Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy firmy ALRUNO Sp. z o. o.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do samodzielnego stosowania narzędzi skutecznej organizacji pracy zespołu, wspierania zaangażowanie pracowników w realizację powierzonych zadań, sprawnego delegowania zadania w celu skutecznej realizacji zadań. Szkolenie przygotuje do stosowania właściwych metod postępowania z pracownikami i stosowania skutecznych technik zarządzania. Szkolenie przygotuje uczestników do roli kierownika zorientowanego na wynik.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik na poziomie wiedzy: Charakteryzuje czynniki budujące autorytet kierownika, rozróżnia metody i techniki zarządzania zorientowanego na rezultaty.Umiejętności: Dobiera adekwatne metody postępowania z pracownikami i skutecznie stosuje różne techniki zarządzania w zależności od zmieniających się okoliczności. Kompetencji społecznych: Rozpoznaje swoją postawę i podwładnych, świadomie, asertywnie zarządza pracą pracowników dbając o atmosferę i jednocześnie rezultaty. | Kryteria weryfikacji Ocena zdolności uczestników do wyjaśnienia istoty autorytetu i zasad jego budowania. Analiza przykładów działań mogących prowadzić do utraty autorytetu i sposobów ich zapobiegania. Obserwacja umiejętności formułowania zdań i argumentacji mającej wpływ na motywację pracowników. Badanie wiedzy o czynnikach wpływających na atmosferę w zespole i roli kierownika w jej kształtowaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1. //
1. BUDOWANIE AUTORYTETU
- Istota autorytetu i jego znaczenie w zarządzaniu;
- Cztery najważniejsze zasady budowania autorytetu;
- Obszary działalności kierownika mające wpływ na budowanie autorytetu (zachowania codzienne w pracy, reagowanie na trudne sytuacje, sposób pracy z pracownikami, itp.);
- Działania powodujące utratę autorytetu i sposoby zapobiegania im;
- Standard pracy z pracownikiem;
2. EFEKTYWNA PRACA Z PRACOWNIKAMI W RÓŻNYCH SYTUACJACH
- Przepływ informacji w zespole – zasady;
- Wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty;
- Zwroty motywujące i demotywujące;
- Język korzyści a język problemów;
- Skuteczna argumentacja;
- Rodzaje pytań pomocnych kierownikowi: motywowanie przez pytania, pytania kierujące uwagę, pułapki zadawania pytań;
- Sztuka zadawania pytań w rozmowach z pracownikami;
3. TYPY OSOBOWOŚCI – JAK DOPASOWAĆ SPOSÓB ZARZĄDZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKA DO STRATEGII DZIAŁANIA
- Charakterystyka czterech głównych strategii działania;
- Wartości, potrzeby i motywatory osób o różnych strategiach działania;
- Wskazówki rozwojowe;
- Jak planować pracę pracowników;
- Jak egzekwować i motywować;
4. PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU
- Metodologia pracy z celami;
- Definiowanie i przedstawianie celów – warunki poprawnie sformułowanego celu, rodzaje celów, reagowanie na przeszkody w realizacji;
- Zasady planowania działań;
- Organizacja pracy swojej i pracowników;
- Podział pracy pomiędzy pracowników;
- Kontrola i monitorowanie realizacji celów,
`
Dzień 2. //
5. DELEGOWANIE JAKO CZYNNIK MOTYWUJĄCY I USAMODZIELNIAJĄCY PRACOWNIKÓW
- Zasady delegowania zadań;
- Pułapki delegowania;
- Trudne sytuacje podczas delegowania zadań;
- Korzyści dla przełożonego i pracownika wynikające z delegowania zadań;
6. KREOWANIE MOTYWUJĄCEJ ATMOSFERY W ZESPOLE
- Czynniki wpływające na atmosferę w zespole;
- Rola kierownika w budowaniu odpowiedniej atmosfery;
- Zachowania wzbudzające zaufanie i otwartość a zachowania wzbudzające opór i milczenie.
7. MOTYWATORY W ZARZĄDZANIU
- Motywowanie poprzez realizowanie indywidualnych potrzeb pracowników;
- Motywowanie poprzez ustalanie celów;
- Uciekanie od niewygody i dążenie do komfortu jako czynniki motywujące (dwuczynnikowa teoria Herzberga);
- Dopasowanie stylu zarządzania do potrzeb motywacyjnych pracowników (na podstawie teorii McClellanda)
8. TECHNIKI MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO
- Wpływ a manipulacja w motywowaniu;
- Modelowanie postawy podwładnych;
- Umiejętność inspirowania;
- Motywowanie przez pochwały – za co i jak chwalić pracowników;
- Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (prawo własnego wyboru, prawo decydowania, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo zmiany obrazu siebie, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);
- Delegowanie jako narzędzie motywowania;
9. TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU
- Reagowanie w przypadku konfliktu i kryzysu w zespole;
- Skuteczne metody reagowania na: opór, zniechęcenie, brak zaangażowania, irytację, złośliwość, atak, wycofanie, zbytnie rozkojarzenie pracownika;
- Tworzenie skutecznych procedur i schematów postępowania oraz praktyczne ich przećwiczenie;
10. TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
- Afiliacja a asertywność, jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań) w sytuacjach konfliktowych;
- Style rozwiązywania konfliktów – diagnoza stylów rozwiązywania konfliktów;
- Czynniki sprzyjające konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;
- Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji do poziomu faktów);
- Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania na agresywne zachowanie);
- Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania do sytuacji i konsekwencje obranej strategii;
- Ćwiczenia rozwiązywania konfliktów na bazie case studies;
Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut (godzina dydaktyczna)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 1. BUDOWANIE AUTORYTETU | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 2. EFEKTYWNA PRACA Z PRACOWNIKAMI W RÓŻNYCH SYTUACJACH | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 3. TYPY OSOBOWOŚCI – JAK DOPASOWAĆ SPOSÓB ZARZĄDZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKA DO STRATEGII DZIAŁANIA | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 4. PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 5. DELEGOWANIE JAKO CZYNNIK MOTYWUJĄCY I USAMODZIELNIAJĄCY PRACOWNIKÓW | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 6. KREOWANIE MOTYWUJĄCEJ ATMOSFERY W ZESPOLE | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 7. MOTYWATORY W ZARZĄDZANIU | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 8. TECHNIKI MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 9. TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 10. TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący Łukasz Makowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 960,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 960,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Makowski
Ekspert z zakresu zarządzania, marketingu i sprzedaży oraz komunikacji społecznej. Specjalizuje się w szkoleniach z zarządzania przedsiębiorstwem, procesów restrukturyzacji, marketingu, sprzedaży, negocjacji, komunikacji.
Autor oraz recenzent wielu publikacji z zakresu zarządzania, polityki i gospodarki. Członek Rady Programowej specjalistycznych wydawnictw. W 2008 oraz 2010 roku odbył staż naukowy w Uniwersytecie Łotwy w Rydze. Zdobywca grantu naukowego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2010) oraz nagrody Rektora WSB w Poznaniu (2015).
Menedżer i redaktor pisma przemysłowo–gospodarczego (2004–2007), dyrektor generalny, dyrektor produktu oraz sieci sprzedaży w latach 2004, 2007–2010.
Doktor politologii. Od roku 2010 Prodziekan (odpowiednik dyrektora operacyjnego) WZ w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.
Od przeszło 10 lat wykłada m.in. na WSB w Chorzowie, przeprowadził szkoleniach z zarządzania przedsiębiorstwem, procesów restrukturyzacji, marketingu, sprzedaży, negocjacji, komunikacji dla małych, średnich i dużych firm w wymiarze ponad 1000 godzin szkoleniowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały:
Materiały w wersji papierowej :
- podręcznik z obszaru zarządzanie pracownikami opracowany przez trenera,
- opracowane przez trenera testy oraz ćwiczenia,
- prezentacja powerpoint z obszaru zarządzania pracownikami,
- skrypty dotyczące zarządzania pracą pracowników opracowane przez trenera.
Informacje dodatkowe
Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut (godzina dydaktyczna).
Zwolniono z podatku na podstawie Art. 43 ust 1 pkt 29 lit a Ustawy o VAT oraz paragraf 3 ust 1 pkt 14 rozporządzania Ministra finansów z 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku.