Psychologia sprzedaży - szkolenie dla handlowców
Psychologia sprzedaży - szkolenie dla handlowców
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Osoby, których zadaniem jest sprzedaż produktów lub usług, niezależnie od branży (B2B, B2C, sprzedaż telefoniczna, bezpośrednia itp.),
- Osoby, które nie znają teorii skutecznej perswazji lub nie potrafią jej przełożyć na praktykę,
- Osoby sprzedające intuicyjnie, bez wypracowanych wzorców i solidnych fundamentów teorii sprzedaży,
- Osoby, których efektywność handlowa jest niewspółmierna do możliwości rynkowych,
- Skutecznych handlowców, którzy chcą odświeżyć i doszlifować swój warsztat,
- Osoby, które nie przepadają za sprzedażą, ale muszą się odnaleźć w tej roli zawodowej,
- Osoby, którym spadła motywacja na skutek niepowodzeń w domykaniu kontraktów,
- Osoby interesujące się psychologią wywierania wpływu i chcące połączyć ją z technikami sprzedażowymi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Psychologia sprzedaży” wyposaża uczestników w praktyczne narzędzia i wiedzę na temat roli mechanizmów psychologicznych w sprzedaży oraz ich wpływu na wyniki handlowe. Uczestnicy dowiadują się, jak osobowość wpływa na osiągane rezultaty, a także jak budować autentyczne i długofalowe relacje z klientami, które przekładają się na sukcesy w sprzedaży.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia typy osobowości klientów i dopasowuje odpowiednie techniki sprzedażowe do każdej z nich. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia typologię osobowości klientów i demonstruje dopasowane techniki sprzedażowe w symulacjach sprzedażowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia potrzeby klientów na podstawie ich obiekcji i proponuje optymalne rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje potrzeby kryjące się za obiekcjami klientów i proponuje adekwatne rozwiązania podczas ćwiczeń symulacyjnych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia Psychologia sprzedaży - szkolenie dla handlowców
DZIEŃ 1
1. Skuteczna sprzedaż to dialog - w jaki sposób zbudować relację i rozmawiać o potrzebach z różnymi typami klientów?
Odkryjesz potęgę psychologii osobowości, poznasz swój styl sprzedaży i zrozumiesz dlaczego z niektórymi klientami sprzedaż idzie „gładko”, a z innymi rozmowa się nie klei.
- Magia percepcji – dlaczego czasami masz wrażenie, ze rozmawiasz z „kosmitą”?
- Osobowość człowieka wg C.G. Junga – klucz do zrozumienia różnorodności potrzeb i preferowanych stylów komunikacyjnych, Twojego i Twoich klientów:
- Jaki jest Twój styl sprzedaży wynikający z Twojej osobowości?
- Po czym poznasz, że masz do czynienia z danym typem klienta?
- Jak komunikują swoje potrzeby i na czym najbardziej zależy osobom o danym typie osobowości?
- W jaki sposób budować relację z danym typem klienta – czym go do siebie przekonasz, a co go do Ciebie zrazi?
2. Psychologia osobowości w rozmowie sprzedażowej - jak dobrać sposób komunikacji do danego typu klienta?
Nauczysz się prezentować swój produkt/usługę w taki sposób, by swoim przekazem celnie trafić w preferencje osobowościowe klienta. Dowiesz się, jakie znaczenie ma treść prezentacji, styl wypowiedzi oraz mowa ciała w zależności od tego, z kim rozmawiasz.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – jak dostroić się do rozmówcy?
- W jaki sposób argumentować i stosować język korzyści dopasowany do klientów o różnych preferencjach osobowościowych?
- Typ antagonistyczny – jak przekonać osobę o innym niż Ty preferowanym stylu komunikacji?
- Jak sprzedawać, gdy nie jesteś pewny z jakim typem osobowości masz do czynienia?
DZIEŃ 2
3. Psychologia perswazji w rozmowie sprzedażowej - jakich technik wywierania wpływu użyć, aby budować zaangażowanie i zaciekawienie klienta na każdym etapie procesu sprzedaży?
Dowiesz się, jak i kiedy korzystać z technik bazujących na psychologii wspływu społecznego. Zaprezentujesz swój produkt/ usługę w nowy perswazyjny sposób przed kamerą i pozostałymi uczestnikami szkolenia – otrzymasz informacje zwrotne ze wskazaniem mocnych stron i obszarów do doskonalenia.
- Jak przygotować perswazyjną prezentację sprzedażową - model FAPROK™
- W jaki sposób stosować reguły wpływu (wg R. Cialdiniego) i ich warianty:
- Reguła wzajemności
- Drzwiami w twarz
- Zdechła ryba
- Darmowa przysługa
- Reguła konsekwencji
- Stopa w drzwiach
- Oskubywanie
- Niska piłka
- Niepełne pełnomocnictwo
- Społeczny dowód słuszności
- Owczy pęd
- Loża klakierów
- o Reguła sympatii
- Ingracjacja
- Bezinteresowny kelner
- Pusty portfel
- Dobry-zły glina
- Reguła autorytetu
- Gra w profesora i studenta
- Papierowy ekspert
- Reguła niedostępności
- Drogi bezcen
- Biały kruk
- Limitowana seria
- Próbny balon
- Reguła wzajemności
- Jakie są silne strony i ryzyka sprzedaży opartej na perswazji psychologicznej?
4. Skuteczna sprzedaż to umiejętność zaopiekowania się zastrzeżeniami klienta – jak reagować, gdy klient zgłasza obiekcje?
Największym wyzwaniem dla wielu sprzedawców jest poprowadzenie rozmowy w sytuacji, gdy klient zgłasza zastrzeżenia. Zamiast zbijać obiekcję i „walczyć” z klientem, nauczysz się opiekować jego wątpliwościami i odpowiadać na nie w sposób zmieniający perspektywę i podkreślający wartość Twojego rozwiązania.
- Czym jest obiekcja? I dlaczego masz się z niej ucieszyć?
- Algorytm pracy z zastrzeżeniami – w jaki sposób przejąć kontrolę nad rozmową i pokazać klientowi inną perspektywę?
- W jaki sposób zastosować techniki reagowania na zastrzeżenia i podkreślić wartość swojego rozwiązania:
- Sprostowanie bezpośrednie
- Sprostowanie pośrednie
- Kompensacja
- Bumerang
- Jak radzić sobie z prośbą/żądaniem klienta, której nie chcemy lub nie możemy spełnić?
- Alternatywa
- Kontrast
- Prowokacja
Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych, a grupy liczą maksymalnie 10 osób.
Więcej o programie na stronie szkolenia: https://4grow.pl/psychologia-sprzedazy-szkolenie-handlowcow
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Skuteczna sprzedaż to dialog - w jaki sposób zbudować relację i rozmawiać o potrzebach z różnymi typami klientów? | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Skuteczna sprzedaż to dialog - w jaki sposób zbudować relację i rozmawiać o potrzebach z różnymi typami klientów? - ciąg dalszy | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Lunch | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Psychologia osobowości w rozmowie sprzedażowej - jak dobrać sposób komunikacji do danego typu klienta? | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Psychologia osobowości w rozmowie sprzedażowej - jak dobrać sposób komunikacji do danego typu klienta? - ciąg dalszy | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Psychologia perswazji w rozmowie sprzedażowej - jakich technik wywierania wpływu użyć, aby budować zaangażowanie i zaciekawienie klienta na każdym etapie procesu sprzedaży? | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Psychologia perswazji w rozmowie sprzedażowej - jakich technik wywierania wpływu użyć, aby budować zaangażowanie i zaciekawienie klienta na każdym etapie procesu sprzedaży? - ciąg dalszy | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Lunch | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Skuteczna sprzedaż to umiejętność zaopiekowania się zastrzeżeniami klienta – jak reagować, gdy klient zgłasza obiekcje? | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Skuteczna sprzedaż to umiejętność zaopiekowania się zastrzeżeniami klienta – jak reagować, gdy klient zgłasza obiekcje? - ciąg dalszy | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Jacek Bykowski | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 201,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto137,61 PLN
- Koszt osobogodziny netto111,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Bykowski
Jest praktykiem zarządzania, sprzedaży, wsparcia sprzedaży i marketingu.
W swojej ścieżce zawodowej przeszedł przez stanowiska od handlowca do stanowiska Prezesa spółki giełdowej. Dzięki swoim doświadczeniom rozumie i potrafi przekazać perspektywę biznesową dla każdego szczebla zarządzania.
Pracuje w formule coachingowo-mentoringowo-konsultingowej, wykorzystując narzędzia z tym związane.
W pracy skoncentrowany jest na ludziach i efektach jakie z nimi osiąga. Wypracowuje z uczestnikami warsztatów rozwiązania, które stają się standardami rynkowymi
Prowadzi warsztaty również w języku angielskim.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie drukowanej z ćwiczeniami oraz opisem omawianych zagadnień oraz dodatkowe hand-outy, a także nagranie swojego wystąpienia na szkoelniu. Dodatkowo każdy uczestnik otrzyma również dostęp do platformy online z materiałami w formie plików do druku, wszystkich ćwiczeń, prezentacji ze szkolenia oraz spisu polecanej literatury.
Informacje dodatkowe
Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program
Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:
Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin
Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia.
Dodatkowo:
Możesz wybrać dogodną dla Ciebie formę szkolenia GRATIS
Dla Twojej wygody wdrożyliśmy innowacyjne na rynku rozwiązanie: szkolenie hybrydowe - Ty decydujesz, w jakiej formie chcesz uczestniczyć: live online czy stacjonarnie. Jeśli wybrałeś formułę szkolenia stacjonarnego, a zmieniły Ci się plany – nic straconego! W większości naszych szkoleń możesz zmienić formę stacjonarną na live online nawet w ostatniej chwili!
Adres
Adres
Przystanek Wola-Ratusz
Tramwaje: 10, 13, 15, 20, 23, 26
Autobusy: 190, 520, 157
Metro:
Ratusz Arsenał (6 min komunikacją miejską)
Rondo Daszyńskiego (10 min: komunikacja miejska + spacer)
Rondo ONZ (8 min komunikacją miejską)
Dworce kolejowe (12 min komunikacją miejską):
Warszawa Centralna
Warszawa Śródmieście WKD
Warszawa Ochota
Możliwość parkowania
W okolicy al. Solidarności poza parkingami przy ulicy można zostawiać samochody dodatkowo na parkingach prywatnych, na przykład przy ul. Żytniej 20 znajduje się płatny parking. Z miejsc parkingowych, w miarę dostępności, można też skorzystać w Hotelu Ibis Warszawa Centrum, położonym ok. 200 m od naszej sali (60 zł za dobę).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi