Zaawansowane wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w biznesie
Zaawansowane wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które posiadają doświadczenie w obsłudze arkuszy kalkulacyjnych i na codzień korzystają z programu typu MS Excel w minimum podstawowym zakresie oraz chcą udoskonalić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie zaawansowanej obsługi i korzystania z arkuszy kalkulacyjnych w pracy z danymi. Szkolenie jest skierowane do osób, które pracują lub planują pracować z danymi liczbowymi w różnych dziedzinach biznesu i które chcą kreatywnie i samodzielnie wprowadzać innowacje cyfrowe do projektowania i optymalizowania pracy z danymi w organizacjach. W szczególności przeznaczone dla pracowników ds rachunkowości i księgowości, samodzielnych księgowych oraz innych pracowników działów księgowych, finansowych, zarządczych, związanych z analizą danych i raportowaniem.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji02-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy na temat najczęściej wykorzystywanych funkcji programu Microsoft Excel oraz zapoznanie uczestników z ich praktycznym zastosowaniem. Szkolenie przygotowuje do biegłej obsługi arkusza kalkulacyjnego przy użyciu zaawansowanych funkcji aplikacji, pracy z wieloma arkuszami, tworzenia własnych formuł i analizy danych z różnych źródeł oraz przystosowania arkuszy do pracy indywidualnej i grupowej i zautomatyzowania pracy na danym stanowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Uczestnik definiuje specyfikę oraz strukturę działania podstawkowych i zaawansowanych funkcjonalności arkuszy kalkulacyjnych | Kryteria weryfikacji W zakresie wiedzy uczestnik: definiuje formuły obliczeniowe z użyciem zaawansowanych funkcjirozróżnia metody pracy i zasady działania różnych operacji na danych charakteryzuje zasady działania narzędzi analizy danych i ich wykorzystania charakteryzuje efektywne metody pracy w programie i możliwości dostosowania programu do własnych potrzeb | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Uczestnik buduje czytelne zestawienia i raporty przy użyciu gotowych funkcjonalności programu i własnych rozwiązań. Prezentuje dane w formie tabel, wykresów, konspektów i złożonych wydruków. Analizuje dane za pomocą dostępnych narzędzi, diagnozuje i poprawia błędy oraz dostosowuje program do własnych potrzeb. | Kryteria weryfikacji W zakresie umiejętności uczestnik: - stosuje zaawansowane formuły i funkcje -sprawdza poprawność danych, chroni dane i je udostępnia -projektuje zestawienia z użyciem tabel i wykresów -stosuje filtrowanie, sortowanie, wyszukiwanie i zamienianie danych -konsoliduje dane -obsługuje tabele przestawne i inne narzędzia analizy danych - przygotowuje raporty i złożone wydruki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Uczestnik pracuje ze świadomością poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie arkuszy kalkulacyjnych oraz wykorzystania ich do doskonalenia jakości i efektywności pracy zawodowej, indywidualnej i grupowej. | Kryteria weryfikacji W zakresie kompetencji społecznych uczestnik: -wskazuje i charakteryzuje możliwość arkuszy kalkulacyjnych wdrażając wybrane funkcjonalności programu w celu automatyzacji swojej pracy i tworzonych dokumentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Program
Program
Szkolenie przygotowuje do samodzielnej i kompleksowej pracy z arkuszami kalkulacyjnymi w stopniu zaawansowanym. W szczególności przeznaczone dla pracowników ds. rachunkowości i księgowości, samodzielnych księgowych oraz innych pracowników działów księgowych, finansowych, zarządczych, związanych z analizą danych i raportowaniem. Prowadzi do nabycia kompetencji związanych z cyfrową transformacją.
Program szkolenia obejmuje 16 godzin lekcyjne szkolenia i walidacji efektów uczenia się (45 minut). W trakcie 8 godzinnego dnia szkoleniowego przewidziano dwie -trzy 10-15-minutowe przerwy (30 minut przerw). Szkolenie realizowane w trybie stacjonarnym w grupie do 10 osób, przy wykorzystaniu wykładu, prezentacji, ćwiczeń praktycznych i dyskusji.
Ramowy program usługi:
- Zaawansowane wyświetlanie i formatowanie danych: formatowanie danych, formaty użytkownika, formatowanie warunkowe, sprawdzanie poprawności danych.
- Formuły i funkcje zaawansowane: formuły z odwołaniami cyklicznymi, tablice i formuły tablicowe, przegląd wybranych funkcji arkuszowych, funkcje użytkownika, funkcje statystyczne, finansowe i księgowe, automatyczne tworzenie nazw, tworzenie stałych
- Praca ze skoroszytami i z szablonami: narzędzia wspomagające pracę z odległymi danymi, drukowanie i podgląd kilku arkuszy, zaawansowane wyszukiwanie skoroszytów, inspekcja skoroszytów, szablony skoroszytów dołączone do MS Excel, tworzenie i edycja szablonów, autoszablony, kreator szablonów ze śledzeniem danych, ochrona danych.
- Zaawansowane wykresy: sposoby wizualizacji danych
- Konsolidowanie danych i arkusze z łączami: odwołania, tworzenie odwołań zewnętrznych, modyfikowanie obiektów źródłowych, zarządzanie łączami i konsolidowanie danych, konspekty, zewnętrzne źródła danych
- Narzędzia analizy danych: menedżer scenariuszy, analiza Co-Jeśli, analiza odwrotna, sumy częściowe,
- Zarządzanie listami danych: dodawanie, wyszukiwanie i usuwanie rekordów, sortowanie listy danych, sumy pośrednie, filtrowanie danych, tworzenie tabeli przestawnej, filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych, raporty tabel i wykresów przestawnych.
- Prezentacja i przygotowanie złożonych wydruków: konspekty w arkuszu, widoki niestandardowe, raporty, scalanie i inspekcja skoroszytów.
- Dostosowanie programu do własnych potrzeb: paski narzędzi i menu, formanty w arkuszu, rejestrowanie i wykonywanie makropoleceń, dodatki MS Excel
- Walidacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Zaawansowane wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w biznesie - dzień 1 (8 godzin lekcyjnych szkolenia + 2-3 przerwy po 10-15 minut) | Prowadzący Michał Szkaradowski | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Zaawansowane wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w biznesie - dzień 2 (7 godzin lekcyjnych+2-3 przerwy po 10-15 minut) | Prowadzący Michał Szkaradowski | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 walidacja szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto824,10 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto670,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto51,51 PLN
- Koszt osobogodziny netto41,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Szkaradowski
Internetu i aplikacji edukacyjnych i nowoczesnych metod nauczania; w okresie 5 lat ponad 2 tys.
godzin przeprowadzonych szkoleń z zakresu MS Office, w tym MS Excel, TIK i aktywnych metod
nauczania na różnych poziomach zaawansowania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
autorskie materiały szkoleniowe przygotowane na potrzeby szkolenia
Warunki uczestnictwa
Uczestnik szkolenia powinien posiadać minimum następujące umiejętności wstępne:
- znajomość min. podstawowych funkcji i narzędzi programu Excel, takich jak wprowadzanie danych, formatowanie komórek, tworzenie formuł i wykresów
- sprawne poruszanie się po arkuszach kalkulacyjnych
Osoby zainteresowane szkoleniem zachęcamy do kontaktu przed zapisem w celu potwierdzenia poziomu umiejętności wstępnych na dane szkolenie z P.S.I. Kielce.
Zgłoszenie udziału do PSI Kielce przed terminem zakończenia rekrutacji:
telefonicznie:512503751 lub mailowo: info@psi.kielce.pl.
Warunkiem udziału w szkoleniu w P.S.I. Sp. z o.o. Kielce jest zapoznanie się i akceptacja regulaminu uczestnictwa, klauzuli informacyjnej i wzoru umowy szkoleniowej P.S.I. Kielce - dostępne na stronie www.psi.kielce.pl (umowa szkoleniowa podpisywana z Klientem instytucjonalnym kierującym na szkolenie pracowników lub z uczestnikiem indywidualnym).Uczestnicy, którzy otrzymali dofinansowanie na szkolenie dopisują się do właściwej karty us
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość ustalenia innego terminu lub harmonogramu szkolenia.
W przypadku braku minimalnej liczby uczestników, szkolenie nie odbędzie się w podanym terminie.
Możliwość przeprowadzenia szkolenia w trybie indywidualnym oraz zdalnym, indywidualnie lub grupowo (zmiana ceny usługi).
W ramach szkolenia (przeprowadzenie zajęć i walidacja efektów uczenia się) zapewniamy:
• materiały szkoleniowe
• doświadczonego trenera
• zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
*szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. 2013 poz. 1722 § 3 ust. 1 pkt 14); w innym przypadku do podanej ceny netto należy doliczyć 23% VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe