AGILE - ZWINNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI DLA PRAKTYKÓW. Szkolenie w Warszawie.
AGILE - ZWINNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI DLA PRAKTYKÓW. Szkolenie w Warszawie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Warsztat przeznaczony dla osób z pewnym doświadczeniem lub przygotowujących się do pracy projektowej w projektach zwinnych:
• prowadzących projekty
• członków zespołów zwinnych
• zlecających projekty
• pełniących kluczowe role
• uczestniczących w przygotowaniu, planowaniu lub śledzeniu projektu. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• zrozumienie zasad zwinnego podejścia do projektów• umiejętność wyboru podejścia zwinnego do kontekstu projektu
• zrozumienie ról oraz dynamiki budowy i rozwoju zespołu zwinnego
• zrozumienie cyklu życia projektu zwinnego
• umiejętność stosowania technik i rytuałów pracy zespołowej w projekcie zwinnym
• uporządkowanie wiedzy na temat zwinnych modeli, metodyk i technik.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Po prostu projekt
zakres: wprowadzenie praktyczne do podejścia projektowego
• pułapki ścisłego planowania
• nastawienie na cel a nastawienie na produkt
symulacja projektu w środowisku prostym
• zaplanowanie i wykonanie np. zabawki wg podanego projektu, ścisłych wymagań i ograniczeń
o podejście kaskadowe
symulacja projektu w środowisku złożonym
• zaplanowanie i wykonanie np. zestawu edukacyjnego dla przedszkolaków na podstawie ogólnych oczekiwań i wybranego celu
o podejście kaskadowe
o podejście zwinne
omówione techniki, praktyki
• cel projektu – język korzyści
• oczekiwania
• wymagania
• produkt
o wizja
o projekt produktu
▪ BDUF
▪ EDUF
o prototyp
• plan projektu
• zadania
o lista zadań
o sekwencja zadań
• weryfikacja i walidacja
2. O co chodzi z tą zwinnością?
zakres: cykl życia projektu nastawiony na sukces klienta
identyfikacja otoczenia, środowiska i ograniczeń projektu
• od prostoty do chaosu
• dobór cyklu życia
o kaskada, iteracje, zwinność
o zwinność nie zawsze pomaga
dyskusja – analiza
• ocena naszego środowiska projektowego
podstawy zwinności
• manifest zwinności
• zasady zwinności
dyskusja – analiza
• trudności i pułapki zastosowania manifestu w praktyce
omówione techniki, praktyki
• CYNEFIN – model opisu środowiska projektu
• proces sztywny
• proces adaptacyjny
• timeboxing
• rozwiązania emergentne
• Agile Manifesto
3. Projekt jest dla ludzi i przez ludzi – zwinne role
zakres: interesariusze w projekcie zwinnym, nowy paradygmat odpowiedzialności zespołu
kluczowe perspektywy na projekt
• czym się różni zainteresowanie projektem od podjęcia zobowiązania projektowego
• strategiczne potrzeby, decyzje i nadzór
o sponsor a wizjoner i właściciel biznesowy
• obowiązki i uprawnienia wykonawcy
dyskusja – analiza
• zadania operacyjne w projekcie
• identyfikacja znanych ról i obowiązków wg listy zadań
właściciel produktu
• operacyjny przedstawiciel biznesu
• zadania i uprawnienia
zwinny zespół
• od gromady do samoorganizacji
• umiejętności i cechy
• czy każdy zespół może stać się zwinny
scrum master
• od lidera do coacha
• przywództwo sytuacyjne
dyskusja – analiza
• czy potrzebny jest kierownik projektu w projekcie zwinnym
omówione techniki, praktyki
• dynamika zespołu wg Bruce’a Tuckmana
• kompetencje T-shape
• samoorganizujący się zespół
• umocowanie-upoważnienie zespołu
• zarządzanie sytuacyjne – inspiracje Kena Blanchardta w zespole zwinnym
4. Projekt zwinny też trzeba zorganizować
zakres:
• między formalizmem a spontanicznością
• symulacja cyklu życia projektu zwinnego wg scenariusza dla wybranego zespołu
o przygotowanie i zaplanowanie projektu
o przejście przez 2 lub 3 sprinty
przygotowanie projektu
• wizja biznesowa
o cel i korzyści
o zarys wyniku – produktu
studium przypadku
• budowa wizji biznesowej
omówione techniki, praktyki
• cel językiem korzyści
• SMART
• opowieści [epics]
• zaległości projektu [project backlog]
strategiczne planowanie
• wizja produktu
