Certyfikowane szkolenie umiejętności komputerowych, w tym obsługa programów MS WORD, EXCEL– egzamin ECDL (kwalifikacja zarejestrowana w ZRK) oraz podstawy tworzenia prezentacji multimedialnej i projektowania graficznego w Social Mediach.
Certyfikowane szkolenie umiejętności komputerowych, w tym obsługa programów MS WORD, EXCEL– egzamin ECDL (kwalifikacja zarejestrowana w ZRK) oraz podstawy tworzenia prezentacji multimedialnej i projektowania graficznego w Social Mediach.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kurs komputerowy skierowany jest do osób, które mają podstawowe umiejętności obsługi komputera. Usługa skierowana jest również do osób chcących podnieść swoje umiejętności i kwalifikacje w zakresie obsługi podstawowych programów edycji tekstowej, tworzenia prezentacji, arkusza kalkulacyjnego oraz tworzenia grafiki w Social Mediach.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zdobycia "Certyfikatu umiejętności komputerowych - poziom podstawowy". Otrzymana w ramach certyfikacji kwalifikacja potwierdza posiadanie podstawowych umiejętności i wiedzy z zakresu obsługi komputera, korzystania z sieci, edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego. Szkolenie poszerza również zakres wiedzy o podstawową umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnej oraz grafiki w ramach codziennego korzystania z Social MediówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się I. Podstawy pracy z komputerema) Obsługuje komputer w zakresie podstawowym z zachowaniem zasad bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji -rozróżnia typy komputerów i podstawowe urządzenia peryferyjne- rozróżnia typy oprogramowania i systemy operacyjne - poprawnie włącza i wyłącza komputer - wyszukuje potrzebne informacje, korzystając z funkcji pomocy - wyjaśnia obowiązujące przepisy dot. posiadania legalnego oprogramowania, - stosuje procedury bezpiecznego logowania oraz wyjaśnia zasady stosowania bezpiecznych haseł, - uzasadnia konieczność i cel stosowania zapory typu firewall, - uzasadnia potrzebę regularnego uaktualniania oprogramowania oraz archiwizacji danych na zewnętrznych nośnikach - potrafi zdefiniować pojęcie złośliwego oprogramowania i używa programów antywirusowych, - zna zasady dotyczące ergonomii korzystania z komputera, w tym te dotyczące ochrony zdrowia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się b) Wykonuje operacje na plikach i folderach oraz zarządza prostymi aplikacjami | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia hierarchiczny schemat organizowania dysków, folderów i plików w systemie- identyfikuje popularne rodzaje plików, wyświetla właściwości plików i folderów, prawidłowo odczytuje ich rozmiary - wyszukuje i sortuje pliki według podanych kryteriów, tworzy foldery, kopiuje, przenosi pliki i foldery pomiędzy folderami i dyskami - rozróżnia popularne ikony, obsługuje okna programu, odczytuje i konfiguruje parametry dostępnych funkcji w panelu sterowania - uruchamia i zamyka prosty edytor tekstu, kopiuje, przenosi tekst pomiędzy dokumentami lub wewnątrz dokumentu - wkleja/wstawia zrzuty ekranowe do dokumentu, zapisuje dokument i nadaje mu właściwą nazwę - instaluje i deinstaluje drukarki, drukuje dokument | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się c) Uzyskuje dostęp do sieci | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia pojęcia związane z przeznaczeniem sieci, współdzieleniem, bezp. udostępnianiem, przepustowością- wyjaśnia pojęcie Internetu i omawia podst. zastosowania Internetu, rozróżnia sposoby podłączenia - wykonuje operację ściągania z sieci i wysyłania do sieci plików i zasobów - rozróżnia łącza internetowe, wybiera typ łącza, uzasadnia wybór - podłącza urządzenie do sieci bezprzewodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się II. Podstawy pracy w siecia) Korzysta z zasobów Internetu | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia pojęcia związane z internetem, identyfikuje domeny- rozpoznaje i charakteryzuje metody kontroli i zabezpieczeń podczas pracy z siecią, wypełnia, przesyła i resetuje formularz internetowy -modyfikuje ustawienia przeglądarki, -wyszukuje informacje za pomocą wyszukiwarki, -wyjaśnia podstawowe zasady poszanowania praw autorskich -charakteryzuje sposoby ochrony przed negatywnymi skutkami korzystania z portali społecznościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się b) Komunikuje się za pomocą poczty elektronicznej | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia pojęcia związane z komunikacją w sieci- zna zasady netykiety - przestrzega zasad dot. wysyłania załączników - wyjaśnia zagrożenia związane z niechcianą pocztą - tworzy, formatuje, wysyła i odpowiada na otrzymane wiadomości - zarządza programem poczt., wykorzystując zaawansowane funkcje takie jak autoresponder, podpis - korzysta z książki adresatów, zarządza kalendarzem on-line | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się III. Przetwarzanie tekstówa) Dostosowuje edytor testu do własnych preferencji | Kryteria weryfikacji - ustawia podstawowe opcje i preferencje dla aplikacji oraz edytowanego dokumentu- tworzy przy pomocy edytora tekstu dokument, zapisuje go na dysku z odpowiednią nazwą - porusza się pomiędzy otwartymi dokumentami -modyfikuje wyświetlanie dokumentu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się b) Tworzy i formatuje dokumenty | Kryteria weryfikacji - wprowadza zadany tekst do dokumentu, formatuje czcionkę, formatuje akapit- wyszukuje frazy w dokumencie, używając funkcji "Znajdź" i "Zastąp" - kopiuje i przenosi tekst w dowolne miejsce, stosuje automatyczne dzielenie wyrazów - korzysta z tabulatorów w przygotowaniu tabelarycznym tekstu, stosuje automatyczne wypunktowanie i numerowanie - korzysta ze stylów przy formatowaniu tekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się c) Wstawia i formatuje tabele, wykresy, obrazy | Kryteria weryfikacji -tworzy w dokumencie tabelę, wstawia dane do tabeli, edytuje dane w tabeli-formatuje tabelę, zmienia układ tabeli, wstawia obiekt graficzny w określone miejsce w dokumencie -kopiuje, przenosi obiekt wewnątrz dokumentu lub pomiędzy dokumentami, modyfikuje wstawiony obiekt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się d) Przygotowuje listy i koperty z użyciem korespondencji seryjnej | Kryteria weryfikacji - przygotowuje dokument główny- wybiera adresatów (źródło danych) korespondencji seryjnej - łączy listę adresową z dokumentem, drukuje dokumenty w korespondencji seryjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się e) Przygotowuje dokumenty do druku i je drukuje | Kryteria weryfikacji - wstawia do dokumentu podział strony- zmienia ustawienia strony - w nagłówku lub stopce dokumentu wstawia numery stron lub datę, lub pola systemowe - koryguje błędy w dokumencie przy pomocy słownika - podgląda wydruk dokumentu, drukuje dokument do pliku (PDF) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się IV Arkusze kalkulacyjnea) Dostosowuje arkusz kalkulacyjny do własnych potrzeb | Kryteria weryfikacji - ustawia podstawowe opcje- modyfikuje widok, sposób wyświetlania - zapisuje skoroszyt na dysku w określonej lokalizacji - porusza się pomiędzy otwartymi skoroszytami - zaznacza i modyfikuje elementy arkusza (wiersze, kolumny, blok komórek przyległych, odległych) - blokuje wiersze, kolumny - przełącza się pomiędzy arkuszami, wykonuje operacje w tym: usuwa, przenosi, zmienia nazwę, dodaje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się b) Wprowadza dane do arkusza kalkulacyjnego | Kryteria weryfikacji - wprowadza dane do poszczególnych komórek- modyfikuje istniejącą zawartość komórek, sortuje blok komórek według jednego kryterium - kopiuje i przenosi zawartość komórki lub bloku komórek w obrębie arkusza/arkuszy/skoroszytu/ kilku skoroszytów - automatycznie wypełnia komórki danymi na podstawie zawartości sąsiednich komórek, formatuje komórki zawierające liczby (w tym procenty), daty, teksty - zawija tekst w komórce, bloku komórek, zmienia wygląd zawartości komórki - kopiuje format komórki/ bloku komórek do innej komórki lub innego bloku komórek -modyfikuje wygląd komórki arkusza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się c) Wykonuje podstawowe działania matematyczne i logiczne za pomocą arkusza | Kryteria weryfikacji - tworzy reguły przy użyciu odwołań do komórek i operatorów arytmetycznych- rozpoznaje i właściwie interpretuje podstawowe błędy związane z użyciem reguł - stosuje adresowanie względne i bezwzględne (absolutne) przy tworzeniu reguł - używa funkcji sumowania, obliczania średniej, wyznaczania min. i maks., zliczania, liczenia niepustych, zaokrąglania - używa funkcji logicznej if (jeżeli) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się d) Tworzy wykresy | Kryteria weryfikacji - tworzy wykresy różnego typu na podstawie danych zawartych w arkuszu- modyfikuje wykresy, dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu, dodaje etykiety z danymi do wykresu - formatuje elementy wykresu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się e) Formatuje i drukuje arkusz kalkulacyjny | Kryteria weryfikacji - zmienia wielkości marginesów strony, orientację strony, rozmiar papieru- rozmieszcza zawartość arkusza na określonej liczbie stron, dodaje, edytuje, usuwa tekst nagłówka i stopki arkusza - wstawia do nagłówka/stopki numery stron, datę, czas, nazwę pliku i arkusza, usuwa nagłówek/stopkę - sprawdza i poprawia arkusz pod względem rachunkowym i językowym, włącza i wyłącza wyświetlanie/drukowanie linii siatki, wyświetlanie/drukowanie nagłówków kolumn i wierszy (adresów kolumn i wierszy) - stosuje automatyczne powtarzanie nagłówków kolumn i wierszy na każdej drukowanej stronie arkusza - podgląda wydruk arkusza - drukuje do pliku (PDF) zaznaczony blok komórek arkusza, cały arkusz, wskazany wykres, cały skoroszyt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się V. Tworzenie prezentacji oraz grafiki multimedialneja) Definiuje podstawowe zasady tworzenia prezentacji przy użyciu programu MS Power Point. | Kryteria weryfikacji - umiejętnie dobiera treści, formy i grafiki do celu i odbiorców prezentacji, - stosuje efektywne techniki prezentacji wybranych treści | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się b) Przygotowuje i przeprowadza profesjonalne prezentacje przy użyciu programu MS Power Point | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje narzędzia i funkcje programu MS Power Point do tworzenia atrakcyjnych i czytelnych slajdów- stosuje zasady dobrego projektowania graficznego i przejrzystej komunikacji wizualnej - dobiera odpowiednie treści, obrazy, animacje i efekty dźwiękowe do prezentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się c) Zna kluczowe terminy i pojęcia związane z projektowaniem graficznym, w tym zasady równowagi, kompozycji, symetrii i proporcji w projektowaniu oraz formaty i rodzaje grafik na social media | Kryteria weryfikacji - rozumie kluczowe terminy i pojęcia związane z projektowaniem graficznym, w tym zasady równowagi, kompozycji, symetrii i proporcji w projektowaniu oraz rodzaje i formaty grafik | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się d) Zna kluczowe zasady projektowania oraz zasady typografii, podstawowe formaty i sposoby tworzenia angażujących grafik na różnych platformach | Kryteria weryfikacji - potrafi stworzyć angażującą grafikę w odpowiednim formacie z wykorzystaniem zasad typografii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się e) Zna podstawowe zasady budowania marki w social mediach, zna nowinki i trendy graficzne | Kryteria weryfikacji - rozumie podstawowe zasady budowania marki w social mediach oraz znaczenie śledzenia nowinek i trendów graficznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeCertyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC CERTYFIKACJA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie trwa 50 godzin dydaktycznych
Zakres tematyki szkolenia obejmuje obszary wiedzy i umiejętności niezbędne do zdobycia "Certyfikatu umiejętności komputerowych - poziom podstawowy".
Walidacja odbywa się zgodnie z ZRK.
I Podstawy pracy z komputerem.
- Komputery i sprzęt: technologia informacyjno-komunikacyjna, sprzęt, oprogramowanie i licencjonowanie, uruchamianie, zamykanie.
- Pulpit, ikony ustawienia, korzystanie z okien, narzędzia i ustawienia.
- Efekty pracy: praca z tekstem, drukowanie.
- Zarządzanie plikami: pliki i foldery, organizacja plików i folderów, przechowywanie i kompresja.
- Sieci: pojęcia związane z siecią, dostęp do sieci.
- Bezpieczeństwo i higiena pracy: ochrona danych i urządzeń, złośliwe oprogramowanie, zdrowie i ochrona środowiska.
II. Praca w sieci.
- Zasady przeszukiwania Internetu: kluczowe zasady, zabezpieczenia i bezpieczeństwo.
- Przeglądanie Internetu: korzystanie z przeglądarek, narzędzia i ustawienia, zakładki, drukowanie z Internetu.
- Informacje uzyskane z Internetu: szukanie, krytyczna ocena treści, prawo autorskie, ochrona danych.
- Pojęcia związane z komunikacją: komunikacja online, narzędzia komunikacyjne, zasady poczty elektronicznej.
- Używanie poczty elektronicznej: wysyłanie poczty, odbieranie poczty, narzędzia i ustawienia, organizacja poczty, używanie kalendarza.
III Edycja tekstów.
- Praca z aplikacją: praca z dokumentami, zwiększanie wydajności pracy.
- Tworzenie dokumentu: wprowadzanie tekstu. zaznaczanie, edycja.
- Formatowanie: tekst, akapity, style.
- Obiekty: tworzenie tabel, formatowanie tabeli, obiekty graficzne.
- Korespondencja seryjna: przygotowanie, wydruki.
- Przygotowanie wydruków: ustawienia, sprawdzanie dokumentu i drukowanie.
IV. Arkusze kalkulacyjne.
- Użycie aplikacji: praca z arkuszami kalkulacyjnymi, udoskonalenie jakości i wydajności pracy.
- Komórki: wprowadzanie, zaznaczanie, edycja, sortowanie, kopiowanie, przesuwanie, usuwanie.
- Zarządzanie arkuszami: wiersze i kolumny, arkusze
- Reguły i funkcje: reguły arytmetyczne, funkcje.
- Formatowanie: liczby/daty, zawartości komórek, wyrównywanie, obramowanie komórek.
- Wykresy: tworzenie, edycja.
- Formatowanie arkusza: ustawienia, sprawdzanie i drukowanie.
V. Tworzenie prezentacji multimedialnej.
-
- Podstawowe zasady tworzenia prezentacji przy użyciu programu MS Power Point.
- Umiejętne dobieranie treści, formy i grafiki do celu i odbiorców prezentacji
- Stosowanie efektywnych technik prezentacji
- Wykorzystywanie narzędzi i funkcji programu MS Power Point do tworzenia atrakcyjnych i czytelnych slajdów
- Zasady dobrego projektowania graficznego i przejrzystej komunikacji wizualnej
- Wybór odpowiednich treści, obrazów, animacji i efektów dźwiękowych do prezentacji
VI. Podstawy projektowania graficznego w Social Mediach.
-
- Kluczowe terminy i pojęcia związane z projektowaniem graficznym, w tym zasady równowagi, kompozycji, symetrii i proporcji w projektowaniu oraz formaty i rodzaje grafik na social media
- Zasady projektowania oraz zasady typografii, podstawowe formaty i sposoby tworzenia angażujących grafik na różnych platformach
- Zasady budowania marki w social mediach, nowinki i trendy graficzne
- Facebook, Instagram Linkedin - Wymagania dotyczące rozmiarów i formatów grafik. Tworzenie postów – rodzaje i przykłady. Tworzenie grafik, które zachęcają do interakcji – CTA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 300,00 PLN
- Koszt usługi netto6 300,00 PLN
- Koszt godziny brutto126,00 PLN
- Koszt godziny netto126,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto492,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto492,00 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe: notes, długopis, skrypty i prezentacje szkoleniowe
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania cerytyfikatu jest uczestnictwo w 100% zajęcć usługi rozwojowej oraz zaliczenie egzaminu teoretycznego i praktycznego.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w godzinach lekcyjnych, a przerwy i ćwiczenia praktyczne dostosowane do tempa pracy, możliwości i zaangażowania grupy. Brak wymagań w zakresie stopnia znajomości tematu. Szkolenie prowadzone aktywnymi metodami interaktywnymi i aktywizującymi , rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, doświadczeniem oraz dyskusją grupy mająca na celu podsumowanie danego tematu. Organizator zapewnia każdemu uczestnikowi niezbędny sprzęt (laptop z oprogramowaniem)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi