Nowoczesne metody sprzedaży
Nowoczesne metody sprzedaży
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy firmy ALRUNO Sp. z o. o.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji29-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do profesjonalnego otwierania rozmów biznesowych, badania potrzeb klientów, kontraktowania spotkań, pracowania na dystansie do transakcji. Szkolenie przygotuje uczestników do prowadzenia spotkań w partnerskiej postawie i budowania długofalowych relacji z klientami. Szkolenie przygotuje uczestników do stosowania zasad z zakresu aktualnych wymagań, metod sprzedaży i obsługi klienta na ryku sprzedaży.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Definiuje zasady pracy na dystansie do transakcji i na czym polega negocjacyjna szczerość a także definiuje techniki relacyjne w kontakcie z klientem.Umiejętności: Kontraktuje spotkanie z klientem i zadaje właściwe pytania oraz zabezpiecza kolejne kroki biznesowe. Kompetencje społeczne: Otwarta komunikacja, budowa atmosfery zaufania, zawieranie trwałych relacji zawodowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy powinni wykazać zrozumienie podstawowych koncepcji nowoczesnych metod sprzedaży, takich jak personalizacja, budowanie relacji z klientem, wykorzystanie danych do podejmowania decyzji sprzedażowych itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1. //
Moduł 1
Ocena potencjału na pozytywne zamknięcie sprzedaży Analiza obecnej wiedzy na realnym kliencie.
1. Kim jest klient, z którym chce współpracować?
2. Jakie mam informacje świadczące o tym, że jestem brany pod uwagę jako dostawca / realizator zamówienia.
3. Historia współpracy z Klientem (konkurencja , z kim współpracuje, jakie ma relacje)
4. Jakie są zagrożenia świadczące o tym, że klient wybierze firmę konkurencyjną
5. Ocena planu działania – ilość wizyt, temat spotkania, osoby kontaktowe, ocena szansy sprzedaży.
Moduł 2
Spotkanie biznesowe z klientem
1. Kontraktowanie spotkania z instalatorem/ wykonawcą/inwestorem
nowy, stały, współpracujący, kupuje, ale ma większy potencjał
stały, współpracujący, ale bardziej zamawia oferty niż kupuje
2. Prowadzenie spotkania handlowego
pozyskiwanie niezbędnych informacji od klienta
ocena podczas spotkania jakie są szanse na zamkniecie transakcji
rozmowa o warunkach handlowych
zabezpieczanie kolejnych kroków biznesowych z klientem
Moduł 3
Narzędzia wykorzystywane podczas spotkań biznesowych
praca na dystansie do transakcji,
negocjacyjna szczerość,
wprost o biznesie i możliwościach zamknięcia transakcji,
techniki relacyjne w kontakcie z klientem,
specyfika rynku i branży,
narzędzia na: weryfikację klienta,
„sprawdzam na ile jesteś ze mną szczery drogi kliencie i czy już nie masz ustawionego zakupu a ode mnie potrzebujesz tylko kontroferty”,
techniki zadawania pytań.
Moduł 4
Narzędzia przydatne podczas pracy nad/ prowadzeniem/ finalizacją kontraktu
1. Proces decyzyjny u klienta (jakie zasady działają podczas podejmowania decyzji o zakupie – „Koło Decyzji”)
DZIEŃ 2
2. Style zachowań potencjalnych decydentów i współdecydentów.
3. Narzędzia komunikacji dopasowane do stylu zachowania
docenianie klienta
odwartościowywanie własnej osoby (technika dla typu D) - analiza zagrożeń
klaryfikacja, negatywne doświadczenie przeszłości
kontraktowanie rozmowy biznesowej
negatywne projektowanie przyszłości
sprawdzanie poziomu szczerości u klienta
retoryka handlowa, quasi negocjacje
wstępna ocena szansy sprzedaży
Moduł 5
Matryca zamykania sprzedaży:
szanse biznesowe
zagrożenia i ich analiza
ocena typy zachowania decydenta (-ów)
plan pracy z klientem (ilość i jakość spotkań)
retoryka prowadzonej rozmowy w oparciu o narzędzia komunikacyjne.
plan poprowadzenia spotkania (spotkań)
zabezpieczanie sprzedaży
Moduł 6
Trening najważniejszych punktów podczas zamykania sprzedaży:
plan, przygotowanie do spotkania
trening spotkań
sposób rozmowy z klientem (typ klienta/ klientów- jeśli kilku z nich podejmuje decyzję)
zabezpieczenie sprzedaży
Zakończenie szkolenia.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1 Ocena potencjału na pozytywne zamknięcie sprzedaży Analiza obecnej wiedzy na realnym kliencie. | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Moduł 2 Spotkanie biznesowe z klientem | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 3 Narzędzia wykorzystywane podczas spotkań biznesowych | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł 4 Narzędzia przydatne podczas pracy nad/ prowadzeniem/ finalizacją kontraktu | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Style zachowań potencjalnych decydentów i współdecydentów. | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Narzędzia komunikacji dopasowane do stylu zachowania | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Moduł 5 Matryca zamykania sprzedaży | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Moduł 6 Trening najważniejszych punktów podczas zamykania sprzedaży | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 070,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 070,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto185,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto185,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Makowski
180 godzin szkoleń dla osób dorosłych z zarządzania wiekiem, współpracą międzypokoleniową i różnorodnością zespołów.
Doradca i trener biznesu. Dawniej pełnił funkcję dyrektora produktu oraz dyrektora sieci sprzedaży w sektorze finansowym. Był także menedżerem i redaktorem pism przemysłowo gospodarczych typu B2B. Ekspert z zakresu zarządzania, marketingu i sprzedaży oraz komunikacji społecznej.
Specjalizuje się w szkoleniach z zarządzania przedsiębiorstwem, procesów restrukturyzacji, marketingu, sprzedaży, negocjacji, komunikacji, komunikacji miedzy pokoleniowej.
Od roku 2010 Prodziekan(odpowiednik dyrektora operacyjnego) WZ w Chorzowie WSB w Poznaniu. Autor oraz recenzent wielu publikacji z zakresu zarządzania, polityki i gospodarki. Członek Rady Programowej specjalistycznych wydawnictw. W 2008 oraz 2010 roku odbył staż naukowy w Uniwersytecie Łotwy w Rydze. Zdobywca grantu naukowego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2010) oraz nagrody Rektora WSB w Poznaniu (2015). Menedżer i redaktor pisma przemysłowo– gospodarczego (2004–2007), dyrektor generalny, dyrektor
produktu oraz sieci sprzedaży w latach 2004, 2007–2010.
Doktor politologii. Od przeszło 10 lat wykłada m.in. na WSB w Chorzowie, przeprowadził szkoleniach z zarządzania przedsiębiorstwem, procesów restrukturyzacji, marketingu, sprzedaży. Mail makowski.lukasz@gmail.com
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe:
- podręcznik w wersji elektronicznej dotyczący obszaru nowoczesnych metod sprzedaży przygotowany przez trenera,
- opracowane przez trenera skrypty dotyczące obszaru metod sprzedaży,
- test badający style zachować klienta,
- testy rozwijający umiejętności sprzedażowe uczestników, w tym odkgrywanie roli i scenki.
- instrukcje ćwiczeń zespołowych.
Informacje dodatkowe
Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut (godzina dydaktyczna).
Podstawa zwolnienia z podatku VAT: Art. 43 ust 1 pkt 29 lit. a Ustawy o VAT oraz paragraf 3 ust 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra finansów z dnia 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku.