Kurs online przygotowujący do egzaminu pisemnego na Doradcę Podatkowego
Kurs online przygotowujący do egzaminu pisemnego na Doradcę Podatkowego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Na kurs zapraszamy w szczególności:
- pracowników biur rachunkowych i księgowych,
- pracowników działów księgowości,
- prawników, którzy chcą specjalizować się w dziedzinie prawa podatkowego,
- pracowników administracji podatkowej,
- studentów i absolwentów kierunków związanych z finansami i podatkami,
- osoby, które aspirują do zawodu doradcy podatkowego lub pracują już w obszarze podatkowym i chcą ugruntować swoją wiedzę oraz uzyskać oficjalne uprawnienia.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi151
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego rozliczania podatku VAT, podatków dochodowych oraz do bilansowego i podatkowego zamknięcia roku, a także do egzaminu pisemnego na Doradcę PodatkowegoEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje przepisy międzynarodowego i wspólnotowego prawa podatkowego | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia podstawowe zasady opodatkowania VAT- identyfikuje zasady unikania podwójnego opodatkowania - oblicza podstawy opodatkowania i stawki podatkowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje znajomość przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego | Kryteria weryfikacji - Przygotowuje pisma procesowe dla swoich klientów- Opisuje procedury postępowania przed sądami administracyjnymi - Opisuje procedury związane z egzekucją należności publicznoprawnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Oblicza podatki i sporządza deklaracje podatkowe. | Kryteria weryfikacji - wskazuje zasady opodatkowania specyficznymi podatkami, w tym podatkiem tonażowym i podatkiem od gier, oraz opłaty samorządowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prowadzi księgi rachunkowe | Kryteria weryfikacji - opisuje podstawowe zasady prowadzenia rachunkowości i ewidencji podatkowej oraz obowiązki związane z identyfikacją podatników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) – 2 dni.
- Podatek dochodowy od osób prawnych (CIT).
- Podatek od towarów i usług (VAT).
- Podstawy międzynarodowego oraz wspólnotowego prawa podatkowego (UPO).
- Podstawy międzynarodowego oraz wspólnotowego prawa podatkowego (dyrektywa).
- Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Organizacja i funkcjonowanie Krajowej Administracji Skarbowej.
- Postępowanie egzekucyjne w administracji.
- Podatki i opłaty samorządowe. Podatek tonażowy, od wydobycia niektórych kopalin oraz od gier – 2 dni.
- Podatek akcyzowy i prawo dewizowe.
- Ceny transferowe. Źródła prawa i wykładnia prawa. Podatek od niektórych instytucji finansowych.
- Analiza podatkowa. Przepisy o doradztwie podatkowym i etyka zawodowa.
- Prawo karne skarbowe (KKS)
- Międzynarodowe, wspólnotowe i krajowe prawo celne.
- Interpretacje przepisów prawa podatkowego i porozumienia w sprawach ustalenia cen transferowych. Zobowiązania podatkowe. Tajemnica skarbowa.
- Postępowanie podatkowe, czynności sprawdzające i kontrola podatkowa, wydawanie zaświadczeń przez organy podatkowe. Kontrola celno-skarbowa.
- Rachunkowość. Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników – 2 dni.
- Ewidencja podatkowa i zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych – 2 dni.
- Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- Metodyka pisania pism procesowych w sprawach podatkowych. Omówienie kazusów – 3 dni.
Wymagania wstępne dla uczestników kształcenia: Minimum podstawowa wiedza z zakresu podatków
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Kurs przeprowadzany będzie w formie online, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Taką chęć mogą zgłaszać na bieżąco poprzez kliknięcie ikonki „dłoń”. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
Informacje na temat pozostałych trenerów:
Dawid Zarębski - Radca prawny, licencjonowany doradca podatkowy. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie zawodowe w doradztwie prawnym i podatkowym. Dawid Zarębski jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Karierę zawodową rozpoczął w jednej z czołowych międzynarodowych firm doradczych z Wielkiej Czwórki. Następnie stale podnosił swoje kwalifikacje zawodowe, doradzając klientom w zespołach prawa podatkowego w firmach konsultingowych, kancelariach prawnych oraz prowadząc własną praktykę prawną. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w reprezentowaniu podatników w postępowaniach sądowo – administracyjnych oraz przed organami podatkowymi (m.in. w postępowaniach podatkowych, kontrolach celno–skarbowych, kontrolach podatkowych i postępowaniach kontrolnych). Partycypuje również w bieżącym doradztwie podatkowym i prawnym dla podmiotów krajowych i zagranicznych, w szczególności w zakresie podatku VAT oraz podatku dochodowego od osób prawnych. Doradza również w kwestiach odpowiedzialności karnej skarbowej.
Łukasz Pietruk - Radca Prawny, ukończył aplikację radcowską OIRP w Warszawie, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwent studiów podyplomowych “Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej w Praktyce”. W codziennej pracy świadczy usługi doradcze oraz prowadzi szkolenia dla instytucji prywatnych i publicznych. Posiada własne publikacje, w tym książki o tematyce prawnej. Szkolenia prowadzi od 2006 r., doradztwem zajmuje się zawodowo od 11 lat, od kilku lat wykonuje ponadto obowiązki Administratora Bezpieczeństwa Informacji. Prowadził szkolenia m.in. dla Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Starostwa Powiatowego w Brzegu, Starostwa Powiatowego w Dębicy, Sądu Rejonowego w Krakowie, Citibanku Handlowego S.A., Banku Zachodniego WBK S.A., Shell Polska S.A., Bayer Sp. z o.o. i wielu innych.
Monika Markisz - Prowadzi kancelarię radcy prawnego i doradcy podatkowego. Współpracuje z przedsiębiorcami i obsługującymi je biurami rachunkowymi. Doradza przedsiębiorcom, których działalność wiąże się pośrednio lub bezpośrednio z branżą nieruchomości – deweloperom, inwestorom czy wynajmującym.
Wspomaga również innowacyjne start-up’y. Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych. Specjalizuje się w prawie handlowym, gospodarczym, podatkowym i prawie pracy. Monika Markisz prowadzi również kurs Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w pracy biegłego rewidenta – on-line.
Piotr Kasprzak - Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego (Ekonomia i Filologia angielska), uczestnik staży studenckich na Appalachian State University, USA i Beijing Institute of Technology, Chiny. Swoją wiedzę podatkową zdobywał m.in. w trakcie studiów podyplomowych z Podatków i doradztwa podatkowego na Politechnice Gdańskiej oraz w pracy zawodowej w KPMG i Doradca Consulting. Od 2015 roku zatrudniony w Katedrze Finansów na Wydziale Zarządzania i Ekonomii na Politechnice Gdańskiej. Specjalizuje się w rachunkowości finansowej i podatkowej. Dodatkowo prowadzi szkolenia i konsultacje w zakresie księgowości, finansów i podatków.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Podatek od towarów i usług (VAT). | Prowadzący Marcin Otręba | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Podatek akcyzowy i prawo dewizowe. | Prowadzący Marta Skowrońska | Data realizacji zajęć 08-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Podstawy międzynarodowego oraz wspólnotowego prawa podatkowego (UPO). | Prowadzący Wioleta Biel - Madoń | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Podstawy międzynarodowego oraz wspólnotowego prawa podatkowego (dyrektywa). | Prowadzący Agnieszka Sadowska | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Kodeks Postępowania Administracyjnego. | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Postępowanie podatkowe, czynności sprawdzające i kontrola podatkowa, wydawanie zaświadczeń przez organy podatkowe. Kontrola celno-skarbowa. | Prowadzący Marcin Otręba | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Organizacja i funkcjonowanie Krajowej Administracji Skarbowej. | Prowadzący Joanna Aleksandrowicz | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Międzynarodowe, wspólnotowe i krajowe prawo celne. | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) - spotkanie 1. | Prowadzący Wioleta Biel - Madoń | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) - spotkanie 2. | Prowadzący Wioleta Biel - Madoń | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Ceny transferowe. Źródła prawa i wykładnia prawa. Podatek od niektórych instytucji finansowych. | Prowadzący Joanna Aleksandrowicz | Data realizacji zajęć 12-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Podatek dochodowy od osób prawnych (CIT). | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 18-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Prawo karne skarbowe (KKS). | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 26-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Postępowanie egzekucyjne w administracji. | Prowadzący Marta Skowrońska | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Interpretacje przepisów prawa podatkowego i porozumienia w sprawach ustalenia cen transferowych. Zobowiązania podatkowe. Tajemnica skarbowa. | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Rachunkowość. Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników - spotkanie 1. | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Rachunkowość. Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników - spotkanie 2. | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Ewidencja podatkowa i zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych - spotkanie 1. | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Ewidencja podatkowa i zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych - spotkanie 2. | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Podatki i opłaty samorządowe. Podatek tonażowy, od wydobycia niektórych kopalin oraz od gier - spotkanie 1. | Prowadzący Wioleta Biel - Madoń | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Podatki i opłaty samorządowe. Podatek tonażowy, od wydobycia niektórych kopalin oraz od gier - spotkanie 2. | Prowadzący Wioleta Biel - Madoń | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Analiza podatkowa. Przepisy o doradztwie podatkowym i etyka zawodowa. | Prowadzący Paweł Wojnowski | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Metodyka pisania pism procesowych w sprawach podatkowych. Omówienie kazusów - spotkanie 1. | Prowadzący Agnieszka Sadowska | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Metodyka pisania pism procesowych w sprawach podatkowych. Omówienie kazusów - spotkanie 2. | Prowadzący Agnieszka Sadowska | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Metodyka pisania pism procesowych w sprawach podatkowych. Omówienie kazusów - spotkanie 3. | Prowadzący Agnieszka Sadowska | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Test walidacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 399,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto35,76 PLN
- Koszt osobogodziny netto29,07 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Wojnowski
Doradca podatkowy wpisany na listę Krajowej Rady Doradców Podatkowych pod numerem 13118 oraz certyfikowany specjalista ds. księgowości i rachunkowości. Ukończył Uniwersytet Szczeciński na Wydziale Prawa i Administracji uzyskując tytuł magistra prawa oraz Zachodniopomorską Szkołę Biznesu w Szczecinie - Studia Podyplomowe w Centrum Rozwoju Biznesu, kierunek: psychologia zarządzania. Obecnie doradztwo podatkowe wykonuje w Spółce doradztwa podatkowego Taxologika w Szczecinie. Doświadczenie zawodowe zdobywał od 2002r. m.in. w urzędach skarbowych województwa zachodniopomorskiego, ostatnio na stanowisku naczelnika urzędu skarbowego.
Agnieszka Milczarczyk-Woźniak - 11.12.2024
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Od ponad 20 lat zajmuje się problematyką celną oraz międzynarodowym obrotem towarowym z zagranicą. Pracowała w Służbie Celnej, a następnie firmie consultingowej KPMG Polska Audyt. Jest właścicielką firmy Trade & Customs Compliance Academy oraz organizatorką konferencji dla branży celnej pod nazwą Trade & Customs Compliance Conference. Wieloletnia wykładowczyni w Uczelni Techniczno-Handlowej w Warszawie (wcześniej Wyższa Szkoła Cła i Logistyki).
Dawid Zarębski - 06.11.2024
Łukasz Pietruk - 18.02.2025
Monika Markisz - 27.11.2024
Piotr Kasprzak - 22.01.2025, 29.01.2025, 05.02.2025, 12.02.2025
Ze względu na ograniczoną ilość znaków, opis doświadczenia pozostałych trenerów zamieszczono w polu „Ramowy program usługi”
Agnieszka Sadowska
Marta Skowrońska
Marcin Otręba
Joanna Aleksandrowicz
Aktualnie zajmuje się bieżącą obsługą prawno-podatkową spółek, ze szczególnym uwzględnieniem podatków dochodowych. Posiada doświadczenie w zakresie regulacji dotyczących MDR, a także uczestnicy w procesie przygotowywania dokumentacji cen transferowych dla klientów.
Wioleta Biel - Madoń
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie PDF, przygotowany przez prowadzących:
- skrypt
- dostęp do nagrania szkolenia na okres 21 dni.
Warunki uczestnictwa
Minimum podstawowa wiedza z zakresu przepisów prawa podatkowego.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/
- Przed zajęciami mają Państwo możliwość zgłoszenia pytań, które będą omówione podczas zajęć.
- Udział w kursie wymaga dostępu do mikrofonu.
Zawarto umowę z WUP Toruń
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie bedzie prowadzone za pośrednictwem Platformy ClickMeeting.
Szkolenia na ClickMeeting nie wymagają instalowania żadnego programu, są transmitowane przez przeglądarkę. Bardzo ważne jest, żeby była ona zaktualizowana do najnowszej wersji (jeśli nie będzie aktualna, podczas testu nie pojawi się zielony “✓”). W razie potrzeby istnieje też możliwość pobrania aplikacji mobilnej i uczestniczenia w szkoleniu poprzez smartfon lub tablet.
Wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps.
Konieczne jest posiadanie kamerki internetowej, umożliwiającej przeprowadzenie monitoringu realizacji usług szkoleniowych.
Najbezpieczniejszą opcją jest połączenie internetowe za pomocą kabla sieciowego. Gdy nie ma takiej możliwości i pozostaje korzystanie z WiFi, warto na czas szkolenia umieścić komputer jak najbliżej routera i zadbać, aby inni użytkownicy tej samej sieci WiFi ograniczyli w tym czasie aktywności mocno obciążające sieć (np. oglądanie filmów, rozmowy wideo lub pobieranie dużych plików). Jeśli jest taka możliwość zachęcamy do przetestowania połączenia w domu oraz miejscu pracy i uczestniczenia w szkoleniu z tego miejsca, w którym będzie lepszy Internet.
Jak dołączyć do spotkania: https://youtu.be/ZFWhNh2KHro, https://knowledge.clickmeeting.com/pl/infographic/jak-dolaczyc-do-wydarzenia-instrukcja-dla-uczestnika/
Link umożliwiający uczestnictwo w kursie ważny jest od dnia poprzedzającego rozpoczęcie kursu do zakończenia zajęć.