Budowanie zmotywowanego zespołu placówki edukacyjnej z wykorzystaniem testów osobowości RMP
Budowanie zmotywowanego zespołu placówki edukacyjnej z wykorzystaniem testów osobowości RMP
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia obejmuje dyrektorów i wicedyrektorów placówek edukacyjnych, kierowników działów i koordynatorów, nauczycieli i wychowawców, specjalistów ds. HR i doradców zawodowych, pedagogów i psychologów szkolnych, pracowników administracyjnych
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do zwiększenia efektywności i zadowolenia z pracy w placówkach edukacyjnych, poprawy jakości współpracy zespołowej oraz stworzenia bardziej zmotywowanego i zgranego zespołuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje teorię motywacyjną RMP | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia genezę i założenia teorii motywacyjnej Stevena Reissa | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i opisuje 16 podstawowych motywatorów | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik poprawnie interpretuje wyniki testów RMP | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zinterpretować wyniki testu osobowości RMP oraz zidentyfikować indywidualne motywatory członków zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy profil zespołu | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje metody tworzenia profil zespołu na podstawie indywidualnych wyników testów RMP i identyfikuje mocne strony oraz obszary do rozwoju | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Uczestnik dopasowuje stylu zarządzania | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje metody dopasowywania stylu zarządzania do różnych typów osobowości w zespole oraz stosuje odpowiednie techniki motywacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie komunikuje się | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje metody skutecznej komunikowania się w zespole, stosuje aktywne słuchanie, udziela konstruktywnego feedbacku oraz rozwiązuje konflikty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza różnorodnością | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje narzędzia i metody służące do analizy różnic osobowościowych i kulturowe, aby zwiększać efektywność zespołu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych. W trakcie szkolenia przewidziane są 15minutowe przerwy.
I. Wprowadzenie do szkolenia i podstawy RMP
- Wprowadzenie do szkolenia
- Omówienie celu i korzyści szkolenia
- Przedstawienie planu szkolenia i harmonogramu
- Wprowadzenie do tematyki motywacji i budowania zespołu
- Podstawy teorii motywacyjnej Reiss Motivation Profile (RMP)
- Geneza i założenia RMP
- 16 podstawowych motywatorów wg Stevena Reissa
- Praktyczne zastosowanie testów osobowości w budowaniu zespołów
- Zrozumienie testów osobowości RMP
- Przeprowadzenie testu osobowości RMP dla uczestników
- Omówienie wyników testu i interpretacja
- Dyskusja na temat indywidualnych motywatorów
II. Budowanie zespołu na podstawie wyników RMP
- Analiza wyników RMP w kontekście zespołu
- Identyfikacja mocnych stron i obszarów do rozwoju na podstawie wyników RMP
- Tworzenie profilu zespołu na podstawie indywidualnych wyników
- Dyskusja na temat synergii i potencjalnych konfliktów w zespole
- Strategie motywacyjne w oparciu o RMP
- Dopasowanie stylu zarządzania do różnych typów osobowości
- Techniki motywacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb
- Przykłady efektywnych strategii motywacyjnych w placówkach edukacyjnych
- Warsztat praktyczny: Budowanie zmotywowanego zespołu
- Praca w grupach nad scenariuszami opartymi na wynikach RMP
- Prezentacja opracowanych strategii i dyskusja
III. Zarządzanie zespołem i rozwój umiejętności
- Zarządzanie różnorodnością w zespole
- Znaczenie różnorodności w zespole edukacyjnym
- Zarządzanie różnicami osobowościowymi i kulturowymi
- Wykorzystanie różnorodności do zwiększenia efektywności
- Komunikacja w zespole
- Techniki skutecznej komunikacji w kontekście wyników RMP
- Słuchanie aktywne i udzielanie feedbacku
- Rozwiązywanie konfliktów i budowanie zaufania
- Warsztat praktyczny: Komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
- Ćwiczenia komunikacyjne w grupach
- Symulacje sytuacji konfliktowych i ich rozwiązania
- Analiza i omówienie wyników warsztatów
IV. Implementacja strategii i monitorowanie postępów
- Planowanie i organizacja pracy zespołu
- Tworzenie planów działań na podstawie wyników RMP
- Organizacja pracy zespołu w kontekście indywidualnych motywatorów
- Zarządzanie priorytetami i czasem
- Monitorowanie i ocena efektywności zespołu
- Techniki monitorowania postępów zespołu
- Narzędzia do oceny efektywności i satysfakcji z pracy
- Wykorzystanie feedbacku do ciągłego doskonalenia zespołu
- Warsztat praktyczny: Planowanie i monitorowanie
- Praca nad realnymi planami działania dla zespołów
- Prezentacja planów i dyskusja nad ich wdrożeniem
- Ocena potencjalnych wyzwań i strategii ich rozwiązania
V. Praktyczne zastosowanie i podsumowanie szkolenia
- Praktyczne zastosowanie wiedzy
- Case studies i symulacje sytuacji zarządzania zespołem
- Ćwiczenia zespołowe i role-playing
- Analiza i omówienie wyników warsztatów
- Podsumowanie i wnioski
- Podsumowanie kluczowych zagadnień
- Dyskusja na temat wniosków ze szkolenia
- Q&A i omówienie dalszych kroków
- Ewaluacja szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Wprowadzenie do szkolenia i podstawy RMP | Prowadzący Anna Piekarczyk | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Podstawy teorii motywacyjnej Reiss Motivation Profile (RMP) i Zrozumienie testów osobowości RMP | Prowadzący Anna Piekarczyk | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Budowanie zespołu na podstawie wyników RMP | Prowadzący Anna Piekarczyk | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Strategie motywacyjne w oparciu o RMP i Warsztat praktyczny: Budowanie zmotywowanego zespołu | Prowadzący Anna Piekarczyk | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Analiza wyników RMP w kontekście zespołu | Prowadzący Anna Piekarczyk | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Zarządzanie zespołem i rozwój umiejętności | Prowadzący Anna Piekarczyk | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Praktyczne zastosowanie i podsumowanie szkolenia | Prowadzący Anna Piekarczyk | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Implementacja strategii i monitorowanie postępów | Prowadzący Anna Piekarczyk | Data realizacji zajęć 07-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 335,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 335,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Piekarczyk
W ciągu ostatnich pięciu lat Anna zdobyła niezbędne wykształcenie i doświadczenie, aby prowadzić szkolenia z zakresu budowania zespołu z wykorzystaniem testów osobowości RMP. W 2023 roku ukończyła Certyfikację RMP Master, jedyny w Polsce kurs certyfikacyjny uprawniający do stosowania metodologii Reiss Motivation Profile®. Kurs ten, wypełniony praktycznymi, autorskimi ćwiczeniami, mnóstwem feedbacku i dobrej energii, przygotowuje do pracy z klientami indywidualnymi i biznesowymi.Anna zdobyła szeroką wiedzę i praktyczne umiejętności, które wykorzystuje w przygotowywaniu autorskich szkoleń i warsztatów.
Posiada bogate doświadczenie doradcze i szkoleniowe, zdobyte w trakcie ostatnich pięciu lat, co czyni ą idealnym trenerem do prowadzenia szkoleń z budowania zmotywowanego zespołu. Anna jest również certyfikowanym trenerem RMP, co dodatkowo potwierdza jej kwalifikacje i kompetencje w zakresie wykorzystania testów osobowości w zarządzaniu zespołami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Niezbędne materiały zostaną udostępnione podczas szkolnia (karty ćwiczeń).
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają bezpłatne materiały utwralające wiedzę (prezentacja, skrypt).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „Google Meet” ze sklepu Google Play lub AppStore.
2. Szerokopasmowe połączenie z internetem.
3. Wymagania sprzętowe - procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
4. Mikrofon zewnętrzny lub mikrofon wbudowany w urządzeniu oraz głośniki zewnętrzne lub wbudowane w urządzeniu.
5. Google Meet działa w aktualnej wersji oraz dwóch wcześniejszych głównych wersjach tych systemów operacyjnych:
- Apple macOS,
- Microsoft Windows,
- Chrome OS,
- Ubuntu i inne dystrybucje Linuksa oparte na Debianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi