Front-end Developer - projektowanie i programowanie stron internetowych
Front-end Developer - projektowanie i programowanie stron internetowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Front-end Developer - projektowanie i programowanie stron internetowych dedykowany jest osobom, które chciałyby zdobyć kompleksowo kompetencje w zakresie projektowania i programowania stron internetowych.
Szkolenie rozpoczyna się poziomem podstawowym, dlatego przeznaczone jest nie tylko, tym, którzy już działają w branży i chcą dalej rozwijać swoje kompetencje w tym zakresie, ale również tym, którzy stawiają w niej pierwsze kroki.
Po ukończeniu kursu Uczestnik będzie potrafił wykorzystać zaawansowane techniki i rozwiązania w programowaniu i projektowaniu stron internetowych.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu Kierunek Kariera (z dopładą Uczestnika)
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji11-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi120
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po szkoleniu Front-end Developer - projektowanie i programowanie stron internetowych Uczestnik będzie potrafił projektować, programować i publikować profesjonalne strony WWW.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza absolwent zna i rozumie:Prawo autorskie i źródła materiałów wykorzyst. w projekcie. analizy wymagań, zarządzania projektem internetowym i wykorzystania narzędzi pracy Kodowanie różnych układów stron WWW. Narzędzia do projektowania interfejsów użytkownika na przykładzie aplikacji Figma. Tw. strony internetowej na podstawie projektu. Tw. rozbudowanych zagnieżdżonych list. Tw. nawigacji opartej o listy Prezentacja danych w tabeli na stronie WWW. Tw. formularzy Projektowanie i tworzenie responsywnych witryn internetowych Paradygmaty języka HTML5 Narzędzie Visual Studio Code i rozszerzenia Emmet znaczniki HTML struktury witryny internetowej (kotwice oraz odnośniki lokalne i globalne) Selektory, pseudo klasy i pseudo elementy Typografia w CSS Modele doboru barw i sposoby ich zapisu w CSS Sposoby skalowania tła. sposoby zarządzania i obsługę systemu zarządzania treścią Instrukcje wyboru oraz pętle Funkcje i obsługa zdarzeń Obsługa formularzy przez JavaScript | Kryteria weryfikacji Egzamin wewnętrzny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności absolwent potrafi:Kodować różne układy stron WWW. Wykorzystywać narzędzi do projektowania interfejsów użytkownika i prototypownia na przykł. aplik. Figma. Tworzyć strony www na podstawie projektu. Tw. zagnieżdżone listy. Tworzyć nawigację opartej o listy. Tw. formularze. Projektować i tworzyć responsywne witryny www. Wykorzystać formaty grafiki wektorowej i rastrowej stosowane na stronach WWW. Zoptymalizować pliki graficzne Posługiwać się różnymi rodzajami określania wielkości, marginesów i pozycjonowani pojemników lub sekcji. Wykorzystywać narzędzie Cieni i obramowań Pracować z narzędziem Flexbox, a grid. Instalować system CMS na przykładzie platformy WordPress. Dokonać zmian konfiguracji przez zmiany w bazie danych. Tworzyć szablony stron w WordPress. Wprowadzać, struktury i typy danych oraz instrukcje warunkowe. Dokonać manipulacji DOM i stylówi CSS. Dokonać Framewoki w JavaScrip na przykładzie Vue.js. | Kryteria weryfikacji Egzamin zewnętrzny ECDL. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencji społecznychjest gotów do rozwiązywania problemów w sposób poznawczy i praktyczny. Jest gotów do wejścia na rynek pracy jako Junior Front-End Developer i odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej zgodnie z zasadami etyki oraz dbałością o dorobek zawodu Ma umiejętność samokształcenia się. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Poszukuje różnych perspektyw tematu nad którym pracuje. Tworzy projekty zrozumiałe dla odbiorcy. Potrafi pracować w zespole. | Kryteria weryfikacji Obserwacja Trenera. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
HTML 5
- Jak działają strony WWW. Pojęcie serwera WWW i serwera DNS.
- Paradygmaty języka HTML5.
- Narzędzie wspomagające tworzenie stron WWW na przykładzie Visual Studio Code i rozszerzenia Emmet.
- Znacznik HTML opisujące elementy tekstowe.
- Znaczniki liniowe, a blokowe.
- Tworzenie struktury witryny internetowej (kotwice oraz odnośniki lokalne i globalne).
- Dodawanie grafiki na stronę WWW.
- Optymalizacja plików graficznych.
- Formaty grafiki wektorowej i rastrowej stosowane na stronach WWW.
- Prawa autorskie i źródła materiałów wykorzystywanych w projekcie.
- Muzyka i wideo na stronie WWW.
- Dodawanie widgetów do dokumentu HTML.
- Tworzenie list.
- Tworzenie tabel.
- Tworzenie formularzy.
- Pliki lokalne, a zewnętrzne serwery dostarczania treści (CDN).
- Zasady SEO i dostępności strony WWW.
CSS3
- Selektory, pseudo klasy i pseudo elementy.
- Typografia w CSS.
- Zmienne w CSS.
- Modele doboru barw i sposoby ich zapisu w CSS.
- Sposoby stalowania tła.
- Rodzaje określania wielkości, marginesów i pozycjonowani pojemników lub sekcji.
- Cienie i obramowanie.
- Pseudo klasy i Pseudo elementy
- Metodyki CSS na przykładzie BEM.
- Flexbox, a grid – różne sposoby tworzenie układu strony.
- Animacje i przekształcenia w CSS.
CMS
- Instalacja systemu CMS na przykładzie platformy WordPress. Zarządzanie i obsługa systemu zarządzania treścią.
- Zmiana konfiguracji przez zmiany w bazie danych.
- Tworzenie szablonów stron w WordPress.
- Tłumaczenie wtyczek i szablonów.
- Konserwacja i zabezpieczenie systemu Wordpress.
Tworzenie stron WWW
- Kodowanie różnych układów stron WWW.
- Narzędzia do projektowania interfejsów użytkownika i prototypownia na przykładzie Adobe xD oraz aplikacji Figma.
- Projektowanie strony WWW z zastosowaniem zasad UX Design.
- Tworzenie rozbudowanych zagnieżdżonych list. Tworzenia nawigacji opartej o listy.
- Prezentacja danych w tabeli na stronie WWW.
- Tworzenie rozbudowanych formularzy.
- Projektowanie i tworzenie responsywnych witryn internetowych.
- Wykorzystania frameworka CSS do tworzenia strony WWW, na przykładzie frameworka Bootstrap
- Publikacja witryny w Internecie, podstawowa konfiguracja hostingu i domen.
- Walidacja i testowanie strony internetowej.
JavaScript
- JavaScript - wprowadzenie, struktury i typy danych oraz instrukcje warunkowe.
- Instrukcje wyboru oraz pętle.
- Funkcje i obsługa zdarzeń.
- Obsługa formularzy przez JavaScript.
- Manipulacja DOM i stylami CSS.
- Asynchroniczne przesyłanie danych.
- Frameworki w JavaScript na przykładzie Vue.js.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Moduł I | Prowadzący Przemysław Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 12-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto12 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Przemysław Sienkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną przekazane na dysk online.
Warunki uczestnictwa
Egzamin jest wliczony w koszt szkolenia.
Kwestie organizacyjne egzaminu są po stronie Usługodawcy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Godzina dydaktyczna = 45 min
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Kierunek Kariera”.
Uczestnik po ukończeniu kursu otrzymuje:
- ceryfikat Young Design Academy by TALENTOWNIA sp. z o.o.
- zaświadczenie o ukończeniu kursu wraz z opisem efektów kształcenia
W przypadku pozytywnym wyniku egzaminu uczestnik otrzyma:
Certyfikat ECDL Web editing
EGZAMINY I CERTYFIKACJA
Cena walidacji i certyfikacji uwzględniona została w cenie szkolenia.
Egzamin przeprowadzany jest przez ECDL
Warunki techniczne
Warunki techniczne
.
- Dostęp do komputera
- Dostęp do aplikacji MS Teams
- minimalne wymagania sprzętowe: Komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 albo komputer MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy; Przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana) lub Mozilla Firefox w najnowszych wersjachKamera o rozdzielczości min 640 x 480 pix; Mikrofon, głośnik (zestaw słuchawkowy jest niedopuszczalny na egzaminie).
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego:
- Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego)
- Przed każdym spotkaniem Instruktor przesyła zaproszenie do spotkania online.
- Link z zaproszeniem ważny jest przez całe spotkanie.