Strategia sprzedaży poprzez marketing
Strategia sprzedaży poprzez marketing
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, przedsiębiorcy, menedżerowie odpowiedzialni za pozyskiwanie klientów i budowanie wizerunku firmy. Szefowie działu sprzedaży i marketingu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem biznesowym jest nabycie umiejętności budowania i komunikowania strategii sprzedaży bezpośrednio powiązanej ze strategią marketingową jej realizacji. Posiadanie umiejętności diagnozy obecnego stanu rzeczy, analizy możliwości dokonywania zmian. Budowanie długofalowej strategii sprzedaży wspieranej strategia marketingową.Efekt usługi
Na poziomie wiedzy: Opisuje złożone zjawiska ekonomiczne i społeczne.
Charakteryzuje pojęcie i etapy budowania strategii firmy.
Charakteryzuje cechy wspólne oraz różnice między sprzedażą a marketingiem.
Charakteryzuje mapę drogową budowania strategii sprzedaży i marketingu oraz zasady ich przygotowania.
Definiuje podstawowe regulacje prawne z zakresu ochrony i przetwarzania danych.
Definiuje jak zachować ciągłość działania organizacji w procesie przygotowania i wdrożenia nowych strategii.
Na poziomie umiejętności:
Buduje strategię sprzedażową firmy oraz określa cele i mierniki jej realizacji.
Diagnozuje poziom dojrzałości firmy oraz rekomenduje działania zwiększające dojrzałość w strategicznych dla firmy obszarach sprzedażowych.
Definiuje potencjalne ryzyka w realizacji strategii i proponuje rozwiązania w ramach mitygacji tych ryzyk.
Komunikuje plan wdrażania strategii.
Komunikuje proces zmian w przedsiębiorstwie dobierając skuteczne kanały, techniki i treści komunikatów.
Prezentuje strategię firmy, wyjaśnia jej cele i prognozowane rezultaty wdrożeń.
Analizuje łańcuch wartości swojej firmy i wskazuje elementy, w których wdrażanie nowej strategii sprzedaży i marketingu może przynieść największe efekty skutkujące możliwością uzyskiwania przewagi konkurencyjnej.
Zarządza przygotowaniem mapy drogowej wdrożenia nowej strategii.
Planuje wdrożenia innowacji wynikającyh ze strategii.
Zarządza projektami wdrożeń.
Na poziomie kompetencji społecznych:
Zarządza w sposób umożliwiający osiągnięcie założonych celów.
Organizuje pracę w sposób niewymagający nadzoru.
Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji innych interesariuszy transformacji cyfrowej w firmie.
Afirmuje pozytywny stosunek do zmiany.Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
Przekonuje współpracowników i interesariuszy do własnego zdania.
Efekty usługi zostaną zweryfikane podczas warsztatów praktycznych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metodą potwierdzającą osiągnięcie efektu celu jest protokół przekazania wytycznych wdrożeniowych wynikających z przeprowadzonej usługi doradczej.
Program
Program
Strategia sprzedaży poprzez marketing.
I. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa po kątem obecnych działań sprzedażowych, przedsięwzięcia, startupu:
Wprowadzenie i omówienie zasad pracy.
Dyscyplina wdrażania nowej strategii, a zwinność w budowaniu i wdrażaniu nowych produktów/usług.
Analiza otoczenia i uwarunkowań wewnętrznych – warsztat.
Strategie sprzedaży i marketingu. Razem czy osobno?!
Analiza strategii przewagi konkurencyjnej w kontekście narzędzi do jej realizacji – warsztat.
Analiza SWOT – analiza wagowa, warsztat.
Analiza łańcucha wartości firmy w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej poprzez nowe strategie.
Budowanie schematu funkcjonowania przedsiębiorstwa – warsztat.
II. Wizja, nowy model biznesu i mapa drogowa działań:
Wizja – co i jak robimy??
Model biznesowy – marketing i sprzedaż oraz ich związek z modelem biznesowym – warsztat.
Budowanie person klientów – warsztat.
Lejek sprzedażowy czy pętla sprzedażowa? Budowanie portfela potencjalnych klientów.
Ścieżka klienta jako narzędzie zwiększające skuteczność.
Rynek i narzędzia, którymi do niego docieram.
Cel główny – zgodny ze SMART.
Definicja celów pośrednich – jak dokonać zmiany?
Jak ją komunikować?
Budowanie schematu stanu przyszłego - strategiczne zmiany układu sił.
Podsumowanie i wprowadzenie do realizacji projektów zdefiniowanych w ramach planu.
III. Wdrożenie i rozwój strategii:
Ryzyka w realizacji nowych strategii firmy i sposoby na ich minimalizowanie.
Realia wdrożeń w firmie - jak skutecznie zaplanować i przeprowadzić wdrożenie innowacji?
Utrzymywanie rozwoju - warsztat doradczy wraz z doborem właściwych kroków do utrzymania ścieżki strategicznego rozwoju w obszarze działu marketingu i sprzedaży.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie i omówienie zasad pracy oraz analiza przedsiębiorstwa - warsztat. | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Analiza otoczenia i uwarunkowań - warsztat | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Wizja - nowy model biznesowy | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Praca własna trenera | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Grupy klientów, budowanie person - warsztat | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Lejek czy pętla sprzedażowa - budowanie portfela klientów | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Customer journey - skuteczna obsługa klienta | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Praca własna trenera | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Praca własna trenera | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Cele i narzędzia realizacji celów sprzedażowych | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Wdrożenie i rozwój strategii | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto13 161,00 PLN
- Koszt usługi netto10 700,00 PLN
- Koszt godziny brutto376,03 PLN
- Koszt godziny netto305,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Monkiewicz
Wykładowca Zachodniopomorskiej Wyższej Szkoły Biznesu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W wyniku usługi doradczej powstanie zestaw rekomendacji dla firmy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi