Studia podyplomowe KATOWICE: Psychotraumatologia_Gr. II
Studia podyplomowe KATOWICE: Psychotraumatologia_Gr. II
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do magistrów psychologii lub lekarzy psychiatrów. Wskazane jest zrealizowanie fakultetów z psychologii klinicznej i zdrowia oraz staże w placówkach takich jak ośrodki interwencji kryzysowej lub inne, gdzie udzielana jest pomoc osobom będącym w kryzysie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi320
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wykształcenie praktycznych umiejętności: w zakresie diagnozy różnicowej zaburzeń po stresietraumatycznym u dorosłych w następstwie zdarzeń o charakterze losowym (katastrofy naturalne,
zdarzenia komunikacyjne, powodzie) oraz spowodowanych udziałem innych ludzi (przemoc psychiczna i
fizyczna, gwałt) i wczesnej interwencji po traumatycznych zdarzeniach oraz terapii skoncentrowanej na
traumie dorosłych ofiar.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: 1. Rozumienie mechanizmów rozwoju i utrzymywania się zaburzeń po traumie 2. Aplikowanie modeli rozwoju zaburzeń pourazowych 3. Różnicowanie wpływu rodzaju doświadczeń traumatycznych na funkcjonowanie 4. Kategorie doświadczeń a konsekwencje ze względu na płeć 5. Psychopatologia emocji w tym emocji destrukcyjnych jako konsekwencja traumy w życiu dorosłym 6. Wpływ czynników moderujących i mediujących w procesie radzenia sobie ze skutkami doświadczeń traumatycznych | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI1. Aplikacja wiedzy z zakresu psychologii traumy na konkretne procedury terapii traumy 2. Różnicowanie typów doświadczeń traumatycznych i ich wpływu na zdrowie psychiczne 3. Zastosowanie wiedzy do tworzenia profesjonalnych szkoleń psychoedukacyjnych 4. Rozpoznawanie deficytów afektywnych i ich roli w podtrzymywaniu zaburzeń 5. Rozumienie mechanizmów rozwoju zaburzeń ekstrenalizacynych i internalizacyjnych 6. Łączenie wiedzy z poszczególnych dyscyplin psychologii: psychologii emocji motywacji, psychologii osobowości, psychologii różnic indywidualnych w etiopatogenezie zaburzeń adaptacyjnych | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE1. Wrażliwość na wskaźniki dysfunkcji emocjonalnych wynikających z doświadczeń urazowych 2. Łatwość rozpoznawania przejawów zaburzeń afektywnych 3. Wzrost kompetencji emocjonalnych i wrażliwości społecznej 4. Świadomość własnych umiejętności pozwalająca na skuteczną pomoc psychologiczną 5. Profesjonalna psychoedukacja i pomoc w zakresie pomocy osobom po traumie | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program obejmuje 320 godzin zajęć w formie warsztatów i seminariów (1 godzina dydaktyczna to 45 minut). Zajęcia warsztatowe prowadzone będą w bardzo małych grupach ćwiczeniowych. Problematyka studiów obejmuje wiedzę teoretyczną z psychologii klinicznej, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii traumy, psychopatologii emocji, psychologii osobowości, psychologii diagnozy i różnic indywidualnych, neurokognitywistyki.
Szczególny nacisk położony zostanie na następujące zagadnienia:
- Zaburzenia osobowości w kontekście psychologii traumy
- Wprowadzenie do Psychotraumatologii
- Procedury postępowania w interwencji kryzysowej i psychotraumatologii
- Traumatyczny rozwój – uwarunkowania i konsekwencje
- Psychologiczne aspekty traumy dorosłych
- Neuroanatomia i neurofizjologia stresu chronicznego i traumatycznego
- Aleksytymia i dysocjacja a regulacja afektu po traumach prostych i złożonych
- Metody wczesnej interwencji kryzysowej po traumie
- Diagnoza zaburzeń dysocjacyjnych i związanych z traumą
- Metody diagnozy konsekwencji traumy u dorosłych
- Procedura przedłużonej ekspozycji
- Konceptualizacja, diagnoza różnicowa i wybór procedury psychoterapii traumy do przygotowania studiumprzypadku
- Procedura przetwarzania poznawczego
- Psychologiczne aspekty wtórnej traumatyzacji
- Ekspozycyjna terapia narracyjna (młodzież i dorośli)
- Zaawansowane procedury interwencji kryzysowej wobec zdarzeń nagłych (epizod psychotyczny, próba samobójcza)
- Krótkoterminowa terapia eklektyczna PTSD
- Autodestrukcja - kryzys presuicydalny – uwarunkowania i konsekwencje
- EMDR – założenia teoretyczne: prezentacja metody
- Psychoterapia traumy - Prezentacja przygotowanych studiów przypadków osób po traumach prostych – egzamin ustny
INFORMACJE DODATKOWE:
Czas trwania studiów: dwa semestry
Ilość punktów ECTS: 46
Liczba godzin dydaktycznych: 320 (w tym 85 godz. zajęć wykładowych oraz 235 godz. zajęć praktycznych). Godzina dydaktyczna = 45 minut.
Studia realizowane są w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
Zajęcia na kierunku prowadzone w formie wykładów oraz warsztatów. Realizowane w soboty oraz niedziele.
W przypadku zajęć zdalnych w czasie rzeczywistym: wykład lub/i ćwiczenia/rozmowa na żywo na platformie Google Meet.
W szczegółowym harmonogramie uwzględnione zostały:
- przerwy, które nie są wliczone w godziny usługi rozwojowej
-W bloku zajęć 9:00-18:00 przeprowadzonych jest 10 godz. dydaktycznych (+ 90 min. przerwy)
-W bloku zajęć 9:00-13:00 przeprowadzonych jest 5 godz. dydaktycznych (+15 min. przerwy)
- walidacja, której godziny realizacji nie są wliczane w godziny usługi rozwojowej
Warunkiem zaliczenia studiów jest:
∙ 90% obecności na zajęciach typu wykład
∙ 100% obecności na warsztatach
∙ zdobycie zaliczeń z warsztatów wymagających aktywnego uczestnictwa i obecności, ∙
zdobycie pozytywnych ocen ze wszystkich zaliczeń cząstkowych,
∙ zdobycie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego.
Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 36 Procedury postępowania w interwencji kryzysowej i psychotraumatologii | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 36 Wprowadzenie do Psychotraumatologii | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 36 Traumatyczny rozwój – uwarunkowania i konsekwencje | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 36 Traumatyczny rozwój – uwarunkowania i konsekwencje | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 36 Psychologiczne aspekty traumy dorosłych | Data realizacji zajęć 02-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 36 Psychologiczne aspekty traumy dorosłych | Data realizacji zajęć 03-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 36 Psychologiczne aspekty wtórnej traumatyzacji | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 36 Metody diagnozy konsekwencji traumy u dorosłych | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 36 Metody diagnozy konsekwencji traumy u dorosłych | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 36 Metody wczesnej interwencji kryzysowej po traumie | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 36 Metody wczesnej interwencji kryzysowej po traumie | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 36 Zaburzenia osobowości w kontekście psychologii traumy | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 36 Procedura przedłużonej ekspozycji | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 36 Procedura przedłużonej ekspozycji | Data realizacji zajęć 22-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 36 Aleksytymia i dysocjacja a regulacja afektu po traumach prostych i złożonych | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 36 Aleksytymia i dysocjacja a regulacja afektu po traumach prostych i złożonych | Data realizacji zajęć 05-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 36 Zaawansowane procedury interwencji kryzysowej wobec zdarzeń nagłych (epizod psychotyczny, próba samobójcza) | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 36 Zaawansowane procedury interwencji kryzysowej wobec zdarzeń nagłych (epizod psychotyczny, próba samobójcza) | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 36 Procedura przetwarzania poznawczego | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 36 Procedura przetwarzania poznawczego | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 36 Autodestrukcja - kryzys presuicydalny – uwarunkowania i konsekwencje | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 36 Neuroanatomia i neurofizjologia stresu chronicznego i traumatycznego | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 36 Neuroanatomia i neurofizjologia stresu chronicznego i traumatycznego | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 36 Konceptualizacja, diagnoza różnicowa i wybór procedury psychoterapii traumy do przygotowania studium przypadku | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 36 Konceptualizacja, diagnoza różnicowa i wybór procedury psychoterapii traumy do przygotowania studium przypadku | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 36 Krótkoterminowa terapia eklektyczna PTSD | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 36 Krótkoterminowa terapia eklektyczna PTSD | Data realizacji zajęć 30-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 36 Diagnoza zaburzeń dysocjacyjnych i związanych z traumą | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 36 Diagnoza zaburzeń dysocjacyjnych i związanych z traumą | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 36 Ekspozycyjna terapia narracyjna (młodzież i dorośli) | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 36 Ekspozycyjna terapia narracyjna (młodzież i dorośli) | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 36 Egzamin końcowy | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 36 Psychoterapia traumy - Prezentacja przygotowanych studiów przypadków osób po traumach prostych - egzamin ustny | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 36 Psychoterapia traumy - Prezentacja przygotowanych studiów przypadków osób po traumach prostych - egzamin ustny | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 36 EMDR – założenia teoretyczne: prezentacja metody | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 36 EMDR – założenia teoretyczne: prezentacja metody | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto14 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto14 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Dawid Ścigała
Psychoterapeuta pracujący w nurcie poznawczo-behawioralnym (Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej) – Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego nr 678, terapeuta EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing), psychotraumatolog (ukończone studia podyplomowe na kierunku Psychotraumatologia).
Psycholog transportu posiadający uprawnienia do badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu i medycyny pracy, a także osób posługujących się bronią i materiałami niebezpiecznymi. Uczestniczył w licznych szkoleniach z zakresu terapii przetwarzania poznawczego, terapii poznawczo-behawioralnej oraz EMDR.
Autor licznych projektów naukowych o zasięgu krajowym oraz międzynarodowym oraz prowadzący wielu warsztatów z zakresu psychologicznych konsekwencji doświadczeń traumatycznych, terapii poznawczo-behawioralnej oraz statystycznej analizy danych w badaniach społecznych.
Członek Polskiego Towarzystwa Badań nad Stresem Traumatycznych, European Society for Traumatic Stress Studies oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. W ciągu ostatnich pięciu lat cały czas podnosił swoje kwalifikacje, które przekazuje na zajęciach.
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Elżbieta Zdankiewicz-Ścigała
Od wielu lat zajmuje się praktyką kliniczną. Specjalizuje się w psychoterapii osób, które doświadczyły traum złożonych. W pracy z pacjentami wykorzystuje takie psychologiczne metody terapii zaburzeń pourazowych, jak: procedury przedłużonej ekspozycji, przetwarzania poznawczego, eklektycznej terapii traumy, ekspozycyjnej terapii narracyjnej i EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing – „odwrażliwianie i przetwarzanie za pomocą ruchów gałek ocznych”). Jest jedną z nielicznych osób w Polsce posiadających Ogólny Certyfikat z Psychotraumatologii ESTSS (ang. ESTSS General Certificate in Psychotraumatology). W ciągu ostatnich pięciu lat cały czas podnosiła swoje kwalifikacje, które przekazuje na zajęciach.
dr Joanna Sikora-Ścigała
Psycholog transportu posiadający uprawnienia do badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu i medycyny pracy. Członek Polskiego Towarzystwa Badań nad Stresem Traumatycznych oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Uczestniczka programu badawczego PTSD-DTP Diagnoza Terapia Profilaktyka – TRAKT 3. Psychoterapeutka w projekcie „System VR Mind i VR Mind +” wykorzystującym wirtualną rzeczywistość w terapii fobii społecznej. Na co dzień pracuje jako specjalista do spraw wsparcia psychologicznego oraz terapeuta z osobami zmagającymi się z kryzysami życiowymi oraz zdarzeniami traumatycznymi. W ciągu ostatnich pięciu lat cały czas podnosiła swoje kwalifikacje, które przekazuje na zajęciach.
dr hab. Krystyna Rymarczyk
Specjalizuje się w tematyce mózgowego podłoża organizacji funkcji w mózgu, w tym procesów emocjonalnych w okresie rozwoju i dorosłości. Obecnie kieruje zespołem realizującym projekt badawczy dotyczący wpływu neuromodulacji (tDCS) w zaburzeniach regulacji emocji (samookaleczeniach) w okresie rozwoju (projekt finansowany ze środków Regionalnej Inicjatywy Doskonałości). Interesuje się także wpływem screen mediów na rozwój mózgu dziecka oraz bada zależności pomiędzy aktywnością fizyczną a rozwojem poznawczym dzieci.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu biologicznych podstaw zachowania, neuropsychologii i neuronauki. Prowadzi także zajęcia na studiach podyplomowych, w tym z neurologopedii. W ciągu ostatnich pięciu lat cały czas podnosiła swoje kwalifikacje, które przekazuje na zajęciach.
mgr Małgorzata Chmielewska
prof. dr hab. Ewa Trzebińska
Jedna z założycielek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Należy do Rady Redakcji amerykańskiego czasopisma „Journal of Loss and Trauma”. Jest członkiem European Association of Social Psychology, Society for Personality and Social Psychology oraz Association for Psychological Science. Założyła i przez wiele lat redagowała czasopismo naukowe „Psychologia jakości życia”. W ciągu ostatnich pięciu lat cały czas podnosiła swoje kwalifikacje, które przekazuje na zajęciach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników udostępniane będą w formie elektronicznej. Materiały zostaną zamieszczone na classroom przedmiotu.
Warunki uczestnictwa
O przyjęciu na studia decyduje dotychczasowe doświadczenie zawodowe, list motywacyjny oraz zaświadczenie o odbytych stażach w placówkach udzielających pomocy osobom w kryzysach. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
Informacje dodatkowe
Cena za studia podyplomowe podana w ramach powyższej Karty Usługi w Bazie Usług Rozwojowych nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w wysokości 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji.
Absolwenci i studenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Usługa jest zwolniona z VATU na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26b ustawa o podatku VAT.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem:
https://swps.pl/oferta/katowice/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/psychotraumatologia
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:
1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np. Libre, Open, Microsoft.
5) okres ważności linku umożliwiającego : bez ograniczeń w trakcie trwania usługi.