UX Designer - Graj po Zielone! - projektowanie dla zielonej gospodarki - KWALIFIKACJE
UX Designer - Graj po Zielone! - projektowanie dla zielonej gospodarki - KWALIFIKACJE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób poszukujących możliwości rozwoju kariery w zakresie projektowania aplikacji, interfejsów, stron internetowych i doświadczeń użytkowników - w tym w sektorach zielonej gospodarki, z naciskiem na projektowanie ekologiczne i wspierające cele zrównoważonego rozwoju.
Uczestnicy kursu nie muszą mieć wcześniejszego doświadczenia w zakresie projektowania, czy też programowania. W szkoleniu mogą wziąć udział zarówno osoby, które myślą o przyszłej pracy w roli UX Designera, specjaliści sektora zielonej gospodarki, czy też project managerowie.
Usługa adresowana również do uczestników projektu Graj po Zielone oraz innych programów dofinansowań w ramach FESL 10.17 - subregion centralny, południowy i zachodni województwa śląskiego.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi68
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przybliża uczestnikom rolę i codzienną pracę UX Designer i przygotowuje do projektowania ekologicznych i przyjaznych użytkownikom aplikacji, interfejsów oraz stron internetowych - w tym w ramach sektorów zielonej gospodarki - wspierając również cele zrównoważonego rozwoju. Wykorzystuje podejście Design Thinking, a także narzędzie do prototypowania - Figma. Dodatkowo, program szkolenia obejmuje elementy sztucznej inteligencji (AI), co przygotowuje do integracji AI w procesie projektowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Samodzielnie projektuje ekologiczne interfejsy aplikacji i stron internetowych – w zgodzie z wymogami zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji - projektuje rozwiązania wpływające pozytywnie na środowisko, np. aplikacje środowiskowe czy rozwiązania z zakresu IoT- implementuje w tworzonych projektach rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju (w tym zgodnie z zasadami 6R); - charakteryzuje sposoby projektowania aplikacji pod kątem ich wpływu środowiskowego; - omawia i wykorzystuje w praktyce techniki DesignThinking, MVP, Mobile First - tworzy scenariusze użycia i Persony - współpracuje z innymi członkami zespołu za pośrednictwem Miro - wykorzystuje narzędzie Figma do prototypowania - przeprowadza testy użyteczności - tworzy Journey Maps - projektuje Architekturę Informacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęCodebrainers Sp z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoCodebrainers Sp z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Kursdedykowany jest osobom zainteresowanym tworzeniem nowoczesnych aplikacji i stron internetowych, w tym pod kątem sektorów zielonej gospodarki - które pozytywnie wpływają na środowisko i wspierają zrównoważony rozwój -wykorzystując metody UX, Design Thinking oraz w zgodzie z zasadami środowiskowymi 6R.
Pozwala na zrozumienie roli technologii cyfrowych we wspieraniu zielonej gospodarki oraz w jaki sposób odpowiednie projektowanie ma wpływ na realizację celów Zielonego Ładu.
Kurs uczy projektowania interfejsów i doświadczeń użytkowników w sposób, który nie tylko spełnia ich potrzeby, ale również wspiera cele zrównoważonego rozwoju. W zielonej gospodarce, której priorytetem jest minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko, rola UX Designera staje się kluczowa w tworzeniu narzędzi, które promują ekologiczne postawy i umożliwiają efektywne wykorzystanie zasobów.
Rozwój kariery w tej dziedzinie oferuje obecnie znaczące możliwości i zapewnia mocną pozycję na rynku pracy. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu elementów sztucznej inteligencji (AI) w procesie projektowania, uczestnicy kursu będą mogli zgłębić wiedzę na temat automatyzacji testów użyteczności, personalizacji doświadczeń użytkowników oraz tworzenia bardziej intuicyjnych i interaktywnych rozwiązań, co jeszcze bardziej zwiększa ich wartość na rynku pracy i pozwala na projektowanie rozwiązań na najwyższym poziomie innowacyjności.
--
STRUKTURA KURSU:
Szkolenie obejmuje 68h lekcyjnych (45 min) (tj. w przeliczeniu 51h zegarowych (60 min)) zajęć na żywo w formie praktycznych warsztatów oraz inspirujących wykładów - przez cały czas z trenerem, w tym:
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa 51h zegarowych;
- zajęcia odbywają się 2x w tygodniu online (pn/śr lub wt/czw) oraz w wybrane soboty;
Grupy liczą maksymalnie 12-16 osób i są jednymi z najmniejszych grup na rynku.
1. Wprowadzenie do User Experience i zielonej gospodarki
Zrozumienie, czym jest proces projektowy oraz jego ogólne założenia, jak również zapoznanie się z podstawowymi pojęciami związanymi z UX Design.
Wprowadzenie do zielonej gospodarki i jej wyzwań. Zrozumienie roli technologii cyfrowych we wspieraniu zielonej gospodarki oraz w jaki sposób odpowiednie projektowanie ma wpływ na realizację celów Zielonego Ładu.
2. Proces projektowy i zbieranie wymagań biznesowych
Zagadnienia i narzędzia związane z analizą biznesową, m.in.:
- czym jest i o co należy pytań szeroko rozumiany "biznes";
- techniki prowadzenia wywiadu z klientem;
- Business Model Canvas;
- analiza i optymalizacja pod kątem efektywności energetycznej i zasobooszczędności;
- jak w praktyce założenia biznesowe i środowiskowe wpływają na finalny kształt projektu;
3. Badania Użytkowników
Znaczenie badań jako kluczowego elementu leżącego u podstaw projektowania, m.in.:
- grupy fokusowe
- card sorting
- analizy eksperckie
- eyetracking
- badania laboratoryjne
- testy A/B
- clicktracking
- zdalne badania z użytkownikami
4. Zasady dobrego projektowania
Jak w praktyce projektować spójne, bardziej wydajne produkty cyfrowe - oparte o przejrzystej strukturze i nawigacji:
- znaczenie architektury informacji oraz sposoby jej definiowania
- top 5 błędów nawigacyjnych, których musisz unikać
- ekologiczne projektowanie interfejsów zgodnie z zasadami 6R (rethink, refuse, reduce, reuse, recycle, recover)
- projektowanie interfejsów minimalizujących ślad węglowy, zużycie energii i zasobów
- optymalizacja zasobów cyfrowych (np. kompresja obrazów, lazy loading itd) w celu zmniejszenia zużycia zasobów
5. Prototypowanie i testowanie
Tworzenie projektów oraz efektywnych "wireframów" w Figmie - jednym z najpopularniejszych programów do prototypowania, w tym m.in.:
- mobile-first design
- bainstorming
- szkicowanie makiet
- tworzenie interaktywnych prototypów
6. Warsztaty Design Thinking
Wykorzystanie całej zdobytej wiedzy podczas praktycznych warsztatów, w ramach których zaprojektujesz własną aplikację. Przejdź samemu proces projektowy i dokładnie przeanalizuj etapy na konkretnym przykładzie.
Uczestnicy pracują nad realnymi projektami związanymi z zieloną gospodarką (np. aplikacja / system do monitorowania zużycia energii lub zarządzania odpadami, rozwiązania z zakresu IoT, rozwiązania wpływające pozytywnie na środowisko (aplikacje promujące zrównoważony rozwój itd.).
7. Grande Finale
Podsumowanie całych zajęć, czas na podsumowanie projektów, pytania na temat pracy oraz dalszej kariery.
Całość zajęć prowadzona jest na żywo online.
Poza zajęciami na żywo (online, wirtualna klasa), uczestnicy otrzymują dodatkowe zadania do pracy w domu, z możliwością kontaktu z prowadzącym również poza zajęciami (na platformie Slack).
Aby osiągnąć zakładany cel realizacji usługi, uczestnik powinien być obecny w trakcie zajęć zdalnych w czasie rzeczywistym.
--
Szkolenie prowadzi do nabycia umiejętności zawodowych i cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w wielu sektorach zielonej gospodarki - prowadzone jest z naciskiem na projektowanie ekologiczne (w tym z wykorzystaniem zasad 6R) i wspierające cele zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy pracują nad realnymi projektami związanymi z wybranymi sektorami zielonej gospodarki (energetyka odnawialna, analizy środowiskowe, systemy do zarządzania gospodarką odpadami, aplikacje promujące zrównoważony rozwój - np. aplikacja / system do monitorowania zużycia energii lub zarządzania odpadami, rozwiązania z zakresu IoT, aplikacja promująca zrównoważony rozwój itd.).
Umiejętności zdobyte na kursie są przydatne m.in. do projektowania zrównoważonych interfejsów użytkownika oraz tworzenia narzędzi wspierających efektywność energetyczną (m.in. interfejsy systemów pomocnych w monitorowaniu i redukcji zużycia energii, tworzenie stron i aplikacji wspierających działania proekologiczne, oszczędność surowców, monitorowanie jakości powietrza, zarządzanie odpadami, czy też wsparcie recyklingu). Uczestnicy uzyskują również umiejętności projektowania rozwiązań cyfrowych w sposób minimalizujący niepotrzebne zużycie zasobów, takich jak energia, czy pamięć. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy potrafią samodzielnie projektować intuicyjne, efektywne i zrównoważone rozwiązania cyfrowe.
Zakres tematyczny szkolenia wynika Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 - Inteligentne Śląskie:
- Inteligentna specjalizacja: Technologie informacyjne i komunikacyjne;
- Technologie: (i) technologie wytwarzania oprogramowania, (ii) technologie przemysłowych systemów informatycznych, (iii) technologie wspierające sektor tworzenia gier komputerowych.
Jak również jest zgodny z obszarami i grupami technologii wskazanymi w Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019 - 2030, tj. m.in. z obszarem technologii “technologie informacyjne i telekomunikacyjne”, grupy technologii: “technologie informacyjne”.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wstęp do UX oraz praca koncepcyjna nad projektem (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Modelowanie biznesowe i desk research (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Badania ilościowe + jakościowe (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Warsztaty UX (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Narzędzia AI w procesie UX (chat GTP, dovetail.com)(on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 13-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Strategia i definiowanie produktu, customer journey, persony (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Architektura informacji i flow produktu (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Narzędzia AI w prototypowaniu + Figma prototypowanie (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Narzędzia AI w prototypowaniu + Figma prototypowanie (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Figma prototypowanie (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Figma prototypowanie (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przygotowanie i prowadzenie badań użyteczności + Przygotowanie do testów użyteczności / pisanie scenariusza (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przygotowanie do testów użyteczności / pisanie scenariusza (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przygotowanie makiet do testów (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Poprawki produktu na podstawie badań (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Ilościowe i jakościowe sposoby optymalizacji produktu (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Prezentacja wyników pracy oraz praca z klientem, praca z zespołem wdrożeniowym + Podsumowanie (on-line, na żywo, wykład + ćwiczenia) | Prowadzący Lidia Aksiuk | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Egzamin - walidacja umiejętności | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto75,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto75,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marta Jamróz
Doświadczenie: 2021 – obecnie, Product Designer, Netguru, 2018 – obecnie, Web Design Bases Tutor,Uniwersytet Jagieloński, 2016 – 2021, Graphic Designer, balsamstudio, 2015, Junior Designer, Umana Creative Studio, 2014, Junior Book Designer, Lettra-Graphic. Wykszt.: mgr, Edytorstwo, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie (2016).
Magdalena Kamińska
Doświadczenie: 2024 - obecnie, Senior Product Designer, Careem, 2021 – 2024, Senior UX Designer, Netguru, 2022 –obecnie, Zależy, co? Co Host, Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Audible, 2020 –obecnie, Freelancer , UX Monster, 2020 – 2021, UX Designer, Mobee Dick, 2020 - 2020, UX Designer, Saatchi $ Saatchi, 2017 - 2020, UX Designer $ Researcher, Junior UX Designer, Overlap.studio, 2016, Juniot Conversion Rate Optimizer, Conversion, 2014 - 2016, Product Manager, Consultant, Fundacja Intelligent Technologies. Wykszt.: psychologia, socjologia (nieuk.), UW, Analiza biznesowa dla projektantów UX, Creative Skills for Innovation Projektanci Innowacji PFR, Google Tag Manager, SCRUM.
Lidia Aksiuk
Doświadczenie: 2022 – obecnie, UX Designer, Media4U e-Commerce Agency, 2023 – obecnie, Wykładowca, Collegium Da Vinci, kwi 2022 – obecnie, Mentor. Design Mentorship, 2020 – 2022, Strateg, RiverWood.pl, 2020 – 2022, UX Designer, Researcher. AF.agency, 2020 – 2020, Junior UX designer, Quantum Ltd, 2019 – 2020, Analyst with Russian and English, Tiktok. Wykszt.: User Expierence Design, SWPS (2021), Komunikacja europejska, UAM (2018), Ukrainian Academy of Printing Ukrainian Academy of Printing, Bachelor of Fine Arts - BFA, Publishing and editing/ Journalism (2016), Szkolenia: UX-PM Level 1, Zarządzanie projektem, Facylitacja online (socjomania), UX designer, The Interaction Design Foundation.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia uczestnik otrzymuje:
- dostęp do materiałów oraz ćwiczeń podsumowujących zdobytą wiedzę (materiały on-line formie pdf,html, jupyter notebook)
- zbiory danych wykorzystywane podczas ćwiczeń;
- bezpłatną licencję edukacyjną na wybrane IDE Jetbrains;
- dostęp do kanałów Slack dedykowanych szkoleniu;
- dostęp do nagrań z odbytych zajęć.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy kursu nie muszą mieć żadnego wcześniejszego doświadczenia w zakresie User Experience. W szkoleniu mogą wziąć udział m.in. osoby, które myślą o przyszłej pracy w roli UX Designera, jak rownież project managerowie, eksperci z sektora zielonej gospodarki zainteresowani tworzeniem bardziej ergonomicznych i zrównowazonych środowiskowo interfejsów użytkownika, developerzy czy testerzy.
W przypadku korzystania z dofinansowania, warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się przez BUR wraz z podaniem aktualnego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Zakres tematyczny szkolenia jest zgodny z RSI dla Woj. Śląskiego 2030 oraz Programem Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego.
Usługi szkoleniowe w ramach projektu realizowane są w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 min.)
Zapisanie się na wybraną usługę poprzez BUR nie jest jednoznaczne z zarezerwowaniem miejsca na kursie. Prosimy o dodatkowy kontakt telefoniczny / mailowo / messenger lub poprzez stronę www.codebrainers.pl w celu potwierdzenia miejsca.
W ramach usługi przewidziane są przerwy podczas zajęć:
- krótkie przerwy po ok. 5-10 minut w trakcie zajęć 3 godzinnych;
- krótkie przerwy po ok. 5-10 minut oraz jedna dłuższa przerwa obiadowa (ok. 30-40) - w trakcie zajęć 6 godzinnych (+/- w połowie zajęć);
Dokładne godziny przerw wypadają indywidualnie na każdych zajęciach i są związane z tematyką materiału oraz zmęczeniem grupy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia prowadzone są w czasie rzeczywistym na platformie Zoom, wraz z dostępem do kanałów grupowych na platformie Slack.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- komputer / laptop / lub inne urządzenie ze stałym dostępem do internetu, wyposażone w kamerę internetową;
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego:
- szybkość pobierania / przesyłania: minimalna 2 Mb/s / 128 kb/s, zalecana: 4 Mb/s / 512 kb/s;
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do zajęć oraz materiałów:
- przeglądarka internetowa;
- Zoom w wersji bezpłatnej dla użytkownika;
Uczestnicy otrzymują linki do spotkań przed każdymi zajęciami. Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu jest aktywny w godzinach wskazanych na karcie usługi.