarządzania sobą w czasie; Autoanaliza trzech postaw wobec stresu - cechy osobowości a stres; Zachowania jako reakcje na stres – reakcje konstruktywne vs. niekonstruktywne (schematy, nawyki, działania); Inteligencja emocjonalna – świadomość swoich emocji w trudnych sytuacjach i techniki zarządzania nimi; Nasze myśli a stres: monolog i krytyk wewnętrzny; efekt samospełniającej się przepowiedni; Objawy i „sygnały ostrzegawcze" - odczuwalne konsekwencje stres; Indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem; Techniki redukowania napięcia stresowego (techniki oddechowe, techniki rozładowania napięcia poprzez ruch, techniki uspokajające przyśpieszone tętno, techniki pobudzające do koncentracji na celu itp.)
3. Syndrom wypalenia zawodowego - pojęcia, symptomy: Czym jest wypalenie zawodowe /przyczyny , Symptomy wypalenia zawodowego ,Czym jest syndrom wypalenia zawodowego? Jak zapobiegać wypaleniu osobistemu i zawodowemu – ćwiczenia; Work life balance – teoria i praktyka (podstawowe założenia, podejście do równowagi wg Nigel’a Marsch’a) , work life blending – główne założenia; Analiza obecnej równowagi – koło życia; Budowanie indywidualnej ścieżki równowagi; Zmiana jako narzędzie rozwoju; Podstawy godnościowej komunikacji asertywnej , Równowaga a uwaznośc , Rytuały przejścia – praca dom.
4. Koncepcja odporności psychicznej - model 4C: Odporność psychiczna sposobem na radzenie sobie z niepewnością jutra, stresem i presją, wielozadaniowością, Model 4C, czyli obszary odporności psychicznej: kontrola (Control); zaangażowanie (Commitment); wyzwanie (Challenge); pewność siebie; (Confidence)- komponenty odporności psychicznej i ich znaczenia w lepszym radzeniu sobie w stresujących sytuacjach, presji, niepewności i braku stabilności; Techniki rozwojowe siły i odporności psychicznej w sytuacji niepewności jutra, Inspirowanie do zmian i motywowanie do aktywności w zmianie; Strategiczny plan wzmacniania własnej odporności - praktyczny trening: Jak zbudować nawyki ukierunkowane na wzmacnianie własnej odporności? Jak wzmacniać słabsze obszary mojej odporności?
5. Odporność psychiczna - wprowadzenie do testu MTQ 48; Przeprowadzenie indywidualnego Testu MTQ 48 ; Test odporności psychicznej MTQ 48 - omówienie wyników indywidualnie i w grupie – ćwiczenia; Test Odporności Psychicznej MTQ48 to bardzo precyzyjne narzędzie pozwalające w kontekście zawodowym sprawdzać emocjonalną i behawioralną odpowiedź człowieka na presję, stres, zmiany i wyzwania
6. Gotowość na zmiany i poznanie siebie, w drodze do Dobrostanu.
7. Wprowadzenie do gry psychologicznej PO MOC
8. Przeprowadzenie wpraktyce autorskiej rozwojowej, couchingowej GryPo Moc.
Szkolenie ma przygotować uczestnika do zmiany, lepiej poznać swoje mocne i słabe strony i pracować nad rozwijaniem umiejętności emocjonalnych.
Jest przeprowadzone w oparciu o autorską grę psychologiczna Po Moc, wyprawa w głąb siebie. Autor: Jolanta Reisch, trener psychologii biznesu. Gra Po Moc jest grą rozwojową coachingową. Gra pomaga lepiej poznać samego siebie oraz zgłębić procesy, które zachodzą w nas na różnych etapach naszego życia, oraz w różnych sytuacjach, z którymi przychodzi się każdemu mierzyć.
Gra jest formą podróży po elementach ego, które na co dzień bywają trochę zaniedbane, o których nie myślimy, a które czasami blokują człowieka tak, że nie może ruszyć do przodu. Gra pozwala zrozumieć: - dlaczego w danym momencie czujemy, co czujemy - jak bywamy uwikłani w pajęczynę niewspierających przekonań - jak nie dostrzegamy naszych mocnych stron, wręcz Supermocy, chociaż mamy to na wyciągniecie ręki. W codziennym zabieganiu nie widzimy prawdziwych siebie.
Gra pozwoli się zatrzymać i przyjrzeć tym procesom, zajrzeć prawdziwie w głąb siebie. Dać sobie czas na refleksję, na chwilę zatrzymania się, na przemyślenia. Gdzie widzisz siebie za rok, czy w ogóle się nad tym zastanawiasz. Co zyskasz, pracując w grupie? Dodatkową wartością są towarzyszące nam podczas gry inne osoby. Podczas gry poznajemy siebie, dzielimy się też z innymi naszymi przemyśleniami, refleksjami, doznaniami. To samo dostajemy od innych. Rodzi się wspólnota, nie tylko doznań, lecz też wspólnych przeżyć. Uczymy się, jak przyjmować komplementy z uśmiechem, bez zażenowania i fałszywej skromności a też uczymy się jak dostrzegać zalety innych i mówić im o tym. Dostrzegać w innych, to co w nich dobre, co możemy sobie od nich wziąć, co nam się przyda. Jakie umiejętności, emocje, spostrzeżenia, doświadczenia. Bardzo ważne jest, że tej podróży w głąb siebie nie odbywasz samotnie, ale pod okiem GameMAstera (doświadczonego coacha, psychologa lub psychoterapeuty), osoby, która ma doświadczenie i umiejętności, by być Twoim przewodnikiem. Gra skończona. Co dalej? Nie wyjdziesz z gry z pustymi rękami.
Na początek każdy z uczestników przygotowuje swój własny Dziennik Gry, w którym zapisuje wszystko, co w trakcie gry wyda mu się ważne i do czego chciałby wrócić po jej zakończeniu. Dopełnieniem gry, już na sam koniec, są dwa mini projekty kończące i dopełniające cały proces. Są też na planszy pola „Biorę na później”.
Uczestnik, który tam stanie, dostaje specjalne indywidualne „zadanie” na później, którym oczywiście może się podzielić z innymi uczestnikami. Widzisz już, że to nie jest zwykła gra planszowa? To mocne narzędzie do poznania siebie, zajrzenia w głąb swojego jestestwa, swoich emocji i doznań, przeżyć i doświadczeń, przypomnienia sobie co w życiu ważne, oraz wytyczenia ścieżek, którymi chce się podążać w bliższym i dalszym czasie. Podsumowanie szkolenia, test; ocena własnej wartości i gotowości do zmiany, w tym zawodowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Wprowadzenie do tematyki stresu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Autodiagnoza funkcjonowania w stresie | Prowadzący Jolanta Reisch | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Syndrom wypalenia zawodowego - pojęcia, symptomy | Prowadzący Jolanta Reisch | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Koncepcja odporności psychicznej - model 4C | Prowadzący Jolanta Reisch | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Odporność psychiczna - wprowadzenie do testu MTQ 48; Przeprowadzenie indywidualnego Testu MTQ 48 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Gotowość na zmiany i poznanie siebie, w drodze do Dobrostanu | Prowadzący Jolanta Reisch | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Wprowadzenie do gry psychologicznej PO MOC | Prowadzący Jolanta Reisch | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przeprowadzenie wpraktyce autorskiej rozwojowej, couchingowej GryPo Moc. | Prowadzący Jolanta Reisch | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Przeprowadzenie w praktyce autorskiej rozwojowej, couchingowej GryPo Moc. | Prowadzący Jolanta Reisch | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja, Post test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto158,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto158,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jolanta Reisch
dla osób dorosłych w minionych 24 miesiącach. Wykształcenie wyższe podypl. trener psychologii
biznesu, certyfikowany coach i trener organizacji VCC, (biznes/life coach),
certyfikowany konsultant testu odporności psychicznej MTQ48 (Mental Toughness Questionnaire,
by AQR International, UK). Współpracuje (jako trener i ko-trener) z firmami doradczymi, trenerskimi i
coachingowymi na
Śląsku. Autorka wielu projektów rozwojowych, w tym autorskiej gry PO MOC. Od ośmiu lat prowadzi zainicjowane przez siebie w
Bielsku-Białej Bielskie Śniadania Biznesowe, podczas których wspiera lokalnych przedsiębiorców
w rozwoju ich biznesów na takich płaszczyznach jak: networking, szkolenia rozwojowe,
doradztwo/coaching biznesowy. Prowadzi coaching oraz indywidualne konsultacje dla kadry
zarządzającej różnego szczebla. Specjalistka w dziedzinie komunikacji oraz budowania
długofalowych relacji opartych na zaufaniu. Dziennikarka, redaktorka, tłumaczka z języka
angielskiego (w tym języka biznesowego), mentorka. Łączy umiejętności tai chi/qui gong oraz jogi
śmiechu (śmiechoterapii) w tworzeniu autorskiej metody zarządzania stresem i relaksacji.
Zwolenniczka strategii "błękitnego oceanu" oraz pracy na relacjach i wartościach. Inicjatorka wielu
działań (szkoleń, konferencji, kursów) w zakresie równouprawnienia kobiet, głównie w przestrzeni
zawodowej i biznesowej oraz powrotu na rynek pracy kobiet wykluczonych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja multimedialna w formacie PDF na temat gry Po Moc i jej efektów, zeszyt ćwiczeń odporności psychicznej, Indywidualny Program Rozwoju.
Test MTQ48 w formie on-line oraz wydruku do osobistego użytku z opisem.
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 12 godzin zegarowych.
Szkolenie odbywa się w formie stacjonarnej, uczestnicy podpisują listę obecności. Przewidziano jedną przerwę 15-minutową.
Usługa szkoleniowa zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ustęp 1. pkt.14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013/ Dz. U. 2020.0.1983