Grafika komputerowa - Adobe Photoshop i Illustrator od podstaw.
Grafika komputerowa - Adobe Photoshop i Illustrator od podstaw.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które nie pracowały wcześniej z programami graficznymi, a chcą zdobyć podstawowe kwalifikacje grafika komputerowego. Uczestnik po zakończeniu szkolenia musi przystąpić do egzaminu ECCC potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie grafika komputerowego.
Usługa adresowana jest między innymi do osób, które mają przyznane dofinansowania do szkoleń, w tym dla uczestników projektu Kierunek - Rozwój realizowanego przez WUP w Toruniu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników2
- Data zakończenia rekrutacji06-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi76
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego projektowania materiałów graficznych za pomocą technik grafiki rastrowej i wektorowej (przy wsparciu oprogramowania komputerowego) do celów promocyjnych, reklamowych i wydawniczych oraz samodzielnego przygotowania wysokiej jakości materiałów cyfrowych, nadających się zarówno do druku, jak i do publikacji w formie cyfrowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Posługuje się wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych aspektów grafiki komputerowej. | Kryteria weryfikacji 1. Omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 2. Posługuje się programem. | Kryteria weryfikacji 1. Instaluje wybrane oprogramowanie i ustawia swoje preferencje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia elementy interfejsu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Posługuje się narzędziami dostępnymi w programie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 3. Tworzy projekty graficzne. | Kryteria weryfikacji 1. Tworzy i modyfikuje zaznaczenia obrazów rastrowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Stosuje maski warstw oraz tryby mieszania warstw. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Wykonuje korekcję barwną obrazu, w tym z wykorzystaniem warstw. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 4. Maluje i prowadzi zaawansowany retusz obrazu, w tym z zastosowaniem filtrów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 5. Tworzy i modyfikuje złożone kształty i ścieżki, w tym z dopasowaniem do nich tekstu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 6. Tworzy i edytuje złożone obrazy wektorowe, edytuje ścieżki Béziera, transformuje obiekty, stosuje dodatkowe kolory. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 7. Modyfikuje i tworzy obiekty wykorzystując sumę, różnicę, część wspólną, podział, stosuje efekty głębi i cienia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 8. Dodaje do projektu obrazy rastrowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 4. Przygotowuje grafikę do publikacji | Kryteria weryfikacji 1. Przygotowuje i publikuje grafikę do publikacji na ekranie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Przygotowuje i eksportuje grafiki do druku z wykorzystaniem popularnie stosowanych formatów graficznych dla druku tradycyjnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja ECCC. Kwalifikowalność ECCC została potwierdzona przez Ministerstwo Rozwoju.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja ECCC.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program zajęć:
- Tworzenie i edycja obrazów rastrowych
- Dostosowywanie interfejsu i obszaru roboczego: ustawianie jednostek i miarek, pomiary odległości w różnych jednostkach. korzystanie z narzędzia do pobierania koloru oraz próbkowania kolorów.
- Tworzenie zaznaczeń: ustawienie wielkości zaznaczenia; zaznaczenia magnetyczne; według zakresu koloru, obrysowanie zaznaczenia, zamiana zaznaczenia na ścieżkę, zapis zaznaczenia do kanału.
- Operacje na warstwach: maski warstw - tworzenie i edycja, tryby mieszania warstw.
- Korekcja barwna obrazu: krzywe kolorów, progowanie, ekspozycja, cień i podświetlenie, profile kolorów; korekcja z wykorzystaniem warstw.
- Malowanie i retusz obrazu oraz stosowanie filtrów: deformacja obrazów, filtry: szum, pikslowanie, efekty świetlne, definiowanie własnych wzorków; zaawansowany retusz fotografii (eliminowanie zbędnych elementów tła) szkic, kolaż.
- Tworzenie kształtów i ścieżek oraz edycja tekstów: rysowanie złożonych kształtów i ścieżek, eksportowanie ścieżek, pisanie i edycja tekstów w ramce oraz formatowanie akapitów; edycja tekstu przekonwertowanego do kształtu; tekst na ścieżce, wypełnianie kształtów tekstem.
- Tworzenie i edycja obrazów wektorowych
- Praca z obiektami wektorowymi: tworzenie i edycja złożonych kształtów, edycja ścieżek Béziera; transformacje obiektów; właściwości konturu; stosowanie kolorów dodatkowych.
- Wprowadzanie i edycja tekstów: oblewanie tekstem obiektów; umieszczanie tekstu na ścieżkach, opcje modułu sprawdzania pisowni; wyszukiwanie i zamiana tekstu; zaznaczanie jednakowych obiektów.
- Modyfikacje i tworzenie obiektów: suma, różnica, część wspólna, podział; stosowanie efektów głębi i cienia.
- Praca z mapami bitowymi: dodawanie do projektu obrazków rastrowych, wektoryzacja bitmap.
- Przygotowanie grafiki do publikacji na ekranie
- Publikacja obrazu na stronach www: zaawansowana optymalizacja grafiki.
- Przygotowanie grafiki do druku: eksportowanie obrazu do popularnie stosowanych formatów graficznych stosowanych dla potrzeb druku tradycyjnego - TIF, EPS.
Zajęcia będą odbywały się w oparciu o programy Adobe Photoshop i Illustrator.
Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.
Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na każde 4 godz. zajęć przewidziano 15 min. przerwy (nie wliczane w czas usługi rozwojowej).
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik przystępuje do egzaminu ECCC potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie grafika komputerowego - walidacja prowadzona jest przez firmę zewnętrzną.
Ze względu na spore odległości czasowe harmonogram jest szczegółowo uzgadniany z Uczestnikami oraz Trenerem i publikowany najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zawiera także informacje dotyczące podziału na dni i godziny, tematy zajęć, nazwisko Trenera. Termin egzaminu jest uzgadniany z Uczestnikami i firmą przeprowadzającą walidację.
Zajęcia będą odbywać się w godzinach dopołudniowych.
Jest możliwość ustalenia godzin popołudniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto150,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Gilska
Prowadzi własną Agencję Reklamową, w której zajmuje się zarówno opracowaniem graficznym reklam, jak i ich drukiem (w pełnym zakresie wielkoformatowym). Projektuje i tworzy strony www (w tym sklepy internetowe, portale społecznościowe), wizytówki i gadżety reklamowe. Przygotowanie teoretyczne połączone z doświadczeniem zawodowym gwarantuje, że prowadzone szkolenie będzie miało bardzo praktyczny wymiar. Specjalizuje się w szkoleniach z takiej tematyki jak: grafika komputerowa (Corel Draw, Illustrator, Photoshop), tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi (Wordpress, Joomla, HTML, CSS, PHP, Java, JavaScript, sklepy internetowe).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały do ćwiczeń wraz z krótką instrukcją.
Warunki uczestnictwa
Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera oraz systemu Windows. Po zakończeniu szkolenia Uczestnik przystępuje do egzaminu ECCC potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie grafika komputerowego.
Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zgodnie z Regulaminem Organizacji Usług Szkoleniowych SAI sp. z o.o. oraz regulaminów instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Kwalifikacja jest związana z cyfrową transformacją.
Usługa walidacji (certyfikacji) jest wliczona w koszt szkolenia.
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w innym terminie, z innego zakresu, według indywidualnych potrzeb uczestnika/uczestników, również w trybie stacjonarnym, w dniach i godzinach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości.
Egzamin jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 21.02.2025r. do 28.02.2025r. Termin egzaminu dostępny będzie u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- szkolenie prowadzone będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy użyciu komunikatora ZOOM,
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: Intel Core2 Duo CPU 2. XX GHz, 4 GB RAM,
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - 1Mb/s,
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7, 8, 10, przeglądarka internetowa,
- połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.
- zainstalowany pakiet Adobe (Photoshop min. CS6, Illustrator, IrfanView)
W przypadku konieczności dokumentowania realizacji szkolenia poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika, musi on dysponować sprzętem (np. kamerką internetową, smartfonem), który pozwoli prawidłowo (zgodnie z regulaminami instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane) dokumentować fakt realizacji szkolenia przez Uczestnika.
Istnieje możliwość sprawdzenia online płynności połączenia przed szkoleniem.
Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest dostępny przez cały okres szkolenia.