Bezpieczeństwo w terapii: okno elastyczności przez percepcję AUN
Bezpieczeństwo w terapii: okno elastyczności przez percepcję AUN
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla psychoterapeutów, psychologów, studentów kierunków, psychologicznych, teoretyków pragnących rozpocząć praktykę, pedagogów, coachów, którzy chcą zapoznać się z tematyką terapii psychologicznej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat budowaniu bezpieczeństwa w gabinecie, by skuteczne zarządzać sytuacjami stresowymi oraz dostosować praktyki terapeutycznej do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie uczy pracy z klienta traumą patrząc z perspektywy Teorii Poliwagalnej i Somatic Experiencing.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje podstawowe założenia teorii poliwagalnej i rozumie, jak wpływa ona na funkcjonowanie układu nerwowego w kontekście relacji terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje pojęcie okna elastyczności i wyjaśnia, jak jego granice wpływają na zdolność do regulacji emocji i stresu. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, jak działa technika "kotwicy" oraz charakteryzuje, w jaki sposób można ją wykorzystać do regulacji emocjonalnej i fizjologicznej. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje funkcjonowanie AUN, w tym jego podział na układ współczulny i przywspółczulny, oraz rozumie, jak wpływa na reakcje stresowe. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje sygnały fizjologiczne, które wskazują na aktywację Autonomicznego Układu Nerwowego (AUN), i wdraża techniki regulacyjne. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia, kiedy klient znajduje się w stanie "rest-and-digest" (przywspółczulnej aktywacji AUN), co sprzyja regulacji emocji i rozwojowi relacji terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki zarządzania aktywacją AUN klienta, pomagając mu w regulacji stresu i emocji w trakcie sesji terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje, na jakim etapie w oknie elastyczności znajduje się klient, i dostosowuje interwencje terapeutyczne, by wspierać jego rozwój i regulację emocjonalną. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik kształtuje relacje terapeutyczne, w których klient czuje się bezpiecznie i komfortowo, wspierając proces terapeutyczny. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie zachowania innych z perspektywy funkcjonowania Autonomicznego Układu Nerwowego, co wspiera empatię i zrozumienie w relacjach międzyludzkich. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija postawę wdzięczności i uważności, co wspiera zarówno jego własny rozwój osobisty, jak i jakość relacji z innymi. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
1 – Budowanie świadomości siebie i klienta
2 – Uważność na ciało
3 – Zasoby
4 – Felt sense
5 – Budowanie bezpieczeństwa
Dzień 2
1 – Teoria poliwagalna
2 – SIBAM
3 – Okno elastyczności
4 – Kotwica
5 – Wdzięczność
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Budowanie świadomości siebie i klienta | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Uważność na ciało | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Zasoby | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Felt sense | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Budowanie bezpieczeństwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Teoria poliwagalna | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 SIBAM | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Okno elastyczności | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Kotwica | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Wdzięczność | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 042,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 042,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Gawrońska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną
przesłane e-mailem na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia.
Dostęp do materiałów - prezentacji ze szkolenia, dysku z ćwiczeniami, filmikami itp.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie clickmeeting.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostęp do materiałów - prezentacji ze szkolenia, dysku z ćwiczeniami, filmikami itp.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie clickmeeting.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).