Zielone kompetencje cyfrowe: Kurs Wykonywania Pomiarów z Wykorzystaniem Drona, przetwarzanie danych fotogrametrycznych oraz chmury punktów. Międzynarodowe uprawnienia do pilotowania dronów STS-01.
Zielone kompetencje cyfrowe: Kurs Wykonywania Pomiarów z Wykorzystaniem Drona, przetwarzanie danych fotogrametrycznych oraz chmury punktów. Międzynarodowe uprawnienia do pilotowania dronów STS-01.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs pozwala zdobyć kompetencje zielone cyfrowe oraz wiedzę i umiejętności potrzebne do zdania egzaminu końcowego, na podstawie którego wydawany jest Certyfikat umożliwiający wykonywanie lotów dronami na terenie całej Unii Europejskiej. Kurs podnosi kwalifikacje zawodowe, szczególnie dla osób z branż budownictwa, energetyki, inżynierii środowiska, informatyki, bezpieczeństwa, geodezji, leśnictwa, rolnictwa, fotografii, mediów, turystyki i transportu. Mogą w nim uczestniczyć zarówno osoby początkujące, jak i te, które już wcześniej pracowały z dronami oraz chcą wprowadzić takie usługi w swojej firmie.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji03-01-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi55
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przekazanie uczestnikom kompetencji zielonych i cyfrowych oraz niezbędnych umiejętności i wiedzy do wykonywania precyzyjnych pomiarów z użyciem dronów, przetwarzania danych fotogrametrycznych i inspekcji dronem. Kurs obejmuje podstawy fotogrametrii, planowanie misji lotniczych, obsługę oprogramowania oraz tworzenie raportów, przygotowując uczestników do pracy w dziedzinach wymagających zaawansowanych technologii pomiarowych. Kurs prowadzi do uzyskania uprawnień do pilotowania STS-01.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji Monitoruje i omawia czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje ciężar BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji Wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia strefy geograficzne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Jest świadomy obowiązków pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant jest świadomy ograniczeń możliwości człowieka | Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Jest świadomy zagrożeń wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi | Kryteria weryfikacji Określa ryzyko na ziemi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Posiada umiejętność planowania lotu i odpowiedniego przygotowania do niego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje bezpieczny start | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant rozróżnia systemy bezzałogowych statków powietrznych | Kryteria weryfikacji Posługuje się podstawową i zaawansowaną terminologią | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje budowę i systemy działania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje różne tryby lotów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant określa warunki meteorologiczne | Kryteria weryfikacji Definiuje czynniki związane z meteorologią tj. atmosfera, ciśnienie atmosferyczne, gęstość, temperatura, wilgotność, ruchy powietrza, chmury, opady, osady, masy powietrza, wiatr, widzialność, fronty atmosferyczne, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i charakteryzuje zjawiska niebezpieczne tj. turbulencje, burze, oblodzenie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się profesjonalną wiedzą dotyczącą wykonania bezpiecznych lotów. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia tajniki dot. Bezpiecznego operowania BSP < 4 kg | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje zagrożenia wynikające z nieprzestrzegania przepisów i bagatelizowania zezwoleń wydanych przez organy ruchu lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia procedury oraz umie określić warunki meteorologiczne i ryzyko związane z wykonywanym lotem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu pomiarów fotogrametrycznych | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady działania fotogrametrii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Planuje misję lotniczą uwzględniając różne scenariusze terenowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiedni sprzęt i oprogramowanie do konkretnego rodzaju nalotu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między Digital Surface Model (DSM) a Digital Terrain Model (DTM) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Obsługuje oprogramowania do wykonywania pomiarów na podstawie danych fotogrametrycznych | Kryteria weryfikacji Obsługuje interfejs użytkownika oprogramowania i identyfikuje kluczowe funkcje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Eksportuje przygotowane dane w odpowiednich formatach i metodach eksportu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje Ground Control Points (GCP) w procesie tworzenia mapy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Analizuje dane środowiskowe | Kryteria weryfikacji Przygotowuje kamerę multispektralną do misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Planuje lot automatyczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przetwarza dane w specjalistycznym oprogramowaniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje korelacje pomiędzy działalnością człowieka a wpływem na środowisko | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWalidację przeprowadza podmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie wpisuje się w kompetencje Zielonych Cyfrowych, ucząc zaawansowanych technologii cyfrowych do monitorowania, zarządzania i ochrony środowiska. Moduły obejmują fotogrametrię, chmurę punktów, pilotaż dronów, termowizję umożliwiając efektywne zarządzanie zasobami naturalnymi i zrównoważony rozwój. Kursanci nabędą kompetencje cyfrowe w zakresie wykorzystania platformy on-line do e-learningu.
Szkolenie rozpoczyna się od zajęć teoretycznych, które są realizowane w grupie pod nadzorem instruktora-wykładowcy. Dodatkowo, po zakończeniu zajęć, wszyscy kursanci otrzymują dostęp do platformy e-learningowej, poprzez którą będą kontynuować naukę w zakresie własnym.
W czasie prowadzenia zajęć teoretycznych, trenerzy uwzględniają przerwy, które są ustalane indywidualnie z uczestnikami szkolenia. Klasyczne przerwy trwają nie więcej niż 5-10 minut i odbywają się średnio co godzinę w czasie trwania wykładów. Dodatkowo, podczas prowadzenia bloku szkoleniowego w danym dniu jest przewidziana jedna dłuższa przerwa obiadowa, która trwa ok. 30 minut.
Uzyskany dokument uprawnia do lotów dronem na terenie całej Unii Europejskiej i jest ważny przed 5 lat.
Całość kursu trwa 55h, gdzie usługa jest podzielona na część teoretyczną oraz część praktyczną. Teoria trwa 51h, w tym 1h jest przewidziana na egzamin. Praktyka trwa 4h.
MODUŁ: TEORIA NIEZBĘDNA DO UZYSKANIA UPRAWNIEŃ PILOTA DRONA STS-01
Poznawanie sposobów na zmniejszenie negatywnego wpływu konsumpcji. Moduł teoretyczny przygotowujący do uzyskania uprawnień pilota drona STS-01 wpisuje się w kompetencje zielone i cyfrowe poprzez edukację w zakresie bezpiecznego i efektywnego wykorzystania dronów w różnych aplikacjach środowiskowych. Znajomość przepisów lotniczych, meteorologii, oraz procedur operacyjnych pozwala na świadome i odpowiedzialne zarządzanie przestrzenią powietrzną, minimalizując wpływ na środowisko. Dzięki temu uczestnicy są przygotowani do realizacji zadań z zakresu ochrony środowiska i monitorowania zasobów naturalnych z wykorzystaniem zaawansowanych technologii cyfrowych.
- Przepisy lotnicze
- Ograniczenia możliwości mzłowieka
- Procedury operacyjne
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat systemów Bezzałogowych Statków Powietrznych
- Meteorologia
- Osiągi systemu Bezzałogowego Statku Powietrznego w locie
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Omówienie pytań egzaminacyjnych
- Profil Operatora oraz Uprawnienia A1/A3
MODUŁ: WYKONYWANIE POMIARÓW FOTOGRAMETRYCZNYCH
Analiza danych środowiskowych. Szkolenie w zakresie pomiarów fotogrametrycznych wpisuje się w kompetencje zielone i cyfrowe poprzez naukę przetwarzania i analizowania obrazów lotniczych w celu monitorowania i zarządzania środowiskiem. Uczestnicy zdobywają umiejętności tworzenia ortofotomap i modeli terenu, które są kluczowe dla oceny i ochrony zasobów naturalnych, planowania przestrzennego oraz działań proekologicznych. Dzięki temu szkolenie wspiera zrównoważony rozwój i podejmowanie świadomych decyzji ekologicznych opartych na zaawansowanych technologiach cyfrowych.
Cel Modułu:
- Podstawy Fotogrametrii
- Omówienie Sposobu Przygotowania Nalotu do Pozyskania Danych
- Interface Oprogramowania do Przetwarzania Danych
- Stworzenie Ortofotomapy i Jej Edycja
- Dodawanie Ground Control Points (GCP)
- Digital Surface Model (DSM), Digital Terrain Model (DTM)
- Pomiary Odległości na Mapie
- Tworzenie Mapy Warstwicowej
- Przygotowanie i Omówienie Raportu
- Cyfrowy samorozwój 3.3.4 - "źródła informacji nt. Kursów i zajęć w interesujących mnie obszarach"
MODUŁ: POMIARY NA PODSTAWIE CHMURY PUNKTÓW
Analiza danych środowiskowych. Moduł dotyczący pomiarów na podstawie chmury punktów wpisuje się w kompetencje zielone i cyfrowe poprzez naukę precyzyjnej analizy przestrzennej i tworzenia modeli 3D. Umiejętność przetwarzania danych i klasyfikacji chmury punktów pozwala na dokładne monitorowanie zmian w środowisku i zarządzanie zasobami naturalnymi.
- Czym Jest Chmura Punktów
- Przygotowanie Nalotu na Potrzeby Stworzenia Chmury Punktów
- Przetwarzanie Danych i Tworzenie Chmury Punktów
- Klasyfikacja Chmury Punktów
- Obliczenia Objętości Składowisk i Wyrobisk
- Opracowanie Modelu 3D i Pomiar Powierzchni
- Eksport Plików
Szkolenie praktyczne prowadzone jest na dronach należących do Ośrodka - nie ma obowiązku posiadania własnego sprzętu. Nasi instruktorzy dołożą wszelkich starań, aby wykonywanie lotów bezzałogowymi statkami powietrznymi było dla Ciebie jak najbardziej przydatne, praktyczne i dopasowane do Twoich przyszłych planów zawodowych.
SZKOLENIE PRAKTYCZNE SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH CZĘŚCI:
- Czynności przed lotem, przygotowanie drona do lotu
- Wykonywanie startu i lądowania
- Czynności w trakcie lotu: zmiana parametrów lotu, zmiana prędkości, wysokości, zmiana orientacji
- Nauka czynności wykonywanych po zakończeniu lotu
- Zapobieganie zagrożeniom w sytuacjach niebezpiecznych
- Planowanie i Realizacja Lotów na Potrzeby Pozyskiwania Danych
UWAGA:
Sugerowana data części praktycznej realizowanej w powietrzu została ustalona na dzień
18.01.2024r.
Ośrodek DRON.edu.pl zastrzega sobie możliwość zmiany terminu realizacji zajęć praktycznych. Termin realizacji zajeć praktycznych zostanie potwierdzony w oparciu o ustalenia między instruktorem a kursantem. Termin realizacji części praktycznej może ulec zmianie ze względu na wystąpienie warunków uniemożliwiających wykonywanie lotów np.:- Opady atmosferyczne
- Wiatr o prędkości przekraczającej 8m/s
- Aktywację stref zakazu lotów w planowanym miejscu wykonywania lotów
- Zakłócenia sygnałów GPS na obszarze w którym zaplanowano lot
Loty odbędą się we wskazanej lokalizacji w mieście
Kraków lub innych wskazanych w usłudze lokalizacjach.
Lokalizacja lotów praktycznych wybrana zostanie w oparciu o miejsce przebywania uczestnika w trakcie szkolenia.Zajęcia praktyczne obejmują łącznie
4 godziny.
Instruktor części praktycznej uzależniony będzie od lokalizacji i terminu jej realizacji. Instruktorzy realizujący praktykę:
- Robert Konopczak
- Mirosław Ochwat
- Jakub Rezner
- Andrzej Sowa
- Kamil Grzyb
- Maksymilian Kocoń
- Antoni Karaś
- Eryk Słotwiński
- Mateusz Michałek
- Antoni Zbyszowski
- Mateusz Romańczuk
- Marek Monachowicz
- Łukasz Waśniewski
- Marcin Rynkiewicz
- Maciej Kurek
EGZAMIN TEORETYCZNY
Po zakończeniu części teoretycznej szkolenia przeprowadzony zostanie Egzamin Teoretyczny w formie testu on-line. Zaliczenie egzaminu wymaga udzielenia minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Prognozowany termin egzaminu teoretycznego:
11.02.2025r. o godz. 18:00.
Egzamin przeprowadza podmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Czas trwania egzaminu: 1 godz. zegarowe.
EGZAMIN PRAKTYCZNY
Data Egzaminu Praktycznego jest uzależniona od warunków atmosferycznych oraz aktywności stref powietrznych. Egzamin praktyczny przeprowadza instruktor szkolenia praktycznego.
Całość usługi realizowana jest w godzinach zegarowych.
WARUNKI TECHNICZNE NIEZBĘDNE DO WZIĘCIA UDZIAŁU W USŁUDZE:
Platforma
- Szkolenie będzie prowadzone zdalnie za pomocą platformy Zoom lub Google meet.
Wymagania systemowe
- Internet: Szerokopasmowe połączenie (przewodowe lub bezprzewodowe 3G/4G/LTE)
- Głośniki i mikrofon: Wbudowane lub zewnętrzne (USB/Bluetooth)
- Kamera: Wbudowana, USB lub HD
Obsługiwane systemy operacyjne
- macOS: 10.7 lub nowszy
- Windows: 7, 8, 8.1, 10, 11 (tryb S nieobsługiwany)
- Linux: Ubuntu 12.04+, Mint 17.1+, Red Hat 6.4+, Oracle 6.4+, CentOS 6.4+, Fedora 21+, OpenSUSE 13.2+, ArchLinux (64-bit)
Obsługiwane urządzenia mobilne
- Tablety: Surface Pro 2+ z Windows 8.1+ (tryb S nieobsługiwany)
- Smartfony: iOS, Android, Blackberry
Obsługiwane przeglądarki
- Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania sprzętowe
- Procesor: Minimum jednordzeniowy 1 GHz, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz
- Pamięć RAM: Minimum 4GB, zalecane 8GB
- Karta graficzna: Kompatybilna z OpenGL 3.2 (Intel HD 4000 lub wyższa)
Wymagania do obsługi Pix4D
Minimum:
- System: Windows 10 (64-bit) lub Mac z Boot Camp
- Procesor: Intel i5/i7, Ryzen 7
- Karta graficzna: Kompatybilna z OpenGL 3.2 (Intel HD 4000+)
- Pamięć RAM i miejsce na dysku:
- Małe projekty (do 100 obrazów): 4GB RAM, 10GB wolnego miejsca
- Średnie projekty (100-500 obrazów): 8GB RAM, 20GB wolnego miejsca
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny do momentu zakończenia spotkania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Moduł 1: Teoria STS cz. 1 | Prowadzący Antoni Karaś | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Moduł 1: Teoria STS cz. 1 | Prowadzący Antoni Karaś | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Moduł 1: Teoria STS cz. 2 | Prowadzący Antoni Karaś | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Moduł 1: Teoria STS cz. 2 | Prowadzący Antoni Karaś | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Moduł 2: Nowoczesne Media Społecznościowe: Jak Wykorzystać Sztuczną Inteligencję w Codziennej Komunikacji i Pracy | Prowadzący Dagmara Spittal | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Moduł 2: Nowoczesne Media Społecznościowe: Jak Wykorzystać Sztuczną Inteligencję w Codziennej Komunikacji i Pracy | Prowadzący Dagmara Spittal | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Część praktyczna szkolenia - przygotowanie do lotu, procedury i czynności w locie, sytuacje awaryjne, czynności po locie | Prowadzący Antoni Karaś | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Moduł 3: Wykonywanie Pomiarów Dronem: tworzenie chmury punktów, klasyfikacja chmury punktów | Prowadzący Przemysław Tomków | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Moduł 3: Wykonywanie Pomiarów Dronem: tworzenie chmury punktów, klasyfikacja chmury punktów | Prowadzący Przemysław Tomków | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Moduł 4: Wykonywanie Pomiarów Dronem: tworzenie danych, map, analizy przestrzenne | Prowadzący Przemysław Tomków | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Moduł 4: Wykonywanie Pomiarów Dronem: tworzenie danych, map, analizy przestrzenne | Prowadzący Przemysław Tomków | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Moduł 5: Wykonywanie Pomiarów Dronem: Wykonywanie Pomiarów Dronem: obliczenia objętości składowisk i wyrobisk, opracowanie modelu 3d i pomiar powierzchni, eksport plików | Prowadzący Przemysław Tomków | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Egzamin teoretyczny (współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,91 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,91 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Przemysław Tomków
Antoni Karaś
Rafał Borkowski
Maciej Kurek
Dagmara Spittal
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszyscy kursanci otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych w formie szkoleń wideo oraz prezentacji multimedialnych, znajdujacych się na platformie e-learningowej i.dron.edu.pl.
Warunki uczestnictwa
WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO SZKOLENIA:
- Ukończony 18 rok życia lub osoba małoletnia posiadająca zgodę od opiekuna
- Osoba przystępująca do szkolenia powinna mieć dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w głośnik oraz mikrofonu
Uczestnicy zobowiązani są do przystąpienia do egzaminu teoretycznego po zakończeniu szkolenia. Koszt walidacji został zawarty w cenie usługi.
Informacje dodatkowe
1. Na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa zdalna może być rejestrowana (nagrywana).
2. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każdy z trenerów posiada odpowiednią wiedzę, kwalifikację oraz doświadczenie, aby osiągnąć założone efekty.
3. Część praktyczna zostanie zrealizowana stacjonarnie w mieście Kraków. Planowany termin realizacji szkolenia praktycznego: 18.01.2025r. Istnieje możliwość realizacji lotów również w innych lokalizacjach. Ośrodek, na wskazanie Operatora, może każdorazowo przekazywać informację dot. szczegółowej lokalizacji części praktycznej szkolenia.
4. Przerwy w trakcie zajęć ustalane są między kursantami a instruktorem.
5. Ośrodek szkoleniowy korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art.. 43 ust.1.pkt 26 a) ustawy o VAT.
6. W usłudze wskazano godziny zegarowe.
7. Końcowy egzamin STS-01 jest wymagany
8. Usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i/lu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE NIEZBĘDNE DO WZIĘCIA UDZIAŁU W USŁUDZE:
- Najwyższą jakość świadczonych przez nas usług przeniesionych w tryb zdalnej realizacji zapewnia platforma ZOOM
Wymagania systemowe:
- Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
- Kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
- Lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
- macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
- Windows 10
Uwaga : w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany. - Windows 8 lub 8.1
- System Windows 7
- Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
- Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
- Ubuntu 12.04 lub nowszy
- Mennica 17.1 lub nowsza
- Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
- Oracle Linux 6.4 lub nowszy
- CentOS 6.4 lub nowszy
- Fedora 21 lub nowsza
- OpenSUSE 13.2 lub wyższy
- ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
- Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga : W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
- Urządzenia z systemem IOS lub Android
- Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
- Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny do momentu zakończenia spotkania.
Adres
Adres
Zajęcia w powietrzu będą realizowane we wskazanej przez Ośrodek lokalizacji:
- w mieście Rzeszów, w pobliżu ul. Strażackiej 54
- w mieście Poznań, przy ul. Rubież 46
- w mieście Gliwice, przy ul. Zamkowej 15
- w mieście Kraków, przy ul. Skotnickiej 272
- w mieście Pułankowice k. Lublina, przy ul. Pułankowice 5A
- w mieście Barczewo (k. Olsztyna), przy ul. Północnej 14
- w mieście Sopot, przy ul. Bitwy pod Płowcami 55
- w mieście Nowiny (k. Kielc) przy ul. Zakładowej 36A/7
- w mieście Wrocław, przy ul. Lotniczej (Lotnisko Szymanów)
- w mieście Olsztyn (k. Częstochowy), przy ul. Kazimierza Wielkiego 2/k
- w mieście Dębica (k. Rzeszowa), przy ul. Pustynia 115A
Szczegółowa lokalizacja zajęć praktycznych zostanie ustalona z uczestnikiem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Sprzęt potrzebny do realizacji zajęć praktycznych w postaci dronów zapewnia firma DRON.edu.pl