• użytkownicy i otoczenie
• priorytetyzacja i dekompozycja na wydania-etapy, sprinty – korzyści i produkty cząstkowe [timeboxing]
• estymacja produktu
studium przypadku
• stworzenie planu strategicznego
omówione techniki, praktyki
• opowieści, tematy, historyjki użytkownika [epics, themes, user stories]
• budowa wizji produktu [story mapping]
• zaległości [backlog]
• priorytetyzacja MoSCoW, pajęcza sieć, macierz wartości
• estymacja T-shirt, ranking
planowanie sprintu
• cel
• oczekiwania
• priorytetyzacja
• estymacja
• identyfikacja zadań
studium przypadku
• zaplanowanie sprintu
omówione techniki, praktyki
• historyjki użytkownika
• zaległości [backlog]
• priorytetyzacja MoSCoW
• estymacja ideanlny dzień, idealna godzina, punkty historyjek [story points], poker planistyczny
• szybkość zespołu [velocity]
• wydajność i dostępność zespołu a wielozadaniowość
• tablica zadań
• definicja ukończenia [definition of done]
sprint – ewolucyjne wytwarzanie
sprint swobodny lub strukturalizowany
• rozliczanie i planowanie dnia
• realizacja zadań dziennych
• gromadzenie obserwacji
• przegląd zaległości sprintu, projektu
studium przypadku
• wytworzenie produktu w sprincie
• przeprowadzenie stand-up’ów
• gromadzenie obserwacji
• przegląd zaległości
omówione techniki, praktyki
• stand-up
• tablica zadań
• tablica retro
• przegląd zaległości [refinement, grooming]
• refaktoring
• dług technologiczny [technical debt]
przegląd sprintu
• prezentacja wyników
• walidacja wyników
• przegląd zaległości sprintu, produktu
studium przypadku
• przegląd wyników sprintu
• co zrobić w następnym sprincie
retrospektywa
• podsumowanie obserwacji
• zadania technologiczne
studium przypadku
• co udoskonalić w następnym sprincie
omówione techniki, praktyki
• organizacja i moderownie spotkania
• tablica retro
5. W gąszczu metodyk zwinnych
zakres: popularne modele i metodyki – inspiracje dla praktyków
• XP, scrum, lean, DSDM 2014/ APM v.2
• ryzyka zwinnego podejścia [PAQ]
dyskusja – analiza
• rekomendacje praktyczne zastosowania modelu
6. Podsumowanie
dyskusja
• co nam zostało w pamięci
o zestaw pojęć
o role
o rytuały zwinne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 AGILE - ZWINNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI DLA PRAKTYKÓW. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 AGILE - ZWINNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI DLA PRAKTYKÓW. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 709,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto106,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto86,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Przez ostatnie dziesięć lat pracował z różnorodnymi grupami zawodowymi, od pracowników korporacyjnych po przedsiębiorców i urzędników. Jego umiejętność dopasowywania treści szkoleń do potrzeb danej grupy sprawia, że uczestnicy zawsze odchodzą z wydarzenia z nową wiedzą i motywacją do działania.
Jego wyjątkowa zdolność do empatii pozwala mu tworzyć atmosferę zaufania i akceptacji, co jest kluczowe podczas pracy. Nie tylko przekazuje teorię, ale również inspiruje uczestników do praktycznych działań i refleksji. Jego szkolenia są interaktywne i angażujące, co pomaga uczestnikom w skutecznym przyswajaniu materiału.
Ekspert posiada również certyfikaty z dziedziny coachingu oraz komunikacji międzyludzkiej, co dodatkowo podkreśla jego kompetencje jako trenera. Jego umiejętność słuchania, zadawania trafnych pytań i pomagania uczestnikom odkrywać ich własne potencjały jest niezastąpiona podczas indywidualnych sesji coachingowych.
Dzięki swojemu doświadczeniu i pasji do pracy, jest idealnym wyborem. Jego pozytywne podejście, zaangażowanie i profesjonalizm gwarantują skuteczne i inspirujące szkolenia, które pozostawiają trwały wpływ na uczestnikach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne
[autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze
[notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi