Akademia podatku od towarów i usług dla zaawansowanych i średniozaawansowanych
Akademia podatku od towarów i usług dla zaawansowanych i średniozaawansowanych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów podatkowych, księgowych i finansowych podmiotów gospodarczych, doradców podatkowych, doradców prawnych, pracowników działów finansowo – księgowych w jednostkach administracji publicznej, pracowników organów skarbowych i podatkowych (urzędów i izb skarbowych, urzędów celno - skarbowych, samorządowych organów podatkowych), Przeznaczone jest również dla wolnych zawodów takich jak: adwokat, notariusz, radca prawny, biegły rewident oraz aplikantów radcowskich, notarialnych, adwokackich lub rewidenckich, prawników, ekonomistów, finansistów. Oferta może zainteresować osoby związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, dla których wiedza ta jest niezbędna w podejmowaniu codziennych decyzji jak i w kontaktach z organami podatkowymi.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu2. Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem | Kryteria weryfikacji 1. Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej | Kryteria weryfikacji 1. Wymienia i rozumie zasady zawarte w Kodeksie etyki zawodowej w rachunkowości// Wymienia i rozumie obowiązujące zasady etyki zawodowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Treści kształcenia:
1. Podatnicy podatku VAT – obowiązek rejestracyjny, prawo do wyboru zwolnienia
2. Przypomnienie zasad kierujących podatkiem VAT.
3. Zasady odliczenia podatku – zmiany w 2023 i 2024 r.
- prawo do odliczenia podatku VAT w myśl przepisów prawa krajowego i UE;
- moment powstania obowiązku podatkowego a prawo do podatku naliczonego w tym przy usługach budowlanych;
- rodzaje faktur
- faktura a prawo do podatku naliczonego – czy jest niezbędna?
- faktura od podatnika niezarejestrowanego – odliczać czy nie?
- faktury otrzymane po terminie, faktury odnalezione a prawo do podatku naliczonego – jak kształtować rozliczenie podatku VAT, aby było optymalne w świetle zmian i orzeczeń TSUE; nadrzędność dyrektywy unijnej nad przepisami krajowymi.
4. Zasady zwrotu podatku:
- terminy i zasady zwrotu,
- przyspieszony zwrot – nowe rozwiązania
- zwrot a mechanizm podzielonej płatności
- zwrot a faktury ustandaryzowane i KSeF
- szczególne procedury – zabezpieczenia i zwrot pod kredyt podatkowy
5. Zmiany w fakturowaniu od 1 września 2023 r.
- nowe zasady dotyczące wystawiania faktur zaliczkowych
- faktura korygująca po zmianach: jakie nowe obowiązki.
6. Rozliczenie podatku w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności – nowe zasady po orzeczeniu TSUE, prawa i obowiązki wierzyciela, prawa i obowiązki dłużnika – nowelizacja przepisów
7. Narzędzia uszczelniające system podatku VAT:
- procedury rejestracyjne – czynności Urzędu Skarbowego poprzedzające rejestrację;
- biała księga – jak korzystać z bazy danych aby zagwarantować zachowanie zasad należytej staranności - korzyści i negatywne skutki dla podatnika.
- mechanizm podzielonej płatności - kiedy obowiązkowy, kiedy dobrowolny – zasady stosowania po zmianach 2022 r.; uwolnienie środków z subkonta VAT.
- plik JPK_V7 - jak pozyskane informacje wpływają na uszczelnienie systemu VAT. Zmiany w raportowaniu wprowadzone w 2024 r. Plik JPK_V7 a KSeF – jakie informacje będzie o podatniku gromadziła i przetwarzała administracja podatkowa
- nabycie sprawdzające – nowy rodzaj kontroli doraźnej
8. Faktura, faktura ustrukturyzowana i Krajowy System e-Faktur - kiedy i jak szykować się do zmian - przepisy obowiązujące w 2024r.:
- faktura, faktura elektroniczna i faktura ustrukturyzowana – wady, zalety, różnice.
– numery i daty wystawienia faktur w programach finansowo księgowych, w JPK_V7 i w ministerialnym systemie KSeF – na co trzeba się przygotować i jak zorganizować wysyłkę faktury,
- zalety i wady KSeF dla przedsiębiorców i organów podatkowych
- zasady ujmowania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących na minus wystawionych jako tzw. faktury ustrukturyzowane – uwaga na korekty podatku naliczonego, co ze zbiorczymi fakturami korygującymi i korektami do faktur z 2023 r.?
- preferencje dla podatników wystawiających tzw. faktury ustrukturyzowane (m.in. skrócony termin zwrotu VAT),
- faktury ustrukturyzowane a noty korygujące i KSeF,
- określenie daty otrzymania faktury ustrukturyzowanej,
- obowiązki podatników wystawiających faktury ustrukturyzowane,
- kto ma dostęp do systemu - zawiadomienie organu podatkowego o osobach mających dostęp do systemu KSeF,
- Krajowy System e-Faktur w 2025 r. – plany Ministerstwa Finansów jakie rozwiązania zostaną wprowadzone, zmienione, aktualizowane.
9. Kasa rejestrująca w firmie:
- kto musi mieć kasę rejestrującą, zwolnienia nowe zasady wprowadzone w 2024 r.;
- jak dobrać rodzaj kasy do profilu działalności – kasy z elektronicznym i papierowym zapisem kopii, kasy on-line, mające postać oprogramowania, kasy specjalne;
- prawo do ulgi i obowiązek jej zwrotu;
- obowiązki użytkownika
- terminale płatnicze a kasa fiskalna.
10. Podatek VAT a przepisy Kodeksu karnego skarbowego. Czynny żal – jak i kiedy można go stosować.
11. Kontrola podatkowa w firmie – jak się przygotować.
- planowanie kontroli w US. Jakie branże są najczęściej typowane do kontroli.
- etapy kontroli podatkowej:
- korekta faktury w toku kontroli i po kontroli – najnowsze orzecznictwo.
12. Podsumowanie szkolenia, panel dyskusyjny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Podatek od towarów i usług | Prowadzący Dorota Łabuda | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Podatek od towarów i usług | Prowadzący Dorota Łabuda | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto980,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto980,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto61,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto61,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Łabuda
Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką urzędniczą, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Słuchacze otrzymują materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę.
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia przewidziana jest przerwa kawowa oraz lunch.
Adres
Adres
Oddział Okręgowy w Krakowie
ul. Kazimierza Wielkiego 19
30-074 Kraków
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe