SRANDARDY FUNKCJONOWANIA WARSZTATÓW TERAPII ZAJĘCIOWEJ
SRANDARDY FUNKCJONOWANIA WARSZTATÓW TERAPII ZAJĘCIOWEJ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kadra Warsztatów Terapii Zajęciowej
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowujące uczestników szkolenia do podniesienia kompetencji terapeutycznych,diagnostycznych poprzez przedstawienie odpowiednich narzędzi diagnostycznych do pracy z osobami
zagrożonymi wykluczeniem społecznym ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami-
uczestnikami WTZ , w celu poprawy jakości świadczonych usług w zakresie rehabilitacji społecznej i
zawodowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowedokumenty w oparciu o które powstały Standardy. | Kryteria weryfikacji - rozpoznaje i potrafiwymienić podstawowe założenia Strategii na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami - rozpoznaje i potrafi wymienić podstawowe założenia . Konwencja ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowezałożenia idei samostanowienia | Kryteria weryfikacji -rozpoznaje i wskazuje w jakisposób rozwijać kompetencje do Samostanowienia Uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje trendy dotyczącediagnostyki osób z niepełnosprawnościami | Kryteria weryfikacji - rozpoznaje i potrafiwymienić podstawowe założenia, ICF: „Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia”- jako podstawa do stworzenia nowego dokumentu dla pracy WTZ. -rozpoznaje i potrafi wymienić podstawowe założenia, Skali stosowanej w ICF | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje nowości wtechnikach diagnostycznych takie jak diagnoza funkcjonalna | Kryteria weryfikacji Dokonuje oceny uczestnikówWTZ ( studium przypadku) w oparciu o Diagnozę Funkcjonalną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje podstawowezałożenia i zasady tworzenia IPR w oparciu o zasady wyznaczania celów SMART, w oparciu o diagnozę funkcjonalną | Kryteria weryfikacji Tworzy IndywidualnyProgram Rehabilitacji wyznaczając cele według zasady SMART, w oparciu o diagnozę funkcjonalną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Podsumowujezestandaryzowane dokumenty | Kryteria weryfikacji - Dokonuje Ewaluacjiposzczególnych dokumentów: w oparciu o decyzje Rady Programowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
1. Dlaczego powstały Standardy WTZ:
- Przedstawienie krótkiego nawiązania do Strategii na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami 2021-2030
( wytłuszczenie szczególnie punktów dotyczących bezpośrednio WTZ czyli jest to obszar „Praca”)
2. Konwencja ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych
(przedstawienie krótkie poszczególnych obszarów)
3. Samostanowienie – czyli bezpośrednie odwołanie do Konwencji
Praca warsztatowa, uczestnicy szkolenia w grupach- działania praktyczne:
ennym działaniu WTZ.
4. Diagnoza funkcjonalna - ICF: „Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia”- jako podstawa do
stworzenia nowego dokumentu dla pracy WTZ.
- Krótkie wprowadzenie ze szczególnym uwzględnieniem obszaru : „Aktywność i uczestniczenie”
- Pokazanie w jaki sposób ICF pozwala pracować na zasobach
- Skala stosowana w ICF jako bezpośrednie przełożenie do dokumentu jaki został wprowadzony w
Standardach
- Omówienie głównych założeń
- Budowa formularza – obszary, skala
5. Diagnoza funkcjonalna- studium przypadku
Praca w grupach na podstawie przygotowanego przypadku ( konkretny uczestnik w WTZ)
Omówienie pracy poszczególnych grup
Wspólna dyskusja- wskazanie trudności, pytania
Moduł II
Diagnoza funkcjonalna jako wstęp do budowania IPR
- Przedstawienie nowego wzoru formularza IPR – omówienie
-Metody pracy w ramach realizacji IPR
Metody ośrodków Pracy, Ergoterapia, Aktywne uczestniczenie
- Czynniki środowiskowe jako czynnik pozytywny bądź negatywny
Osoba wspierająca jako ważny element realizacji założonych celi.
Zasady tworzenia nowego IPR
-Przestawienie zasady budowania IPR – minimalna ilość celów
- Cele S.M.A.R.T. w przełożeniu na budowanie IPR
- Praca w grupach tworzenie IPR na podstawie przygotowanego przypadku ( konkretny uczestnik w WTZ)
Omówienie pracy poszczególnych grup
Wspólna dyskusja- wskazanie trudności, pytania
Przedstawienie pozostałych dokumentów w myśl realizowanych Standardów WTZ
- Przedstawienie nowych wzorów formularzy – omówienie z zaznaczenie i przełożeniem na dotychczas
istniejące.
Podsumowanie zestandaryzowanych dokumentów
Ewaluacja poszczególnych dokumentów: jak i kiedy dokonywać, decyzje Rady Programowej
Propozycje zmian prawnych w oparciu o istniejące Akty Prawne
Moduł III
Nawiązanie do Strategii na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami 2021-2030, ze szczególnym
uwzględnieniem obszaru "Praca" w kontekście WTZ.
Omówienie poszczególnych obszarów Konwencji ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych.
Praca warsztatowa nad samostanowieniem uczestników WTZ, z zapisaniem form samostanowienia oraz
możliwych codziennych działań opartych na samostanowieniu.
Wykorzystanie Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) jako
podstawy do nowego dokumentu pracy w WTZ, z naciskiem na obszar "Aktywność i uczestniczenie".
Omówienie diagnozy funkcjonalnej, włącznie z budową formularza i skalą oceny.
Analiza studium przypadku diagnozy funkcjonalnej uczestnika WTZ w pracach grupowych.
Zastosowanie diagnozy funkcjonalnej jako wstępu do budowania Indywidualnego Programu
Rehabilitacji (IPR), prezentacja nowego wzoru formularza oraz metod pracy w ramach realizacji IPR.
Zasady tworzenia nowego IPR, w tym minimalna ilość celów oraz celów SMART.
Moduł IV
Dialog otwarty
Optymalizacja czasu pracy w oparciu o zielone kompetencje
Optymalizacja energii elektrycznej
Zastąpienie materiałów edukacyjnych papierowych narzecz multimedialnych
Moduł V
Egzamin wewnętrzny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł I 1. Dlaczego powstały Standardy WTZ: | Prowadzący Beata Sajdel | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł II Diagnoza funkcjonalna jako wstęp do budowania IPR | Prowadzący Beata Sajdel | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł III Nawiązanie do Strategii na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami 2021-2030, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru "Praca" w kontekście WTZ. | Prowadzący Beata Sajdel | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł IV Dialog otwarty | Prowadzący Beata Sajdel | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Moduł V Egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Sajdel
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
długopisy
potrzebne materiały na temat szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe