Język niemiecki A1 Indywidualnie/ Kierunek - Rozwój / 47 h lekcyjnych
Język niemiecki A1 Indywidualnie/ Kierunek - Rozwój / 47 h lekcyjnych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące opanować język niemiecki w stopniu podstawowym z uwzględnieniem zagadnień z życia codziennego.
- usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji27-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi47
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych słuchacza w zakresie sprawności słuchania, mówienia, czytania oraz pisania do A1 (CEFR). Kurs przygotowuje do pobudzania motywacji do nauki języka,rozwinięcia możliwości słuchowych i artykulacyjnych oraz pamięci, poznawania nowego słownictwa, wyrażeń oraz zwrotów związanych z otoczeniem słuchacza i jego codziennymi czynnościami, rozwinięcia umiejętności samokształcenia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • podane dane personalne osoby, informacje na temat wyglądu zewnętrznego, charakteru, usposobienia; •informacje na temat wykonywanego zawodu, miejsca pracy, kwalifikacji potrzebnych do objęcia konkretnego stanowiska; •rozmowę na temat jedzenia, posiłków, ulubionych potraw; • rozmowę na temat miejsca zamieszkania, swojej dzielnicy, miasta; • wyjaśnienia dotyczące położenia obiektu w mieście, wskazówki, jak tam dojść lub dojechać; • opowiadanie na temat codziennych czynności, rozkładu dnia i tygodnia; • rozmowę na temat rodziny, zainteresowań, sposobu spędzania wolnego czasu, uprawianych sportów; • komunikaty o godzinie odjazdu i przyjazdu, podane godziny funkcjonowania urzędów; • polecenia i proste zwroty, pytania związane z moja osobą, najbliższym otoczeniem, studiami lub pracą; | Kryteria weryfikacji Słuchanie wypowiedzi, dialogów, informacji zawierających podstawowe słownictwo,wyrażeń dotyczących własnej osoby, rodziny, najbliższego otoczenia, gdy mówi się wolno i wyraźnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • dane personalne w formularzu, paszporcie; • napisy na tablicach informacyjnych w urzędach, informacje na temat towarów w sklepach, menu w restauracji; • informacje na planie miasta, tablicach ogłoszeń, ogłoszeniach w muzeum lub na dworcu; • prosty opis w folderze turystycznym i przewodniku; • informacje zawarte liście prywatnym, pocztówce, e-mailu; • prosto sformułowane nakazy i zakazy w miejscach publicznych; | Kryteria weryfikacji Czytaniekrótkich, prostych tekstów, informacji, nazw, prostych zdań, np. w ogłoszeniach, na plakatach lub w katalogach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • wypełniać formularz w hotelu, wniosek o wydanie legitymacji studenckiej; • przeliterować swoje imię i nazwisko; • napisać list do kolegi zawierający informacje o sobie, o swoich zainteresowaniach, o wakacjach; • napisać e-mail, pocztówkę z wakacji; • napisać notatkę z informacją o miejscu spotkania, godzinie powrotu do domu | Kryteria weryfikacji Pisaniekrótkich prostych tekstów, np. pozdrowienia z wakacji; wypełnianie formularzy z danymi osobowymi, narodowością, adresem, np. w hotelowym formularzu meldunkowym lub formularzu wizowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • przywitać się i pożegnać; • przedstawić się, zapytać o imię i nazwisko, pochodzenie, kierunek studiów, znajomość języków; • rozmawiać na temat swoich zainteresowań, studiów, pracy, czasu wolnego; • porozumieć się w sklepie, w barze, restauracji; • zapytać o drogę, godziny otwarcia, połączenia komunikacyjne; • opowiedzieć o swoim rozkładzie dnia, zajęciach; • opisać swoje miasto, dzielnicę; • opowiedzieć o swojej rodzinie • umówić się, ustalić czas i miejsce spotkania; • przeprowadzić prostą rozmowę telefoniczną | Kryteria weryfikacji Mówienie: porozumiewanie się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i ma pomóc w sformułowaniu wypowiedzi; zadawanie i odpowiadanie na pytania dotyczące życia codziennego, podstawowych potrzeb lub znanych tematów; użycie prostych zwrotów i zdań przy opisie miejsca zamieszkania i pochodzenia, rodziny, pracy, znajomych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Ja i moi bliscy, przyjaciele, znajomi;
“Język klasowy” w trakcie zajęć;
Nazwy krajów, narodowości, zawodów, miejsc, wyposażenie mieszkania;
Zjawiska atmosferyczne – nazwy i opis;
Miasto: urzędy, usługi, miejsca publiczne i środki transportu;
Części ciała i opis człowieka;
Wyjazdy i ich organizowanie;
Wiek, zainteresowania/ hobby;
Czas/data, pory roku;
Czynności zwyczajowe i wykonywane obecnie;
Rozkład dnia;
Plany na przyszłość, dotychczasowe doświadczenia;
Relacje w rodzinie, studia, praca.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Przedstawianie się;
• Usprawiedliwianie się;
• Zadawanie uprzejmych pytań, próśb;
• Zwracanie się do znajomych i nieznajomych;
• Formułowanie powitań, pożegnań w krótkiej prywatnej korespondencji;
• Prośba o powtórzenia pytania, wyjaśnienie, przeliterowanie, sygnalizowanie
niezrozumienia;
• Określanie miejsca, w którym znajduje się dana osoba lub przedmiot;
• Zasięganie informacji, dotyczących np. godziny odjazdu, drogi, podstawowych
właściwości;
• Dowiadywanie się i udzielanie informacji dotyczących wieku, zawodu, adresu,
narodowości, numeru telefonu, adresu e-mailowego, adresu strony internetowej;
• Przedstawianie zwyczajowych czynności i częstotliwości ich wykonywania;
• Opisywanie wydarzeń i osobistych doświadczeń z bliskiej przeszłości;
• Przedstawianie planów i zamiarów;
• Określanie daty, godziny, czasu trwania;
• Przedstawianie nieskomplikowanej charakterystyki osób i przedmiotów;
• Wyrażanie zgody, jej braku, preferencji, upodobań, oceny, porównania;
• Wysuwanie propozycji, zwracanie się z prośbą, udzielanie rad, proponowanie
pomocy;
• Wyrażanie konieczności;
• Sygnalizowanie udziału w rozmowie;
• Wyrażanie odmiennej opinii;
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Mein Name ist ... ;
Das ist Herr Mayer. Guten Tag;
Guten Morgen.. Hallo! Tschüs!
Tryb rozkazujący: Buchstabieren Sie..., Wiederholen Sie! Sprechen Sie langsam! Tu das
nicht! Hilf mir!
Czas teraźniejszy; zaimek dzierżawczy i osobowy;
Zdania pytające: Wo wohnst du?
Zdania pytające: Was meinst du? Wie ist deine Meinung?
Przyimki z celownikiem i biernikiem: Wo? Wohin? – Ich studiere an der Uni. Ich fahre in die
Schweiz;
Liczebniki: Ich bin 20 Jahre alt;
Stopniowanie przymiotnika: Ist er älter als du?
Liczebnik porządkowy: Heute ist der dritte Mai;
Czasowniki zwrotne: Wie fühlen Sie sich, Herr Mayer?
Czas przeszły czasowników (Perfekt): Wann hast du geheiratet?
Czasowniki rozdzielnie złożone: Wo kaufst du am liebsten ein?
Czasowniki modalne i przeczenia: Ich habe keine Lust. Ich mag sie nicht. Er hat mich gern;
Czasowniki rozdzielnie złożone: Dem stimme ich zu;
Tryb przypuszczający w uprzejmych prośbach i zapytaniach: Könnten Sie bitte das Fenster
öffnen?
Tryb rozkazujący: Pass gut auf! Tu das nicht!
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 935,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 935,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Burnagiel
Ukończona filologia germańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek – Rozwój”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma/ rodzaj komunikatora za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: Skype lub ZOOM.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecane jest 4 rdzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane jest 4GB); system operacyjny Windows 8 (zalecany jest Windows 10), MAC OS wersja 10.13 (zalecana jest najnowsza wersja); przeglądarka: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe 1,5 Mbps (zalecane jest 2,5 Mbps); Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki;