Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Poziom zaawansowany. (18h)
Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Poziom zaawansowany. (18h)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, dyrektorzy i właściciele żłobków, przedszkoli i szkół prywatnych.
Grupa docelowa do której skierowane jest szkolnie to nauczyliele , opiekunowie dzieci w placówkach takich jak żłobek , przedszkole , szkoła opiekujący się dziećmi, pracujący na co dzień z dziećmi i młodzieżą mający na celu poszerzanie swojej wiedzy i umijętności.
Pracownicy i właściciele mający doświadczenie i umiejętności pracy z dziećmi.
Pracownicy i właściciele przekonani o konieczności ciągłego rozwijania i podnoszenia kompetencji.
Właściciel przedsiębiorstw przekonany, że inwestycja w szkolenia i rozwój umiejętności pracowników jest kluczowa dla zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług oraz utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku. - Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji29-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego rozpoznawania nietypowego rozwoju dzieckaSzkolenie przygotowuje do zdobycia wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej zaburzeń ze spektrum autyzmu
Szkolenie przygotowuje do samodzielnych rozmów z rodzicami/opiekunami wskazującymi potrzebę diagnozy.
Szkolenie przygotowuje do zdobycia wiedzy dotyczącej metod wspomagania rozwoju dziecka neuroatypowego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozróżnia wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje jak przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje klasyfikację metod terapeutycznych autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje wczesne objawy autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje nieprawidłowości z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje szereg działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje pozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozróżnia wiedzę rozpoznawania deficytów dziecka ze spektrumautyzmu | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje typowe dla dzieci z autyzmem zachowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje zalecenia terapeutyczne w pracy z dziećmi z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje techniki budowania pozytywnych relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje w jaki sposób przygotować się do prowadzenia zajęć z dzieci z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje szereg działań wspierających rodziców dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje szereg działań wspierających otoczenie dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje szereg działań wspierających rozwój dziecka z ASD w placówce edukacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Program
Program
(T1) TEST WIEDZY – POCZĄTKOWY
(W01) Otwarcie szkolenia
(W02) Prawidłowy typowy rozwój dziecka
(W03) Zaburzenia ze spektrum autyzmu
(W04) Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM
(W05) Diagnostyka (rola psychiatry, obraz kliniczny, wyzwania diagnostyki różnicowej)
(W06) Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach.
(W07) Rola placówki opiekuńczo – wychowawczej we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu, Rozwijanie potencjału dziecka, Wspieranie słabych obszarów dziecka, Narzędzia wspierające rozwój dziecka
(W08) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach
(W09) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje.
(W10) Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD
(W11) Nieprawidłowości zauważane w przebiegu integracji społecznych
(W12) Sztywne spectrum zainteresowań i podejmowanych aktywności
(W13) Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń.
(W14) Metody terapii dzieci z autyzmem.
(W15) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach
(W16) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje.
(W17) Metody dyrektywne i niedyrektywne wykorzystywane w terapii dzieci z ASD
(W18) Terapia behawioralna- podstawowe informacje, Rozwijanie zachowań deficytowych, Model DIR / Podejście Floortime, Metoda Rozwoju Relacji RDI
(W19) Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami, Kształtowanie nowych zachowań
(W20) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach cz. 1
(W21) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach cz. 2
(W22) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach cz. 3
(W23) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach cz. 4
(W24) Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi
(T2) TEST WIEDZY – WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 675,24 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 988,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Barańska - Grzesiek
PSYCHOLOGIA – PRACA Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ, DOROSŁYMI, PARAMI W NURCIE POZNAWCZO-BEHAWIORALNYM
doświadczenie zawodowe:
- PRACA W SZKOLE PODSTAWOWEJ
- INDYWIDUALNA PRACA Z DZIEĆMI Z ZABURZENIEM SPEKTRUM AUTYZMU
- WŁASNA PRAKTYKA PSYCHOLOGICZNA
-TRENER/PSYCHOLOG- POLSKIE CENTRUM PROFILAKTYKI
- WSPÓŁPRACA Z FUNDACJĄ EDUKACJĄ PLUS
doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
- Posiada doświadczenie i kwalifikacje zdobyte w ostatnich 5 latach.
- 15 lat doświadczenia w szkoleniach
- PROWADZENIE SZKOLEŃ I WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI ( PCP - POLSKIE CENTRUM PROFILAKTYKI )
- PROWADZENIE WARSZTATÓW DLA DZIECI, KOBIET I SENIORÓW
wykształcenie:
MGR PSYCHOLOGII (UAM)
MGR SOCJOLOGII (UAM)
KURS PEDAGOGICZNY (UAM)
UKOŃCZONY 2 ROK STUDIÓW PODYPLOMOWYCH SZKOŁY PSYCHOTERAPII POZNAWCZO- BEHAWIORALNEJ (SWPS)
ROKSANA GOLAS
TERAPIA DZIECI Z ASD W WIEKU ŻŁOBKOWYM, PREDSZKOLNYM ORAZ SZKOLNYM
doświadczenie zawodowe:
PONAD 10 LETNIA PRACA Z DZIEĆMI Z ASD W WIEKU ZŁOBKOWYM, PRZEDSZKOLNYCM ORAZ SZKOLNYM. PROWADZENIE ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH
doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
POSIADA DOŚWIADCZENIE I KWALIFIKACJE ZDOBYTE W OSTATNICH 5 LATACH
SZKOLENIA PRACOWNIKÓW ZAJMUJĄCYCH STANOWISKA ZWIĄZANE Z PRACĄ Z DZIEĆMI W SPEKTRUM AUTYZMU ORAZ INNYMI ZABURZENIAMI.
wykształcenie:
UKOŃCZONE STUDIA:
PEDAGOGIKA SPECJALNA: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ (UNIWERSYTET IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU)
PEDAGOGIKA: WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA (UAM POZNAŃ)
LOGOPEDIA (UAM POZNAŃ)
LICZNE KURSY PRZYGOTOWYJĄCE DO PRACY Z DZIEĆMI Z ASD, M.IN.:
III STOPNIOWY KURS DOSKONALĄCY „TERAPIA BEHAWIORALNA DZIECI Z AUTYZMEM”
KURS TERAPIA DZIECKA Z AUTYZMEM- WYBRANE MODELE
KURS TERAPIA BEHAWIORALNO- POZNAWCZA
PICTURE EXCHANGE COMMUNICATION SYSTEM POZIOM 1
WPROWADZENIE DO METODY GROWTH THROUGH PLAY SYSTEM (TERAPIA OPARTA NA RELACJACH I ZABAWIE Z DZIECKIEM W SPEKTRUM AUTYZMU I ZABURZENIAMI POKREWNYMI)
KURS PEDAGOGIKI MARII MONTESORII W ZAKRSIE EDUKACJI WIEKU DZIECIĘCEGO
PROFIL PSYCHOEDUKACYJNY PEP-R. DIAGNOZA FUNKCJONALNA DZIECKA Z ZABURZENIAMI ROZWOJU
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat ukończenia.
Notes.
KSIĄŻKI - materiały dydaktyczne:
1. „1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z Autyzmem i zespołem Aspergera”
Autorzy : Ellen Notbohm, Veronica Zysk
2. „Książka o człowieku w spektrum autyzmu”
Autorzy: Weronika i Jerzy Janikowie.
3. „Mózg Autysty”
Autorzy: Temple Grandin i Richard Panek
4. „Inni niż wszyscy”
Autor: Nilsson Per
5. Autyzm I Zespół Aspergera
Autor: Claire Grand
6. „Wszystkie koty są w spektrum autyzmu”
Autor: Hoopmann Kathy
Informacje dodatkowe
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR.
- Klauzulę informacyjną RODO.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.