Florysta
Florysta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- pracownicy firm dekoratorskich, świadczących usługi z zakresu aranżacji ogrodów i wnętrz,
- osoby nie posiadające doświadczenia w pracy, którym zależy na nabyciu kwalifikacji w zawodzie florysty,
- osoby pracujące w zawodzie, chcące poszerzyć swoje umiejętności i poznać nowe techniki,
- osoby z branży dekoracyjnej i eventowej, które planują dodać florystykę do swojej oferty,
- miłośnicy kwiatów i roślin, którzy chcą rozwijać swoją pasję,
- przedsiębiorcy planujący otworzyć pracownię florystyczną – kurs wspiera rozwój umiejętności potrzebnych do prowadzenia własnego biznesu.
Usługa adresowana jest do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem i tworzeniem bukietów, dekoracji florystycznych oraz pielęgnacją kwiatów i roślin a także wizualną oprawą uroczystości i imprez oraz kompleksową dekoracją wnętrz, stosując rośliny ozdobne cięte i doniczkowe.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje do projektowania i wykonywania materiałów florystycznych oraz dekoracji roślinnych od niewielkich kompozycji do rozwiązań przestrzennych, podnoszących estetykę otoczenia. Kurs przygotowuje także do pakowania i przygotowania do transportu materiałów florystycznych oraz gotowych wyrobów florystycznych, stylizacji wnętrz przy pomocy roślin, sprzedaży materiałów florystycznych, przygotowania wystaw roślin lub kompozycji florystycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje wiedzę dotyczącą roli sprzedawcy/doradcy w procesie sprzedaży i obsługi klienta. Posługuje się wiedzą dotyczącą orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów. | Kryteria weryfikacji Analizuje i opisuje rolę sprzedawcy/doradcy w procesie sprzedaży i obsługi klienta.Omawia i charakteryzuje kwestie dotyczące orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów. Stosuje zasady orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą materiałów roślinnych i nieroślinnych wykorzystywanych we florystyce – bukiety okazjonalne, kompozycje ogrodowe, kompozycje balkonowe. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje materiały roślinne i nieroślinne wykorzystywane we florystyce, w bukietach okazjonalnych, kompozycjach ogrodowych, kompozycjach balkonowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z wiedzy dotyczącej zasad łączenia barw, obiektywnych i subiektywnych cech barw, łączenia monochromatyczne, analogiczne, komplementarne. | Kryteria weryfikacji Przedstawia i definiuje zasady łączenia barw, obiektywne i subiektywne cechy barw.Stosuje zasady dotyczące łączenia barw. Stosuje zasady łączenia barw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Operuje wiedzą dotyczącą zastosowania kontrastu – kontrast ilościowy, jakościowy, ciepły-zimny, jasny-ciemny, aktywny -pasywny. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia i przedstawia zastosowanie kontrastu – kontrastu ilościowego, jakościowego, ciepło -zimnego, jasno -ciemnego, aktywno -pasywnego.Stosuje zasady zastosowania kontrastu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje wiedzę dotyczącą relatywizmu barw. Posługuje się wiedzą dotyczącą aktywności barw, mocy jej oddziaływania na człowieka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje relatywizm barw. Omawia i charakteryzuje aktywność barw, moc jej oddziaływania na człowieka.Stosuje wiedzę dotyczącą aktywności barw, mocy jej oddziaływania na człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej -umiejętności aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. | Kryteria weryfikacji Prezentuje i opisuje zasady skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej.Omawia i charakteryzuje umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. Stosuje zasady skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z wiedzy dotyczącej formułowania pytań, z wykorzystaniem ich funkcji – informacyjnej, kontrolnej, psychologicznej. Posługuje się wiedzą dotyczącą technik sprzedaży i umiejętności ich zastosowania. | Kryteria weryfikacji Analizuje i opisuje zasady dotyczące formułowania pytań z wykorzystaniem ich funkcji.Omawia i stosuje techniki sprzedaży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Czerpie z wiedzy dotyczącej języka korzyści w pracy z klientem z zastosowaniem mocnych, pozytywnych zwrotów. Posługuje się wiedzą dotyczącą reagowania na zastrzeżenia klienta, umiejętności radzenia sobie z obiekcjami klientów. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje język korzyści w pracy z klientem, mocne, pozytywne zwroty.Stosuje język korzyści w pracy z klientem, mocne, pozytywne zwroty. Omawia i charakteryzuje zasady reagowania na zastrzeżenia klienta, radzenia sobie z obiekcjami klientów. Stosuje zasady reagowania na zastrzeżenia klienta, radzenia sobie z obiekcjami klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje wiedze dotyczącą reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania reklamacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia i definiuje zasady reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania i reklamacji.Stosuje zasady reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania i reklamacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą pewności siebie w kontakcie z klientem, empatii, elastyczności w myśleniu i działaniu. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje, stosuje pewność siebie w kontakcie z klientem, empatię, elastyczność w myśleniu i działaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z wiedzy dotyczącej technik sprzedaży. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje, stosuje techniki sprzedaży | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
- Wiedza na temat roli, jaką pełni sprzedawca/doradca w procesie sprzedaży i obsługi klienta
- Znajomość zasad orientacji na klienta – odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania klientów
- Wiedza na temat materiałów roślinnych wykorzystywanych we florystyce – bukiety okazjonalne, kompozycje ogrodowe, kompozycje balkonowe
- Znajomość zasad łączenia barw – obiektywne i subiektywne cechy barw
- Umiejętność łączenia barw – łączenie monochromatyczne, analogiczne, komplementarne
- Wiedza dotycząca zastosowania kontrastu – kontrast ilościowy, jakościowy, ciepły-zimny, jasny-ciemny, aktywny-pasywny
- Wiedza dotycząca relatywizmu barw
- Wiedza na temat aktywności barw i mocy ich oddziaływania na człowieka
- Znajomość zasad skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej -umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta
- Umiejętność formułowania pytań, z wykorzystaniem ich funkcji – informacyjnej, kontrolnej, psychologicznej
- Znajomość technik sprzedaży i umiejętność ich zastosowania
- Znajomość i umiejętność wykorzystywania języka korzyści w pracy z klientem – mocne, pozytywne zwroty
- Odpowiednie reagowanie na zastrzeżenia klienta – umiejętność radzenia sobie z obiekcjami klientów
- Wiedza na temat zasad reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania reklamacji
- Pewność siebie w kontakcie z klientem, empatia, elastyczność w myśleniu i działaniu
Usługa adresowana jest do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem i tworzeniem bukietów, dekoracji florystycznych oraz pielęgnacją kwiatów i roślin a także wizualną oprawą uroczystości i imprez oraz kompleksową dekoracją wnętrz, stosując rośliny ozdobne cięte i doniczkowe.
Grupę docelową usługi stanowią:
- pracownicy firm dekoratorskich, świadczących usługi z zakresu aranżacji ogrodów i wnętrz,
- osoby nie posiadające doświadczenia w pracy, którym zależy na nabyciu kwalifikacji w zawodzie florysty,
- osoby pracujące w zawodzie, chcące poszerzyć swoje umiejętności i poznać nowe techniki,
- osoby z branży dekoracyjnej i eventowej, które planują dodać florystykę do swojej oferty,
- miłośnicy kwiatów i roślin, którzy chcą rozwijać swoją pasję,
- przedsiębiorcy planujący otworzyć pracownię florystyczną – kurs wspiera rozwój umiejętności potrzebnych do prowadzenia własnego biznesu.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi szkoleniowej:
a) minimalna liczba Uczestników: 5, maksymalna liczba Uczestników: 16
b) liczba stanowisk warsztatowych: każdy z Uczestników posiada dostęp do stanowiska warsztatowego
c) w ramach kursu / szkolenia każdy uczestnik ma zapewnione materiały / produkty do części praktycznej
Kurs realizowany będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/Uczestniczek wraz z realizacją ćwiczeń praktycznych.
Szkolenie realizowane będzie w godzinach dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 1 godzina dydaktyczna (45 min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. Po każdych 4 godzinach usługi szkoleniowej przypada 30 minut przerwy – w przypadku krótszych zajęć niż 4 godziny dydaktyczne przerwa wynosi minimum 15 min.
Obowiązkowe dla każdego uczestnika jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest 20% nieobecności). Po zakończeniu usługi szkoleniowej zostanie przeprowadzona zewnętrzna walidacja oraz certyfikacja potwierdzająca nabycie kwalifikacji zawodowych w zawodzie Florysta. Zachowana będzie rozdzielność procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe notes, długopis, teczka.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto108,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto108,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe notes, długopis, teczka.
Warunki uczestnictwa
Po ukończeniu kursu / szkolenia (z absencją wynoszącą maksymalnie 20%) każdy z uczestników musi przystąpić do Certyfikowanego egzaminu / walidacji.
Dana kwalifikacja nie ma założonych kryteriów uczestnictwa oraz wymaganych kwalifikacji poprzedzających udział w usłudze.
Nie jest wymagane wylegitymowanie się doświadczeniem.
Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia, na zasadzie równości z innymi osobami.
Realizacja usługi rozwojowej jest zgodna ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027 oraz zapisami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia kursu Uczestnicy uzyskają certyfikat (po uzyskaniu pozytywnego wyniku z walidacji) potwierdzający nabycie kwalifikacji zgodnej z zawodem Florysta
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.